Modelism - RHC Forum: constructie prelungitor esapament 4T - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

constructie prelungitor esapament 4T din ce materiale?

#1 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 15 March 2009 - 11:01 PM

In incercarea de a respecta aspectul "scale" al avionului si incurajat de prelungitoarele de la OS incerc sa gasesc o metoda sa prelungesc cotul care vine in dotarea standard la un motor 4T Magnum cativa centimetrii. Diametrul interior al tubului este de aprox. 7mm. Singura idee care imi vine in minte este sa tai capetele filetate de la cot si sa sudez intre ele o bucata de racord metalic flexibil de gaze. Nu am vazut pe niciunde insa racord cu diametrul mai mic de 1/2 toli. Sau sa folosesc teava de cupru folosita la instalatiile de A/C?. O avea ceva daca prelungesc cu tub din silicon? Se deterioreaza de la gazele fierbinti de esapament? Alte idei?
Multumesc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: prelungitor.jpg
  • Imagine atasata: foto_esapament.jpg

0

#2 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 March 2009 - 12:32 AM

daca nu gasesti ceva consacrat pe care sa poti copia, nu-ti recomand. Motorul va merge mai prost deoarece (cum am mai zis-o si in alte topicuri) toba nu are doar rol de atenuare a zgomotului ce si rol de intoarcerea unei parti din gaze inapoi in camera de ardere pentru a mari presiunea. Lungind acel cot motorul se va incinge si mai mult. Incearca un tuned pipe special pentru 4T, si cauta aici pe forum unde s-a mai discutat despre aceasta problema, poate gasesti alte solutii.

Numai bine,
Calin


0

#3 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 March 2009 - 07:56 AM

am fost contrazis argumentat, am aberat, la 4T nu se aplica regula de la 2T iar eu vorbeam din experienta cu 2T. Accepta scuzele te rog :lol:


0

#4 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 16 March 2009 - 09:41 AM

Vezi postarealiviu_vladut, la Mar 15 2009, 11:01 PM, a spus:

In incercarea de a respecta aspectul "scale" al avionului si incurajat de prelungitoarele de la OS incerc sa gasesc o metoda sa prelungesc cotul care vine in dotarea standard la un motor 4T Magnum cativa centimetrii. Diametrul interior al tubului este de aprox. 7mm. Singura idee care imi vine in minte este sa tai capetele filetate de la cot si sa sudez intre ele o bucata de racord metalic flexibil de gaze. Nu am vazut pe niciunde insa racord cu diametrul mai mic de 1/2 toli. Sau sa folosesc teava de cupru folosita la instalatiile de A/C?. O avea ceva daca prelungesc cu tub din silicon? Se deterioreaza de la gazele fierbinti de esapament? Alte idei?
Multumesc.


poti folosi oricare din metodele pe care le-ai spus... poti chiar sa renunti la toba si sa scoti evacuarea afara prin alta parte, doar ca iti va trebui o pompa care sa inlocuiasca suprapresiunea din toba.

Cel mai simplu e cu prelungirea cu furtun siliconic si va trebui izolat bine acolo ca iti umple avionu de mizerie. . Daca rezista la un rezonator la 2T rezista si la ce ai tu acolo.

Nu iti fa griji.. toba la 4T e pentru suprapresiune si pentru atenuarea zgomotului. Am vazut la victor stefan acum cativa ani buni.. la concursul de machete un 4T boxer .. avea la evacuare doar prelungitoarele alea din poza .
DT
0

#5 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 16 March 2009 - 09:05 PM

Multumesc. O sa pun tub siliconic daca nu gasesc altceva. S-a lovit totusi cineva cu privirea de un racord metalic flexibil cu diametrul de 10-12mm pe undeva? S-or potrivi prelungitoarele de la OS la Magnum? As putea gasi aceste prelungitoare in Romania?
0

#6 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 March 2009 - 08:35 AM

Taie capetele filetate, dar lasa si 1cm de teava lisa. Apoi cauta niste baieti care fac balustrade metalice si roaga-i sa-ti sudeze o bucata de teava de lungimea necesara intre cele doua filete. Poti incerca si cu teava de Cu de A/C dar cred ca se va gauri repede.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#7 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 17 March 2009 - 08:59 AM

Vezi postareaMLGore, la Mar 17 2009, 08:35 AM, a spus:

Poti incerca si cu teava de Cu

Evitati tevile de cupru si alama: se incing rau, acumuleaza caldura!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#8 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 17 March 2009 - 12:15 PM

Vezi postareaKriminel, la Mar 16 2009, 07:56 AM, a spus:

am fost contrazis argumentat, am aberat, la 4T nu se aplica regula de la 2T iar eu vorbeam din experienta cu 2T. Accepta scuzele te rog :rolleyes:


Cu scuzele de rigoare, simt nevoia sa te contrazic si eu putin:

-la motoarele in doi timpi, toba are rolul de a crea o contrapresiune in scopul de a impiedica evacuarea amestecului proaspat in momentul transferului din carter in cilindru (fereastra de evacuare fiind deschisa in timpul respectivului proces) ceea ce este diferit de ce spui tu dar adevarat totusi....

Bafta
0

#9 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 17 March 2009 - 09:33 PM

Multumesc mult pentru raspunsurile voastre. Daca o sa reusesc sa fac ceva o sa va prezint si voua rezultatele.
0

#10 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 16 April 2009 - 08:16 PM

Pentru ca ma simt dator fata de cei care au pierdut timpul raspunzandu-mi si poate cineva e curios cum a iesit, va prezint felul in care am facut prelungitorul:
am filetat la strung doua bucatele de teava:

am umplut o teava de cupru cu apa, am bagat-o la congelator sa inghete si am indoit-o:

le-am sudat cu aliaj Cu-Ag si am vopsit(pentru ca am avut) cu spray cu zinc pentru esapamente auto:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN4610_1.jpg
  • Imagine atasata: DSCN4613_1.jpg
  • Imagine atasata: DSCN4618_1.jpg

0

#11 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 16 April 2009 - 08:23 PM

Mai indraznesc sa va deranjez cu o intrebare: care ar fi distanta minima pe care sa o las intre motor, toba si capota motorului. Capota motorului e din plastic si e armata pe dinauntru cu fibra de sticla

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN4621.jpg

0

#12 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 18 April 2009 - 06:56 PM

Vezi postarealiviu_vladut, la Apr 16 2009, 09:23 PM, a spus:

Mai indraznesc sa va deranjez cu o intrebare: care ar fi distanta minima pe care sa o las intre motor, toba si capota motorului. Capota motorului e din plastic si e armata pe dinauntru cu fibra de sticla

Pastreaza o distanta de 5-6 mm , sa poata circula curentul de aer .
0

#13 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 20 April 2009 - 07:04 PM

Multumesc. Asa voi face.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu