Inele de Ferita - cand se pun ?
#31
Postat 16 March 2009 - 02:48 AM
On topic de data asta http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif :
TTI, SCS, Microunde, Antene si alte balarii sunt materii care se studiaza si care le vad eu offtopic aici, ca sa nu mai zic de fizica, mai ales Dumnezeiasca :).
O singura materie care nu stiu daca se mai studiaza la sectia Radio de la ElTC este cea de Compatibilitate Electromagnetica(CE) care prezenta diverse cazuri in care masa nu e masa(adica nu are acelasi potential peste tot), sau de ce este nevoie de inele de ferita si unde e cazul etc. Ce am invatat aici e ca pana nu pui pe foaie nu ai ce discuta, nu lasa loc de empirisme.
Apropo, v-ati pus vreodata intrebarea ce inseamna "CE mark" de pe toate echipamentele electrice/electronice? :) E interesant.
Pe wikipedia gasiti raspunsuri la orice, cu conditia sa stiti un pic engleza, si ca rezultat oricine poate deveni si prof de fizica instant pe orice forum :).
TTI, SCS, Microunde, Antene si alte balarii sunt materii care se studiaza si care le vad eu offtopic aici, ca sa nu mai zic de fizica, mai ales Dumnezeiasca :).
O singura materie care nu stiu daca se mai studiaza la sectia Radio de la ElTC este cea de Compatibilitate Electromagnetica(CE) care prezenta diverse cazuri in care masa nu e masa(adica nu are acelasi potential peste tot), sau de ce este nevoie de inele de ferita si unde e cazul etc. Ce am invatat aici e ca pana nu pui pe foaie nu ai ce discuta, nu lasa loc de empirisme.
Apropo, v-ati pus vreodata intrebarea ce inseamna "CE mark" de pe toate echipamentele electrice/electronice? :) E interesant.
Pe wikipedia gasiti raspunsuri la orice, cu conditia sa stiti un pic engleza, si ca rezultat oricine poate deveni si prof de fizica instant pe orice forum :).
"An engineer once said to build something great is like swimming in honey"
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#32
Postat 16 March 2009 - 07:49 AM
Inapoi la ferite: nu am folosit niciodata inele de ferita. Am vazut insa folosite de altii si, da, se comporta ca si filtru trece jos. Un loc in care sunt folosite mai des sunt pe cablul de la BEC.
MIG-29
MIG-29
typer, la Mar 16 2009, 03:15 AM, a spus:
Mersi de lamuriri.
Nu exprim intotdeauna ceea ce vreau sa spun foarte clar.
hai sa speram ca de data aceasta o fac.
-"sarcina adaptata" nu e o notiune inventata de mine, asa se numeste; trebuie sa ai o adaptare cat mai buna pt ca antena sa emita cat mai multa radiatie; eu am vrut sa subliniez o idee si tu te-ai agatat de o scapare, trecem peste...
-se pare ca tot nu iti este clara notiunea de banda de baza si frecventa "carrier", purtatoare. Vine cam asa: semnalul util(adica cel din banda de baza, aici vorbTABA! :lol:
-daca ai fi spus ca aduci o "COMPLETARE" si nu o "CORECTARE" ar fi fost nice! Multumesc.
Da-mi voie sa-ti spun, ca ai avea mult mai multe ce corectat la altii si ca nu-ti sunt foarte clare unele notiuni. Nici eu nu le stiu pe toate, deasemnea.
Succese nesperate!!!
Nu exprim intotdeauna ceea ce vreau sa spun foarte clar.
hai sa speram ca de data aceasta o fac.
-"sarcina adaptata" nu e o notiune inventata de mine, asa se numeste; trebuie sa ai o adaptare cat mai buna pt ca antena sa emita cat mai multa radiatie; eu am vrut sa subliniez o idee si tu te-ai agatat de o scapare, trecem peste...
-se pare ca tot nu iti este clara notiunea de banda de baza si frecventa "carrier", purtatoare. Vine cam asa: semnalul util(adica cel din banda de baza, aici vorbTABA! :lol:
-daca ai fi spus ca aduci o "COMPLETARE" si nu o "CORECTARE" ar fi fost nice! Multumesc.
Da-mi voie sa-ti spun, ca ai avea mult mai multe ce corectat la altii si ca nu-ti sunt foarte clare unele notiuni. Nici eu nu le stiu pe toate, deasemnea.
Succese nesperate!!!
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 16 March 2009 - 07:58 AM
#33
Postat 16 March 2009 - 01:27 PM
Sunt de acord ca...din punct de vedere al bunului simt...la un motor cu bujie incandescenta nu ar trebui sa avem paraziti. Si totusi atunci cand atingem corpul motorului cu o surubelnita se simte la servo-uri. Din acest motiv se izoleaza electric tija de comanda a gazului. Care ar fi explicatia? In acest caz ar ajuta torul de ferita?
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 16 March 2009 - 01:28 PM
#34
Postat 16 March 2009 - 01:42 PM
dan_mitea, la Mar 16 2009, 01:27 PM, a spus:
Sunt de acord ca...din punct de vedere al bunului simt...la un motor cu bujie incandescenta nu ar trebui sa avem paraziti. Si totusi atunci cand atingem corpul motorului cu o surubelnita se simte la servo-uri. Din acest motiv se izoleaza electric tija de comanda a gazului. Care ar fi explicatia? In acest caz ar ajuta torul de ferita?
Nu faci nimic cu torul, iar tija de gaz e oricum izolata pt. ca parghia servoului e din plastic. Spike-urile apar pt. ca punand surubelnita pe motor, acesta se impamanteaza si devine o "contragreutate electrica" a antenei. Alta explicatie ar mai fi incarcarea eloctrostatica a elicei de la frecarea cu aerul, caz in care apare o descarcare atunci cand pui surubelnita pe motor. Eu nu am sesizat problema pana acum indiferent de tipul receptiei (ppm sau pcm)
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#35
Postat 16 March 2009 - 08:09 PM
Si totusi la auto (termic) zvagnea din rasputeri, dar cand a pus tor, s-a linistit - nu mai tin minte unde era subiectul.
Chiar daca nu stim cum, unele procese se intampla, fara sa astepte ca noi sa intelegem ce si cum.
Ca ajuta, ca nu ajuta, cel mai usor se afla pe probate ( mai ales ca nu e mult de lucru la facut 2-5 ture de fir pe un tor). Nici un caz nu va fi perfect la fel, deci nici rezultatele nu vor fi aceleasi, cu toate ca pe foaie regula e aceeasi si rezultatul constant.
Chiar daca nu stim cum, unele procese se intampla, fara sa astepte ca noi sa intelegem ce si cum.
Ca ajuta, ca nu ajuta, cel mai usor se afla pe probate ( mai ales ca nu e mult de lucru la facut 2-5 ture de fir pe un tor). Nici un caz nu va fi perfect la fel, deci nici rezultatele nu vor fi aceleasi, cu toate ca pe foaie regula e aceeasi si rezultatul constant.
"Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."
#36
Postat 29 March 2009 - 07:17 PM
La mine au fost necesare , am avut probleme cu raza de actiune a sistemului rc si s-au rezolvat punand ferite pe toate firele ce intra in receptor (cu exceptia antenei ) . La minim din ce am studiat este punerea unui inel de ferita pe cablul ce vine de la ESC . 3-5 infasurari sunt recomandate , eu am folosit 5 .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter