Tren Aterizare Carbon - REZISTA ?
#1
Postat 24 February 2009 - 12:18 PM
"" Tren aterizare usor si foarte rezistent, fabricat din tesatura de carbon.
Dimensiuni:
Deschidere: 300 mm
Latime fuselaj: minim 90 mm
Latime: 30 mm (sus) si 17 mm (jos)
Inaltime: 155 mm
Grosime: 2 mm
Masa: 45 grame (perechea) ""
Il pun la un model de 2,6 - 2,8 Kg . Avand in vedere ca are grosime doar de 2 mm oare v-a rezista ??
#2
Postat 24 February 2009 - 12:37 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#3
Postat 24 February 2009 - 12:45 PM
Daca bruschezi avionul la aterizare, nu va tine.
Pe de alta parte alegerea corecta a unui tren va avea ca consecinta ruperea acestuia si nu a modelului in cazul unei aterizari dure.
#4
Postat 25 February 2009 - 07:25 PM
cam pt. ce plaja de greutate a aeromodelului se poate folosi.
Dar are cineva idee ( am vazut tren de carbon rupt si reparat ca si nou ) un tren
de 2 mm se poate ingrosa la 3 mm ( ca si cum as vrea sa il repar ) asta ca sa nu il
arunc ?
#5
Postat 25 February 2009 - 07:38 PM
Decat sa-l "repari" mai bine da-l la schimb pe unu bun sau alte combinatii...
#6
Postat 26 February 2009 - 11:13 AM
Fisiere atasate
-
DSCN0670__Large_.JPG (80.78K)
Number of downloads: 483
#7
Postat 26 February 2009 - 11:53 AM
REAL DESIGN, la Feb 24 2009, 12:18 PM, a spus:
"" Tren aterizare usor si foarte rezistent, fabricat din tesatura de carbon.
Dimensiuni:
Deschidere: 300 mm
Latime fuselaj: minim 90 mm
Latime: 30 mm (sus) si 17 mm (jos)
Inaltime: 155 mm
Grosime: 2 mm
Masa: 45 grame (perechea) ""
Il pun la un model de 2,6 - 2,8 Kg . Avand in vedere ca are grosime doar de 2 mm oare v-a rezista ??
parerea mea e ca nu rezista si nu ma refer la aterizari normale ci la cele un pic mai brutale. ca exemplu trenul asta l-am pus pe pitts-ul mic electric de 1 kg si la un contact mai dur s-a rupt.
Fisiere atasate
-
HPIM4024.JPG (51.87K)
Number of downloads: 483
#9
Postat 26 February 2009 - 12:32 PM
saibe mult mai mari in diametru pentru a "calca" pe o suprafata mai mare a trenului
de aterizare. El pare la prima vedere cand exerciti o presiune pe model suficient de elastic
dar nu exagerat asa incat sa se cracaneze.
Modelul lui TUROK il am la o Katana CmPro dar este foarte rigid - elasticitate zero, si mai
multe persoane au pus ca este prea dur pentru model.
Oricum multumesc tare mult pentru sugestii , cred ca am sa cumpar altul de 3 mm . Asta care il am
are o foma care odata montat vine mult inclinat care spatele modelului , exact ca cele de la modelele de F3A.
#10
Postat 26 February 2009 - 01:14 PM
#11
Postat 26 February 2009 - 11:27 PM
Daca ai tren din titan va musca din model... asa ca nu va mai bateti capul cu rezistenta materialelor ci aterizati mai cu simt :D
Am avut si eu problemele astea si la yak si la raven unde am schimbat 3 seturi de trenuri a 100 eur bucata. Alea se delaminau de la greutatea modelului (8+kg) si denivelarile pistei.
Am scapat de problemele astea cu suruburi de nailon... daca e sa se rupa ceva, se rup alea. Acum tre sa rezolv problema ruperii elicilor in caz ca cedeaza trenul cu motorul pornit :D
#12
Postat 27 February 2009 - 01:07 AM
Kriminel, la Feb 26 2009, 11:27 PM, a spus:
Daca ai tren din titan va musca din model... asa ca nu va mai bateti capul cu rezistenta materialelor ci aterizati mai cu simt :D
Am avut si eu problemele astea si la yak si la raven unde am schimbat 3 seturi de trenuri a 100 eur bucata. Alea se delaminau de la greutatea modelului (8+kg) si denivelarile pistei.
Am scapat de problemele astea cu suruburi de nailon... daca e sa se rupa ceva, se rup alea. Acum tre sa rezolv problema ruperii elicilor in caz ca cedeaza trenul cu motorul pornit :D
Cum o dai n-o nimeresti :D !! Scapi de una se rupe alta.... :D)
Trenul de la Yakul de la Jamara il mai ai?
#14
Postat 27 February 2009 - 09:28 AM
pentru caci trenul intra in fuselaj prin niste fante laterale
iar pe burta, peste zona de pridere a trenului se adauga o piesa de inchidere tot din placaj si balsa.
In situatia in care s-ar rupe suruburile bratul trenului oricum ar sfasia
zona laterala de fuselaj. Ar fi de preferat sa se rupa mai repede trenul dintr-o
zona exterioara fuselajului, sau sa nu se rupa.
#15
Postat 27 February 2009 - 10:33 AM
REAL DESIGN, la Feb 27 2009, 09:28 AM, a spus:
pentru caci trenul intra in fuselaj prin niste fante laterale
iar pe burta, peste zona de pridere a trenului se adauga o piesa de inchidere tot din placaj si balsa.
In situatia in care s-ar rupe suruburile bratul trenului oricum ar sfasia
zona laterala de fuselaj. Ar fi de preferat sa se rupa mai repede trenul dintr-o
zona exterioara fuselajului, sau sa nu se rupa.
Din ce scrii aici, deduc ca nu mai ai acces la suruburile trenului dupa montaj. In acest caz, mai bine lasi trenul de dural.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#16
Postat 27 February 2009 - 10:41 AM
REAL DESIGN, la Feb 27 2009, 09:28 AM, a spus:
pentru caci trenul intra in fuselaj prin niste fante laterale
iar pe burta, peste zona de pridere a trenului se adauga o piesa de inchidere tot din placaj si balsa.
In situatia in care s-ar rupe suruburile bratul trenului oricum ar sfasia
zona laterala de fuselaj. Ar fi de preferat sa se rupa mai repede trenul dintr-o
zona exterioara fuselajului, sau sa nu se rupa.
asa am eu la Pole ...dar merge sa modifici fantele alea .Montezi trenul sub el , si astupi fantele care iti raman cu o bucata de placaj in prealabil le lipesti .
cam asa :
Fisiere atasate
-
DSCN0674__Large_.JPG (76.65K)
Number of downloads: 289
Aceasta postare a fost editata de TUROK: 27 February 2009 - 10:45 AM
#17
Postat 27 February 2009 - 11:44 AM
( este prinsa doar in 4 suruburi mici . Ea initial venea intr-o bucata mai mare impreuna
cu aripa dar de fiecare data cand montai aripa trebuia data capota jos, deci con , elice etc.
Am taiat-o si o parte a ramas fixa pe aripa iar restul este cea prinsa in cele patru surubele)
Trenul lui original este din fibra de sticla si foarte greu. Cu mtorul 4T modelul iese foarte greu
de bot ( ar trebui cam 250 - 300 grame plumb pe coada )
Din cauza asta am luat tren de carbon, am pus pack-ul lipo cat mai in spate,
si am mutat servourile de profundor ( doua buc ) pe exterior
fuselaj renuntand la batul ala cu furculita de sarme la capat.
( acum l-am echilibat cu doar 55 grame plumb pus sub fuselaj inaintea bechiei ) dar a ramas
dubiul cu fragilitatea trenului.
Fisiere atasate
-
IMG012.JPG (160.51K)
Number of downloads: 283 -
IMG013.JPG (156.77K)
Number of downloads: 279
#18
Postat 27 February 2009 - 11:57 AM
Fisiere atasate
-
IMG045.JPG (163.6K)
Number of downloads: 103
#19
Postat 27 February 2009 - 02:03 PM
#20
Postat 27 February 2009 - 02:25 PM
este un element de siguranta doar in plus , nefiind necesar sa il strangi la maxim ci atat cat sa nu se departeze pack-ul mult
de velcro de pe fuselaj desi pare imposibil , si cu putina atentie colierul se poate desface fara sa i-l tai caci permite acest lucru.
Incarcarea Pack-ul il fac pe model, si il scot doar daca se umfla. ( stiu ca teoria spune sa nu incarci packul pe model dar asta este - comoditate . )
La alte modele am cureluse de la Align ( cum este la T-REX - elicopterul ) cu velcro pe ele din fabrica.
La modelul asta nu am mai gasit.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 27 February 2009 - 02:30 PM
#21
Postat 01 March 2009 - 08:33 PM