Modelism - RHC Forum: Motor Magnum XL-75 ABC - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motor Magnum XL-75 ABC Informatii ? Are cineva ? Cum se comporta ?

#1 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2285
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

  Postat 22 February 2009 - 03:10 PM

As dori niste informatii despre motorul Magnum XL-75 ABC ce se poate cumpara de la Si....a. Pretul este foarte bun pt un motor de 12.5cc. Din pacate nu am gasit aproape de loc informatii despre el, doar la un magazin din Germania dadeau si alte caracteristici (alezaj x cursa, greutate cu si fara toba) dar nimic mai mult.

Daca cineva a folosit un astfel de motor, il rog sa impartaseasca parerile lui despre acest motor.

Multumesc !

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 22 February 2009 - 03:11 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#2 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2285
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 22 April 2009 - 02:12 PM

L-am luat pana la urma iar zilele trecute l-am instalat pe model (Extra 300L). Ieri am dat doua rezervoare in rodaj.


Impresii:

Practic este Magnum-ul de 10cc la care s-a marit alezajul cu inca 2mm, alezaj x cursa 26 x 22mm. Calitatea executiei este mediocra dar totusi nu am gasit shpan inauntru sau alte mizerii. Axul nu este dintr-o bucata, este din otel mort cu manivela din otel tratat si presata in contragreutate. Carburatorul este foarte mare si greu, butoiasul este din otel si cantareste vreo 30g singur.
Chinezii astia au fost bine intentionati cand au bagat un carburator atat de mare dar nu s-au gandit prea mult daca motorul va fi capabil sa traga combustibil suficient la presiunea mica din Venturi. Deci, motorul merge relativ OK la turatii mici si medii dar amestecul saraceste drastic in full throttle. Este aproape imposibil de reglat sa mearga corect in toate regimurile.
Dar asta nu este singura problema, la Extra intre carburator si rezervor sunt 17.5cm, cu rezervorul impins maxim in fata (se poate deplasa cam 2cm). In timpul rodajului, cu amestecul usor bogat si motorul turat cam 30%, am ridicat fuselajul la verticala si turatia a crescut rapid apoi s-a oprit. Deci suprapresiunea = wax ! Dupa o inutila verificare a ansamblului rezervor & furtune care nu are nici o scapare de presiune, am marit gaura de suprapresiune de la ~ 1.5mm la 2mm cu un burghiu, si plin de nervi am repetat experimentul. Acelasi rezultat, orice urcare la verticala mai lunga de 1.5 - 2 secunde duce la saracirea amestecului pana la oprire.

In dimineata asta am comandat o pompa Perry. Sper sa se rezolve asa.

Fisier atasat  Extra_13.jpg (228.94K)
Number of downloads: 305 Fisier atasat  Extra_14.jpg (239.48K)
Number of downloads: 312
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#3 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 22 April 2009 - 02:35 PM

Aceeasi problema la "verticala" am avut-o cu un Magnum .15, insa spre norocul meu marirea la 2 mm a stutului de suprapresiune a dat rezultate pozitive.

Mi-as permite o recomdandare, macar ca si test. Incearca sa reduci putin diametrul la refulare al tobei... cu un furtun siliconic strangulat usor, sau oricum altcumva crezi ca poti face.
La ASP-uri, care vin in general cu rezonatoare mai lungi, au in interior un deflector perforat care ajuta si la cresterea presiunii. Am un .91 care merge fara nici un fel de probleme in orice regim cu acest sistem.
La un ASP .52 am fost nevoit sa renunt la sectiunea centrala a tobei (configuratie model) si am renuntat si la acel deflector suplimentar... pot zice ca motorul a pierdut cam 1000 rpm... insa functionarea este stabila in toate regimurile. Nu am facut test cu acel deflector montat pe toba scurtata.

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 22 April 2009 - 02:36 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#4 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2285
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 23 April 2009 - 12:04 PM

Am mai aplicat metoda cu furtunul pe esapament ca sa cresc suprapresiunea la un MDS de 6.5cc. A pierdut cam 1000rpm dar macar mergea stabil pe toata plaja. La asta nu as vrea sa-i gatui de tot performantele si asa destul de modeste. Voi incerca cu pompa Perry care ar trebui sa soseasca in circa 10 zile.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 23 April 2009 - 12:05 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#5 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 23 April 2009 - 01:15 PM

Foarte interesant. Inseamna ca si in cazul meu pentru acel .52 pierderea de 1000rpm aproximativ, se datoreaza micsorarii rezonatorului. Multam mult Eraser!
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#6 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 28 April 2009 - 02:02 AM

..nu mergea mai bine un motor JBA de 15 cc ( 119 euro ) ?
0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 April 2009 - 04:31 AM

In acest caz era mai bun...zic eu...un Super Tigre:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXFV76&P=0 120$.
0

#8 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2285
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 28 April 2009 - 06:38 PM

Super Tigre era mai interesant dar e problema cu vama si problema cu toba care este prea departata de motor. Eu am dat cu totul 4 milioane pe Magnum, deci cat era si Supertigre-le fara taxe si posta. Acum faptul este consumat.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu