Modelism - RHC Forum: Nitro si ulei suplimentare in combustibil - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Nitro si ulei suplimentare in combustibil

#1 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 February 2009 - 01:28 PM

Folosesc Tornado la elicopter cu diverse concentratii. Acum am luat si ulei si nitro concentrat in bidoane separate tot de la Tornado. Vreau sa incerc cu diferite concentratii adaugand peste comustibilul existent nitro si/sau ulei. Este ceva deosebit de care sa tin cont apropos de amestecul acestora? Sau doar socotesc ce procent vreau, pun cat trebuie peste, le agit putin si gata?
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#2 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 18 February 2009 - 02:29 PM

Le amesteci si le lasi sa se 'linisteasca' un pic.

- carburantii de fabrica se bazeaza pe amestecuri de uleiuri diferite, va fi dificil sa le replici (in definitiv reteta este TM)
- cu fiecare amestec trebuie sa refaci carburatia
- nitro metanul este puternic oxidant
- metanolul este foarte toxic, volatil si hidro-absorbant
0

#3 Useril este offline   ionut76 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1240
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/6
  • Interests:http://www.catia.ro

Postat 18 February 2009 - 02:34 PM

Ai grija mare la agitat si la deschisul bidonului. Incredibil, dar mi-a sarit odata in ochi o picatura de combustibil. Nu am patit nimic, din fericire !, dar senzatia de disconfort nu poate fi explicata. Eu mai amestec putin ulei de ricin (citeva picaturi) intr-un bidon de 400 ml, rezulta un amestec mai gras, iese mai mult fum, dar stiu ca protejez motorul mai bine. Gresesc ? Sa incerc si cu ulei after run ?
Cursuri si carti CATIA v5 aici
0

#4 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 18 February 2009 - 03:12 PM

Vezi postareavlad1, la Feb 18 2009, 02:29 PM, a spus:

- nitro metanul este puternic oxidant
- metanolul este foarte toxic, volatil si hidro-absorbant

O corectura: metanolul este mult mai putin toxic fata de nitrometan. Dar da, e higroscopic in draci, iar daca a apucat sa traga mai multa umezeala din aer... nu prea mai ai ce face cu combustibilul ala.

Cred ca mai bine te hotarasti asupra unei concentratii standard de nitro si mergi pe aia - cel mult mai adaugi ulei la fiecare nou bidon pe care il "inaugurezi". Asa scapi si de munca si de reglat motorul permanent.
Ave
0

#5 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 February 2009 - 03:20 PM

Vezi postareaave, la Feb 18 2009, 03:12 PM, a spus:

O corectura: metanolul este mult mai putin toxic fata de nitrometan. Dar da, e higroscopic in draci, iar daca a apucat sa traga mai multa umezeala din aer... nu prea mai ai ce face cu combustibilul ala.

Cred ca mai bine te hotarasti asupra unei concentratii standard de nitro si mergi pe aia - cel mult mai adaugi ulei la fiecare nou bidon pe care il "inaugurezi". Asa scapi si de munca si de reglat motorul permanent.


Ideea e ca deja am bidoanele de ulei si nitro (1 litru din fiecare) si joaca asta cu procentele mi-ar folosi si pe viitor sa stiu ce e mai bun, care sunt consecintele asupra zborului, temperaturi, etc. Si, intr-adevar, nu am de gand sa fac asta permanent, ci doar o perioada pana trag niste concluzii clare. Probabil ca niste ulei in plus (de la 15 la 20 %) ar fi bun permanent. Am retinut partea cu umezeala, o sa am grija sa nu stea deschise cutiile decat strictul necesar. Nu am inteles bine cum e cu amestecul, cat trebuie agitat, cat de tare, etc.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#6 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 February 2009 - 05:50 AM

Vezi postareavlad1, la Feb 18 2009, 02:29 PM, a spus:

....
- cu fiecare amestec trebuie sa refaci carburatia
....


As plusa reamintind ca la schimbarea carburantului OS recomanda si refacerea rodajului. Deci joaca cu carburantul nu cred ca-i face bine motorului...parerea mea.
0

#7 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 February 2009 - 07:15 PM

Bine. Atunci trebuie sa ma hotarasc la o valoare de nitro si una de ulei cu care sa merg tot timpul. Tornado inteleg ca are 15% ulei. Acum am Tornado flight cu 10% nitro, pe care il foloseam la motorul Magnum. Acum, cu OS 50 cam care sunt recomandarile, 15 % nitro si vreo 18% minim ulei? Intrucat deja am Tornado flight 10% vreo 2 bidoane si ulei si nitro separate, ar trebui sa ma hotarasc la valori, sa le amestec pe astea pana se termina, si apoi sa iau gata preparat la valorile optime.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#8 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 19 February 2009 - 07:43 PM

Cel mai bine, zic eu, e sa vorbesti cu Primus sau Serban (Aeropower) cand ii prinzi pe la Chitila. Din ce am inteles, la elicoptere (ma rog, daca zbori mai acrobatic, evident) e de preferat minim 20% nitro. Procentajul de ulei din combustibilii pe care-i folosim noi (si eu si ei mergem pe Coolpower, doar ca eu merg pe 10% nitro) este de 16%; recomandarile producatorilor de motoare sunt in general de 18% ulei pentru rodaj. Deci cu 16% ulei ar trebui sa stai absolut linistit; eu n-am avut niciodata probleme cu motorul si nici nu am auzit lume sa se planga de acest combustibil, si nu am facut rodajul cu 18%...

Pe de alta parte tine cont si de pret, combustibilul cu 30% nitrometan e aproape dublu la pret fata de cel cu 10%. Repet, ia o decizie dupa ce discuti fata in fata cu niste piloti mai experimentati, si in functie de asta si de buget, hotaraste-te asupra unei variante. Tine cont si de disponibilitatea combustibilului, e un aspect important (pentru mine cel putin).
Ave
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu