Motor lucru ciudat
#1
Postat 15 February 2009 - 12:11 AM
Care ar fi cauza, motorul trece de cei 14A sau taie ESC-ul?
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#3
Postat 15 February 2009 - 08:56 AM
Ia un A/V metru simplu Hextronic, de 6$, cum am recomandat si in postul despre Clampmetru:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...c=21320&hl=
din aceasi sursa ca si acumulatorul :D si o sa poti diagnostica singur.
#4
Postat 15 February 2009 - 12:46 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#5
Postat 15 February 2009 - 01:21 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#7
Postat 15 February 2009 - 01:44 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#10
Postat 15 February 2009 - 02:45 PM
http://209.85.129.132/search?q=cache:Zi01q...;cd=6&gl=ro
http://209.85.129.132/search?q=cache:6CCN1...cd=10&gl=ro
#11
Postat 15 February 2009 - 03:12 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#12
Postat 15 February 2009 - 03:23 PM
Se pare e ca tot ce este comod e si scump. Poate pun ghiara pe un clampmetru calumea si fac ceva experiente, ca sa vedem daca isi are sau nu locul si in modelism. (mai ales la curenti mici sunt curios ce stie). Experimentam, nu? :D
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 15 February 2009 - 03:25 PM
#14
Postat 15 February 2009 - 03:36 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#16
Postat 15 February 2009 - 07:55 PM
Nu se poate masura curentul ESCului cu un multimeru banal. Erorile vor fi mari si in general indicatia va fi mai mica decat curentul tras de motor cand e conectat direct la acumulator, fara ampermetru in serie. Motivul este rezistenta de masura (sunt) prea mare a multimetrului.
"Dovada, dovada!": Sa presupunem ca avem un motor care, conectat direct la un acumulator de 3 celule si accelerat la blana, ar trage 15A. Rezistenta echivalenta a sarcinii pe care o vede acumulatorul este Re=11.1V/15A=0.74 Ohmi.
Acum conectam ampermetrul in serie. Eu am masurat ampermetrul meu si pe scala cea mai mare (10A) are rezistenta interna de 0.22 ohmi. Conectand bateria la ESC in serie cu ampermetrul si accelerand la blana, noul curent va fi de 11.1/(0.74+0.22)=11.5A. Deci, eroare. Atentie, am folosit ptr multimetru o rezistenta sunt relativ mica, dar exista multimetre care au si 0.47 Ohmi. Pierderea aparenta de putere datorata rezistentei serie a ampermetrului va fi de (15/11.5)^2=1.7 ori.
Alta modalitate de a privi lucrurile este ca datorita suntului serie, ESCul va vedea o tensiune mai mica cu 0.22Ohm*15A=3.3V decat tensiunea reala a acumulatorului.
Problema este ca daca daca un motor tine maxim 10A, se face masuratoarea cu un ampermetru cu rezistenta interna mare si curentul maxim masurat e de 9A, asta da o falsa impresie ca motorul functioneaza la puterea corecta. In realitate, cand va fi conectat direct la acumulator, va trage curent mult mai mare si este pericol sa se arda.
Solutii: Un wattmetru pentru RC sau un clamp-metru cu o scala rezonabila. Se trece numai un fir prin clampmetru si se masoara. In felul asta alterarea circuitului de alimentare real este minora si nu sunt afectate masuratorile. Indiferent cat e de mare curentul limita al clampmetrului, daca are o rezolutie de cel putin 0.1A, este suficient. De fapt cred ca un clampmetru verificat metrologic este chiar mai precis decat un wattmetru RC, dar e mult mai scump. Wattmetrul RC da o indicatie pur informativa fara sa aiba o certificare metrologica adevarata.
Nu am gasit specificatia motorului BL BM2408-21 1750kv. Ce elice recomanda producatorul?
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 15 February 2009 - 07:57 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#18
Postat 15 February 2009 - 09:11 PM
Sa la refacem pentru 3miliOhmi ? da, atat are dracia... 0.1V cadere pe ea la maxim la 30A.
Dupa cum ati vazut, se vinde pe un site de modelism, si nu cred ca isi permiteau sa mearga pe asemenea erori grosolane, care pot duce la alegeri de ESC eronate.
E o problema azi sa masori 0.1V cu nici macar 3 digiti ? posibil acolo sa fie un DAC chiar si de 8 biti, tehnologie de > 20 ani. Shuntul este aprox 1cm lungime, dintr-un metal gri, gros de aprox 1.2mm, oricum intre cele doua burghie de 1 si 1.5mm cu care l-am comparat vizual. Daca va intereseaza pot pune poze macro 1:1
#19
Postat 15 February 2009 - 09:57 PM
As vrea sa spun si eu o parere legata de calculele de mai sus, sper sa nu se supere Cirip pe mine daca partial o sa contrazica calculele lui.
Orice ampermetru are o cadere de tensiune precisa cand prin acesta trece curentul maxim indicat de capatul de scala. De regula ampermetrele analogice de cc aveau caderea maxima cu valoarea fixa de 75mV , deci daca curentul care trece prin ampermetru nu depaseste valoarea maxima inscriptionata pe o anumita scala atunci nicicaderea de tensiune nu va depasi 0.075V. Deci daca ampermetru are la capat 30A si noi masuram 15A , inseamna ca pe acesta nu o sa avem cadere de tensiune mai mare de 37.5mV (0.0375V).
Problema mai mare e la multimetrele digitale la care avem cadere de tensiune mai mare , daca imi amintesc bine parca e vorba de 0.2V. Un multimetru desi are marcat 10A pe cea mai mare scala , de regula el masoara 20A! Totusi pentru cazul de fata eu propun un ampermetru analogic , asta in caz ca nu se dispune de un ampermetru tip cleste. Iar referitor la problema aparuta la ESC de la subiectul de fata cred ca ori era un contact imperfect la legatura intre acumulator si restul instalatiei ori acumulatorul nu era incarcat suficient astfel vedea tensiune la limita minima si decupla.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 15 February 2009 - 10:11 PM
#20
Postat 15 February 2009 - 11:47 PM
Aveti dreptate. Daca rezistenta interna a ampermetrului este cunoscuta si este suficient de mica, eroarea scade. Nu uitati sa luati in calcul si sondele ampermetrului. Eu dadeam de exemplu masuratorile facute de mine. Cele cateva aparate de masura digitale al caror sunt l-am masurat, nu ar fi fost potrivite pentru masurarea curentului unui motor. Erorile introduse ar fi fost prea mari.
Revenind la situatia lui casper20, ar fi interesant de masurat si tensiunea pe acumulator in sarcina. Poate ca se atinge LVC, desi, inteleg ca acum functioneaza.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#21
Postat 15 February 2009 - 11:57 PM
Oricum dispozitivul recomandat de @renatoa saptamana viitoare o sa il am.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#22
Postat 16 February 2009 - 10:00 AM
casper20, la Feb 15 2009, 11:57 PM, a spus:
Esti * sigur * ca ESC-ul tau are decuplare la consum maxim? Majoritatea nu au !
S-ar putea sa fie o concluzie eronata, motorul sa traga mai mult, si tu sa ai o siguranta care in zbor sa fie fatala.
Ca o paranteza, pentru cei cu FPV si care nu au inca bani de OSD: jucaria asta imbarcabila! Si pusa in coltul campului vizual al camerei stii permanent cum stai cu tensiunea ! Si cat de mult poate diferi curentul tras la sol static de curentii de varf trasi in timpul unor figuri acrobatice.