Modelism - RHC Forum: Motor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Motor lucru ciudat

#1 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

  Postat 15 February 2009 - 12:11 AM

Am achizitionat de curand un motor BL BM2408-21 1750kv, in seara asta am pus mufe pe el si am montat o elice himodel 8x43, un ESC himodel 18A si un acc. Zippy 3S 1500 20-30C. Cand turez motorul si ajung cu mansa la aprox. 80% motorul se opreste, aceeasi faza o face si cu elice 8x4 GWS.

Care ar fi cauza, motorul trece de cei 14A sau taie ESC-ul?
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#2 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 15 February 2009 - 01:12 AM

Nu stie nimeni ce se intampla?
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 February 2009 - 08:56 AM

Fara sa ai montorizare tensiune curent pe motor e o loterie sa dai un raspuns.
Ia un A/V metru simplu Hextronic, de 6$, cum am recomandat si in postul despre Clampmetru:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...c=21320&hl=
din aceasi sursa ca si acumulatorul :D si o sa poti diagnostica singur.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 15 February 2009 - 12:46 PM

In datashet la motor zice ca acesta trage maxim 14 A cu 3s si elice de 8x4. O sa incerc cu alt ESC.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#5 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 15 February 2009 - 01:21 PM

Si-a revenit ca prin minune, aseara am incercat cu motorul tinut in mana iar azi l-am fixat pe formosa si merge perfect. Consumul am reusit sa il masor cu manza lina la aprox 70% din turatie cu un multimetru de 10A si ajunge la 9A, deci la full nu cred ca depaseste 14A, maine aduc de la lucru un clampermetru si il masor sa vad cat papa cu elice de GWS 8x4 si respectiv Hi-Model 8x4,3.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#6 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 15 February 2009 - 01:42 PM

...consumul se masoara cu ampermetrul in serie cu sarcina, clampmetru masoara capacitatea acumulatorului !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#7 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 15 February 2009 - 01:44 PM

Din cate stiu eu clampermetrul masoara cat curent trece prin sectiunea de fir aflata intre clesti.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#8 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 15 February 2009 - 01:59 PM

...asa este, da clampmetrul se preteaza masurarilor curentilor mari, de zeci si sute de A, in curenti mici folosesti un ampermetru clasic!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#9 Useril este offline   marian_d 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 217
  • Inregistrat: 14-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 15 February 2009 - 02:02 PM

Corect.
0

#10 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 15 February 2009 - 02:45 PM

Au mai venit cu noutati si in acest domeniu, dar scumpe...

http://209.85.129.132/search?q=cache:Zi01q...;cd=6&gl=ro
http://209.85.129.132/search?q=cache:6CCN1...cd=10&gl=ro
0

#11 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 15 February 2009 - 03:12 PM

O sa raman la varianta propusa de @renatoa
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#12 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 15 February 2009 - 03:23 PM

Dar daca ai mai multe modele, motoare si acumulatori, fiecare cu un anume tip de mufe (asa cum ai avut la vremea cand le-ai construit sau folosit), decat sa tai si sa lipesti la fire, iar apoi sa lipesti din nou.....
Se pare e ca tot ce este comod e si scump. Poate pun ghiara pe un clampmetru calumea si fac ceva experiente, ca sa vedem daca isi are sau nu locul si in modelism. (mai ales la curenti mici sunt curios ce stie). Experimentam, nu? :D

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 15 February 2009 - 03:25 PM

0

#13 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 15 February 2009 - 03:30 PM

Vezi postareacasper20, la Feb 15 2009, 01:12 AM, a spus:

Nu stie nimeni ce se intampla?

Eu am patit sa mearga urat la barca un himodel 100A deoarece ii setasem timingul aiurea (hard in loc de soft). Motorul era BL 2856/06.
0

#14 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 15 February 2009 - 03:36 PM

Eu folosesc numai conectori Deans Ultra adica "T", exact ce are si AV metrul de la hobbycity, deci nu ii nici o problema.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#15 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 February 2009 - 04:33 PM

Te-ai interesat la "amicul", are asa ceva? Ca deja incep sa primesc PM de unde se poate cumpara...

Vezi postareacasper20, la Feb 15 2009, 03:12 PM, a spus:

O sa raman la varianta propusa de @renatoa

... cu picioarele pe pamant ...
0

#16 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 15 February 2009 - 07:55 PM

Va salut,

Nu se poate masura curentul ESCului cu un multimeru banal. Erorile vor fi mari si in general indicatia va fi mai mica decat curentul tras de motor cand e conectat direct la acumulator, fara ampermetru in serie. Motivul este rezistenta de masura (sunt) prea mare a multimetrului.

"Dovada, dovada!": Sa presupunem ca avem un motor care, conectat direct la un acumulator de 3 celule si accelerat la blana, ar trage 15A. Rezistenta echivalenta a sarcinii pe care o vede acumulatorul este Re=11.1V/15A=0.74 Ohmi.

Acum conectam ampermetrul in serie. Eu am masurat ampermetrul meu si pe scala cea mai mare (10A) are rezistenta interna de 0.22 ohmi. Conectand bateria la ESC in serie cu ampermetrul si accelerand la blana, noul curent va fi de 11.1/(0.74+0.22)=11.5A. Deci, eroare. Atentie, am folosit ptr multimetru o rezistenta sunt relativ mica, dar exista multimetre care au si 0.47 Ohmi. Pierderea aparenta de putere datorata rezistentei serie a ampermetrului va fi de (15/11.5)^2=1.7 ori.

Alta modalitate de a privi lucrurile este ca datorita suntului serie, ESCul va vedea o tensiune mai mica cu 0.22Ohm*15A=3.3V decat tensiunea reala a acumulatorului.

Problema este ca daca daca un motor tine maxim 10A, se face masuratoarea cu un ampermetru cu rezistenta interna mare si curentul maxim masurat e de 9A, asta da o falsa impresie ca motorul functioneaza la puterea corecta. In realitate, cand va fi conectat direct la acumulator, va trage curent mult mai mare si este pericol sa se arda.

Solutii: Un wattmetru pentru RC sau un clamp-metru cu o scala rezonabila. Se trece numai un fir prin clampmetru si se masoara. In felul asta alterarea circuitului de alimentare real este minora si nu sunt afectate masuratorile. Indiferent cat e de mare curentul limita al clampmetrului, daca are o rezolutie de cel putin 0.1A, este suficient. De fapt cred ca un clampmetru verificat metrologic este chiar mai precis decat un wattmetru RC, dar e mult mai scump. Wattmetrul RC da o indicatie pur informativa fara sa aiba o certificare metrologica adevarata.

Nu am gasit specificatia motorului BL BM2408-21 1750kv. Ce elice recomanda producatorul?

Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 15 February 2009 - 07:57 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#17 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 15 February 2009 - 08:24 PM

Producatorul recomanda o elice de 8x4.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#18 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 February 2009 - 09:11 PM

Cirip, calcule corecte, ca de la un electroniat adevarat.
Sa la refacem pentru 3miliOhmi ? da, atat are dracia... 0.1V cadere pe ea la maxim la 30A.
Dupa cum ati vazut, se vinde pe un site de modelism, si nu cred ca isi permiteau sa mearga pe asemenea erori grosolane, care pot duce la alegeri de ESC eronate.
E o problema azi sa masori 0.1V cu nici macar 3 digiti ? posibil acolo sa fie un DAC chiar si de 8 biti, tehnologie de > 20 ani. Shuntul este aprox 1cm lungime, dintr-un metal gri, gros de aprox 1.2mm, oricum intre cele doua burghie de 1 si 1.5mm cu care l-am comparat vizual. Daca va intereseaza pot pune poze macro 1:1
... cu picioarele pe pamant ...
0

#19 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 15 February 2009 - 09:57 PM

Salut
As vrea sa spun si eu o parere legata de calculele de mai sus, sper sa nu se supere Cirip pe mine daca partial o sa contrazica calculele lui.
Orice ampermetru are o cadere de tensiune precisa cand prin acesta trece curentul maxim indicat de capatul de scala. De regula ampermetrele analogice de cc aveau caderea maxima cu valoarea fixa de 75mV , deci daca curentul care trece prin ampermetru nu depaseste valoarea maxima inscriptionata pe o anumita scala atunci nicicaderea de tensiune nu va depasi 0.075V. Deci daca ampermetru are la capat 30A si noi masuram 15A , inseamna ca pe acesta nu o sa avem cadere de tensiune mai mare de 37.5mV (0.0375V).
Problema mai mare e la multimetrele digitale la care avem cadere de tensiune mai mare , daca imi amintesc bine parca e vorba de 0.2V. Un multimetru desi are marcat 10A pe cea mai mare scala , de regula el masoara 20A! Totusi pentru cazul de fata eu propun un ampermetru analogic , asta in caz ca nu se dispune de un ampermetru tip cleste. Iar referitor la problema aparuta la ESC de la subiectul de fata cred ca ori era un contact imperfect la legatura intre acumulator si restul instalatiei ori acumulatorul nu era incarcat suficient astfel vedea tensiune la limita minima si decupla.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 15 February 2009 - 10:11 PM

0

#20 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 15 February 2009 - 11:47 PM

Nici o suparare.
Aveti dreptate. Daca rezistenta interna a ampermetrului este cunoscuta si este suficient de mica, eroarea scade. Nu uitati sa luati in calcul si sondele ampermetrului. Eu dadeam de exemplu masuratorile facute de mine. Cele cateva aparate de masura digitale al caror sunt l-am masurat, nu ar fi fost potrivite pentru masurarea curentului unui motor. Erorile introduse ar fi fost prea mari.

Revenind la situatia lui casper20, ar fi interesant de masurat si tensiunea pe acumulator in sarcina. Poate ca se atinge LVC, desi, inteleg ca acum functioneaza.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#21 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 15 February 2009 - 11:57 PM

Acuma functioneaza perfect, am testat si cu un ESC de 15A si merge perfect, deci consumul nu depaseste 15A. Sper sa nu mai faca figuri.
Oricum dispozitivul recomandat de @renatoa saptamana viitoare o sa il am.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#22 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 February 2009 - 10:00 AM

Vezi postareacasper20, la Feb 15 2009, 11:57 PM, a spus:

...am testat si cu un ESC de 15A si merge perfect, deci consumul nu depaseste 15A...


Esti * sigur * ca ESC-ul tau are decuplare la consum maxim? Majoritatea nu au !
S-ar putea sa fie o concluzie eronata, motorul sa traga mai mult, si tu sa ai o siguranta care in zbor sa fie fatala.

Ca o paranteza, pentru cei cu FPV si care nu au inca bani de OSD: jucaria asta imbarcabila! Si pusa in coltul campului vizual al camerei stii permanent cum stai cu tensiunea ! Si cat de mult poate diferi curentul tras la sol static de curentii de varf trasi in timpul unor figuri acrobatice.
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu