Motoare electrice Despre
#91
Postat 19 May 2004 - 08:01 AM
0728.26.93.19
#92
Postat 19 May 2004 - 08:44 AM
#93
Postat 19 May 2004 - 10:38 AM
#94
Postat 19 May 2004 - 12:23 PM
P.S. retzeta e din sursa sigura
haidi pa ca o dam in bailando
0728.26.93.19
#95
Postat 25 June 2004 - 03:30 PM
am doua motoare noi.
se pare ca primul nu prea a avut viatza lunga.cap la cap 90 min de zbor.
rodaj in apa distilata 8 ore la 1,5 v.nu stiu cum a fost cu uscarea.cand a decedat l-am decapsulat si nu prea se poate descrie ce am gasit inauntru.nimik sa semene a perii sau colector.
acu fac asa : 2 ore in aer la 1,5 v, 1/2 ore in alcool tehnic,uscat la feon iar cred cal las vreo ora ,si inca 15 min in alcool tehnic.
le fac in paralel.daca nu fac bine le busesc pe amandoua.oricum mi-am propus sa le folosesc la zbor pe rand.
o sa incerc sa ma uit cu lanterna si cu lupa pe fanta sa vad daca vad ceva la perii...
o sa va tin la curent ...(maxim)
@silfax
stai cu urechile ciulite ca poate te mai distrezi un pic.
cand oi termina cu motoru pe care-l reconditionezi da-mi un tel ca-tzi vand eu unul... :wacko:
#96
Postat 26 June 2004 - 03:54 AM
In prospectul motorului se recomanda sa se faca rodaj in apa ? Si in general producatorul recomanda rodaj ?
#98
Postat 26 June 2004 - 11:21 PM
Aceasta postare a fost editata de Emanuelu: 27 June 2004 - 08:53 PM
#99
Postat 27 June 2004 - 05:32 AM
Emanuelu, la 26 Jun 2004, 23:21, a spus:
pai da
la motoarele pe care le avem noi ,ele vin din fabrika, cu periile neasezate pe colector
si in general motoarele sunt capsulate,asa ca daca sa-u distrus adio.numai poti decat sa-l arunci.
exista undeva in subiectul asta un desen parca al lui valterash care reproduce exact cum vin periile din fabrika si cum ar trebui ele sa stea.deci daca noi asezam un pic periile pe colector fara sa omoram motorul din prima nu cred ca facem rau.
#101
Postat 27 June 2004 - 08:33 PM
#102
Postat 28 June 2004 - 04:35 AM
cel pe care l-am desfacut nu mai avea nici urma de perii asa ca nu aveam oricum ce sa masor.
arcul este lamelar,este simpla fara fir de cupru,nare nici un suport pe care culiseaza este ca la alea de jucarie,perii de schimb nu se gasesc,n-aui de unde sa cumperi,tre sa-ti iei motor cu totu.
#105
Postat 28 June 2004 - 09:05 AM
Telefon: 0721 385365
#106
Postat 28 June 2004 - 01:15 PM
Emanuelu, la 27 Jun 2004, 20:33, a spus:
Salut Emanuelu!
Mi-a placut teza ta despre perii! Ne-ai mai luminat nitel si ne-ai imbogatit cultura noastra "de mahala" in domeniu.
Din alt punc de vedere, preferam sa nu aflu atatea despre sinterizari de perii (IlPadrino), grafit de 'jda mii de soiuri s.a.m.d. De ce? Acu mereu o sa stau sa ma intreb: Asta din ce clasa de grafit o face parte: grupa 3 clasa CX duritatea 11,865 sau de fapt shmecherul e grupa 3 clasa CX duriatea 11,866? Vax! Nu e bun! Umbla cu limba scoasa dupa 11,865!
...In loc sa pun ce perii oi gasi, ca si asa nu prea sunt de unde alege! Hai ca glumesc! Buna prezentarea!!
Nici eu nu vad rostul canalului in perie. Nu pot sa spun decat ca am observat ca dupa "pasuire", rotorul este ceva mai greu de invartit la mana decat inainte, cand contactul se facea doar pe alea doar nervuri. Normal, frecarea se face acum pe suprafata mai mare decat inainte.
Alte perii au trei nervuri, altele sunt fix plate. Nu stiu care e ratiunea nervurilor/santurilor. O fi f'un consideret tehnologic...
Periile la Speedurile 280-400 par a nu avea cupru in grafit. Asta inseamna automat ca sunt (mai) moi? Oricum durata de viata a unui clasic 400 este de cateva zeci de ore. Poate nici zece daca e forjat din prima, la greu, poate 40 de ore daca ai bafta kklau.
Viata e data si de demagnetizarea magnetilor si de uzura periilor si de aparitia jocului in bucsi...
Si inca ceva: alcoolul izopropilic (IPA) nu dizolva lacul de pe bobinaje. Pe bune si fara misto!
Chiar ieri mi-am (re)luat la bani marunti o serie de motoare. Toate aveau colectoarele suuuper imbacsite cu carbune. Le-am bolborosit cate un minut in IPA dupa care le-am uscat si gresat bucsile si rulmentii. Acum colectoarele sunt CRISTAL. Deci nu e chiar de neglijat mentenatza motoraselor astora mici si amarate...
#108
Postat 28 June 2004 - 01:59 PM
bitex, la 28 Jun 2004, 09:05, a spus:
pai asta am si facut
da probabil ca n-am nimerito tocma la compozitie
ca asta e cel mai greu.
si atunci motoru nu se mai invarte ca cel original.abia pe la 18 v !!!! am imprersia ca ajunge la ce facea inainte la 8 v(turatzie + putere)
#109
Postat 28 June 2004 - 07:49 PM
#111
Postat 28 June 2004 - 08:09 PM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 28 June 2004 - 08:09 PM
Telefon: 0721 385365
#112
Postat 28 June 2004 - 08:46 PM
#113
Postat 28 June 2004 - 09:21 PM
este un pik taman pe dos. un al doilea hobby al meu este desenul shi daca te uitzi bine la minele de creioane, clasificate H, B, HB etc, vei observa, ca cea mai dura compozitzie (zgarie shi lasa nuantze deschise de gri pe hartie) o au minele de tip H de culoare gri, iar la polul opus cele moi (aproape ca uleioase) de tip B care sunt negre
facand o mica paranteza, periile nu sunt proiectate pe planseta! - retzetele de fabricatzie sunt obtzinute pe baza cunostiintzelor actuale shi certcetarilor in domeniu, adica se alege o retzeta anume din care se fabrica in diverse conditiuni epruvete, care sunt supuse ulterior unor teste electrice shi mecanice (rezistentza electrica, la forfecare, duritate etc...). daca produsul nu este de folos, se modifica retzeta s.a.m.d.
Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 28 June 2004 - 09:23 PM
0728.26.93.19
#114
Postat 28 June 2004 - 09:45 PM
Telefon: 0721 385365
#115
Postat 28 June 2004 - 10:07 PM
#116
Postat 29 June 2004 - 05:20 AM
mai rau e cand se arde si al doilea :angry:
#117
Postat 29 June 2004 - 06:49 AM
marimea aia miu, e o constanta care, la definirea si calcularea ei, s-a luat in calcul, pe undeva, numarul de microasperitati prezent la suprafata de contact intre cele doua materiale, PE UNITATEA DE SUPRAFATA, dupa care s-a trecut la aproximari si adoptari de valori constante, IN CONDITII IDEALE!
deci, in conditii practice, adu-ti aminte de coeficientii aia de corectie de pe la proiectele de tot felul, care corijau in general tocmai erorile de calcul datorate conditiilor REALE de lucru!
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#118
Postat 29 June 2004 - 08:21 AM
IlPadrino, la 28 Jun 2004, 13:26, a spus:
Citeaza
frecare NU DEPINE DE SUPRAFATZA DE CONTACT, ci de caliatea suprafetzelor in contac!!!
@IlPadrino
Uite acu vroiam, fara sa intru in polemica cu matale, sa ma justific in legatura cu afirmatia din domeniul tribologiei (tribologie = stiinta care studiaza frecarea dintre triburi, parca?).
Abia dupa ce m-am apucat de scris, am vazut si raspunsul lui mizzone si in consecinta m-am mai domolit.
Intr-adevar, in conditii ideale, frecarea nu depinde de marimea suprafetei de contact. In lumea reala, treburile stau un pic altfel.
Ca sa coboram cu picioarele pe pamant, hai sa ne inchipuim ca avem o masina oarecare, echipata cu frana pe disc si discul are diametrul D si franeaza pe distanta L. Daca pui un disc de diam. mai mic D1 si franezi in aceleasi conditii (in special cu aceeasi forta de apasare pe pedala), pe pariu ca distanta de franare va fi mai mare...
@ Emanuelu
Ai dreptate cu fiertul bucsilor in ulei. O stiam si eu. Se preteaza cel mai bine la materiale mai poroase (fonta, bucsi din pulberi de bronz sau alama sinterizate). Am mai scris aici si despre fiertul lanturilor de bicicleta in seu de oaie = ELIXIRUL TINERETII!!
Totusi, vreau sa cred ca putina balacareala in IPA nu cred ca reuseste sa scoata uleiul o data ajuns la nivel de interstitiu dintre particulele de material. Oricum, bucsharaiele le gresez periodic, fierte sau nefierte fiind...
.................
Ca un injiner ciocanar si nu prea teroretician care este, am facut repede un esperiment pe jenunki, mai mult ca sa ma conving de o treaba si sa nu zic prostii ca ma fluiera IlPadrino de nu ma mai ajuta nici Mizzone:
Am luat o sticla de Coca Cola cu continut - pe care l-am beut!
Am taiat fundu' lu' sticla si in recipientul Bidermaier (sau Berzelius?) format, am turnat cca 100 ml IPA (cantitatea nu e critica, o sa vedeti de ce!).
Dup'aia, am turnat cca 30 ml ( cantitatea nu e critica, o sa vedeti de ce!) de ulei mineral Vitreea 100 (ca asta se gasea deja in pompitza de gresaj!).
Am lasat amestecul sa ajunga la temperatura camerei (ca parca nu ar fi fost deja!).
Am omogenizat amestecul prin scuturare-invartire a recipientului in sensul acelor de ceasornic (vazut de deasupra!), pt. contracararea Fortei Corleone (sau Coriolis?).
Ce sa vezi?
A-l' dreaku' oloiul! Nu vrea nici cum sa fie dizolvat de IPA! Sta intr-o suspensie de bilutze, pe fundul lu' recipentul Bidemaier!
Ce concluzie pot eu sa trag de aici, ca un esperimentator nepartinitor care este? Ca Corleone asta, de fapt actioneaza INVERS in emisfera nordica!!!
Ceea ce va doresc si voua!
Numa' nu incercati cu oloi vegetal, ca nu garantez!