Motoare electrice Despre
#122
Postat 29 June 2004 - 08:43 AM
Luand exemplul lui Valteras, nici ca putea sa ma ajute mai mult. Sigur ca discul de frana cu diametrul mai mare va frana mai bine. Shi iata shi de ce
p = F/S, ori daca in pompa de frana mentzin p = ct, deci apas cu aceasi fortza, modificand doar suprafatza, vom avea o relatzie de genul
p = ct si S1<S2, rezulta din F1/S1 = F2/S2 ca F2>F1
Astfel pentru aceasi presiune in pompa de frana, aceleasi materiale in contact, dar suprafetze diferite fortza normala F2 devine mai mare de cat F1 si este singurul lucru ce intervine in acest caz.
--------------------------
sa se faca lumina
0728.26.93.19
#125
Postat 29 June 2004 - 09:22 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#126
Postat 29 June 2004 - 09:58 AM
IlPadrino, la 29 Jun 2004, 08:43, a spus:
Luand exemplul lui Valteras, nici ca putea sa ma ajute mai mult. Sigur ca discul de frana cu diametrul mai mare va frana mai bine. Shi iata shi de ce
p = F/S, ori daca in pompa de frana mentzin p = ct, deci apas cu aceasi fortza, modificand doar suprafatza, vom avea o relatzie de genul
p = ct si S1<S2, rezulta din F1/S1 = F2/S2 ca F2>F1
Astfel pentru aceasi presiune in pompa de frana, aceleasi materiale in contact, dar suprafetze diferite fortza normala F2 devine mai mare de cat F1 si este singurul lucru ce intervine in acest caz.
--------------------------
sa se faca lumina
Gicule, gresesti!
Presiunea e ct. IN POMPA (si in cilindrul din etrier). Ce apasa pe placuta de frana este FORTA si nu direct presiune din cilindru! Este vorba de forta ce rezulta din distribuirea presiunii interioare (a cilindrului) pe suprafata (interioara) cilindrului. Care e CONSTANTA! Astea erau datele initiale ale problemei.
Acum, daca FORTA ce apasa asupra placutei mai mari e constanta, inseamna ca forta de frecare (miu x forta normala) e aceeasi (in cazul ideal).
Iote si o poza, ca io, ca orsice injiner ciocanar ma esprim mai coirente prin desen si semne cu mana decat prin limbagiu de vorbe rostite pe gura...
Cum e?
#130
Postat 29 June 2004 - 11:25 AM
IlPadrino, la 29 Jun 2004, 10:43, a spus:
Hai ca ne invartosham!!
Nu prea e coirenta deductia lu' matale!
Nene, te scarpini dupa cap!
Nu ai de ce sa convertesti forta F din nou in presiune ca dup-aia sa o convertesti din nou in fortze (F1n si F2n)!
In ecuatia fortei de frecare, NU INTRA PRESIUNEA NICAIERI!! Numai asa cum ziceai, forta normala la suprafata, care e tocmai F !! si miu coeficientul de frecare!
In plus, nu stiu cum ai reusit tu sa deduci ca F1n<F2n?
Pt. ca nu mi-au placut niciodata sitemele de inecuatii, uite pe babeshte, un caz particular ce-ti da in cap lu' concluzia matale cum ca F1n<F2n.
Oi fi gresit pe undeva, ca ma lasa intelighentzia maica, da' parca nu prea!
Io zic, ca pana ce astia nu ne arunca la Temberon de acilea, sa cadem la pace si s-o lasam asa cum zic eu!
Ne mai certam noi la o bere, o palinca...
#131
Postat 29 June 2004 - 11:34 AM
ca de fapt noi incercam sa facem rost de perii noi,ca sa reconditionam niste motoare poate ne iese mai ieftin.
indiferent cum se freaca periile alea noi.si pe ce suprafatza.
ca daca nu-i suprafatza buna le rodam noi... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
#132
Postat 29 June 2004 - 11:42 AM
Valteras, la 29 Jun 2004, 11:25, a spus:
Tocmai aici gresesti. Nu este F fortza normala dintre suprafetze shi asta e shi motivul pentru care am facut demonstratzia coerenta shi convertirea presiunilor in fortzele ce se nasc, daca se modifica suprafetzele. Oricum un pahar de vorba nu strica daloc. Ramane cum ziceam IO!
pt Silviu: Speed 600 shi nu cred ca suntem mai desteptzi de cat ei
0728.26.93.19
#133
Postat 29 June 2004 - 11:50 AM
IlPadrino, la 29 Jun 2004, 11:42, a spus:
Valteras, la 29 Jun 2004, 11:25, a spus:
Tocmai aici gresesti. Nu este F fortza normala dintre suprafetze shi asta e shi motivul pentru care am facut demonstratzia coerenta shi convertirea presiunilor in fortzele ce se nasc, daca se modifica suprafetzele. Oricum un pahar de vorba nu strica daloc. Ramane cum ziceam IO!
pt Silviu: Speed 600 shi nu cred ca suntem mai desteptzi de cat ei
Lamureste-ma! Cu ce inmultesti pe miu ca sa afli forta de frecare?
Si zi-mi cum ai facut deductia aia shtrurlubateca? Am cam uitat cum e cu sitemele de inecuatii...
Si bai za uei: de cand face robbe prospecte de Speed-uri? Poate vrei sa zici ca era un Power 600! Chestie de terminologie, dar am inteles ce era de inteles. Daca prod. zice ca nu tre rodaj, atunci nu tre! Da-i forja!
Berea tine-o pt. matale. Io merg pe palinca!
#135
Postat 29 June 2004 - 12:54 PM
Cat despre frecarile shi frecushurile, iacata demonstratzia pornind esclusiv de la fortza normala la suprafatza, ca sa nu ne prindem urechile.
Shi nu mai spunetzi la nimeni domnilor ingineri, ca fortza de frecare depinde de suprafatza de contact! - depinde intr-o foarte mica masura de calitatea suprafetzelor in contact (prin acel miu situat valoric intre 0.15 - 0.8 in cazul frecarii statice shi 0.1 - 0.6 in cazul frecarilor la alunecare) si de fortza normala pe suprafatza
astept paharu de beut
0728.26.93.19
#136
Postat 29 June 2004 - 01:16 PM
Mi-a placut fizica (desi nu sunt inginer) si stiu ca formula fortei de frecare nu are nici in clin nici in maneca cu suprafata. Asta este una din marile mele nelamuriri, pt. ca in practica am observet ca are legatura, si destul de mare. Sincer, nu imi explic ce si cum. Rational, stiu ca nu are legatura. Practic, testez si vad ca iese altceva....
Poate ma lamuresti tu care ie treaba? (nu e ironica sau malitioasa intrebarea - sincer nu imi explic fenomenul)
Bafta
#140
Postat 29 June 2004 - 01:55 PM
nu spusei ca matale folosesti rationamente din cazuri IDEALE in cazuri PRACTICE?
ce nu-ntelegi?
in caz PRACTIC, in conditii REALE, premisele de rationament pentru intelegerea si elaborarea mecanismelor de interpretare a fenomenelor si proceselor fizico-chimice sint diferite de conditiile cazului IDEAL. doar spuse si valterashu, zau asa!
citat din valterashu(una din formulele lui de salut?!?):"-...'rati-ai 'reaq de injineri..."
va invit cu placere cind fac meditatii la fizica, cu astia de se screm sa intre la facultati tehnice, si dezbatem orice.(blonde, brunete...)
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#141
Postat 29 June 2004 - 01:58 PM
mai padrino
FAC RAU??? daca dupa ce am luat motorul nou il tin vreo 2-3 ore la tensiune mica ,fara sarcina etc.
chiar cu alcool ,apa sau ce vrei tu.
CRECA NU O SA-MI SPUI CA SCURTEZ VIATZA MOTORULUI.deci sigur ashez un pic periile pe colector.
Sau o sa-mi spui ca nu are rost si ca-l invart degeaba.
B)
#142
Postat 29 June 2004 - 02:06 PM
In conditiile IDEALE, frecarea nu are de-a face cu presiunea (si nici cu suprafata, ce-i drept)!
Nu ma tzepuiesti, decat dupa fo tri pahare de palinca, minim!!
Eu discutam ce se intampla in cazul concret si nu in cel ideal.
Daca situatia ideala are corespondent direct in viata de zi cu zi, ar trebui sa le zicem si lu' imbecilii aia de la Formula 1 sa nu se mai tot cace atata pe dumnealor sa mareasca pata de contact a anvelopei cu solul, ca se munceste dejaba si de fapt se orienteshte intr-o derectie greshita.
Si de fapt, patinatorii pe gheatza ascute lamele la patine de proshti ce ieste ei colo shea, ca tot la fel de bine aluneca si cu talpile de la ghete direct, fata lame!
...Zic si io...
Baga felea de tzuica!
Valterash Tribologicu Frecator
#143
Postat 29 June 2004 - 02:13 PM
bafta si minuni! B)
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#144
Postat 29 June 2004 - 02:17 PM
Intr-adevar, periile sunt zimtate la inceput, dar fac fata cu succes la o folosire normala si rationala(nu ca un imbecil, stiu eu cine, care i se blocheaza receptoru' si il tine 10 minute pe maxim) .
Eu l-am rodat, din curiozitate (bune la ceva si discutiile astea), si in apa, si fara apa, si zau daca am vazut vreo diferenta.
Parerea mea ca decat sa rodezi 5 ore, mai bine te dai cu el 5 ore...
Oricum, durata de viata depinde f.f. mult de marca, de cat se incalzeste (cat de bine i-ai facut racirea), etc... mai putin de rodaj.
Repet - parerea mea monsher
Bafta
#145
Postat 29 June 2004 - 02:25 PM
Butterfly, la 29 Jun 2004, 14:17, a spus:
Parerea mea ca decat sa rodezi 5 ore, mai bine te dai cu el 5 ore...
ai ars vreun motor pana acum?
daca nu ...
mai e si problema cu datu':
la tine pe lac potzi sa-l tzii primele 5 ore la jumate .
da ce te faci daca la mine primele 5 ore e vant si tre sa tin motoru in maxim??
ca mi-mi cade aveonu si se face praf.tzie tzi s-a oprit motoru faci bae-minunat vara.
mie mi s-a oprit motoru am sanse mari sa ma apuc sa-mi fac alt aeromodel.
deci nu putem compara motoarele de aero ,navo si auto chiar daca sunt identice.pagubele aparute in urma opririi motorului la cele trei categorii enumerate nu se pot compara.
din acest motiv cei de la aero sunt mult mai grijulii cu motoarele
#147
Postat 29 June 2004 - 03:02 PM
despre F1: masina are in jur de 300-400 kg sau ma rog mai mult sau mai putzin plus fortza cu care spoilere imping bolidul catre pamant, cam astea ar fi motivele pt care au acele pneuri. potzi pune shi rotzi de bicicleta, dar ca sa compensezi trebuie impinsa masina pa pista.
patinele: ele se ascut pentru a crea un sant in care o pelicula de apa face practic sa alunece patina. apa se formeaza in urma topirii ghetzii sub presiunea patinelor
Maxima dezamagire.
0728.26.93.19
#149
Postat 29 June 2004 - 03:14 PM
SILVIU66, la 29 Jun 2004, 13:58, a spus:
mai padrino
FAC RAU??? daca dupa ce am luat motorul nou il tin vreo 2-3 ore la tensiune mica ,fara sarcina etc.
chiar cu alcool ,apa sau ce vrei tu.
CRECA NU O SA-MI SPUI CA SCURTEZ VIATZA MOTORULUI.deci sigur ashez un pic periile pe colector.
Sau o sa-mi spui ca nu are rost si ca-l invart degeaba.
:lol:
padrino nene
imi spui si mie ceva???
#150
Postat 29 June 2004 - 03:16 PM
Pneurile tre sa aiba minim 3 santuri. Cu cat pata de contact e mai mare, cu atat aderenta la sol e mai mare (?!). Ciudat...
Acuma, astia de la automodele, poate ca stiu mai multe si o sa comenteze...
Iar la yahturile ce merg pe gheata, alea cu trei patine, nu e nici un canal pe mijloc. Patinele sunt ascutite, triunghiular, ca o lama de cutit. Nu stiu unde dreaku mai sta atunci apa aia... Patinele de la boburi - la fel...
Niste imbecili, cu totii! Ar trebui sa foloseasca niste patine boante. Pune direct o platbanda tocita si tre sa fie la fix! Habar nu au!
Hai ca am plecat in concediu! Pa bune! Ma gasiti pe molecular...
Continuati, va rog, duelul ideatic!