misumat, la Feb 8 2009, 11:33 AM, a spus:
Se pare ca eu sunt "imbecilul, cretinul, idiotul" si celelalte epitete pe care le ai pe limba.
Apreciez - sincer - recunoasterea faptului ca tu erai pilotul.
Citeaza
1.Cei 3 oameni care "mi-au spus sa nu mai zbor" acolo... unde anume? Pe Chitila, in general? Tu erai in mijlocul pistei de avioane cand incercam si eu autorotatia pentru a doua zi. Mi s-a atras atentia o singura data ca zbor prea aproape de masini, m-am conformat, am dat dreptate domnului respectiv, si gata.
Nu era vorba de a nu mai zbura pe Chitila. Era vorba de a nu mai zbura langa oameni si langa masini. Si te voi contrazice: NU eram in MIJLOCUL PISTEI de avioane ci exact LANGA pista, adica ACOLO UNDE STAU TOTI PILOTII care AU UN AVION IN AER in acel moment - da, stiu, locul NU este marcat decat preintr-un petec de iarba inalta uscata. Tu in schimb erai in capatul dinspre sud, aproape in axul pistei, si cu siguranta nu in iarba inalta dintre pista si unitate...
Ca idee generala, din ce am observat si eu acolo (la Chitila) sunt in principiu cam 3 "zone" de zbor, nedeclarate dar folosite intr-un acord tacit de toti pilotii prezenti: pista si zona dinspre est (spre sosea) este folosita de avioane, in general termice; in zona de nord se dau de regula elicopteristii; zona de la vest de masini, unde nu este pista, e folosita de pilotii de "spume" si avioane care pot ateriza linistite in iarba (inclusiv planoare, si in general aparate cu propulsie electrica). Si, cu unele exceptii, acest fenomen s-a putut observa cam de fiecare data cand am fost eu acolo (cel putin...)
Citeaza
2.Puteai sta pe loc linistit, cand a luat-o spre tine am dat gaz si am evitat la mare distanta.
Imi pare rau ca trebuie sa te contrazic, dar de la distanta la care erai lucrurile se pot vedea intr-adevar in modul in care le-ai descris. Eu m-am chinuit sa ma duc in stanga, fara sa ma impiedic in denivelarile terenului, sa ma uit dupa avionul meu - pe care era sa-l scap de sub control pentru ca eram mai atent sa nu iau in cap un rotor de Ornith care venea spre mine si care a aterizat putin mai aproape de mine decat punctul din care plecasem (si m-am deplasat cam 6-8 m, cel putin). Nu stiu cum te simti tu, dar pentru mine "mare distanta" fata de un elicopter inseamna cel putin 20 m, si NU 2 m, mai ales cand respectivul aparat de zbor e in deplasare spre mine!
Citeaza
3.Imi pare rau sa-ti stric singura satisfactie de ieri dar mi s-a rupt doar un link de plastic de 10 lei pe care nu il aveam la mine ca rezerva (era acasa). Elicopterul s-a culcat pe o parte cand mai avea foarte putina energie/turatie si nu au fost alte pagube. Se cheama Ornith, stiu ca nu vorbeste nimeni de el, dar eu sunt foarte multumit de acest aparat.
Ma bucur pentru tine, si iti doresc sa ai cat mai putine accidente cu el, dar in conditiile in care toata lumea in jurul tau se simte in siguranta.
EU nu m-am simtit in siguranta ieri, in momentele respective. Si ma bucur ca e un aparat de care esti multumit, toti aeromodelistii ne dorim sa avem asa ceva.
Citeaza
4.Recunosc ca sunt incepator, in luna decembrie abia faceam hover cu trenul de incepatori. Autorotatia pe care am incercat-o pentru a doua zi consider ca e bine sa fie stiuta, asa cum e parerea generala. Dar, inca de la inceput, m-am uitat la acest forum si am incercat sa invat lucruri noi. Printre cele spuse pe forum este si faptul ca e bine sa venim in w-e la Chitila, ca vin multi specialisti, ca avem ce invata, ca ne pot ajuta cu reglaje, sfaturi, etc. Eu personal nu am fost ajutat, sfatuit, sau altceva de cate ori am fost la Chitila, mai ales ca acolo e patria avioanelor, elicopterele fiind foarte rare. Speram ca macar cu autorotatia, care nu e chiar usoara, sa ma sfatuiasca cineva de acolo, ce e bine si ce nu.
Pai cu atat mai mult, nu ai vazut ce s-a tot spus pe aici (si pe aiurea) despre pericolele pe care le prezinta elicopterele, mai ales pentru cei din jur? Ma bucur ca-ti iese autorotatia, am vazut cateva executii frumoase, dar asta nu inseamna ca aparatul ala nu prezina pericole. Iar Chitila NU este patria avioanelor, sunt si foarte multi elicopteristi acolo (morph, Primus, Serban si Vlad de la Aeropower, "francezul" s.a.) Uite, chiar ieri a fost cineva (care apare in filmuletul lui hash8484) cu un elicopter de clasa 450 care zbura cu el IN AFARA PISTEI, dar departe de piloti si alte grupuri de persoane.
Citeaza
5.Concluzia: va urez succes la zbor si promit sa nu mai dau pe acolo in w-e sa nu va mai stric ziua. Daca nu va supar prea tare as mai merge totusi in zilele de lucru, cum am facut si pana acum, cand sunt singur si nu am pe cine sa "hacuiesc". Promit sa nu stric iarba si sa nu fac gunoi acolo, ba chiar o sa mai strang din deseurile care sunt cu sutele.
Aici cred ca spusele celor de dinaintea mea sunt suficiente. Nu te alunga nimeni de pe Chitila, poti veni cand vrei tu dar hai sa ne organizam ca sa nu aiba nimeni de suferit. Daca iti poti permite sa vii in timpul saptamanii esti un fericit, unii sunt angajati in niste posturi/functii care nu le permit sa-si petreaca zilele saptamanii unde si cum vor ei (eu ma numar printre acestia) de aceea in general in week-end e mai aglomerat.
Eu nu mai insist pe tema asta, insa voi face tot ce e omeneste posibil ca altii sa nu se simta amenintati in vreun fel de prezenta mea acolo.