Motoare termice ABC vs Segmenti Intrebari raspunsuri etc...
#2
Postat 02 April 2004 - 07:15 AM
La motorul cu segment, de regula, cilindrul este din otel sau fonta alba tratata sau cu depunere de crom. Dilatarea cilindrului este compensata de elasticitatea segmentului, in comparatie cu ABC-urile, unde compensarea se realizeaza stric termic (pistonul se dilata aproximativ odata cu cilindrul).
Segmentii de regula induc o frecare suplimentara pe cilindru, fapt care duce la pierdere de turatie. Deasemenea, segmentii nu rezista de la un anumit numar rpm in sus. Avantajul motoarelor cu segment este reparatia ieftina: lesne de dedus ca daca motorul a capatat un grad de uzura, prin inlocuirea segmentului, se mai pot capata cateva zeci de ore de functionare suplimentare.
In modelism, principiul fabricatiei motoarelor ABC a fost introdus de Jaures Garofali (taticu de la Super Tigre), dupa ce principiul patrunsese deja in motociclismul de performanta (cred ca prin anii '70)
Cu rabdare si ciocan.
#3
Postat 02 April 2004 - 01:35 PM
#4
Postat 18 November 2004 - 12:38 PM
Si la urma uremei sa fie si la un raport calitate/pret bun pt k asta conteaza cel mai mult
#5
Postat 18 November 2004 - 09:23 PM
Deci s-ar putea sa iesi mai ieftin cu un motor care consuma mai putin (sau combustibil ieftin) chiar daca n-are resursa prea grozava.
------
Mai sunt si motoare pe benzina cu scanteie care au resursa mare si consuma relativ putin, in exploatare indelungata ies mai ieftin - dar sunt scumpe si mari, de la 20-25cc in sus.
La astea cheltui in plus si ca sa-ti faci un pasaroi mai mare.
----
Daca esti incepator n-are sens sa-ti planifici bugetu pe sute de ore de zbor inainte... ia un motor acceptabil ca performante si pret si vezi mai incolo cat de mult il uzezi si cat te costa.
O sa ai investitii mai mari - de ex. timpul si pasiunea consumate.
cezar
#6
Postat 19 November 2004 - 08:48 AM
Scuze pentru filozofie: NU EXISTA.
Mult pomenitul raoprt pret / calitate NU EXISTA.
ESTE O CONSTANTA. Daca nu mai e constanta (cazuri rare) se numeste tzeapa sau prostie, functie de sensul dezechilibrului
Scuze, e cam off topic...
Men
#7
Postat 19 November 2004 - 09:14 PM
daca ai de ales intre 2 motoare de 10cc spre exemplu, ce fel de motor alegi, ca sa traga si cat mai bine si sa fie si cat mai longeviv(ajungand la un compromis bineinteles pt ca nu le poti avea pe ambele si la un pret rezonabil :D )
ABC sau cu Segment(la asta excluzand posibilitatea schimbarii segmentilor)???
Aceasta postare a fost editata de Tomcat: 19 November 2004 - 09:15 PM
#8
Postat 22 November 2004 - 09:06 AM
Cu rabdare si ciocan.
#9
Postat 22 November 2004 - 04:53 PM
#14
Postat 24 November 2004 - 09:05 AM
Deci Vivi, afirmatia ta e cumva reclama pe fatza?...sau: cate OS Max-uri ai adus in stare de uzura si si cu cate motoare de pe piatza, in aceleasi conditii de functionare (eventual din aceiasi clasa de pret) ai facut comparatiile tale riguroase?
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 24 November 2004 - 09:17 AM
Cu rabdare si ciocan.
#15
Postat 24 November 2004 - 10:06 AM
Citeaza
Despre seria FP nu stiu nimic, dar cele din seria LA sunt motoare ieftine destinate incepatorilor si nicidecum nu sunt motoare de performanta. Si chiar si asa sunt fiabile.
Citeaza
Nu stiu ce pareri ai ascultat tu, dar eu am urmarit si inca mai urmaresc parerile nemtilor care spun clar ca OS-urile sunt cele mai fiabile. In plus am ascultat si parerea celor care vand produse de modelism, si citesc regulat reviste de specialitate, asa ca nu sunt inventiile mele. MVVS-urile nu sunt motoare rele, dar nici bune nu sunt. Au insa un pret foarte mic si de aia sunt accesibile.
Si inca ceva Marinare: tehnica si marketingul au evoluat cam cu 10 ani fata de informatiile pe care le detii tu :D
Aceasta postare a fost editata de Vivi: 24 November 2004 - 10:07 AM
#16
Postat 24 November 2004 - 11:43 AM
Vivi, la 24 Nov 2004, 11:06, a spus:
Din nou afirmatie gaunoasa si neacoperita: nu ai de unde sa stii cat de noi ar fi informatiile mele sau ale altora...poate te surprind informatiile pe tine ca fiind cine stie ce noutati!!! :)...in rest ai venit in confirmarea celor spuse de mine: LA-urile sunt motoare ieftine...fiabilitataea lor e pusa la indoiala la greu...deci chiar si asa, sunt Os Max-uri si OS MAx-uri, cum spuneam!
Am tot scris despre fenomenul de "peeling" propagat de OS MAX: o fi bine?! La MVVS-uri poti face aceiasi afirmatie?...si nu ai raspuns inca la intrebarea cu testele tale riguroase efectuate in domeniu. A si inca ceva: revistele de specialitate si magazinele pe care zici ca le consulti au o menire de baza: sa faca reclama unui anume produs. In rest, ce pot sa mai spun, motoarele OS au o desfacere mai mare pe piatza USA decat in Europa si Asia...cauta sa citesti ce spun utilizatorii pe forumurile USA-esti si ti se ridica paru' pe spate. In rest, nu sustin ca OS-urile nu sunt bune dar o spun cu tarie, nu sunt CELE MAI...
PS: ca sa nu iesim tare off topic, te rog sa scrii in vechile mesaje prin modificare!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 24 November 2004 - 01:45 PM
Cu rabdare si ciocan.
#17
Postat 24 November 2004 - 11:51 AM
Aceasta postare a fost editata de Tomcat: 24 November 2004 - 11:52 AM
#18
Postat 24 November 2004 - 11:55 AM
Oricum la acelasi pret iei un MVVS sau un MAGNUM sau orice care sa fie si cu rulmenti.
Aceasta postare a fost editata de Tomcat: 24 November 2004 - 11:59 AM
#19
Postat 24 November 2004 - 12:04 PM
Tomcat, la 24 Nov 2004, 12:55, a spus:
Oricum la acelasi pret iei un MVVS sau un MAGNUM sau orice care sa fie si cu rulmenti.
Exact astea sunt LA-urile...si sunt si sub puterea motoarelor din aceiasi clasa cu ele!...de aia si costa cat costa!
Cu rabdare si ciocan.
#20
Postat 24 November 2004 - 01:17 PM
Citeaza
Sunt bune. Si cele pe care le-am vazut eu pornesc foarte usor...
#21
Postat 24 November 2004 - 07:03 PM
Cat despre ce scrie presa... hai sa o lasam balta. Ca jocurile de culise nu s-au inventat ieri si nici nu le sunt straine. Vor si ei sa faca bani, si pt asta trebuie sa ii ia din cat mai multe locuri: de la cititori, de la comercianti, etc...
Big.
#22
Postat 25 November 2004 - 03:44 AM
Marinaru, la 24 Nov 2004, 11:43, a spus:
Te rog mult sa mai scrii o data. Mie mi-a scapat. Despre ce-i vorba ?
#23
Postat 25 November 2004 - 08:15 AM
Se poate si asa ?, la 25 Nov 2004, 04:44, a spus:
Marinaru, la 24 Nov 2004, 11:43, a spus:
Te rog mult sa mai scrii o data. Mie mi-a scapat. Despre ce-i vorba ?
Pai mare parte din motoarele OS Max sunt nikelate, nu cromate si ca urmare au existat reclamatii si plangeri cu duiumul ca depunerea de pe cilindru se "jupoaie"...motoarele ABC au depunere numai pe interiorul cilindrului (pe afara ramanand culoarea alamei, neacoperita), pe cand ABN-urile sunt argintii si pe afara...procedeul de nikelare nu mai necesita tehnologii costisitoare de control temperatura, prelucrari ulterioare, electrozi coaxiali si alte alea...cilidrul se arunca in caldare si nikelul se depune pe toata suprafata expusa (interior, exterior)!!!...dar si calitatea e mai coborata. Deasemenea depunerea de crom prezinta porozitati care aduna fluid (combustibil-ulei) si care ajuta la lubrefiere...nikelul e compact si nu se manifesta similar!!! Ce-i mai rau este ca firma OS a scris pe prospectele motoarelor ABN cum ca de fapt sunt ABC...pana a inceput lumea sa se prinda!!!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 25 November 2004 - 08:16 AM
Cu rabdare si ciocan.
#24
Postat 26 November 2004 - 03:23 AM
Si cele ABL ? Am mai discutat noi. Sunt cica cu doua straturi de metal depus. Dar nu stiu de care or fi.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 26 November 2004 - 03:23 AM
#26
Postat 27 February 2005 - 03:13 PM
Care este durata medie de utilizare a motoarelor termice ?
Se pot repara motoarele termice ?
Cam care sunt costurile de intretinere ale acestui tip de motor ?
Pentru un model de 1.3Kg si 1.5m anvergura ce tip de motor ar trebui sa folosesc ?
Astept exemple si pentru motoare electrice cat si pentru motoare termice.
#27
Postat 27 February 2005 - 04:20 PM
Aceasta postare a fost editata de jester: 27 February 2005 - 04:21 PM