Ce clase va doriti la cursele auto in 2009 ??? ce categorii de concurs avem nevoie la noi in tara.
#1
Postat 16 January 2009 - 10:16 PM

Veniti fratilor la curse, acolo e distractia
Fxracing driver :
Team Associated Romania/ Clubul Sportiv FxracingMS/Team Associated B6/B64D/TC6/SC8 Tekin RS Pro/Sanwa/Reedy Brushless
WWW.FXRACINGMS.RO official club
#4
Postat 16 January 2009 - 10:22 PM

Veniti fratilor la curse, acolo e distractia
Fxracing driver :
Team Associated Romania/ Clubul Sportiv FxracingMS/Team Associated B6/B64D/TC6/SC8 Tekin RS Pro/Sanwa/Reedy Brushless
WWW.FXRACINGMS.RO official club
#5
Postat 16 January 2009 - 10:24 PM
Fxpower, la Jan 16 2009, 10:22 PM, a spus:
Io... cand o veni masina ma bag la 1/10 touring. :)
Aceasta postare a fost editata de Al3xandru239: 16 January 2009 - 10:25 PM
Hpi E-firestorm Novak on 2s MaxAmps
Membru retras!
#6
Postat 16 January 2009 - 10:25 PM

Veniti fratilor la curse, acolo e distractia
Fxracing driver :
Team Associated Romania/ Clubul Sportiv FxracingMS/Team Associated B6/B64D/TC6/SC8 Tekin RS Pro/Sanwa/Reedy Brushless
WWW.FXRACINGMS.RO official club
#7
Postat 16 January 2009 - 10:32 PM
Aceasta postare a fost editata de Al3xandru239: 16 January 2009 - 10:43 PM
Hpi E-firestorm Novak on 2s MaxAmps
Membru retras!
#8
Postat 16 January 2009 - 10:57 PM
Sa ramine si brushed dar sa dam drumul si la brushless,chiar saptamina trecuta discutam cu colegii bulgari si ei incearca sa dea drumul la brushless la federatie!!! ce este open e altceva!!
La off-road electrice 2 wd este consacrat dar cred f mult ca daca se baga si 4wd -el. 1/10 o sa aiba mult mai multi adepti,eu personal cunoscind vreo 10-12 oameni care au un 4wd si care de-abia asteapta sa-l bage intr-o competitie organizata nu asa de florile marului prin parc sau dupa blocuri.
Clasa la care-mi anunt participarea:1/10 2wd-electric,1/10 4wd electric(daca se mentine interesul de anul trecut de la amara),1/10 on-road stock,1/10 on-road modif.,1/8 off-road gas trughy,1/12 electric pan-car,1/18 electric on-road.
#10
Postat 17 January 2009 - 02:06 AM

Look left =========================================================================---> LEFT u moron !
HoBao Hyper 8.5 Pro > RB WS7
HoBao Hyper ST Pro > OS V-Spec
#11
Postat 17 January 2009 - 10:53 AM

Veniti fratilor la curse, acolo e distractia
Fxracing driver :
Team Associated Romania/ Clubul Sportiv FxracingMS/Team Associated B6/B64D/TC6/SC8 Tekin RS Pro/Sanwa/Reedy Brushless
WWW.FXRACINGMS.RO official club
#12
Postat 17 January 2009 - 04:12 PM
Solutia este organizarea de concursuri private si implicit si regulamente private cum s-a si facut pana acum.Cu reglumanete proprii cu acceptul de lipo si motoare brushless,ce nu s-a reusit este organizaera unei competitii de stock ,dar aici nu este vina noastra.In conditiile in care tot noi am fi aia care am participa la stock si nimeni din afara la ce bun.Cu curu' in canapea si cu gandu ca aia sunt mai buni nu o sa capeti niciodata experienta si nu o sa sti niciodata cum te comporti la o competitie daramite ce poti imbunatati
Matinelel de la demo's urmeaza sa fie upgradate pentru a nu mai permite trecerea peste ele.Tare curios sunt cum o sa fie anul acesta la electrice la Pucioasa.
E pacat de munca oamenilor care organizeaza si celor care partipica,se face un concurs cu grupa 10 15 oameni la nationala e trist(cum ai zis si tu lucian mai avem foarte mult pana ajugem la concursuri cu 30-40 de oameni nu stiu daca a vazut toata lumea pozele de la ulgari de la Ruse pai aveau oamni aia la participanti doamne ajuta sa fie si la noi odata asa)....Ce mi se pare si mai trist este ca nu se permite particpiarea fara legitimare.S-ar putea accepta participarea unui concurent la o singura etapa/clasa fara legitimare in felul asta vede omul cum este nu ii este asa greu sa particpie.Iar anul urmator daca ii place se deranjeaza si isi gaseste un club.Trebuie sa facem absoult orice pentru aducerea omenilor la competitii implicit usurarea acesului lor la acestea.Regulamentul din pucntul meu de vedere este vag inapoiat si lipsit de dorinta de a prmova,imbunatatii..am impresia ca anumite reguli se pastreaza doar pentru juniori pentru ca acestia alearga pe modelele clubului. Nici cluburile dar din vina lor nu o duc foarte bine cu bani si deci trecerea la un nou tip de baterie implica foarte multe costuri incarcatoare packuri etc....din punctul meu de vedere cluburile ar trebui premiate in functie de rezultatele juniorilor in felul asta promovand juniori nu seniorii...
Sunt atatea de spus si simt ce ne batem gura degeaba si nu se face nimic.........e trist...
Personal o sa particip in continuare si la nationale..desi sunt multi care sunt scarbiti de ele si au spus ca pana la imbunatarire nu isi mai bat capul, din fel si fel de motive
Sa speram ca firmle o sa aiba ceva putere finaciara sa construiasca piste adecvate si sa organizeze concursuri frumoase cum au facut si pana cum.
Personal sunt de parere ca nu clasele necesita o imbunatatire ci concursurile si o particpiare mai numeroasa.Daca cineva vrea sa particpe la un concurs nu trebuie sa aiba cel mai bun material se poate face performanta rezonabile si cu un ansman Virus/Terier (sunt cele mai ieftine si accesibile) daca vrei poti si fara motorul de 300 de euro sa participi si sa obti un rezultate rezonabil.
Cat despre electrice...poti sa participi foarte usor iti trebuie un model nu ceva complicat der ceva inspirat dint-un model de competitie vezi tamia trf /hotbodies cyclone/ xray t2r(ceva mai scump)/hpi sprint/sunt atatea modele aproape orice variator tine 17 ture...daca se doreste si sunt doritori se poate face o competitie cu sasiu de plastic/textolit (bulgarii au asa ceva) si in felul asta pastram echipamentul la minim....mai ieftin de atat nu poate fi.....
Aceasta postare a fost editata de Flo234: 17 January 2009 - 04:19 PM
#13
Postat 17 January 2009 - 05:19 PM
Un alt aspect, banii, ei exista dar daca nimeni nu se duce cu un proiect clar statul roman n'o sa-i dea niciodata, ori in momentul de fata nimeni nu stie care sunt prioritatile, care sunt directiile.
Fx, ziceai ceva de promovare ??? care ??? unde ???, sa fim seriosi.
Magazinele.......... exista doar 2-3 care chiar au facut ceva, restul implicare cucu, sunt fericiti ca au vandut cate ceva.
Sunt multe de spus si foarte multe de schimbat dar la cum se misca federatia.... la revedere, drum bun.

Look left =========================================================================---> LEFT u moron !
HoBao Hyper 8.5 Pro > RB WS7
HoBao Hyper ST Pro > OS V-Spec
#14
Postat 18 January 2009 - 10:49 PM

Veniti fratilor la curse, acolo e distractia
Fxracing driver :
Team Associated Romania/ Clubul Sportiv FxracingMS/Team Associated B6/B64D/TC6/SC8 Tekin RS Pro/Sanwa/Reedy Brushless
WWW.FXRACINGMS.RO official club
#15
Postat 19 January 2009 - 12:23 PM
-Sunt de aceeasi parere cu tine, sa dezvoltam mai intai ce avem, cresterea numarului de clase ar duce sigur la o dilutie substantiala a activitatii.
-In urma cu un numar de ani am tradus si redactat EFRA si am intocmit Regulamentul activitatii competitionala pentru automodele RC, care de la an la an a fost modificat si trunchiat in functie de nevoile si necesitatile celor care au condus activitatea. Cat despre juniori, ai perfecta dreptate.
-Asa este, doar competitia iti poate da adevarata valoare, abia aici poti vedea unde te afli cu dotarea, cu pilotarea .....Nu atat campionatul sa aiba mai multe etape, cat sa existe mai multe competitii de casa, cu mai multe etape, cat mai loco cu clase Stock si cu cheltuieli mici.
-Legitimarea isi are rostul ei, dar pentru sportivii independenti ea sa se poata face la locul desfasurarii competitiei la care ei participa pentru prima data. Iar taxa de participare la clasa, sa revina organizatorului.
-De regula daca nu la o saptamana, adunci la doua, alergam cate o competitie cu 60 pana la 150 de piloti, mereu pe podium, la un nivel ridicat, cu piloti care stiu ce inseamna pilotarea si dotari de ultima ora. Am lipsit o buna bucata de vreme de pe forum, nu discutam de ce, daca considerati ca este bine, pot posta si aici material realizat la concursurile de afara.
Stima,
faur senior
#16
Postat 19 January 2009 - 01:10 PM
Faur Senior, la Jan 19 2009, 12:23 PM, a spus:
-De regula daca nu la o saptamana, adunci la doua, alergam cate o competitie cu 60 pana la 150 de piloti, mereu pe podium, la un nivel ridicat, cu piloti care stiu ce inseamna pilotarea si dotari de ultima ora. Am lipsit o buna bucata de vreme de pe forum, nu discutam de ce, daca considerati ca este bine, pot posta si aici material realizat la concursurile de afara.
Stima,
faur senior
nu am zis ca nu isi are rostul dar cum se doreste promovarea si extinderea trebuie un anumit grad de ingaduinta pentru cei noi si legitimarea este primul bat in roata cand ii zici unui prim participant de un campionat naional..desi in prealabil a participat la mai multe competiti locale fara prea multe stresuri in privinta asta.
nu deranjeaza materialul sub nici o forma...cine stie cui ii face cu ochiul si se hotaraste macar sa incerce
#17
Postat 19 January 2009 - 04:34 PM
ORICE PERSOANA CARE INTRUNESTE-POSEDA CUNOSTIINTELE NECESARE PRACTICARII ACESTUI SPORT.
-Oricum selectia se va face singura in timpul desfasurarii manselor de calificari. Cu amendamentul ca regulamentul competitiei nu se mai dezbate-aprofundeaza aici, fiecare are timp s-o faca la el acasa si o data inscris ca participant activ, te supui specificatiilor lui. Altfel se creaza intreruperi si disfunctionalitati care nu dau bine in primul rand la public care sigur doreste sa vada o cursa si nicidecum sa asculte apostrofari si trivialitati.
-Iar la materialul de concurs, echipare, daca nu vrem sa ramanem in urma, brushles si LiPo. Costuri sensibil mai mici, intretinere mult mai usoara. Un incepator se descurca mult mai usor cu brushles decat cu un pretentios motor cu perii.
-Daca toate aceste idei, constructive, vor fi prezentzte in scris si din partea cluburilor participante la CN, imposibil ca ele sa nu fie luate in seama, doar Federatia nu poate exista de una singura ci doar prin conlucrare cu acestea. Haideti sa le cristalizam, sa stabilim un termen limita si s-o facem. Va fi numai spre binele nostru.
Stima,
faur senior
#18
Postat 19 January 2009 - 07:56 PM
Cat despre sponsorizare, anul acesta magazinul meu va sustine un junior si un senior(in cautare)cu masina si tot ce-i trebuie la toate cele 4 concursuri din clasa 1/10 Touring electric care se anunta ca vor fi organizate in parte de federatie , dar mai mult private. Iar in caz de clasare pe podium vor exista si bonificatii.
#19
Postat 19 January 2009 - 09:45 PM
Cred ca pana la urma e ca in politica, pana nu cad "aia batranii" care nu isi schimba mentalitatea (si aici nu pun cele cateva exceptii de oameni care au o varsta dar nu o arata decat fizic, mental sunt de nota 10), nu cred ca se vor face multe.
#20
Postat 20 January 2009 - 10:45 AM
-In luna noiembrie CSM Arad a solicitat prin adresa oficiala organizarea, ca si anul trecut, a camp. nat. la 1/18 si 1/10 Touring. Cu toate ca organizarea a fost deosebita iar rezultatele tehnice pe masura, vedeti calendarul de anul acesta, cu 2 etape la Pucioasa, unde si pentru termice ne chinuim de cativa ani, cu promisiunea perpetua de asfaltare a pistei, care nici macar pentru aero care ruleza cativa metrii, nu mai corespunde.
-Atentie, daca legitimarile de anul trecut sau mai in urma s-au facut in graba, lina ianuarie este luna pentru transferari.
faur senior
#21
Postat 20 January 2009 - 12:35 PM

Veniti fratilor la curse, acolo e distractia
Fxracing driver :
Team Associated Romania/ Clubul Sportiv FxracingMS/Team Associated B6/B64D/TC6/SC8 Tekin RS Pro/Sanwa/Reedy Brushless
WWW.FXRACINGMS.RO official club
#22
Postat 20 January 2009 - 03:53 PM
-Clubul din Arad are pregatit materialul de intampinare a nedreptatii facute, o alta idee este aceea de a deschide Camp. nat., permitand participarea aici si a sportivilor din "afara". S-a mai practicat asta in urma cu cativa ani, dar a fost oprita pe considerentul ca ne iau "bulgarii", locurile in finala. Si uite asa in loc sa ne dezvoltam, vom ajunge in situatia chinezilor, care dupa 2000 de ani au realizat ca izolarea n-a fost benefica deloc.
faur senior
#23
Postat 22 January 2009 - 12:56 AM
Nimeni nu da nimanui nimic. Initiativa FX Power este laudabila, hai sa facem, cei care putem, concursuri. Cu premii, fara, nu conteaza.
In Bucuresti vom organiza in 2009 concursuri 1/8 open offroad nitro in 4 etape, 1/10 open touring electric in 3 etape, 1/18 touring electric in 3 etape. Inca nu sunt sigur, poate doar intr-o etapa, 1/12 2wd electric... Nu stiu daca ar fi destui piloti cu modele in aceasta clasa. Adica vreau sa spun DIN Bucuresti, pentru ca unele dintre etape se vor tine la Vaslui, Constanta, etc. Mi-ar place sa vad si concurenti reprezentand cluburile, nu numai piloti "particulari". Juniorii poate mai pot apela la parinti pentru plecarea "in tabara", la profesorii de club pentru echipament... Nu e asa de greu.
Aceasta postare a fost editata de SHAKS: 22 January 2009 - 01:01 AM
#25
Postat 22 January 2009 - 11:23 AM
1. Introducerea motoarelor Brushless si a acumulatorilor LiPo
2. Alergarea clasei 1/10 Off Road 4 WD in mod oficial
3. Neobligativitatea legitimarii sportivilor care alearga pentru prima data in Campionat
4. Deschiderea Campionatului National spre International
5. Cresterea numarului competitiilor private
-Asi mai adauga aici :
- lipsa arbitrilor care chiar daca au o oarecare calificare certificata cu un carnet de arbitru obtinut cine mai stie cand si in ce imprejurari si a unui Director de cursa ale carui decizii sa nu fie contestate.
- lipsa unui sistem de cronometrare ( pentru competitia de la Arad vom aduce un sistem AMB de ultima generatie care va fi manipulat de un arbitru international, contra sumei de 100 eur/zi )
- taxele de participare sa fie platite organizatorului.
- lipsa unui sistem operativ de informare cu privire la competitii si rezultatele lor.
Daca aceste doleante, sau doar unele dintre ele, fiecare cum considera, vor fi transmise FRModelism inainte ca REG. tehnic 2009 sa apara, este imposibil sa nu se tina cont de ele.
@ X-TRA
Doresc sa te informez ca sportivul Faur Cristian de la CSM Arad a aurcat deja de 2 ori pe podiumul de premiere al CE organizat de EFRA, la 1/12 Track - loc III - 2004 Kapfenberg-Austria, si la 1/10 IC 235mm - loc II - 2006 Burg en Brese-Franta. Asta pe langa foarte multe GP-uri si Camp.nationale ale altor tari.
@ Duf
Daca va dorinti un senior care sa poarte pe echipament sigle societatii, aici suntem.
Stima,
faur senior
#26
Postat 22 January 2009 - 12:44 PM
"1. Introducerea motoarelor Brushless si a acumulatorilor LiPo"
Aceasta doleanta e valabila si pentru 1/12 si pentru 1/10PRO.
Cred ca la clasa STOCK e bine cum e deja, 17 duble cu avans fix. Sincer sa fiu, imi place si regulamentul din bulgaria, unde la clasa stock se impune sasiu de plastic. Asa exista o clasa pentru entry-level, la care sa se bata pilotii incepatori intre ei, pentru ca ei sunt aceia care ne vor face sa gafaim pe pista in anii care vor urma. Asta daca AZI au o clasa unde sa aiba o speranta de loc pe podium, la clasa lor... Impartirea pe juniori/seniori nu cred ca mai e suficienta. Exista juniori care piloteaza la un nivel mult peste unii seniori, si seniori care incurca pista in competitiile pt seniori. Eu sunt unul din acei seniori, si de aceea pot vorbi din proprie experienta.
#27
Postat 22 January 2009 - 02:55 PM

Veniti fratilor la curse, acolo e distractia
Fxracing driver :
Team Associated Romania/ Clubul Sportiv FxracingMS/Team Associated B6/B64D/TC6/SC8 Tekin RS Pro/Sanwa/Reedy Brushless
WWW.FXRACINGMS.RO official club
#28
Postat 22 January 2009 - 10:21 PM
-Stim care sunt reglementarile la motoarele cu perii/clase, la brushles este asa :
1. 1/12 si Touring Modified = de la 3,5 in sus
2. Toring Stock, PRO 10 si 1/10 Off = de la 10,5 in sus
3. La 1/18 Mamba
-Sasiul de plastic la Stock duce deja la altceva, putem prinde o clasa separata pentru asta, cu specificarea expresa ca daca un pilot a realizat un anumit barem de clasificare, sa nu mai aiba dreptul sa alerge aici.
- Clasele de Stock sunt clasele cu cel mai mare numar de piloti tocmai datorita fiabilitatii materialelor si intretinerii usoare. Clasele de Stock se pot alerga cu motoare de 19 de 23 sau 27. Cu corespondentele lor de la brushles. Cea mai populara este cea de 23.
-Daca exista juniori care piloteaza mai bine decat seniorii, brava lor. Nu putem cere o clasa intermediara ca valoare, poate doar la 1/8 track unde stiti foarte bine ca exista acea +40. Este dreptul si la latitudinea fiecarui pilot sa alerge la clasa la care se stie cel mai bine pregatit. Un singur amendament : fiecare sportiv senior sau junior sa posede modelul personal. Au trecut vremurile cand un model costa o avere sau nu aveai de unde sa cumperi ! In toate competitiile serioase, nu mai vorbim de CN se face inmatricularea sasiului strict pe pilot.
-Ma bucur ca am ajuns sa discutam aceste probleme deschis, sunt convins ca ele nu vor duce decat la solutii constructive, aveti in mine cel mai bun coleg, pana se fluiera startul.......si dupa aceea.
Stima si consideratie,
faur senior
Aceasta postare a fost editata de Faur Senior: 22 January 2009 - 10:27 PM
#30
Postat 23 January 2009 - 07:34 AM
Faur Senior, la Jan 22 2009, 11:21 PM, a spus:
-Stim care sunt reglementarile la motoarele cu perii/clase, la brushles este asa :
1. 1/12 si Touring Modified = de la 3,5 in sus
2. Toring Stock, PRO 10 si 1/10 Off = de la 10,5 in sus
3. La 1/18 Mamba
-Sasiul de plastic la Stock duce deja la altceva, putem prinde o clasa separata pentru asta, cu specificarea expresa ca daca un pilot a realizat un anumit barem de clasificare, sa nu mai aiba dreptul sa alerge aici.
- Clasele de Stock sunt clasele cu cel mai mare numar de piloti tocmai datorita fiabilitatii materialelor si intretinerii usoare. Clasele de Stock se pot alerga cu motoare de 19 de 23 sau 27. Cu corespondentele lor de la brushles. Cea mai populara este cea de 23.
Stima si consideratie,
faur senior
Amestecul motoarelor brushed cu brushless o sa produca numai dureri de cap. Pe de alta parte scrutinul motoarelor brushless e imposibil sau in cel mai bun caz o mare durere de cap in plus. In aceeasi clasa, includerea motoarelor 17-23-27 e pur si simplu nedrept si creeaza baza unei competitii incorecte pentru cei cu motoarele mai slabe. In plus motoarele astea sunt pretetioase la intretinere si costa bani buni un sezon de perii, taiat colectorul etc.
Creearea unei categorii cu "motor control" similara cu cele din America unde ti se da un motor la pista e periculoasa in contextu unei piete mici in Ro unde firma care aduce motoarele respective practic v avea monopolul si consumatorul nu are nimic de cistigt de aicea. pe de ata parte la nivel de club asta poate fi un avantaj pentru ca forjeaza o legatura puternica intre club si un sponsor care furnizeaza motorele (chiar daca nu gratis).
Nimeni n-a ridicat problema cauciucurilor care sunt cele mai impotante cel putin in touring. la fel, exista posbilitatea introducerii unui cauciuc de control, nu e nevoie sa fie imprumutat de la club, ci doar vindut prin club, sau printr-un magazin care sponsorizeaza clubul si concurentii sunt obligati sa foloseasca cauciucul respectiv. In felul asta magazinul poate sa faca o comanda masiva si sa dea un disconto atragator.
dar toate astea sunt teorii. ideea de baza este ca lipsesc banii si in lantul de oferta (piata) si in buzunarul consumatorului. In conditiile astea, cea mai buna idee este sa ai o clasa gen "concurezi cu ce ai" cu reguli minime, tintita la posesorul de kit ieftin, gen touring sa zicem sau orice altceva, cu conditia doar ca masina sa fie excat asa cum a iesit din cutie (motor silvercan), si cu cauciucuri control (asta avind invedere ca multe din cauciucurile din kit-uri sunt de rahat oricum). Asta o sa asigure o baza egala pentru toata lumea caci toate masinile actuale sunt cam egale (pe categorii) la ora actuala. asta o sa atraga oamenii la pista si o sa permita sustinerea unui campionat cu treizeci de etape nu trei. Altminteri nimeni n-o sa-si permit sportul asta in romania la salariile de acolo care iti acopera doar un esc daca doamne fereste l-ai bulit (s-apoi mai sunt bateriile, incarcatoarele, samd). In felul asta banii intra in magazine care pot in schimb sa-i investesca in sponsorizarea pistei/alergatorilor, etc. Clubul face bani din cotizatie si din vinzarea/inchirierea de echipament (doar transpondere, eventual material de "control" gen cauciucuri, eventual tricouri, sepci, chestii d-astea cu emblema clubului). Participantii ne-membri care vin la club nu pot intra in calculul punctajului si daca nu e loc,sunt trecuti in clasa "alergi cu ce ai", inscrierea la inceputul etapei de sezon (trei etape sa zicem pe an). Cam asta e modelul care functioneaza in alte tari unde federatiile nu se baga (nici nu stiu daca exista). Corpurile regulatoare gen IFMAR, AARMAC, etc nu sunt sustinute in nici un fel de stat si n-au nici o legatura cu statul, ci sunt sustinute de cluburi. Asa si in Ro. E evident deja ca statul n-o sa miste un deget, asa ca mai bine ii puneti cruce si va vedeti de treaba, va pierdetivremea degeaba cu ei. Daca reusiti sa va afiliati la un corp international, asta o sa va protejeze ulterior in caz ca federatia se trezeste din somn si vrea bani de la voi sau cine stie ce.
Asa cum am mai spus, trbeuie abordata tamiya care e serioasa si are o competitie a companiei in toata lumea, care merge pina la finala anuala in Japonia, in fiecare an. Un magazin/importator care poate sa garanteze distribuire de o suma serioasa (nu stiu exact cit ar putea sa insemne asta dar probabil ca vorbim de milioane de dolari) ar cistiga imediat atentia japonezilor. Iar citeva milioane de dolari banuiesc ca la momentul actual este tot volumul modelismului din romania.
Aceasta postare a fost editata de Barabula: 23 January 2009 - 07:35 AM