Modelism - RHC Forum: Pelikan Malibu - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Pelikan Malibu Depronel acrobat F3P

#61 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 10 January 2009 - 04:52 PM

e destul de in fata, n-o pot aduce si mai in fata ca nu am nimic structural acolo.

Am fix 6g greutate in plus pe coada (cand e pus in pendul pe CG). Producatorul s-a gandit la asta cand a pus elementele de ranforsare din depron si lemn in bot (care au cumulat un total de 20g). Deci stock ar fi iesit perfect echilibrat. Si asta bazandu-ma pe rationamentul 1:3 greutate coada:bot

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 10 January 2009 - 04:55 PM



0

#62 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 10 January 2009 - 05:04 PM

Manualul zice mult mai multe despre CG (cred) asa ca daca ma ajuta careva care intelege limba i-as fi recunoscator.

Oi face niste calcule sa vad daca cei 77mm (doar atat inteleg) sunt de la bordul de fuga sau de la cel de atac.

LE: am facut calculele si intr-adevar cg-ul pica undeva intre 7.5 si 7.7cm de la bordul de atac. Aripa are o latime totala de 25cm.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 10 January 2009 - 05:09 PM



0

#63 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 10 January 2009 - 05:44 PM

Cu ajutorul unui OCR si google language tools am reusit sa traduc fragmentul in cauza. Cu ocazia asta am descoperit ca ceha este o limba mult mai porcoasa ca romana din punct de vedere a diacriticelor...

Citeaza

stavba modelu 7: těžiště a výchylky kormidel

Těžiště:
Výchozí poloha těžiště je 77 mm ya náběžnou hranou při kořeni křídla.
Doporučujeme začít s těžištěm 77mm za náběžnou hranou křídla a v průběhu zalétávání doladit s pomocí níže uvedeného postupu dle skutečného letového projevu modelu a vašich zvyklostí. Posouváním těžiště vzad se model stává obratnějším, ale méně stabilním.


Traducere:

Citeaza

building model 7: center of gravity and scale kormidel

The center of gravity:
Home center of gravity is 77 mm ya edge at the root of the wings.
We recommend to start with the heart of 77 mm for wing leading edge and in tune during zalétávání using the following procedure according to the actual flight model of speech and your habits. By the center of gravity backwards to become a model obratnějším but less stable.


Este unica parte din manual care trebuie neaparat intelease (desi cei 77mm sunt suficienti de clari). Restul manualului este plin de poze care descriu foarte bine pas cu pas fiecare operatiune ce trebuie executata.


0

#64 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 11 January 2009 - 01:49 PM

Pentru cei care vor sa frezeze modelul, pentru centrarea perfecta, toate 3 servourile trebuiesc puse in bot. 2 cu pull pull catre directie si profundor si unul cu tijele stock pentru eleroane.

Cu elice de 4g se centreaza bine asa. Cu elice 2g va fi greutz de coada. Eu inca mai am ~2g greutate pe coada deoarece nu voi muta si servoul eleroanelor.

De asemenea pentru a evita ingreunarea excesiva, traversele si sapate si de carbon din coada pot fi rarite asa cum a desenat Lucian mai sus.

Voi veni cu poze.


0

#65 Useril este offline   Acitam1 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 165
  • Inregistrat: 11-July 07

Postat 12 January 2009 - 01:23 AM

Frumos model si frumos kit review. Tocmai mi-am comadat si eu unul. :)
0

#66 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 12 January 2009 - 07:34 PM

Asa cum am spus, preiau balonul de la Calin pentru o asamblare stock, fara modificari (cu acordul lui, bineinteles ;)).
Au ajuns si la mine obiectele, dupa o mica amanare de 2 zile, servourile nefiind in stoc, fapt care insa s-a rezolvat promt si rapid.

Nu mai pun poze cu cutia si continutul, fiind identice.

"Accesoriile" urmeaza - acelasi motor, regulator si servo, doar receptor Futaba 2.4 GHz.

Fisier atasat  restul.jpg (46.17K)
Number of downloads: 1532

Dat fiind ca nu o sa frezez modelul iar greutatea fiind de 200g, voi studia la modul serios daca o sa folosesc pack-urile ca atare (3s) unde producatorul motorului spune 200g 3D cu elice 8x4 sau sa le usurez la 2...
Probabil ma apuc mai catre weekend de asamblare...

Sporuri.
Marius

Aceasta postare a fost editata de docmarius: 12 January 2009 - 07:35 PM

West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

#67 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 12 January 2009 - 10:09 PM

Spor la treaba Mariuse ;)

Am primit si eu servoul si am observat unele imbunatatiri. Varianta precedenta era putin mai neglijent lucrata (placa de baza si lipiturile chiar riscant de slabe), intreg ansablul se tinea in niste cepi de plastic.

La servoul ce l-am primit azi se observa imbunatatiri substantiale, placa de baza mult mai ingrijit lucrata, lipiturile perfecte iar ansablul de data asta se tine in 2 surubele.

Voi pune poze maine cu cele 2 servouri, pentru comparatie.


0

#68 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 13 January 2009 - 12:13 AM

Daca e vorba de servourile alea mici de 3.7 si 4.3g cu carcasa albastruie/transparenta, imi dau si eu cu parerea.
Ale mele au alta eticheta si le-am cumparat de peste granita dar banuiesc ca sint identice. Le-am testat putin si sint dezastru. Nu-si tin pozitia, deadbandul e enorm si foarte slabe.
Poate a voastre or fi mai bune dar eu nu mai cumpar asa ceva.
Apropo, le vand. Anyone?
www.redsky.ro
0

#69 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 13 January 2009 - 12:03 PM

Am facut teste cu servoul nou primit si rezultatele sunt satisfacatoare. Aparent au imbunatatit tehnologia considerabil de la generatia trecuta (si de aia am fost multumit). Poate servourile mai vechi fac figuri dar astea mi se par rezonabile.

Am facut un suport de balsa care s-a dovedit a fi prea moale pentru acest servo, a fost nevoie sa-l tin cu mana pentru a vedea forta maxima. Am apasat pe el pana puteam impinge inapoi echia.

Servoul nu atingea cantarul deloc, doar echia sa.
Rezultatele le aveti mai jos.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 13 January 2009 - 12:05 PM



0

#70 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 13 January 2009 - 12:04 PM

...

Cat despre viteza si centru, sunt relativ rapide (nu foarte rapide) iar centrul fara sarcina si-l gaseste in 10 din 10 incercari. Repet, fara sarcina. O sa incerc si cu el in sarcina.

Fisiere atasate




0

#71 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 13 January 2009 - 11:53 PM

Deci, primii pasi in varianta stock...

Am asamblat partile din depron, mai putin stabilizatoarele de pe aripa, evident si benzile de carbon.

Fisier atasat  ansamblu.jpg (99.72K)
Number of downloads: 120

Fisier atasat  lateral.jpg (71.2K)
Number of downloads: 97

Montajul merge repede, insa fara activator montarea benzilor de carbon in profundor si in bordul de atac al aripii ar fi un chin, CA styro avand nevoie de minute bune pina la intarire. Cu activator dureaza 5 sec :rolleyes:

Montura de motor din placaj arata frumos, parca ar fi carbon :wub:

Fisier atasat  detaliu_mount.jpg (67.43K)
Number of downloads: 88

Maine urmeaza restul.

Succese.
West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

#72 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 14 January 2009 - 04:38 PM

a iesit frumos. Vezi unghiul motor sa fie zero. Prietenii stiu de ce.


0

#73 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 14 January 2009 - 04:55 PM

ultimele poze inaintea maidenului de maine. Pentru cei ce vor sa-l frezeze, asta este pozitia optima a servourilor. Inca are 1g greutate in plus pe coada dar un 3D veritabil este si asa putin greu de coada. Daca se doreste eliminarea acelui gram din coada se poate muta si servoul pentru eleroane mai in fata cu 10cm si devine centrat perfect.

Fisiere atasate




0

#74 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 15 January 2009 - 12:12 AM

Iata pasarea completa, la cat am inteles din planuri :lol:
Si daca totul e ok, maine vine zborul fecioarei.
Impreuna cu Calin.

Fisier atasat  complet_fata.jpg (90.27K)
Number of downloads: 148

Fisier atasat  motor.jpg (63.25K)
Number of downloads: 125

Fisier atasat  burta.jpg (94.74K)
Number of downloads: 118

Revin cu impresii.

Marius
West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

#75 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 15 January 2009 - 12:29 AM

Cate grame are la final?
0

#76 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 15 January 2009 - 08:17 AM

Vezi postareaKriminel, la Jan 1 2009, 02:24 PM, a spus:

Am ajuns la o greutate totala de 209.7g stock. Daca renunt din start la elicea APC (9.3g) si pun baterie 2s 7.4v de (~)20g greutatea stock ar iesi pe la ~190g +1-2g!


Deci in jurul greutatii alea e deoarece Marius a folosit aceeasi electronica, baterii si elice (GWS 8040).
Pe atunci nu am calculat si greutatea lipiciului, eu am folosit 3g de lipici, marius tot cam pe acolo (desi suprafata lipita pare mai mare, deci sa zicem un ~5g in plus. Deci sa zicem un 195-200g in total. Concret vom afla deseara cand cantarul meu se intalneste cu avionul sau :lol:

Numai bine,
Calin

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 15 January 2009 - 08:28 AM



0

#77 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 January 2009 - 09:59 PM

Ambele au zburat! Daca ce-au facut se poate numi zbor.
Din pacate sala gasita a fost extrem de mica (un teren de baschet inalt de 5m - in incinta unei scoli) asa ca n-am prea putut face mai nimic cu nici unul din cele 2 modele.

Cu ocazia asta am descoperit ca nici unul din cele 2 modele (stock si tunat) nu decoleaza de jos! Chiar daca aripa are un pic de incidenta fata de sol, trenul trebuie mult mai inalt.

Incidente majore n-au fost, am dat de 2-3 ori cu al meu de perete dar placat. Este foarte rezistent acest model. Stricaciunile au fost minore.

Poze cu sala si modelele pregatite de "zbor". Voi reveni cu filmele.

Fisiere atasate




0

#78 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 January 2009 - 10:01 PM

alte poze

Fisiere atasate




0

#79 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 17 January 2009 - 01:16 AM

Primul film e sus. Asta e maidenul dupa tentativele esuate de decolare de pe roti. Zborul este haotic si foarte timid dar demonstreaza cateva din capacitatile modelului "tunat".



Probleme pana acum:
- bechia prea inalta (nu prea mai pot corecta decat putin aici deoarece fuselajul e deja frezat in zona aia)
- cursa eleroanelor prea mica, nici o sansa de tonou la sub 40% acceleratie
- greutatea cozii nu s-a simtit (nu ca as fi zburat eu prea drept) dar parca totusi e greu de coada.


0

#80 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 17 January 2009 - 01:42 AM

Modelul lui Marius, stock 100%. Incep sa ma familiarizez cu sala si zborul devine din ce in ce mai indraznet.

Hoverul il face la 70% acceleratie si iesirea din el nu mai e asa sprinten. Cursele sunt mici dar totusi are capabilitati bune de zbor "acrobatic".

In rest aceleasi probleme ca la al meu.



0

#81 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 18 January 2009 - 01:27 AM

Cele 3 probleme se pot rezolva in felul urmator:

1. Daca se poate da jos sau prelungi trenul pentru inaltarea modelului cu 2cm + taierea din bechie a surplusului de acolo (~1cm). Daca taiati din bechie trebuie taiat si din directie (cel putin marius asa a facut - la mine mai e greu deoarece am frezat deja directia)

2. Si la varianta stoc e imperativa mutarea servoului de pe eleroane mai in fata pentru a schimba unghiul tijelor de comanda. De asemenea trebuie taiata (sau pilita) baza echiei ce vine lipita pe eleron deoarece in cursa maxima ea loveste platbanda de carbon (vedeti poza 1)

3. In varianta stock trebuie aduse 2 servouri si receptorul cat mai in bot pentru echilibrare! Modelul nu va zbura bine pe spate daca se pun servourile in locasul prevazut de producator. In varianta tunata este absolut imperativa aducerea celor 3 servouri cat mai in bot posibil. Acel 1g in plus pe coada va va da batai mari de cap in zborul pe spate (coada coboara vertiginos).

Atentie mare la frane. trebuie sa fie perfect perpendiculare pe eleroane. De asemenea SFG-urile trebuie sa aiba exact acelasi unghi relativ la aripa (si longitudinal si transversal). Ele au un unghi pentru a actiona si ca o frana. Daca unul din ele e stramb, modelul se va comporta ca si cum ar avea nevoie de unghi motor (o aripa va fi franata).

Unghiul motor trebuie neaparat zero. Nu sunt inca convins de ce dar aparent asa trebuie la shokyuri.

Fisiere atasate




0

#82 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 18 January 2009 - 02:10 AM

Deci Calin a scris, eu pun poze :D

Deci iata modificarile la bechie. Cu rosu forma originala aproximativa.
Fisier atasat  bechie.jpg (70.1K)
Number of downloads: 272

Pentru protectie i-am pus o bucata de bande de fibra de carbon.
Fisier atasat  carbon.jpg (37.59K)
Number of downloads: 264

Sporuri!

Marius

Aceasta postare a fost editata de docmarius: 18 January 2009 - 02:11 AM

West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

#83 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 18 January 2009 - 03:09 PM

Un film cu un zbor putin mai indraznet cu acest model, in aceeasi sala mica (tot in aceeasi zi filmat ca cele de sus).



Se poate observa atitudinea suspecta ce o are in zborul pe spate din cauza cg-ului prea in spate.

Tot in acest film se poate observa rezistenta modelului (chiar si frezat). La minutul 8:40 dau destul de violent cu el in perete, apoi pica in bot de la o inaltime de 2-3m? Nu a patit nimic.

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 18 January 2009 - 03:20 PM



0

#84 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 January 2009 - 11:12 PM

Centrul de greutete uzual este la 77 mm de la bordul de atac masurat la baza aripii.Se recomanda a incepe la 77 mm de la bordul de atac si pe parcursul zborurilor se va aduce intr-o pozitie cea mai convenabila deprinderii,obisnuintei dvs.
Asezarea mai in spate a C.G aeromodelul devine mai sensibil dar mai putin stabil.
Acesta este traducerea din limba ceha!
0

#85 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 19 January 2009 - 11:19 PM

multumesc frumos Lajos! Raman dator cu o bere pana la proxima ocazie :)

Numai bine,
Calin


0

#86 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 January 2009 - 05:05 PM

Am hotarat sa mai comand inca un Pelikan Malibu caruia sa-i fac urmatoarele modificari:

Motorizare: AXi 2203/46 GOLD LINE KV: 1720 rot/V 18g (cu cabluri)
Elicea va fi una de carbon de 2g (sper sa gasim luciane...)
ESC: HiModel Profesional 6A BLMC 5g (cu cabluri)
Tije de carbon mai subtiri si mai rare.
Frezat mai adanc si mai agresiv (modelul actual l-am frezat 2/4mm). Vreau sa-l frezez 3mm din 4.

Aripa o voi da cu 1.5cm mai in spate iar din start toate servourile vor fi mutate in bot pentru obtinerea CG-ului din manual.

Stiu ca regulatorul da doar 10 secunde cei 8A cat zice ca suge motorul... dar la pretul asta sunt dispus sa experimentez. Daca ma iau dupa cum trage motorul actual, la 40% fac hover deci un consum mediu de 4A... cu motorul mai mic presupun ca voi face hover la 80% deci un consum maxim de 6A.

Planul e sa iasa sub 130g...


0

#87 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 23 January 2009 - 04:45 AM

Revin asupra problemei cu decolatul.

Dupa "taierea cozii" decoleaza dupa o rulare de cativa metrii, cat sa se ridice coada de la sol.
Ridicari dupa 1m nu sunt posibile, dar e un progres.

Sporuri!
West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

#88 Useril este offline   Acitam1 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 165
  • Inregistrat: 11-July 07

Postat 25 January 2009 - 12:39 AM

Mi-am terminat si eu shok-ul. CG-ul nu a iesit tocmai ok dar am rezolvat intr-un final. Recomand ca servourile sa fie puse in fata si pentru varianta nefrezata.



Primul zbor cu acest model: Flying Vampires style http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
http://www.youtube.c...h?v=wJgHUplEA4U

Fisiere atasate


0

#89 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 26 January 2009 - 07:17 AM

Foarte tare Cristi,
da si niste detalii de constructie, poze eventual si gramajele finale

Eu azi astept coletul cu noul malibu si noua motorizare. Mor de curiozitate sa vad diferentele intre cele 2 motoare si regulatoare.


0

#90 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 26 January 2009 - 10:50 AM

Citeaza

Primul zbor cu acest model: Flying Vampires style


Felicitari! Ai ales momentul potrivit pentru a prinde acalmia totala numai grija mare cu elefantul in magazinul de portelanuri... :)
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu