Pelikan Malibu Depronel acrobat F3P
#31
Postat 03 January 2009 - 01:33 PM
#32
Postat 03 January 2009 - 06:23 PM
Am decis sa iau 2 tipuri, una mai groasa cu "melci" cum zice florinelu si una mai subtire, cu zimti.
Oi face un test sa vad care merge mai bine din cele 2.
Am adaugaut si o poza.
Fisiere atasate
-
HPIM0206__Large_.JPG (97.81K)
Number of downloads: 1604
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 03 January 2009 - 06:32 PM
#33
Postat 03 January 2009 - 09:30 PM
De asemenea am facut si matrita de frezare pentru profundor. Probabil ca asta este cel mai elaborat procedeu de usurare implicat in constructia acestui model. E cel mai complicat procedeu pentru mine de pana acum cel putin :rolleyes:
Fisiere atasate
-
HPIM0208__Large_.JPG (237.79K)
Number of downloads: 1477 -
HPIM0210__Large_.JPG (92.31K)
Number of downloads: 1126
#34
Postat 03 January 2009 - 10:57 PM
Fisiere atasate
-
HPIM0211__Large_.JPG (75.46K)
Number of downloads: 1011
#35
Postat 04 January 2009 - 09:02 PM
Am observat ca e mai bine sa tin proxxonul la turatie 8-10 sa nu topeasca depronul frezat. Matrita este negativul componentei frezate ca suport peste care este pusa matrita. Matrita era bine daca o faceam din depron de 6 deoarece cel de 3 este foarte flexibil si nu pot urmari cu asa mare finete conturul. Oricum rezultatul este satisfacator. Sunt foarte curios sa vad cata greutate am dat jos...
Fisiere atasate
-
HPIM0213__Large_.JPG (115.63K)
Number of downloads: 875
#36
Postat 05 January 2009 - 10:31 PM
Asta inseamna o usurare cu peste 40% numai din frezare. Sunt foarte multumit de rezultat.
Voi incepe maine lipeala si probabil poimaine voi da primul zbor!
Calin
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 05 January 2009 - 10:42 PM
#37
Postat 05 January 2009 - 10:57 PM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#38
Postat 05 January 2009 - 11:23 PM
#39
Postat 06 January 2009 - 10:48 AM
- usurarea lor prin renuntarea la placa pe care erau lipite bornele
- recompunerea lor in 3 packuri de cate 2 celule.
Acum incarc individual fiecare celula, le voi lasa 24 de ore, apoi le imperechez dupa voltajul fiecareia.
Greutatea unui pack va fi de ~19g cu cabluri etc.
Fisiere atasate
-
HPIM0220__Large_.JPG (88.43K)
Number of downloads: 146 -
HPIM0219__Large_.JPG (101.41K)
Number of downloads: 119
#40
Postat 06 January 2009 - 09:36 PM
Setul de foam safe CA ce-l folosesc este foarte bun, iti da timp de lucru si nu topeste depronul. Din pacate nu acelasi lucru pot zice si despre activator. Spre surprinderea mea, la lipirea benzii de carbon pe bordul de fuga si de atac al aripii, cand am dat cu activator s-a topit putin depronul in puctul in care degetul intra in contact cu aripa. Asa ca voi avea grija sa dau cu activator de la o distanta mai mare sau sa nu folosesc activator deloc la acest proiect.
Am reusit sa montez toate cu 1.3g de CA, ceea ce e super ok pana acum.
constructia decurge ok, montarea benzilor de carbon pe aripa necesita niste rabdare deoarece ele trebuiesc indoite dupa curbura aripii, iar CA-ul ce-l am eu se intareste putin mai greu.
Poze cu stadiul actual:
Fisiere atasate
-
HPIM0222__Large_.JPG (106.63K)
Number of downloads: 152 -
HPIM0221__Large_.JPG (115.71K)
Number of downloads: 170
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 06 January 2009 - 09:38 PM
#41
Postat 06 January 2009 - 09:43 PM
Citeaza
Sper ca imperecherea dupa voltaj sa o faci masurand IN SARCINA tensiunea! Iese frumos. Sa-l zbori cu placere si cu folos!
Bafta!
Costel
#42
Postat 06 January 2009 - 10:45 PM
Ce bec sa folosesc pentru a testa o celula lipo in sarcina? Sau mai bine zis ce consumator?
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 06 January 2009 - 10:50 PM
#43
Postat 06 January 2009 - 11:01 PM
Bafta!
Costel
#44
Postat 07 January 2009 - 12:08 AM
Si o sa avem ocazia sa le comparam, unul tunat si frezat si unul stock.
Motorul, sevo, regulatorul si bateriile identice. Doar alt Rx...
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#45
Postat 07 January 2009 - 01:00 AM
Se copiaza 2 negative pe 2 foi de depron verde de 3mm grosime
Doar un negativ se va decupa, pe celalalt se deseneaza matrita (traversele etc) si se decupeaza triunghiurile.
Daca traversele sunt foarte subtiri pastrati triunghiurile adiacente in timpul frezarii, altfel riscati sa se miste din cauza elasticitatii.
Se pune piesa de frezat in negativul decupat (pentru suport) se prind negativele intre ele cu scoci (nu ace de gamalie ca va vor deranja la frezare), se intoarce tot ansamblul si se poate incepe frezarea.
Spor la treaba.
Fisiere atasate
-
HPIM0216__Large_.JPG (87.98K)
Number of downloads: 373 -
HPIM0217__Large_.JPG (76.62K)
Number of downloads: 325 -
HPIM0218__Large_.JPG (79.84K)
Number of downloads: 289
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 07 January 2009 - 01:02 AM
#46
Postat 07 January 2009 - 11:19 AM
La recomandarea lui zod nu voi folosi elementele de ranforsare din depron ce au venit in kit, ce traverse de carbon. Aceste traverse au intarit destul de bine coada, ma gandesc sa vin pana sub aripa cu ele.
Rezultatul il vedeti in pozele de mai jos:
Fisiere atasate
-
HPIM0223__Large_.JPG (117.95K)
Number of downloads: 394 -
HPIM0224__Large_.JPG (111.69K)
Number of downloads: 375
#47
Postat 07 January 2009 - 12:12 PM
#48
Postat 07 January 2009 - 06:56 PM
Aceasta postare a fost editata de florin100%: 07 January 2009 - 06:57 PM
#49
Postat 07 January 2009 - 07:56 PM
In atasament am desenat cu rosu cum as fi facut eu. Mi se pare mai corect.

Number of downloads: 230
Greutatea e relativ buna pana acum dar mai ai multe de pus pe el. Sa nu iasa (inutil) prea greu.
Spor!
#50
Postat 07 January 2009 - 08:32 PM
Aceasta este statusul actual, merge mai greu deoarece ma bantiue o gripa si nu pot lucra in ritm normal. Am mai adaugat hobanele si inca 2 traverse lipite de lonjeroanele aripii.
Am dat jos profundorul si eleroanele deoarece nu imi place sistemul de balama cu scoci, din pacate nu pot pune balamale textile deoarece pe bordul de fuga al aripii este platbanda de carbon. Trebuie sa gasesc alta solutie, sau scoci mai bun.
Fisiere atasate
-
HPIM0225__Large_.JPG (125.26K)
Number of downloads: 190
#51
Postat 08 January 2009 - 04:19 PM
Poze.
Fisiere atasate
-
HPIM0226__Large_.JPG (133.47K)
Number of downloads: 168 -
HPIM0227__Large_.JPG (123.42K)
Number of downloads: 118 -
HPIM0228__Large_.JPG (126.72K)
Number of downloads: 128 -
HPIM0229__Large_.JPG (104.88K)
Number of downloads: 118
#52
Postat 08 January 2009 - 04:20 PM
Fisiere atasate
-
HPIM0233__Large_.JPG (74.42K)
Number of downloads: 140 -
HPIM0234__Large_.JPG (92.16K)
Number of downloads: 114 -
HPIM0235__Large_.JPG (55.97K)
Number of downloads: 131
#53
Postat 08 January 2009 - 05:01 PM
Aceasta greutate aduce modelul la greutatea totala estimata de 140g
#54
Postat 08 January 2009 - 06:41 PM
Imi place mult hardware-ul... este foarte calitativ, fiecare gaurica are diametrul potrivit iar asamblarea este o placere.
Tijele pentru eleroane le-am asamblat ca in pozele de mai jos. Imi place sa pun o picatura de CA de jurul imprejurul tijei de otel si celei de carbon, pentru siguranta. Apoi se pune tubul termocontractil peste si rezultatul este o tija foarte rezistenta.
Fisiere atasate
-
HPIM0239__Large_.JPG (187.21K)
Number of downloads: 144 -
HPIM0241__Large_.JPG (181.81K)
Number of downloads: 102 -
HPIM0242__Large_.JPG (92.34K)
Number of downloads: 102
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 08 January 2009 - 06:46 PM
#55
Postat 09 January 2009 - 03:30 AM
Fisiere atasate
-
HPIM0246__Large_.JPG (90.79K)
Number of downloads: 95 -
HPIM0247__Large_.JPG (130.17K)
Number of downloads: 85
#56
Postat 09 January 2009 - 03:34 AM
Am reusit sa barberesc un servo in procedeul de montare asa ca altul e pe drum. Intre timp am montat pull-pull-ul pe directie si profundor cu ata. Ata folosita a fost una cat mai putin elastica.
Montarea motorului a decurs fara probleme.
De asemenea am imperecheat si am facut primul pack, caruia i-am facut suportul fix in bot, sub motor mount deoarece daca ma iau dupa CG-ul (sau Vychoi poloha teziste je - cum zice manualul) de 77mm modelul iese greu de coada!
Fisiere atasate
-
HPIM0248__Large_.JPG (138.08K)
Number of downloads: 127 -
HPIM0249__Large_.JPG (90.75K)
Number of downloads: 110 -
HPIM0250__Large_.JPG (128.1K)
Number of downloads: 104 -
HPIM0251__Large_.JPG (88.67K)
Number of downloads: 115
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 09 January 2009 - 03:35 AM
#57
Postat 09 January 2009 - 03:42 AM
Tija alaturi de elice si servoul nou vor veni probabil pe sambata deci cel mai probabil filmul cu primul zbor si pozele de la "maiden" vor fi puse ori duminica ori candva saptamana viitoare.
Voi incerca sa mut servourile sa aduc centrul de greutate unde zice manualul. Va tin la curent cu rezultatele.
Si cu asta am incheiat acest kit review. Greutatea finala a ajuns 143 de grame ceea ce nu e bine dar nici rau pentru ce vreau sa-l folosesc eu. Am reusit sa usurez cu ~60g structura originala folosind electronica ce se gaseste foarte accesibil la noi in tara (next day delivery anyone?).
Bineinteles se putea folosi un motor mai usor, se puteau inlocui cablurile servourilor cu lita si folosi tije de carbon de 0.5 dar estimez ca ar fi scazut greutatea cu maxim 10g.
Sunt totusi curios cum zboara asa, si daca este un bun candidat pentru proba de freestyle de la indoor 2009!
Recomand oricui acest model cu sau fara frezare este un model frumos, kitul si hardware-ul este de calitate si greutatea scrisa pe cutie il face un acrobat/3D varitabil, capabil si de zboruri outdoor.
Pana data viitoare,
Numai bine,
Calin
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 09 January 2009 - 03:46 AM
#59
Postat 10 January 2009 - 03:45 PM
Am descoperit ca nu merge chestia cu aspiratorul conectat la suportul improvizat deoarece finetea este extrem de mica cu ditamai tubul conectat. Tot un mic defect al suportului este si saiba (de la o elice apc) care era doar de 2mm grosime cand trebuia de 3. De asemenea gaura prin care iese freza trebuie sa fie considerabil mai mare pentru a evita adunarea resturilor de material frezat si incalzirea excesiva a capului rezultant topirea nu frezarea depronului.
Inca astept dupa ultimele componente, probabil pe luni vor ajunge la noi. Abia astept sa vad cum zboara.
Cu privire la CG care e mult in spate, voi incerca sa mut servourile mai in fata si sa dau gauri de usurare in directie si profundor.
Numai bine,
Calin
#60
Postat 10 January 2009 - 04:09 PM