Salut prieteni
Sateva concluzii, pe care le-am tras dupa cele doua zboruri de la Strejnic
La zborul 1:-din cauza modificarii programului de zbor ( de la duminica dimineata la
sambata ora 15, nu am ajuns sa facem toate reglajele,inclusiv un zbor de proba inainte
de zborurile oficiale ) a trebuit sa suport emotiile primului zbor, in plin concurs.
-pana la desfacerea capotei superioare, totul parea ca merge bine
,dupa decolare, am redus gazul, cred ca prea mult, si a rezultat o usoara
instabilitate ( am zburat si modele MAI instabile ) ceea ce m-a surprins,
a fost faptul ca la 50-60% din gaz, vantul nu a creat probleme,nici in zbor
drept ,nici la viraje.
-singurul lucru de care mi-a fost teama, a fost parghia profundorului
era foarte elastica,la viteza prea mare cred ca putea intra in oscilatii, ce se
puteau amplifica...de aceea nu prea l-am tinut in viteza.
-desprinderea pe o parte a capotei (s-a desfacut surubul ce tinea suportul
capotajului ) a produs o puternica descentrare aerodinamica a modelului,ce dupa cum
s-a putut vedea, mi-a produs ceva emotii la aterizare ( am si intrerupt programul din
aceasta cauza ).
-modelul a zburat fara coafa facuta initial de mine ,deoarece pur si simplu
s-a dezintegrat dupa primele porniri ( intre timp am gasit ceva material,si un strungar
sa ma ajute ).
-grabit sa aduc modelul la sol ,am uitat sa scot flapsurile...
La zborul 2 -intre zboruri am reusit sa fixez suportul capotajului
-stiind cum se comporta in vant,nu am mai redus asa mult gazul cu vant din
spate,mentinand viteza maxima,cat mai redusa posibil ( pericol de flutter? profundor )
-dupa ce am redus gazul, pentru coborarea la 360* a murit motorul... la o
altitudine si viteza mica! Singura explicatie: rodaj insuficient cca. 30min. si un amestec
saracit pt. avea putere maxima la decolare...
-solutia cea mai buna gasita pe moment: coborare 45* cu vant din fata (initial
am vrut sa mai fac o intoarcere de 360* pentru a face priza mai din stanga = catastrofa)
pentru a castiga viteza, in schimb priza de aterizare am facut-o la capatul din dreapta al pistei.
-la amandoua zborurile aterizarea s-a facut in regim de urgenta ,fara a putea
trage concluzii.La urmatorul zbor voi pune accentul pe aterizare.
Per ansamblu, modelul s-a comportat peste asteptari cu centrajele long/transv bune.
- C.G. la 107mm. calculat/ aprox 110mm. pe model
- unghi de incidenta la aripa 1.5*
- unghi de incidenta amp. oriz. 0*
- la motor unghiuri 0*
- greutate totala 4300gr.
- centrajul C.G. obtinut FARA plumb.( din constructie )
- putere motor, masurata cu dinamometrul, cu modelul pe sol 4000gr.
- dupa cca.1-3 ore de functionare probabil va creste puterea...
Momentan am defrisat zona parghiei prof. >>>> schimb parghia si tija ce uneste cele doua jumatati
ale profundorului pt. a reduce la max. jocuri...etc. pentru a scapa de grija ce a devenit obsesie
la primele zboruri.
Pana la urmatorul zbor, mai vreau sa testez cateva elicii, cu pas diferit, masurand turatia si
puterea.
Coafa ( care da farmec Messerului ) incerc sa o fac din fibra sau poliamida strunjita.
Cam atat pentru viitor legat de Messer.
Cu stima JIMMY.