Protectie " Covering Film "
#1
Postat 17 December 2008 - 09:21 AM
folia de acoperire a aeromodelului contra exfolierii sa pulverizam ( pe suprafata expusa stropirii cu
ulei si carburant din evacuare ) "CLEAR POLYURETHANE ".
Stie cineva ce este si unde gasim acest "Clear Polyurethane" - eventual inlocuitor - sau nu este nevoie a fi folosit, fiind doar un alt element
care doar complica activitatea aeromodelistica ?
#2
Postat 17 December 2008 - 09:28 AM
Sistem de acoperire antizgariere pe baza de rasini epoxidice:
-3 straturi POLYURETHANE CLEAR RESIN TWO COMPONENT 809 (rasina poliuretanica incolora bicomponent) pentru suprafete de interior
-se aplica pe pardoselile industriale si suprafetele de marmura cu un consum de 200-300g.mp
-protejeaza pardoseala de praf si uzura
-se aplica si pe invelisurile epoxidice cu un consum de 150-200g/mp ca un lac transparent generand rezistenta la zgariere.
...
809 POLYURETHANE CLEAR RESIN TWO COMPONENT:
-rasina poliuretanica incolora bicomponent ce se aplica pe ciment si suprafete de marmura, creand o suprafata anti-praf.
-se aplica si pe materiale epoxidice ca un lac transparent oferind rezistenta la zgariere
...
Acum banuiesti cam pe unde gasesti.
#3
Postat 17 December 2008 - 10:34 AM
Dar filmele de acoperire - multe din ele - sunt laudate ca rezistente la combustibil. Eu nu am treaba cu aspectul asta (am numai electrice si planoare), dar poate chiar sunt...
Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 17 December 2008 - 10:35 AM
#5
Postat 17 December 2008 - 09:53 PM
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 17 December 2008 - 09:56 PM
#6
Postat 17 December 2008 - 10:47 PM
#7
Postat 18 December 2008 - 08:41 AM
1) - scrie in manualul cu instructiuni ale modelului sa se foloseasca solutia de protectie.
2) - am inteles de pe forum ca OXALIS si mai nou OSMOSE au aceasta problema
cu exfolierea materialului de acoperire foarte foarte repede de la punerea in
exploatare.
Nu i-mi ramane decat sa caut si sa fac probe pe un model stricat.
#8
Postat 18 December 2008 - 09:16 AM
Daca vrei sa protejezi folia, (impotriva UV,ulei, ....), o buna metoda este acoperirea cu un lac pe baza de poliuretan.
#9
Postat 18 December 2008 - 09:23 AM
Sunt curios daca faci treaba cu lacul sa pui niste poze .. si sa ne spui daca se intareste .. daca devine casanta folia... Pare interesanta macar in anumite parti ale avionului acolo unde e expusa folia cel mai rau.
#10
Postat 18 December 2008 - 09:44 AM
rezultatele cat mai repede.
De pe RCUnivers Forum am inteles ca totusi si solutia asta se ingalbeneste
in timp , ramane de vazut in cat timp, dar macar sa nu devina casanta si sa crape la vibratii sau
dilatari/contractari ale foliei la variatii de temperatura.
#11
Postat 18 December 2008 - 01:02 PM
ZOD, la Dec 18 2008, 09:23 AM, a spus:
Banuiala mea e ca faci asta INAINTE sa zbori avionul si sa intre combustibil/ulei prin zonele alea. Ce te faci daca apar problemele DUPA cateva zboruri?
Citeaza
"Multi vad. putini cunoaste."
Multumim de pont!
#12
Postat 18 December 2008 - 01:14 PM
eventual decal-urile, caci daca pun servouri, tije de comanda, echii , balamale etc si se depune "lacul"
ala sau ce este pe ele s-a terminat , nu se v-a mai misca nimic cred.
#13
Postat 19 December 2008 - 10:00 AM