Modelism - RHC Forum: Protectie " Covering Film " - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Protectie " Covering Film "

#1 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 17 December 2008 - 09:21 AM

Am intalnit im manual ' OSMOSE 70 " recomandarea ca daca vrem sa protejam
folia de acoperire a aeromodelului contra exfolierii sa pulverizam ( pe suprafata expusa stropirii cu
ulei si carburant din evacuare ) "CLEAR POLYURETHANE ".

Stie cineva ce este si unde gasim acest "Clear Polyurethane" - eventual inlocuitor - sau nu este nevoie a fi folosit, fiind doar un alt element
care doar complica activitatea aeromodelistica ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 December 2008 - 09:28 AM

...
Sistem de acoperire antizgariere pe baza de rasini epoxidice:
-3 straturi POLYURETHANE CLEAR RESIN TWO COMPONENT 809 (rasina poliuretanica incolora bicomponent) pentru suprafete de interior
-se aplica pe pardoselile industriale si suprafetele de marmura cu un consum de 200-300g.mp
-protejeaza pardoseala de praf si uzura
-se aplica si pe invelisurile epoxidice cu un consum de 150-200g/mp ca un lac transparent generand rezistenta la zgariere.
...
809 POLYURETHANE CLEAR RESIN TWO COMPONENT:
-rasina poliuretanica incolora bicomponent ce se aplica pe ciment si suprafete de marmura, creand o suprafata anti-praf.
-se aplica si pe materiale epoxidice ca un lac transparent oferind rezistenta la zgariere
...

Acum banuiesti cam pe unde gasesti.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 17 December 2008 - 10:34 AM

Din cate stiu, lacurile pentru parchet transparente vandute ca 'ecologice', si care nu au miros (de solvent), sunt de doua feluri: acrilice si poliuretanice. Lacurile acrilice nu stiu daca sunt potrivite pentru protectia filmului, dar ideea e ca le gasesti la raftul de chimicale de pe la praktiker, hornbach etc.
Dar filmele de acoperire - multe din ele - sunt laudate ca rezistente la combustibil. Eu nu am treaba cu aspectul asta (am numai electrice si planoare), dar poate chiar sunt...

Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 17 December 2008 - 10:35 AM

0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 December 2008 - 07:15 PM

Chiar sunt. Inca nu am vazut o folie care sa nu fie.
0

#5 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 17 December 2008 - 09:53 PM

Interesant ar fi nu neaparat sa protejam folia (cu uretan), interesant ar fi sa protejam avionul.... De exemplu prin impregnare (lemn + uretan), sau prin acoperire (balsa lock), sub stratul de folie.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 17 December 2008 - 09:56 PM

0

#6 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 17 December 2008 - 10:47 PM

folia se protejeaza in mod deosebit impotriva substantelor corozive. Am vazut avioane cu folia varza sub ele din cauza uleiului (sau petrolului dupa caz) folosit la sistemul de fum. Nu tot uleiul/petrol/motorina arde cand este pompat in toba si conform principiului de atasare a unui fluid se "scurge" pe partea dorsala a fuselajului cauzand stricaciuni foliei.


0

#7 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 18 December 2008 - 08:41 AM

Eu am intrebat deoarece :
1) - scrie in manualul cu instructiuni ale modelului sa se foloseasca solutia de protectie.

2) - am inteles de pe forum ca OXALIS si mai nou OSMOSE au aceasta problema
cu exfolierea materialului de acoperire foarte foarte repede de la punerea in
exploatare.
Nu i-mi ramane decat sa caut si sa fac probe pe un model stricat.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#8 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 18 December 2008 - 09:16 AM

Daca vrei sa protejezi avionul, poti sa incerci sa-l impregnezi (nitro) impotriva uleiului, sau sa modifici aderenta foliei prin acoperire (balsa lock). In general protejezi lemnul sau imbunatatesti aderenta filmului (amorsa).
Daca vrei sa protejezi folia, (impotriva UV,ulei, ....), o buna metoda este acoperirea cu un lac pe baza de poliuretan.
0

#9 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 December 2008 - 09:23 AM

Folia nu "sare" de pe balsa decat daca a intrat ulei / combustibil pe dedesubt . Asta se intampla acolo unde se imbina diversele bucati de folie (intradosul cu extradosul... scheleme ..etc) . Eu pun la aceste incheituri un pic de lac de unghii transparent .. oja pe scurt. E simpla treaba si la indemana oricui dar are si o parte nasoala.. cu timpul oja aia transparenta se ingalbeneste..

Sunt curios daca faci treaba cu lacul sa pui niste poze .. si sa ne spui daca se intareste .. daca devine casanta folia... Pare interesanta macar in anumite parti ale avionului acolo unde e expusa folia cel mai rau.
DT
0

#10 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 18 December 2008 - 09:44 AM

Daca gasesc solutia am sa fac o proba si am sa postez
rezultatele cat mai repede.
De pe RCUnivers Forum am inteles ca totusi si solutia asta se ingalbeneste
in timp , ramane de vazut in cat timp, dar macar sa nu devina casanta si sa crape la vibratii sau
dilatari/contractari ale foliei la variatii de temperatura.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#11 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 18 December 2008 - 01:02 PM

Vezi postareaZOD, la Dec 18 2008, 09:23 AM, a spus:

Folia nu "sare" de pe balsa decat daca a intrat ulei / combustibil pe dedesubt . Asta se intampla acolo unde se imbina diversele bucati de folie (intradosul cu extradosul... scheleme ..etc) . Eu pun la aceste incheituri un pic de lac de unghii transparent .. oja pe scurt.

Banuiala mea e ca faci asta INAINTE sa zbori avionul si sa intre combustibil/ulei prin zonele alea. Ce te faci daca apar problemele DUPA cateva zboruri?

Citeaza

E simpla treaba si la indemana oricui dar are si o parte nasoala.. cu timpul oja aia transparenta se ingalbeneste...

"Multi vad. putini cunoaste."™

Multumim de pont!
Ave
0

#12 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 18 December 2008 - 01:14 PM

Pulverizare am sa o fac imediat dupa ce desfac cutia cu Kit-ul si pun
eventual decal-urile, caci daca pun servouri, tije de comanda, echii , balamale etc si se depune "lacul"
ala sau ce este pe ele s-a terminat , nu se v-a mai misca nimic cred.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#13 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 19 December 2008 - 10:00 AM

Eu pastrez un CA (superglue) 'pe aproape'. Cite o data, mai pun cite o picatura, pe colturile care se desfac. Nu impregnez si nu acopar filmul.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu