Modelism - RHC Forum: GLOW 4 LP - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

GLOW 4 LP

#1 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 08 December 2008 - 06:39 PM

GLOW 4 LP de la Microsens Electronics
utilizabil la motoare metanol 2T si 4T cu 1 cilindru sau 2 cilindri
contrar asteptarilor mele NU ASIGURA curent pe bujie si
in timpul zborului ( credeam eu ca in portiunea de la minim
pana la maxim jumatate a stick-ului de acceleratie ) ci se foloseste
doar la pornirea motorului inlocuind fisa clasica de bujie el dezactivandu-se dupa
90 sec. de la pornirea sa ( daca motorul nu porneste in acest interval
se reporneste device-ul ).
Intrebare daca stie cineva : - celelalte modele de GLOW de la Microsens asigura curent pe
bujie si in zbor, sau doar difera numarul de cilindrii la care se pot monta ?.

Multumesc mult.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#2 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 08 December 2008 - 07:00 PM

se seteaza doar cand esti cu acceleratia la relanti. Doar atunci riscul e mai mare sa moara motorul. Am si eu ceva similar si unicul avantaj era pornirea si oprirea bujiei din statie practic nu mai e nevoie sa pui nici o fisa de bujie la pornire.

Numai bine,
Calin


0

#3 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 08 December 2008 - 07:23 PM

Multam fain ! am citit mai atent prospectul si ei spun
ca dupa procedura de pornire intra in cea de RUN
in care se asigura totusi un curent pe bujie dar cu bujia
scoasa afara din motor ( asa cum am facut eu teste )
incandescenta nu mai este vizibila caci se presupune ca
motorul este deja cald.
Mai au un model GLOW 4B tot pentru 1-2 cilindri si ala este putin
diferit ca functionare.
Daca greutatea lui si a bateriilor nu este prea mare am sa il pun
daca nu renunt caci totusi am invatat de la tine ca orice gram este vital.
Numai bine si succes in actiunea cu amenajarea pistei !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 08 December 2008 - 07:24 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#4 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 08 December 2008 - 08:29 PM

da, se preteaza la un avion mai mare caruia nu-i pasa 100-150g in plus cat are packul (trebuie totusi un pack mai potent sa duca 1-3A cat ii da ala la bujie). Pana la urma am renuntat si eu la el si am revenit la powerbox + fisa de bujie :blink:

Calin


0

#5 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 09 December 2008 - 07:11 PM

Vezi postareaKriminel, la Dec 8 2008, 08:29 PM, a spus:

da, se preteaza la un avion mai mare caruia nu-i pasa 100-150g in plus cat are packul (trebuie totusi un pack mai potent sa duca 1-3A cat ii da ala la bujie). Pana la urma am renuntat si eu la el si am revenit la powerbox + fisa de bujie ;)

Singurul avantaj pe care-l vad la trasnaile astea ar fi daca-ti moare motorul in aer, sa poti sa-l repornesti nu sa vii dead stick. Dar daca iti moare motorul in aer parerea mea e ca sursa problemei e in alta parte...
Ave
0

#6 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 09 December 2008 - 08:04 PM

Daca moare nu vad cum il mai pornesti in aer ( ca nu are electromotor sa
il invarteasca si nici sa il bagi in picaj de 90 grade asteptand sa se invarteasca
elicea de la forta aerului ca in filme nu cred ca merge)
Utilizarea lui ar avea ca scop :
1 ) un element de confort - nu mai pui fisa de bujie , iar daca motorul este montat invers nu te mai chinuiesti sa nimeresti fisa pe
bujie intre capota si pamant etc. - ( un comfort cum ar fi valva de alimentare in locul furtunului cu surub).
2 ) daca ai un motor 4T ai sa ai tendinta sa obtii un ralanti foarte scazut pentru ca si sunetul este altul, si
atunci temperatura nu se va ridica cit trebuie si HOP s-a oprit - daca este jos O.K. dar daca este in aer ?
Si asta se poate rezolva cu switch cu 3 pozitii pt. idle1( pe loc la sol ), idle 2 ( un relanti usor marit pentru rulare si decolare/aterizare) si un RUN.

Mai spun ei ceva de securitate, etc.

Oricum ca si valva de alimentare este o problema in plus dar care daca s-a inventat s-o gasi si cineva sa foloseasca.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#7 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 09 December 2008 - 08:22 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Dec 9 2008, 08:04 PM, a spus:

Daca moare nu vad cum il mai pornesti in aer ( ca nu are electromotor sa
il invarteasca si nici sa il bagi in picaj de 90 grade asteptand sa se invarteasca
elicea de la forta aerului ca in filme nu cred ca merge)

Eu zic sa cauti putin p-aici, e un topic relativ recent in care s-a discutat exact acest subiect si oamenii mai cu experienta decat mine au demonstrat ca merge bine-mersi.

Citeaza

Utilizarea lui ar avea ca scop :
1 ) un element de confort - nu mai pui fisa de bujie , iar daca motorul este montat invers nu te mai chinuiesti sa nimeresti fisa pe
bujie intre capota si pamant etc. - ( un comfort cum ar fi valva de alimentare in locul furtunului cu surub).

Pentru asta s-au inventat cabluri speciale pe care le conectezi la bujie iar capatul opus, cu o mufa corespunzatoare, este dus undeva intr-o pozitie mai comoda pe avion.

Citeaza

2 ) daca ai un motor 4T ai sa ai tendinta sa obtii un ralanti foarte scazut pentru ca si sunetul este altul, si
atunci temperatura nu se va ridica cit trebuie si HOP s-a oprit - daca este jos O.K. dar daca este in aer ?
Si asta se poate rezolva cu switch cu 3 pozitii pt. idle1( pe loc la sol ), idle 2 ( un relanti usor marit pentru rulare si decolare/aterizare) si un RUN.

Eu cred ca se rezolva mai bine cu un motor reglat corect, dupa un rodaj corect, dar desigur ca putem folosi si un echipament suplimentar...

Citeaza

Mai spun ei ceva de securitate, etc.

Mai bine nu mentionai acest subiect. Securitate la un aeromodel pentru mine inseamna in primul rand fiabilitate (vorbim aici de functionare, nu de prevenit accidente gen bagat deshtu-n elice). Ori in clipa in care adaugi o componenta - care are fiabilitate SUB 1, oricine orice-ar zice! - practic contribui la reducerea fiabilitatii intregului sistem. Asta pe langa mentiunile antevorbitorilor mei cu greutatea 'n' stuff.

Citeaza

Oricum ca si valva de alimentare este o problema in plus dar care daca s-a inventat s-o gasi si cineva sa foloseasca.

Aici ai perfecta dreptate, sunt jucariile noastre ;)

Aceasta postare a fost editata de ave: 09 December 2008 - 08:25 PM

Ave
0

#8 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 09 December 2008 - 09:52 PM

Vezi postareaave, la Dec 9 2008, 08:22 PM, a spus:

Eu zic sa cauti putin p-aici, e un topic relativ recent in care s-a discutat exact acest subiect si oamenii mai cu experienta decat mine au demonstrat ca merge bine-mersi.


Da-mi si mie topicul ala ca sunt tare curios cum pornesti un motor in aer fara demaror si fara a atinge "terminal velocity" (cum zicea real design cu picajul la 90 de grade)...

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 09 December 2008 - 09:56 PM



0

#9 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 10 December 2008 - 09:20 AM

Vezi postareaKriminel, la Dec 9 2008, 09:52 PM, a spus:

Da-mi si mie topicul ala ca sunt tare curios cum pornesti un motor in aer fara demaror si fara a atinge "terminal velocity" (cum zicea real design cu picajul la 90 de grade)...


Merge la benzinar ... vezi Yuri Higuchi http://www.youtube.c...h?v=C0PRKZMER6g .

La metanol n-am vazut..

Pe de alta parte am avut si io un glow din ala onboard de la Kavan .. functiona impecabil. Ce era interesant e ca si motorul functiona impecabil fara el asa ca l-am aruncat.

PS : Ave vreau sa vad si io topicul ala de pe RHC unde oamenii cu mai multa experienta explica cum se porneste un metanol in aer ...

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 10 December 2008 - 09:21 AM

DT
0

#10 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 10 December 2008 - 09:21 AM

am zis FARA atingerea terminal velocity-ului :rolleyes:
Adica daca a murit motorul si nu sunt la 2km altitudine... cum il pornesc nene in aer??!


0

#11 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 10 December 2008 - 12:29 PM

Vezi postareaZOD, la Dec 10 2008, 09:20 AM, a spus:

PS : Ave vreau sa vad si io topicul ala de pe RHC unde oamenii cu mai multa experienta explica cum se porneste un metanol in aer ...

Logic e ca daca n-ai jucaria de incalzit filamentul nu-ti merge la metanol, dar nu vad un impediment in cazul in care filamentul e mentinut incins...
Ave
0

#12 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 10 December 2008 - 12:40 PM

bine dar nu e suficient sa tii filamentul incins! daca motorul se opreste complet trebuie totusi sa-i dai la pala (cu anumita turatie as zice) pentru a face compresia pentru aprindere... iar eu nu vad cum ai putea face asta in aer decat daca esti extrem de sus si il bagi in bot pana la atingerea vitezei critice in care elicea este invartita de vant...


0

#13 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 10 December 2008 - 01:48 PM

Ciudat, la mine dupa ce am pornit prima data motorul intr-o zi de zbor, pornirile ulterioare o iau la pala, nu la demaror... Ori la cei peste 30 km/h ai avionului - nu zic de un picaj de 10-15 m - presiunea aerului e suficienta cat sa-ti invarta elicea dincolo de punctul de maxima compresie.

Ce ar fi intr-adevar interesant e sa-ti porneasca motorul invers, dar deja intram pe taramul fictiunii. Si sincer nu intentionez sa incerc asa ceva - pana acum dead stick-ul mi-a reusit perfect, unicul pe care l-am incercat :)
Ave
0

#14 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 10 December 2008 - 02:11 PM

Intr-adevar se poate porni in aer ... cu o singura conditie... sa fii pregatit de dinainte... cu vre-o doi ani :)
Ar mai fi o solutie de a porni motorul in orice situatie... bagam un demaror de Dacie sub capota :).

De pornit invers in primul caz este practic imposibil... fluxul de aer se va comporta exact ca un demaror, care nu lasa motorul sa plece in sens invers. O elice cu pas mare ajuta.

Insa mi s-a intamplat la sol, pe cand rodam un motor si nu era reglat, ca la un "spritz" sa-si schimbe aproape instantaneu sensul de rotatie. Ideea a fost ca fiind bogat, a dat aproape sa moara si a ajuns intr-un punct critic in care compresia l-a aruncat invers si a repornit :D ... nu cereti detalii ca habar n-am sa va dau!

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 10 December 2008 - 02:12 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#15 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 10 December 2008 - 02:18 PM

Vezi postareaAbburo, la Dec 10 2008, 02:11 PM, a spus:

Insa mi s-a intamplat la sol, pe cand rodam un motor si nu era reglat, ca la un "spritz" sa-si schimbe aproape instantaneu sensul de rotatie. Ideea a fost ca fiind bogat, a dat aproape sa moara si a ajuns intr-un punct critic in care compresia l-a aruncat invers si a repornit :) ... nu cereti detalii ca habar n-am sa va dau!

Da, si eu am patit asta cu motorul putin inecat (multam zgr_44 pentru ajutor!) De unde rezulta concluzia ca trebuie reglat corect si high speed-ul, si relanti-ul. (Stiu, stiu, de ce folosec romgleza, dar singura varianta potrivita in loc de "high speed" mi se pare c-ar fi "blana", ori "reglat blana" suna... aiurea :))
Ave
0

#16 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 10 December 2008 - 02:18 PM

Dupa dat 5 minute la pala in directia buna, am fortat compresia, invartind inapoi jumate de tura, am ramas uimit ca a pornit asa, dar de revenit (ca miscare) motorul in functionare inca nu am patit.



PS: O Raduga de pregatire spirituala folosesc eu, cu multe probleme si mofturi, perfect pentru banc de probe, de invatat ce si cum, de speriat vecinii cu zgomotul :) .

Aceasta postare a fost editata de protheus: 10 December 2008 - 02:19 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#17 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 10 December 2008 - 02:21 PM

Vezi postareaprotheus, la Dec 10 2008, 02:18 PM, a spus:

Dupa dat 5 minute la pala in directia buna, am fortat compresia, invartind inapoi jumate de tura, am ramas uimit ca a pornit asa, dar de revenit (ca miscare) motorul in functionare inca nu am patit.

Well, nu-i timpul trecut :)
Ave
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu