GLOW 4 LP
#1
Postat 08 December 2008 - 06:39 PM
utilizabil la motoare metanol 2T si 4T cu 1 cilindru sau 2 cilindri
contrar asteptarilor mele NU ASIGURA curent pe bujie si
in timpul zborului ( credeam eu ca in portiunea de la minim
pana la maxim jumatate a stick-ului de acceleratie ) ci se foloseste
doar la pornirea motorului inlocuind fisa clasica de bujie el dezactivandu-se dupa
90 sec. de la pornirea sa ( daca motorul nu porneste in acest interval
se reporneste device-ul ).
Intrebare daca stie cineva : - celelalte modele de GLOW de la Microsens asigura curent pe
bujie si in zbor, sau doar difera numarul de cilindrii la care se pot monta ?.
Multumesc mult.
#2
Postat 08 December 2008 - 07:00 PM
Numai bine,
Calin
#3
Postat 08 December 2008 - 07:23 PM
ca dupa procedura de pornire intra in cea de RUN
in care se asigura totusi un curent pe bujie dar cu bujia
scoasa afara din motor ( asa cum am facut eu teste )
incandescenta nu mai este vizibila caci se presupune ca
motorul este deja cald.
Mai au un model GLOW 4B tot pentru 1-2 cilindri si ala este putin
diferit ca functionare.
Daca greutatea lui si a bateriilor nu este prea mare am sa il pun
daca nu renunt caci totusi am invatat de la tine ca orice gram este vital.
Numai bine si succes in actiunea cu amenajarea pistei !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 08 December 2008 - 07:24 PM
#4
Postat 08 December 2008 - 08:29 PM
Calin
#5
Postat 09 December 2008 - 07:11 PM
Kriminel, la Dec 8 2008, 08:29 PM, a spus:
Singurul avantaj pe care-l vad la trasnaile astea ar fi daca-ti moare motorul in aer, sa poti sa-l repornesti nu sa vii dead stick. Dar daca iti moare motorul in aer parerea mea e ca sursa problemei e in alta parte...
#6
Postat 09 December 2008 - 08:04 PM
il invarteasca si nici sa il bagi in picaj de 90 grade asteptand sa se invarteasca
elicea de la forta aerului ca in filme nu cred ca merge)
Utilizarea lui ar avea ca scop :
1 ) un element de confort - nu mai pui fisa de bujie , iar daca motorul este montat invers nu te mai chinuiesti sa nimeresti fisa pe
bujie intre capota si pamant etc. - ( un comfort cum ar fi valva de alimentare in locul furtunului cu surub).
2 ) daca ai un motor 4T ai sa ai tendinta sa obtii un ralanti foarte scazut pentru ca si sunetul este altul, si
atunci temperatura nu se va ridica cit trebuie si HOP s-a oprit - daca este jos O.K. dar daca este in aer ?
Si asta se poate rezolva cu switch cu 3 pozitii pt. idle1( pe loc la sol ), idle 2 ( un relanti usor marit pentru rulare si decolare/aterizare) si un RUN.
Mai spun ei ceva de securitate, etc.
Oricum ca si valva de alimentare este o problema in plus dar care daca s-a inventat s-o gasi si cineva sa foloseasca.
#7
Postat 09 December 2008 - 08:22 PM
REAL DESIGN, la Dec 9 2008, 08:04 PM, a spus:
il invarteasca si nici sa il bagi in picaj de 90 grade asteptand sa se invarteasca
elicea de la forta aerului ca in filme nu cred ca merge)
Eu zic sa cauti putin p-aici, e un topic relativ recent in care s-a discutat exact acest subiect si oamenii mai cu experienta decat mine au demonstrat ca merge bine-mersi.
Citeaza
1 ) un element de confort - nu mai pui fisa de bujie , iar daca motorul este montat invers nu te mai chinuiesti sa nimeresti fisa pe
bujie intre capota si pamant etc. - ( un comfort cum ar fi valva de alimentare in locul furtunului cu surub).
Pentru asta s-au inventat cabluri speciale pe care le conectezi la bujie iar capatul opus, cu o mufa corespunzatoare, este dus undeva intr-o pozitie mai comoda pe avion.
Citeaza
atunci temperatura nu se va ridica cit trebuie si HOP s-a oprit - daca este jos O.K. dar daca este in aer ?
Si asta se poate rezolva cu switch cu 3 pozitii pt. idle1( pe loc la sol ), idle 2 ( un relanti usor marit pentru rulare si decolare/aterizare) si un RUN.
Eu cred ca se rezolva mai bine cu un motor reglat corect, dupa un rodaj corect, dar desigur ca putem folosi si un echipament suplimentar...
Citeaza
Mai bine nu mentionai acest subiect. Securitate la un aeromodel pentru mine inseamna in primul rand fiabilitate (vorbim aici de functionare, nu de prevenit accidente gen bagat deshtu-n elice). Ori in clipa in care adaugi o componenta - care are fiabilitate SUB 1, oricine orice-ar zice! - practic contribui la reducerea fiabilitatii intregului sistem. Asta pe langa mentiunile antevorbitorilor mei cu greutatea 'n' stuff.
Citeaza
Aici ai perfecta dreptate, sunt jucariile noastre ;)
Aceasta postare a fost editata de ave: 09 December 2008 - 08:25 PM
#8
Postat 09 December 2008 - 09:52 PM
ave, la Dec 9 2008, 08:22 PM, a spus:
Da-mi si mie topicul ala ca sunt tare curios cum pornesti un motor in aer fara demaror si fara a atinge "terminal velocity" (cum zicea real design cu picajul la 90 de grade)...
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 09 December 2008 - 09:56 PM
#9
Postat 10 December 2008 - 09:20 AM
Kriminel, la Dec 9 2008, 09:52 PM, a spus:
Merge la benzinar ... vezi Yuri Higuchi http://www.youtube.c...h?v=C0PRKZMER6g .
La metanol n-am vazut..
Pe de alta parte am avut si io un glow din ala onboard de la Kavan .. functiona impecabil. Ce era interesant e ca si motorul functiona impecabil fara el asa ca l-am aruncat.
PS : Ave vreau sa vad si io topicul ala de pe RHC unde oamenii cu mai multa experienta explica cum se porneste un metanol in aer ...
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 10 December 2008 - 09:21 AM
#10
Postat 10 December 2008 - 09:21 AM
Adica daca a murit motorul si nu sunt la 2km altitudine... cum il pornesc nene in aer??!
#11
Postat 10 December 2008 - 12:29 PM
ZOD, la Dec 10 2008, 09:20 AM, a spus:
Logic e ca daca n-ai jucaria de incalzit filamentul nu-ti merge la metanol, dar nu vad un impediment in cazul in care filamentul e mentinut incins...
#12
Postat 10 December 2008 - 12:40 PM
#13
Postat 10 December 2008 - 01:48 PM
Ce ar fi intr-adevar interesant e sa-ti porneasca motorul invers, dar deja intram pe taramul fictiunii. Si sincer nu intentionez sa incerc asa ceva - pana acum dead stick-ul mi-a reusit perfect, unicul pe care l-am incercat :)
#14
Postat 10 December 2008 - 02:11 PM
Ar mai fi o solutie de a porni motorul in orice situatie... bagam un demaror de Dacie sub capota :).
De pornit invers in primul caz este practic imposibil... fluxul de aer se va comporta exact ca un demaror, care nu lasa motorul sa plece in sens invers. O elice cu pas mare ajuta.
Insa mi s-a intamplat la sol, pe cand rodam un motor si nu era reglat, ca la un "spritz" sa-si schimbe aproape instantaneu sensul de rotatie. Ideea a fost ca fiind bogat, a dat aproape sa moara si a ajuns intr-un punct critic in care compresia l-a aruncat invers si a repornit :D ... nu cereti detalii ca habar n-am sa va dau!
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 10 December 2008 - 02:12 PM
#15
Postat 10 December 2008 - 02:18 PM
Abburo, la Dec 10 2008, 02:11 PM, a spus:
Da, si eu am patit asta cu motorul putin inecat (multam zgr_44 pentru ajutor!) De unde rezulta concluzia ca trebuie reglat corect si high speed-ul, si relanti-ul. (Stiu, stiu, de ce folosec romgleza, dar singura varianta potrivita in loc de "high speed" mi se pare c-ar fi "blana", ori "reglat blana" suna... aiurea :))
#16
Postat 10 December 2008 - 02:18 PM
PS: O Raduga de pregatire spirituala folosesc eu, cu multe probleme si mofturi, perfect pentru banc de probe, de invatat ce si cum, de speriat vecinii cu zgomotul :) .
Aceasta postare a fost editata de protheus: 10 December 2008 - 02:19 PM
#17
Postat 10 December 2008 - 02:21 PM
protheus, la Dec 10 2008, 02:18 PM, a spus:
Well, nu-i timpul trecut :)