Modelism - RHC Forum: compresor frigider - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

compresor frigider cum scap de ulei

#1 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 December 2008 - 07:41 PM

Azi mi am luat un compresor de frigider pentru un viitor compresor de aerograf.
Problema este ca sunt cam "pasta" la electronica.
In plus am testat cum merge si scuipa ulei in draci.

Pana acum am compresorul de 500 w
o butelie de gaz bulgareasca de 5 l
un releu de presiune reglabil cu 3 cabluri si 2 indicatoare off si difference (nu stiu ce sunt alea)
Compresorul e din ala de porneste imediat in sarcina.....nu tre sa astepte un timp de......cel care mi l a vandut a zis ca e mai bun asta
(ma rog)....omul vroia sa si vanda marfa.

Oricum ce tre sa-i fac si ce sa mai cumpar.......ca ma uit la el deocamdata......
Exista riscul sa mi arunce ulei chiar daca pun un filtru.......
Si unde gasesc filtre......regulatoare.......si ce mai trebuie dar la preturi rezonabile ca asta de mi-a vandut compresorul avea filtre dar pretul era de vro 80 lei buc ca cica sunt de firma
0

#2 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 December 2008 - 07:44 PM

Aaa am uitat sa zic pe compresor si pe releu am dat 150 ron

Siii ma complic pt ca vreau un compresor care sa nu faca zgomot.......ca-l folosesc in casa
0

#3 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 02 December 2008 - 08:00 PM

 setal, la Dec 2 2008, 07:44 PM, a spus:

Aaa am uitat sa zic pe compresor si pe releu am dat 150 ron

Siii ma complic pt ca vreau un compresor care sa nu faca zgomot.......ca-l folosesc in casa


In principiu cu presostatul reglezi presiunea la care sa se opreasca (max) si presiunea la care sa reporneasca (min)
Eu mi-am cumparat presostatul, filtrul de ulei si deumidificatorul de la Mr. Bricolage. Aveau cam tot ce trebuie, inclusiv robinet pentru golire condens, fitinguri, furtune. Nu aveau de vanzare timp pentru asamblare. Le-am luat de vre-un an si stau toate in sacosa in care le-am cumparat.
Spor la lucru.
Adrian
0

#4 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 02 December 2008 - 09:28 PM

In principiu ar trebui sa pui pe teava de refulare o teava pe verticala cam de 1m si eventual cu diametru mai mare. Compresoarele frigorifice sint concepute sa circule freon cu ulei .se mai poate incerca si cu un separator de ulei si apoi filtru de ulei.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#5 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 03 December 2008 - 08:26 AM

poate gasesti ceva aici sau aici..si mai sunt discutii pe tema asta.
flying is my life...
0

#6 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 December 2008 - 09:47 AM

Mmmmmm da link-urile sunt de folos dar din cate vad tre sa am ceva scule.
Ma rog este cineva care poate sa-l construiasca sau sa ma ajute.....contra cost......
0

#7 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 December 2008 - 11:31 AM

Au la brico niste compresoare mici (marca Nuair), fara ungere, cu regulator de presiune, manometru, vas tampon, etc. E destul de silentios (sper sa nu vopsesti noaptea). Cred ca e mai ieftin decat varianta artizanala. Daca totusi ai chef de ceva facut de tine, te pot ajuta cu un vas tampon si cu sudurile. Da-mi un tel. - 0722253211- sa vedem cand ma prinzi pe la atelier.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#8 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 December 2008 - 02:38 PM

Merci frumos.....o sa apelez pentru sudura.......
0

#9 Useril este offline   scimitar 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 293
  • Inregistrat: 04-July 08

Postat 03 December 2008 - 03:34 PM

si eu m-am jucat cu aerograf+compresor de frigider

faza cu cu furtun ceva mai gros care sa urce sau/ si poate 2 butelii...:))
0

#10 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 03 December 2008 - 08:06 PM

salutare. si eu mi-am construit compresor din motor de frigider si rezervor de freon de 12l plus fitinguri si presostate si ale minuni de pe la magazine. daca consideri ca te pot ajuta, vorbim mai multe pe mess.
o zi buna!
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 05 December 2008 - 05:33 AM

Cred ca pentru aerograf ar trebui asa ceva:
http://www.ares-server.com/Ares/Ares.asp?M...ct&ID=84127
Este cu diafragma si nu murdareste aerul. Si s-ar putea sa nu coste mult peste varianta artizanala....zic si eu.
0

#12 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 December 2008 - 06:16 PM

 dan_mitea, la Dec 5 2008, 05:33 AM, a spus:

Cred ca pentru aerograf ar trebui asa ceva:
http://www.ares-server.com/Ares/Ares.asp?M...ct&ID=84127
Este cu diafragma si nu murdareste aerul. Si s-ar putea sa nu coste mult peste varianta artizanala....zic si eu.


Eu tot cred ca face destul zgomot a.i. la ora 2 noaptea nu poti vopsi in casa.
Raman tot la ala de frigider........
O sa strang piesele si o sa-l fac pe asta..........apoi o sa mai imi dau cu parerea daca e bun sau nu...
0

#13 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 December 2008 - 05:29 PM

Pana la urma am reusit sa-l termin.
am luat un presostat, regulator presiune, si ceva teu-ri, reductii, etc din obor.......ieftin si de calitate.....
ca supapa unic sens am folosit o valva de cauciuc auto, un furtun.....petru etansare teflon si adezivi bicomponenti(rasini)

pt. a impiedica uleiul sa urce pe furtun un filtru de frigider

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC01787.JPG
  • Imagine atasata: DSC01788.JPG
  • Imagine atasata: DSC01789.JPG
  • Imagine atasata: DSC01790.JPG
  • Imagine atasata: DSC01791.JPG

0

#14 Useril este offline   iony 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2347
  • Inregistrat: 06-April 07

Postat 16 December 2008 - 07:17 PM

bunnnnn
deci
acel filtru nu este pentru a impiedica uleiul sa urce in frigider si este un filtru deshidrator care are ianuntru lui niste bobite de silicagel punandul acolo nu ai facut altceva decat sa ingreunezi ianintarea aerului atunci cand in acel filtru se va strange ulei care nu ar trebui sa fie acolo daca motorul care il ai functioneaza corect
odata si a doua oara am vazut ca acolo ai lipit filtru pe teava de compresia a motorului eu zic sa o sudezi acolo nici cositorita nu prea merge sa stii
pentru ca
un motor de frigider are capacitatea de a face si 10 atmosfere depinde de cati wati are dar nu are debit mare dupa cum vad acolo tu ai un mot danfos de vreo 300-400w deci destul de mare ca putere
0

#15 Useril este offline   iony 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2347
  • Inregistrat: 06-April 07

Postat 16 December 2008 - 07:22 PM

si ar mai fi ceva ai pus aceea supapa care da aerul afara din capul pistonului ca motorul sa nu plece in compresie ? adica sa nu porneasca motorul cand are presiune la iesire rezultand ridicarea curentului absorbit si atunci iti da termicul afara sau intrun caz mai rau se arde infasurarea motorului
0

#16 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 December 2008 - 09:53 PM

uuuuuuuuuu
motorul are 500w

nu stiam.....de filtru......dar merci de informatie.......eu nu bag mai mult de 4 atm in butelie...........
deci filtrul retine umezeala????? nu ar trebui sa se amestece cu uleiul...........?????


si inca o chestie supapa unicsens nu da voie sa se intoarca aerul in compresor iar aerul de pe furtun se aude cum fasaie prin compresor cand se opreste .....deci este dat afara......

oricum daca zici tu o sa scot filtrul.........
0

#17 Useril este offline   iony 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2347
  • Inregistrat: 06-April 07

Postat 16 December 2008 - 10:08 PM

in momentul in care motorul iti baga ulei in filtru atunci acel motor nu este bun din punct de vedere frigotehnic dar pentu ce il folosesti u acolo este bun
atat ca oadata si odat adaca iti baga ulei in filtru o sa ramana fara ulei si si implicit fara ungere si racire si atunci o sa se buleasca
iar cu presiunea in capul pistonului daca iti pleaca mot din prima si fara sal balbaie atunci merge
0

#18 Useril este offline   iony 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2347
  • Inregistrat: 06-April 07

Postat 16 December 2008 - 10:11 PM

 setal, la Dec 16 2008, 09:53 PM, a spus:

uuuuuuuuuu
motorul are 500w

nu stiam.....de filtru......dar merci de informatie.......eu nu bag mai mult de 4 atm in butelie...........
deci filtrul retine umezeala????? nu ar trebui sa se amestece cu uleiul...........?????


si inca o chestie supapa unicsens nu da voie sa se intoarca aerul in compresor iar aerul de pe furtun se aude cum fasaie prin compresor cand se opreste .....deci este dat afara......

oricum daca zici tu o sa scot filtrul.........

faptul ca aerul se aude prin compresor iar nu este bine rerzulta ca motorul scapa compresie da iar merge pt ce faci tu deci dai tot inainte scoate filtrul si sudeaza teava
0

#19 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 December 2008 - 10:31 PM

eu am pus filtrul ala in ideea ca prin modul in care este construit.....are 2 site cred si ceva praf inauntru mai impiedica uleiul sa sara in sus pe furtun.....
ceea ce ma intereseaza este daca praful ala poate sa reactioneze cu tot uleiul din compresor......adica sa nu faca ce face cu apa sau umezeala......

ideea e ca motorul merge destul de rar in plus uleiul de acolo se scurge inapoi in compresor....totul e sa nu se faca vreun guguloi solid pe acolo care sa obtureze complet iesirea de aer

in rest cu sudatul am sa o rezolv si pe asta cand am timp......dar am testat jucaria la 10 atm si e ok.......a stat juma de zi asa si nimik oricum o sa schimb si o sa pun un separator de ulei acolo sau altceva
0

#20 Useril este offline   viopav 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 125
  • Inregistrat: 24-June 08
  • Gender:Male
  • Location:Campia Turzii

Postat 19 December 2008 - 07:50 PM

Buna, tuturor! Pun si eu o intrebare, de ce -i asa bandajat pe la incheieturi? Are oaresce fisuri [ ca sa nu zic luxatii] ?? Inceputul este bun, succes pe mai departe!!!
0

#21 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 December 2008 - 04:20 PM

Daaa e bandajat pt ca etansarea am facut o cu teflon si o rasina bicomponenta intre piesele filetate.....dupa care am bagat un fel de poxilina pe deasupra pieselor (dar de mai buna calitate) apoi ca sa nu ma lipesc pe maini am mai pus niste teflon pe deasupra si am modelat poxilina.
0

#22 Useril este offline   laeniko 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 25-February 09

Postat 26 February 2009 - 11:28 PM

am acestImagine atasata: compresor_001.jpg motor pe care vreau sa il transform in compresor si as vrea sa stiu care este teava de admisie aer si ce se intampla daca scuipa ulei ?, nu foarte mult dar totusi, la mine pe teava mai subtire iese aeru si uleiu totodata

astept raspuns si va multumesc

Aceasta postare a fost editata de laeniko: 26 February 2009 - 11:29 PM

0

#23 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 27 February 2009 - 06:34 AM

El este facut sa sa elimine ulei. Un pic fortat trebuie sa-ti inchipui ca unesti cele doua tevi...in practica intre ele aveai radiatorul, valve, etc.,, El este facut sa circule freonul si uleiul in circuit inchis. De aceea cantitatea de ulei ramane constanta. Tu desfacand circuitul lasi aerul sa intre pe una din tevi si li elimini, impreuna cu uleiul pe cealalta. Tu trebuie sa elimini uleiul care iese si sa introduci altul proaspat.
Care tevi? Nu poti gresi. Il pornesti si vei vedea pe unde intra si pe unde iese aerul.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 27 February 2009 - 06:36 AM

0

#24 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 27 February 2009 - 08:36 AM

Ia vezi poate te ajuta citind aici:http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?showtopic=5214
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#25 Useril este offline   iony 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2347
  • Inregistrat: 06-April 07

Postat 27 February 2009 - 08:45 AM

ups
gresit deci acel motor este facut sa circule freonul nu uleiul in instalatie
ca ajunge si ulei asta este alta treaba dar in momentul in care el da ulei pe compresie atunci nu mai ai ce face cu el la un frigider
si teava de compresie este aceea de fier de groasa de 5
0

#26 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2009 - 10:52 AM

Orice compresor de frigotehnie elimina ulei pe refulare. pt. a scapa de el exista recuperatoare speciale de ulei, care intorc uleiul din refulare catre aspiratie. Bineinteles, acestea se fabrica numai pt instalatii ce depasesc 20kW si costa cam cat 3 compresoare-aerograf de firma. Daca tot va plac carpelile, puteti monta la refulare un separator de ulei pt aer comprimat. Uleiul adunat in el, il bagati inapoi in compresor pe la teava de aspiratie fara nici o problema.
PS: Un compresor cu ulei care nu arunca ulei pe refulare inseamna ca a ramas fara!
PPS: Presiunea maxima de care e capabila un compresor de frigider e de cca 20 bari.
PPPS: Filtrul deshidratator montat pe refulare se colmateaza foarte repede din cauza umiditatii din aerul aspirat.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#27 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 27 February 2009 - 02:10 PM

In special pentru aerografe, unde trebuie aer perfect curat, sunt doua solutii. Ori compresor cu diafragma ori cu piston din teflon deci fara ungere. Daca ai compresor cu ungere ai si probleme...parerea mea.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu