Jurnal de zbor Braila-Galati sau Galati-Braila...
#859
Postat 28 December 2011 - 11:03 PM
...Nu am intentionat sa fac atmosfera pe aici sau sa trag de maneca pe cineva, pt. ca nu sant in postura asta...Sant nou pe aici si nici nu am nici un merit in descoperirea si amenajarea acelui camp de zbor...
Am vrut doar sa trag un semnal de alarma si am venit cu idei referitor la accesul masinilor...Banuiesc ca toti zburatorii isi doresc un camp de zbor curat si neted...
...Eu m-am chinuit mult timp pe tot felul de campuri neamenajate, pana sa-mi spuna baietii de campul de la Martacesti...Chiar imi dau seama cat de util este !!!
...Sa speram ca ajunge doar o bata la acel car cu oale !!! :o :lol:
Multumesc inca o data pt. ajutor!!!
.........................
@INCEPATORU - Multumesc pt. invitatie!!! Sper sa pot veni si eu sambata 31.12 la Alecsandri...cu "Liliacul" meu...Nu am fost nici o data acolo, dar am inteles in linii mari unde este...Voi lua legatura oricum cu zburatorii de aici din Braila.
...Amicul meu nu cred ca va putea veni...Am inteles ca e de serviciu exact pe 31...
Sper sa fie vreme buna...Tinem oricum legatura...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#861
Postat 29 December 2011 - 07:43 AM
@HYPE - E OK! Am inteles perfect de prima data aluzia cu trenul de aterizare...E OK! Multumesc frumos pt. sustinere ! Eu in mesajul anterior am vrut doar sa detaliez, ca sa ma fac mai bine inteles...
...Nu am intentionat sa fac atmosfera pe aici sau sa trag de maneca pe cineva, pt. ca nu sant in postura asta...Sant nou pe aici si nici nu am nici un merit in descoperirea si amenajarea acelui camp de zbor...
Am vrut doar sa trag un semnal de alarma si am venit cu idei referitor la accesul masinilor...Banuiesc ca toti zburatorii isi doresc un camp de zbor curat si neted...
...Eu m-am chinuit mult timp pe tot felul de campuri neamenajate, pana sa-mi spuna baietii de campul de la Martacesti...Chiar imi dau seama cat de util este !!!
...Sa speram ca ajunge doar o bata la acel car cu oale !!! :D :)
Multumesc inca o data pt. ajutor!!!
.........................
Da' pe voi ce va apuca cu terenul de zbor , ia incercati si heli .... decolezi si de pe capota masinii... :yahoo:
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#862
Postat 29 December 2011 - 10:34 AM
incepatoru, la 28 December 2011 - 09:09 PM, a spus:
Momentan sunt blocat la continuitate,colac peste pupaza am si o belea de gripa.Abia pe 30 spre seara ajung acasa,iau legatura cu @Dicu&gasca :D
#865
Postat 29 December 2011 - 11:03 AM
andrei_me, la 29 December 2011 - 10:36 AM, a spus:
Eu am dat deja ultimul zbor pe anul asta:
Mai Pilo, cum era proverbul ala cu datul afara pe usa si intratul pe geam ? Nu ai de unde sa stii dar intrebi si tu un om mare. Deci moderatorii te-au dat afara definitiv cu userul "Pilo" si tu ai revenit cu numele mai vechi, alea cu care ai terorizat un forum intreg anii trecuti. Ma gandeam ca penalizarea se aplica unei persoane, nu unui nume care se poate schimba de oricate ori. Dar sunt convins ca ai facut iar promisiuni ca te faci baietel cumintel si, din nu stiu ce motive, cineva chiar te-a crezut. Sau daca vrei sa te dai alta persoana, macar nu mai pune filme cu tine sa te recunoasca lumea...
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#866
Postat 29 December 2011 - 11:12 AM
incepatoru, la 29 December 2011 - 10:55 AM, a spus:
Servo blege...n-am cursa pe directie(am servou cu niste dinti lipsa si am limitat din epa sa pot zbura)Dar vin ele metalicele...si de atunci incep.
Matale ai dat un acrobat pe o macheta...nu te inteleg zau...:)
Aceasta postare a fost editata de andrei_me: 29 December 2011 - 11:13 AM
#867
Postat 29 December 2011 - 11:19 AM
#868
Postat 29 December 2011 - 06:18 PM
andrei_me, la 29 December 2011 - 11:12 AM, a spus:
Matale ai dat un acrobat pe o macheta...nu te inteleg zau...:blink:
Daca a dat un acrobat pe o macheta,inseamna ca acrobatul ala nu oferea satisfactia scontata de @incepatoru,la o adica macheta da bine in sufragerie,se asorteaza ea cu ceva pe acolo,daca partile sunt multumite,e ok.O vorba de la noi spune ca nu e treaba magarului de unde beau oile apa. :pardon: :pardon: :pardon:
#869
Postat 30 December 2011 - 04:20 AM
...Fiecare zburatoare are farmecul ei si fiecare individ are preferintele lui...Uite...eu spre exemplu nu agreez avioanele acrobate...Dar e doar parerea mea...Elicopterele mi se par interesante, dar mi se par prea imobile si parsive...Dar iar...e doar parerea mea...Gusturile nu se discuta !!! :drinks:
.....................
@andrei_me - Zboara fain "dracia" ! Totusi ti-as recomanda sa nu mai zbori pe deasupra apei...Doamne fereste sa se termine acumulatorul si sa-ti taie ESC-ul motorul...sa apara vre-o defectiune...un servo care cedeaza exact atunci...etc...nu prea vad cum il mai recuperezi iarna din apa, fara barca...Ia-o ca pe un sfat!!! :good:
2 - De ce mai zbori avionul daca stii ca ai un servo defect?!? Chiar vrei sa-l faci scobitori si nu stii cum?!?...Exact asta a facut/patit amicul meu Dan2...Stia ca are un servo care nu mai functioneaza corect, mi-a dat mie avionul sa-l zbor de 2 ori, iar cand a incercat el sa-l zboare, exact la decolare a cedat servo-ul si avionul s-a dus tzintit in pamant...fara drept de apel...Un servo nu te intreaba cand vrei tu sa cedeze !!! Cedeaza cand vrea el...!!! :excl:
E pacat de avionul ala !!! Nu-ti bate joc!!!
3 - Referitor la schimbul acrobat/scale...Un avion "scale" zboara cu totul si cu totul altfel decat un acrobat sau altceva...Nu se compara...E o anume placere sa vezi avionul pe care il pilotezi ca arata si zboara exact ca avionul 1:1...
In plus, am inteles ca Decathlonul are niste caracteristici de zbor exceptionale !!! In mana unui pilot experimentat, poate face acrobatie fara nici o problema...Loop...Roll...Hammer-Head...Low-Pass inversat....Cutit...Hoover...Ce vrei tu...Dar fac muuuult mai real si mai firesc toate aceste manevre....
Si peste toate astea, avioanele "scale" mostenesc avioanele reale cu calitati si defecte...Au personalitatea lor...E o alta filozofie in care trebuie sa intri...s-o pricepi...
Daca ma intrebi pe mine, aeromodelele de acrobatie au un zbor ireal...au o comportare nefireasca in aer...lucru care nu mi-a placut nici o data la ele...Dar repet...Gusturile nu se discuta...E loc pt. toti sub soare...
4 - Citeam intr-un post mai vechi de-al tau...in legatura cu Mustang-ul de Art-Tech....ca nu te impaci cu el...ca la aterizari are tendinta sa se rastoarne (angajeze)....Daca o sa-i accelerezi putin motorul chiar inainte de aterizare (adica faci aterizarea cu un pic de motor...) ai sa vezi ca nu se mai angajeaza !!! Nu mai ateriza fara motor !!! Avioanele de vanatoare au in general suprafatza portanta mica si incarcare mare pe aripa...pt. viteza si stabilitate...Si profilul aripilor e mai subtire decat la celelalte avioane...tot pt. viteza...Daca te-ai uita la filmele de prezentare de pe YouTube, ai vedea ca toata lumea recomanda acelasi lucru (aterizare cu un pic de motor...) si toti spun ca au alte caracteristici de zbor...
Exact la avioanele din razboi se vede maiestria !!! In plus, e exact ce scriam mai devreme...Avioanele "scale" au personalitatea lor si mostenesc caracteristicile de zbor ale avioanelor reale, cu bune si rele....Ori exact asta e placerea !!!...Sa experimentezi diverse tipuri de avioane, care sa se comporte cat mai apropiat de avioanele reale...
...Asa cum tu nu intelegi de ce @INCEPATORU a schimbat acrobatul pe un "scale", la fel nici eu nu te inteleg de ce zbori MX2-ul cand ai Mustang...Dar e alegerea ta! Nu??? :D
....................
@HYPE - Excelente proverbele !!! :drinks:
2 - Hai la zbor !!! Lasa gripa acasa !!! :pardon:
....................
@Incepatoru - Lasa-l ca nu stie ce spune !!! Nici nu-si imagineaza cat de misto zboara Decathlonul ala de 1,6m !!!...Alta gasca in alta traista ...Abia astept sa-l vad zburand !!!
2 - Ce ati mai stabilit pt. sambata ?!? La ce ora va strangeti acolo si cam cat se sta de obicei la zbor???...Ca sa-mi pot face si eu o idee...
Multumesc!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#870
Postat 30 December 2011 - 06:42 AM
...N-am mai gasit filmul pe care-l cautam dar e relevant si acesta.
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#872
Postat 30 December 2011 - 08:10 AM
incepatoru, la 30 December 2011 - 06:50 AM, a spus:
ma gandeam la amicul pilo.. :drinks:
Sadicule,faci copilul sa planga!
Cu sau fara gripa de zburat,voi zbura,macar un plin.Distractie placuta tuturor si un an nou care sa va implineasca cele mai tainice vise :pardon: :D
#874
Postat 30 December 2011 - 08:35 AM
A primit servoaie metalice peste tot :drinks: :drinks: si gata cu zborurile tip trainer.
Nu-mi aminti de mustang ca-i dau foc pe balcon.Nu stiu ce m-a facut sa investesc timp si ulterior bani in el.Zboara kdracu(scuzati expresia) de aratat trebe muncit mult la el sa se asemene...etc etc etc.Daca-l vrea careva il dau cu placere,spuma cheala cu botul lipit de multe ori si panou foc cu prindere pt motor 35xx/xx.Aripa intarita cu scoci de fibra(n-am avut tija carbon).
Pur si simplu no merita efortu` de al pilota.Daca nu-l vrea nemeni il tin in contiunare in pod(ma rog,balcon :D) sau il arunc.
Io cu machetele,baba si mitraliera.:excl: Fiecare cu ce-l doare,pe mine ca nu zboara exact asa cum vreau eu,pe voi ca nu seamana cu cel real.
Atata timp cat zburam toti cu ce avem e :rofl: +:pardon:=:yahoo:
Cum eu as dori sa avansez la F3A,incepatoru poate se duce la F4C. Cat zboara totul e e bine :good:
Numai bine.
Aceasta postare a fost editata de andrei_me: 30 December 2011 - 08:38 AM
#876
Postat 30 December 2011 - 01:43 PM
@TANTAR - Si FunCub-ul meu decoleaza de pe cabina masinii, sau de pe o masa de 1 m, daca-mi pun mintea cu el...cu motorul asta nou... :rofl: ;) ...Decoleaza si de pe parbrizul masinii :yahoo: ...Iar cu un avion mai mic, il arunci din mana si-l trantesti in ierburi...oriunde...Nu asta e problema...Ideea e ca pt. un avion mai mare chiar trebuie camp neted mai intins...Si e pacat, daca el exista, sa nu avem grija de el...
...Fiecare zburatoare are farmecul ei si fiecare individ are preferintele lui...Uite...eu spre exemplu nu agreez avioanele acrobate...Dar e doar parerea mea...Elicopterele mi se par interesante, dar mi se par prea imobile si parsive...Dar iar...e doar parerea mea...Gusturile nu se discuta !!! :)
.....................
Frate .. dar tie iti place sa scrii ..Un pilot complet zboara si avioane si heli fara probleme de pe orice pista , decolarea o poate face si ficiora'miu de 6 ani , la aterizare este problema .
Elicopterele nu sunt nici imobile si nici parsive , trebuie doar mana . Eu cu un 450 fac mult mai multe decat poati face tu cu orice avion .
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#879
Postat 30 December 2011 - 10:28 PM
Multumim de urari !!! Frumos clipul !...Imi aduce aminte de alte timpuri, care au avut farmecul lor...
.....................
@andrei_me - Tipul e super-meserias, daca a reusit sa aterizeze fara o aripa !!! Totusi n-as miza pe asta... :unsure:
...Daca nu-ti mai face trebuintza Mustang-ul, as fi bucuros sa-l iau eu, in orice stare ar fi...Chiar vroiam sa ma apuc sa fac un avion din scartz (Mustang... Mesersmith...Spitfire...ceva de genul asta) ...Dar e altceva cand ai baza de plecare...Niste servo si un motor mai gasesc pe aici...
Daca poti sa mi-l dai, astept un raspuns de la tine.
Ce anvergura a aripilor are ???
....................
@TANTAR - Daaa! Stiu! Le am cu scrisul...De obicei scriu mult....Cu greu ma stapanesc... :crazy: ...De felul meu sant mai sociabil...mai volubil...si nu am suportat nici o data sa ma exprim doar in "2 cuvinte"...
- Nu pot avea pretentia ca sant un pilot complet...experimentat...Abia am cateva luni decand am pus mana pe o statie RC...Mai mult ca sigur nu am ajuns nici pe departe la gradul de finetze necesar piotarii unui "HELY"...
- Nu mi-o lua in nume de rau...Tot respectul pt. pilotii de HELY !!!...Doar ca eu deocamdata sant extrem de atras de avioane si nu mai e loc de altceva...Asta ca sa nu mai vorbesc de faptul ca de cand am inceput, imi neglijez total celelalte pasiuni (moto...auto...velo...amenajari interioare...etc...)
...Ti-am spus...am incercat sa ma joc pe simulator cu un HELY si m-a enervat teribil...M-a enervat faptul ca atunci cand porneste pe cate o traiectorie aiurea, greu il mai redresezi...Sigur...E lipsa mea de experientza...
- Cu decolarea...nu e chiar asa de simplu !!! Poti avea tot felul de surprize (o rafala de vant...combinata cu un motor slab...etc.)...Intreaba-l pe Aries cum era sa "parchez" FunCub-ul intr-un Tico...la o decolare, acum catva timp...
- Cu aterizarile...permite-mi sa te contrazic!!! Cu un FunCub cu flapsuri poti ateriza intr-un metru...
La avioanele mari...da! E altceva. Acolo chiar ai nevoie de pista mai lunga...Dar ce poate fi mai frumos decat sa vezi cum atinge pista cu rotile, un Piper mare ?!? O aterizare reusita...perfecta.... chiar e o manevra de finetze !!!
- Referitor la timpul de zbor...o sa-ti spun ca eu tin in aer FunCub-ul cu motorul mic si cu acumulator de 5000 (zboara cu orice) aprox 40-50 min. ...Ce zici de asta ?!? :good:
...Si-apoi daca ai o "jucarie" ca in filmul de mai jos...oare mai ai nevoie de HELI ?!? 8) ...Sigur gusturile nu se discuta...Nu putem fi toti la fel !!!
Uita-te la dracia asta cum zboara !!! :yahoo:E haios tare!!!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#880
Postat 31 December 2011 - 01:53 PM
E Revo brushless T8
Hpi Sprint 2
Hpi E10
Extra 300
Beaver
Blade Red Bull 130x
Blade Mcpx
Carbon Cub SS
0744 562746
0740183627
#882
Postat 31 December 2011 - 10:12 PM
Urez tuturor un Am Nou mai bun, cu sanatate, bucurii si cat mai multe zboruri frumoase!!! La Multi Ani!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#883
Postat 01 January 2012 - 09:08 PM
..........................
Azi am fost la zbor...singur...Era vremea prea frumoasa ca sa ratez momentul...A fost o zi superba de zbor!!!...Soare...cateva grade in aer...vant aproape "0"...
...Initial am zburat mai sus...poate chiar prea sus, dar apoi am inceput sa loanez cu flapsurile deschise...minute in sir...Apoi am facut decolari, aterizari si iar decolari...LOW-PASS...etc...
Am experimentat decolari si aterizari cu flapsurile deschise...Daca la decolari avionul pleaca cel mai frumos cu flapsurile deschise doar 30 grd., cand il aduc la aterizare, daca ii deschid flapsurile 90 grd (frana) iese spectacol...Avionul coboara pe o panta destul de abrupta, cu viteza mult redusa si aterizeaza in aprox. 1 m (rulaj pe sol...) E super-tare faza!!! :drinks:
...Tot azi m-am hotarat sa incerc sa pilotez cu cursele suprafetelor de control reduse la 60...65% (din D/R)...Pana acum am zburat pe 100%...
Rezultatul?!?...Un zbor mult mai lin, cu viraje arc de cerc, dar fara sa am senzatia ca avionul nu raspunde prompt la comenzi...Chiar a fost OK!
...Daca ma mai supara ceva, e faptul ca avionul nu prinde suficienta viteza nici cu motorul 3542-920kv...Probabil ar fi trebuit sa cumpar un motor cu mai multi kv...sau ar trebui sa incerc un acumulator 4S (14,8v)...dar deocamdata nu am asa ceva si nici nu aveam in plan sa zbor cu 4S, pt. ca vroiam sa trec la termic...
Voi vedea ce decizie iau...
..........................
@TANTAR - Astazi cu primul acumulator (2200 mAh uzat...) am zburat doar 10 min. max, dar cu cel de 5000 mAh, am zburat 50 min., chiar si cu motorul asta mare...Asta in conditiile in care a fost un zbor mediu...Am si planat minute bune cu motorul oprit, am zburat si cu acceleratia la jumate la trecerile la joasa inaltime, dar am si facut multe urcari la verticala...in elice, pana la 100 m, apoi picaj cu motorul in maxim...
.........................
...Dar ca si zborul acesta sa nu fie lipsit de emotii... B) ...cum imi place mie sa fortez norocul la ultima tura...cand buzzer-ul deja tzipa, am venit aiurea la aterizare si m-am gandit sa-l ridic...sa mai fac o tura si sa vin iar la aterizare...Numai ca pe ridicare, mi-a taiat ESC-ul motorul la doar 4 m de sol...avionul a ramas o sec. agatzat in aer, apoi a pus botul violent spre pamant...Dar am reusit sa-l stabilizez din profundor, apoi am virat in scurt cu avionul inclinat la 60 grd si am reusit sa-l aterizez chiar pe capatul pistei...cam pe o roata dar aproape normal...Nu l-am trantit... :yahoo:
A fost super-tare faza!!! B)
...Am facut cateva poze (la sol...ca in aer n-a avut cine sa-l fotografieze...) dar vad ca nu se prea incarca...


Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#885
Postat 01 January 2012 - 09:21 PM
Priviti recolta si pista:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#886
Postat 01 January 2012 - 09:45 PM
...100% pure nitromethan...!!! Nu turati prea tare!!! :drinks:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#887
Postat 01 January 2012 - 09:56 PM
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#888
Postat 02 January 2012 - 11:34 PM
Azi am descarcat manualul ESC-ului si l-am reprogramat din telecomanda...
...Am dezactivat frana, pt. ca vreau ca elicea sa franeze avionul pe coborari...Acum motorul se invarteste usor...Am scapat de-o grija, pt. ca deja ma gandeam ca motorul are rulmenti prosti care se strang la frig...
...Cu ocazia asta am vazut si de ce nu raspunde prompt la acceleratie...Era programat pe un timming (avans) mic...L-am programat pe avansul maxim si acum raspunde f. prompt la acceleratie...exact cum se comportau si celelalte ESC-uri pe care le-am avut...In felul asta scade eficientza motorului (probabil va epuiza mai repede acumulatorul)...dar prefer sa fie mai vioi motorul.
...Abia astept urmatorul zbor!!! :good:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz