Ciprian97, la 05 May 2013 - 08:00 PM, a spus:
dane,asta e rapa pentru mine a fost superb,nu am simtit nicio turbulenta in aer,vantul a fost ok si pista la fel...ce conteaza ca se duce modelul la vale?pista e dreapta si ai unde te duce.Sau faci economie la roti si la vaselina pentru ele?Daca ti-e lene sa te duci dupa el in vale il aduci la tine pe roti,de bun simt este sa mergi cu el pe margine ca sa nu ai surprize....
Drumul de la sebes la rapa este usor cam prost dar se poate trece.Tot la pensiune am stat si eu dar cu 180 lei,cei drept aveam 3 mese pe zi,wi-fi,bauturi(sucuri,apa,gustarici).Cred ca se merita mai bine.La anul vin cu cortul si eu(mai ales ca il iei odata si il ai 10 editii rr)
In rest,lume buna,nici pe departe la fel de acida ca pe forum.Caldura a fost,dar nici vant nu a fost.Decat invers...mai bine caldura decat vant.Am vazut si eu cum urca de nebun diamondul ala,vreo 20m fara sa pornesti motorul...puteai sa te duci la panta,dadeai jos motorul,acumulatorul(puneai un nimh 500mah in loc) si te dadeai cu ala pana ruginea teava din aripi :D
Sunt de acord cu aripistii nebuni,aia zboara la cativa metri de tine.Eu zbor la cel putin 10metri de oricine,exceptie cand ma da o pala de vant mai...altundeva.Tot asa,la o aterizare cu vant de coada am nimerit pe cineva pe pista...noroc ca era motorul oprit si nu avea viteza mare.... :o
Sa ne vedem sanatosi la anul.
...........................
Eu am avut probleme cu drumul de la Rapa la Sebes, pt. ca am plecat tarziu de acolo...pe bezna...si nu cunosteam drumul...A doua seara nu m-am mai ratacit pe acolo...Mi-am luat repere...m-am orientat in spatiu si am ajuns cu bine...
...Statul la cort nu rezolva problema, pt. ca mai ai nevoie de una-alta...un suc...o apa...tigari...mancare...etc...Si tot trebuie sa cobori pana in Sebes...Eu aveam cortul...salteaua...sacul de dormit in portbagaj...dar am optat pt cazarea la hotel ca sa am unde sa ma spal...Dupa o zi de stat la camp, in plin soare de te lipesti de transpiratie, trebuie sa ai unde sa te poti spala...Nu e vorba de o zi...sa zici ca ajungi acasa...Acolo se merge pt. 3 zile!!!
...Sigur...asta e chestie de optiune a fiecaruia...Eu am optat pt. varianta mai comfortabila...
...Varianta rulota nu mi se pare rezonabila...A costat 100 euro in conditiile in care nu aveau buda si apa in interior...Mai scump decat o camera la hotel...
...Despre drum am protestat pt. ca ma cam doare sufletul in conditiile in care am bagat in masina 2.500 RON cu 2 zile inainte de plecare...
...Cat priveste zborul acolo...Probabil trebuie pandite momentele cand e mai libera pista daca vrei sa zbori in liniste...
...Curenti in aer au tot fost!!!....Eu am avut o surpriza cu Magister-ul chiar si dupa apusul soarelui...Zburam pe deasupra rapei si din senin avionul s-a ridicat violent de bot, l-am readus la orizontala, apoi la 2-3 sec. a intrat in picaj de parca ar fi primit o lovitura peste bot...Noroc ca zburam destul de sus!!!
Deasupra dealului de unde se lansau parapantistii, avionul nu lua virajele OK nici de frica...Ridica botul, apleca aripile, dar ramanea agatzat in cer cu botul in sus...Trebuia sa reduc gazul, ca sa pice si apoi il redresam...
...Aterizarea la vale...Nu e problema ca se duce avionul zeci de metri mai departe...Problema era ca din cauza dealului din spate, nu se putea veni prea jos ca sa nu-l agati in copaci...Si aducand avionul la aterizare,el pierde treptat inaltimea, dar nu suficient cat sa compenseze si diferentza de inaltime a pistei inclinate...Si trebuie sa-l pui pe coborare din profundor...Asta inseamna viteza mult mai mare la aterizare...
Invers...dinspre vale se aterizeaza perfect, dar in anumite perioade ale zilei veneai cu vantul din spate...si iar nu e bine...
Eu asa am decolat \ aterizat seara, dar am putut face asta pt. ca s-a inversat vantul...
...Oricum...ce mi s-a parut ciudat, a fost faptul ca acolo nici seara tarziu nu se linisteau curentii de aer..
..........................
Nu am prins faza cu aterizarea ta, dar am vazut alta mult mai tare...Unul a lansat un planor din mana, dar fara sa-l aiba echilibrat si trimat OK...Si nici reflexe nu avea!!!...Planorul s-a ridicat puternic de bot, a facut un looping la cativa metri in aer, dupa care a venit in picaj exact in capul unui nene care statea pe o piatra chiar langa gardul ala de plasa...Timp in care pilotul statea si se uita...Nici macar nu a oprit motorul!!!Noroc ca nu s-a intamplat nimic!!!
...Un alt "minunat" a ridicat in aer un elicopter...fara sa-l verifice...Abia dupa ce s-a ridicat la 7-8 m a constatat ca nu-i functioneaza comenzile...Si tipa la noi: "-N-am comenzi!!!"...De parca putea cineva sa auda in zgomotul ala de motoare!!!
...Mai mult...Parca ai putea sa te feresti de un elicopter scapat de sub control...care o apuca in orice directie!!!...Si asta in conditiile in care nu eram in mijlocul pistei...Eram chiar langa bentitza rosie de pe margine...Am avut noroc!!!...S-a prabusit la 2 m de noi...
...A mai fost un "minunat" cu un elicopter termic clasa 600, care facea acrobatii la 4-5m de oamenii de pe margine...La un momentdat i s-a oprit motorul si l-a prins cu hely intr-o pozitie aiurea...Nu stiu prin ce miracol a reusit sa-l redreseze si l-a aterizat trantit in auto-rotatie!!! Interesant Nu?!?
..........................
In fine...Nu vreau sa fiu carcotas...E clar ca se mai intampla si faze de genul asta, la cata lume e acolo...
A fost frumos! Chiar e fain sa te intalnesti cu marea majoritate a zburatorilor din tara!!!
...Cat priveste locul de zbor, probabil va fi mai interesanta intalnirea de la Luica!!!...Am inteles ca acolo e pista amenajata...E in plin camp...Nu sant obstacole prin zona...
Sa ne vedem sanatosi la zbor!