Jurnal de zbor Braila-Galati sau Galati-Braila...
#2028
Postat 08 August 2012 - 03:20 PM
luci25gold, la 08 August 2012 - 02:27 PM, a spus:
Nu prea ... maine plec din nou
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#2029
Postat 08 August 2012 - 03:29 PM
tantar, la 08 August 2012 - 03:20 PM, a spus:
distractie placuta si mult soare!!!!
insa de cele mai multe ori deciziile pe care le luam in pripa nu sunt cele mai bune!
07470130360
#2030
Postat 08 August 2012 - 06:36 PM
tantar, la 07 August 2012 - 08:57 PM, a spus:
Ati lasat avioanele pe mana elicopteristilor .... Ia uitati ce pregatesc ... T-34 MENTOR , 1440 anv. , TT 4 tmpi
Sooper ..clar e de la caldura (lovit si mataluta)..ca de" nu stai la RANCA...ps vezi manualul la pag 18 .nu prea imi place sitemul ala de actionare a profundorului..a si uitam de cat e motorul cati cc?..
#2031
Postat 09 August 2012 - 12:51 AM
hype, la 01 August 2012 - 08:41 AM, a spus:
Termicile sunt mai grele,tractiune mare,de aici stabilitatea pe vant.Incearca un termic si fa o comparatie,singura zburatoare electrica pe care o am e aripioara,nu sunt inebunit dupa ea dar,e permanent gata de zbor chiar si pe marginea drumului,pregatire de zbor zero barat.La termice se schimba calimera si satisfactia.Spor la treaba si aterizari usoare.
Scuze pt. intarzierea cu care raspund, dar am mesterit la zburatoare... :rolleyes:
Am cam vazut care e diferentza intre termice si electrice...Deocamdata zbor spume electrice, pt. ca e mai comod, mai ieftin si mai rapid de ridicat in aer...Si mai fara "urmari" in caz de aterizare nereusita (intempestiva)... :wacko:
...Totusi, daca in cazul lui RYAN incarcarea alara e mica (este totusi supramotorizat...)...in cazul celorlalte nu se pune problema...Si CESSNA si ME 109 au incarcare alara mare (60, respectiv 68 gr/dmp...cat au termicele)...Deci nu sant genul de spume usoare..."trainer"....CESSNA de 1300 mm vine la aterizare ca ghiuleaua daca nu deschid flapsurile...Se poate face acrobatie elementara cu ea...etc...Singurul neajuns e faptul ca e submotorizata (1150 gr.tractiune, pe 1350 gr. greutate)...E un avion destul de stabil, dar nu foarte prietenos !!!
...ME 109 vine cam tot ca ghiuleaua la aterizare, in plus se mai adauga si instabilitatea data de aripa joasa...Tendintza de angajare la viteze mai mici e foarte frecventa...Nici diedrul generos al aripilor nu avantajeaza prea mult, pt. ca iesirile din manevrele de acrobatie sant imprevizibile daca e vant...iar roll-urile la viteza mare sant OK, dar la viteza un pic mai mica ies ca in butoi... :)
Decolarile sant ruleta ruseasca...Ori capoteaza in vre-un smoc de iarba/groapa, ori il ridic prea repede si se angajeaza la 1 m de sol...de il scot cu greu din pozitia in care ajunge...Pana si motorul gigant cu care a venit din fabrica, inrautateste lucrurile...cu cuplul lui mare si care face ca avionul sa se incline dupa fiecare decolare spre stanga...
...Diferentza fatza de termice e puterea mai mica si lipsa senzatiilor...
.....................
In mod clar nu renunt la ideea de a trece la termice din balsa, dar cred ca prind bine pe langa casa omului si electricele, pt. ca repet...sant mai ieftine si mai usor de ridicat in aer (mai ales pt. incepatori)...
...Nu vreau sa ma gandesc ce ar fi ramas din avioanele mele dupa weekend-ul acela negru, daca erau termice din balsa...Asaaaa, spumele sant gata de zbor iar, fara prea multa munca...
...Pt. termice trebuie sa ai timp cand te duci la camp...Nu merita sa te duci pt. o ora...cum se intampla cu electricele...Dar clar au farmecul lor...si cand e timp, chiar merita efortul!!!
...Primul proiect termic, va fi un PIPER de 1800...2200 mm anvergura, apoi ori un DECATHLON, ori un warbird de 1400...1600 mm...
...Si pt. mine e valabila vorba ca "daca nu miroase a benzina si nu scoate fum, nu e ce trebuie!"...dar mai am de asteptat putin, din motive financiare...Inca nu se leaga lucrurile...Am ceva probleme...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#2032
Postat 09 August 2012 - 01:05 AM
tantar, la 07 August 2012 - 08:57 PM, a spus:
Ati lasat avioanele pe mana elicopteristilor .... Ia uitati ce pregatesc ... T-34 MENTOR , 1440 anv. , TT 4 tmpi
.........Si spuneai ca esti...elicopterist !!!???!!! :wacko: :hi: :rofl: Halal elicopterist!!!....Cred ca e de vina caldura!!! :nea:
...........
Glumeam...Vad ca te-ai luat serios de mesterit...Felicitari pt. T28 (sper sa nu gresesc...)!!! E super! Abia astept sa-l vad/aud bazaind prin aer !!! Cred ca va fi spectacol...
Cand e gata ?!?
...Eu deocamdata inca mai repar/modific ce am rupt in "weekend-ul negru"... :) si ma enerveaza ca nu pot avansa...Sa trec la un alt proiect...Am in plan si o moto-parapanta de 1200...1400 mm... :rofl: ...Sa vedem ce iese...Dar nu reusesc sa ies la lumina...sa ispravesc reparatiile...Nici acum nu a intrat in lucru Mustang-ul de 1600 mm :rolleyes: ...Asteapta si IAR-ul 822 (primul model construit de mine...) sa fie restaurat...Ce sa-i faci...Nu am decat 2 maini, iar belelele nu intarzie sa dea buzna...Ieri (la 42 grd.) mi-a picat A/C-ul acasa...Am zis ca mor in casa (la etajul 4 din 4...)
................
ZERO-ul mai traieste ???
Cele bune! Vorbim!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#2034
Postat 09 August 2012 - 01:28 AM
...Nici la ultimul zbor nu am fost scutit de emotii...din fericire nesoldate cu ceva rau...La sol atmosfera parea calma, dar in aer...in anumite zone...apar curenti ciudati si inexplicabili care fac ca modelele sa nu mai asculte comenzile !!!
....Eu pun treaba asta pe seama pungilor de aer cald, care incep sa se ridice la lasarea soarelui....
Probabil ca nu in toate zonele se intampla fenomenul acesta, dar pe campul de ma Martacesti, sant extrem de frecvente!!!...Ultima data m-am trezit cu CESSNA ridicandu-se din senin de bot si refuzand sa ia virajul...pt. ca apoi sa se lase pe o parte si sa intre in picaj...De 2 ori am patzit faza asta in aceeasi zi...
...Iar ME-ul 109, dupa primul zbor, am ajuns cu el la sol cu deriva trimata la max. intr-o parte si compensat din eleroane...Prima data am crezut ca s-a rupt ceva la el, sau ca nu are aripa montata corect...L-am trimat total aiurea, fara sa-mi dau seama ca din cauza curentilor de aer zboara prost...La cateva minute dupa, a inceput sa zboare mai bine
....In aceeasi zi, ma trezeam ca se incina pe o aripa, violent, fara ca eu sa intervin...din senin...
Am reusit totusi sa trag 2 zboruri si sa-l aduc intreg la sol...
..............
Deja a inceput sa-mi fie teama sa mai zbor in locul acela !!!...E cumplit sa te trezesti ca un curent de aer imprevizibil iti loveste avionul cand te astepti mai putin....Si nu sant singurul care acuza aceste fenomene inexplicabile de acolo...Deci e exclus sa am probleme de RC...
.................................
Dupa parerea mea, mult mai bine s-a zburat toamna...iarna...primavara...Caldurile astea tampite nu aduc nimic bun prin aer...!!!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#2035
Postat 09 August 2012 - 08:09 AM
luci25gold, la 07 August 2012 - 08:20 PM, a spus:
cind ne mai gasim sa dam un zbor pe cimp la Cernicari?
nu ne-am mai intilnit de la aripa versiunea 1.0.
Program lung si super incarcat,acasa mai am inca de treaba ca la balamuc.Am mai zburat la Cernicari, Duminica dimineata inainte sa ajung la munca,in rest, seara, cu un bergenbier rece langa mine,pe rapa.NU e departe de casa,in schimb terenul e sub orice critica.Au crescut niste scaieti rezistenti care fac decolarile aproape imposibile,la aterizare capoteaza din toate pozitiile.La Rotunda au aparut niste crapaturi din cauza secetei de-ti lasa in urma trenul de aterizare.Fericiti mai sunt ventilatoristii in atare situatie.Cred ca am sa ma risc dupa ce voi trece pe la Adi ptr. cateva cursuri.Sunt informat cand zburati,am aici cativa navetisti la Cernicari care atunci se duc acasa.Cam tot asa e si programul meu.Oricum, o sa ne vedem.Aterizari usoare.
#2036
Postat 09 August 2012 - 08:20 AM
incepatoru, la 07 August 2012 - 08:17 PM, a spus:
De zburat exact asa zboara chiar si din inertie.Ti-am zis ca Tebuie fluierata sa vina acasa.Da cand o apuca,face niste figuri fara inteles de nu stii cum sa procedezi.Daca vedea cineva spunea ca sunt expert in acrobatii,iar eu transpiram sa o stabilizez si sa o scot din lupingul ce se termina in pemant.Exact ca tine si Geana la VA.Las ca o rezolv eu :rolleyes:
#2038
Postat 10 August 2012 - 07:24 AM
dan1972, la 09 August 2012 - 01:05 AM, a spus:
...........
Glumeam...Vad ca te-ai luat serios de mesterit...Felicitari pt. T28 (sper sa nu gresesc...)!!! E super! Abia astept sa-l vad/aud bazaind prin aer !!! Cred ca va fi spectacol...
Cand e gata ?!?
...Eu deocamdata inca mai repar/modific ce am rupt in "weekend-ul negru"... :yahoo: si ma enerveaza ca nu pot avansa...Sa trec la un alt proiect...Am in plan si o moto-parapanta de 1200...1400 mm... :rofl: ...Sa vedem ce iese...Dar nu reusesc sa ies la lumina...sa ispravesc reparatiile...Nici acum nu a intrat in lucru Mustang-ul de 1600 mm :pardon: ...Asteapta si IAR-ul 822 (primul model construit de mine...) sa fie restaurat...Ce sa-i faci...Nu am decat 2 maini, iar belelele nu intarzie sa dea buzna...Ieri (la 42 grd.) mi-a picat A/C-ul acasa...Am zis ca mor in casa (la etajul 4 din 4...)
................
ZERO-ul mai traieste ???
Cele bune! Vorbim!
Lasa Dane,nu esti singurul in situatia expusa,recomand(daca-mi permiti)rabdare si tutun.
#2039
Postat 10 August 2012 - 08:02 AM
incepatoru, la 09 August 2012 - 07:17 PM, a spus:
Nu are nik,cred ca de vina e receptorul.Posibil ca una din mufe sa flameze la un contact inperfect,asta inseamna bruiaj.Am zis ca o loveste parkinson-ul in dreapta.Rapa aia unde zbor,formeaza un fel de depresiune,avand an vedere diferenta mare de nivel in forma reliefului,caldurile astea infernale,presupun ca la o anumita inaltime se formeaza curenti de aer foarte cald care determina schimbarile bruste de traiectorie.Repet,daca vedea cineva de pe margine,ma lauda drept maestru in acrobatii.Nevinovat,transpiram si strangeam din b... sa nu o scap din mana.Toate trei zborurile au fost identice si am senzatia ca de fiecare data anomalia era in acelasi loc.Mai fac sapaturi :pardon:
#2041
Postat 10 August 2012 - 03:05 PM
incepatoru, la 10 August 2012 - 08:27 AM, a spus:
Da si era mufa tiplata la prelungitor de producator.De atunci pe cat posibil le elimin,fac lipituri.Noi sa fim sanatosi.La o adica,toti am trecut prin sentimentul ala naspa. :clapping: =@
#2042
Postat 12 August 2012 - 07:04 PM
hype, la 10 August 2012 - 08:02 AM, a spus:
..................
Merci de sfat! :blink:
In legatura cu aripioara:
1 - Fa proba cu alta statie (de la un prieten...cat sa faci o proba...) ca sa elimini din schema receptia...
2 - Fa o verificare amanuntita la electronica...fire servo...servo...receptor...mufe ESC...In principiu o mufa care nu face contact cum trebuie ar trebui sa aiba urme de topire pe ea (am patit asta la FunCub)...Teoretic ar trebui sa se simta si la mana...Un contact imperfect se simte si la mana (ca temperatura)
...Vezi ca nu cumva sa ai un fir intrerupt la un servo (daca servo-urile nu au fost noi...)
...Vezi sa nu o fi luat razna vre-un servo...La unele se oxideaza potentiometrul din interior si incep sa tremure din senin...Am patit asta pe FunCub la flapsuri
...Oricum...nu inlocui mai multe componente de-o data pt. ca nu vei sti care a fost cauza...Schimbi un fir...faci o proba...Schimbi un servo...faci o proba...etc...
3 - Schimba locul de zbor...Ti-am spus...Acelasi lucru l-am patzit si eu la ultimele 3-4 zboruri (de cand cu caldurile astea...)...de nu stiam de ce o ia razna avionul din senin...Am impresia ca se formeaza curenti de aer inconstanti, de scurta durata...cat sa-ti bage aeromodelul in situatii dificile...Gandeste-te ca eu am patit asta cu 2 aeromodele cu incarcare alara mare (60 gr/dmp) care altfel sant extrem de stabile pe vant...Sant curenti care la sol nu se simt...
...Asta cred ca ar fi prima treaba pe care as incerca-o...schimbarea locului de zbor...Acum chiar e un moment bun de zbor, pt. ca nu mai e cald...
.............................................
...Fa totusi o proba la sol si fatzaie servo-urile de cateva zeci de ori...in diverse pozitii...Eventual si cu motorul pornit, ca sa apara si vibratiile...Daca electronica face figuri, ar trebui sa faca figuri si la sol...
Spor!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#2043
Postat 12 August 2012 - 07:20 PM
................
...Este vorba despre acele piese care se monteaza pe bordul de atac, chiar in varful aripilor, cu forma asemanatoare cu profilul aripii, sau e vorba de acele placi oblice care se prind pe varfurile aripilor???
Multumesc anticipat!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#2044
Postat 12 August 2012 - 07:35 PM
...Si la Martacesti exista un canal de irigatii f. adanc...dupa sosea (la 100 m de locul de zbor)
...................
Peste asta si perdelele de copaci fac in spatele lor (in directia vantului...dupa ele) goluri de aer si turbulentze...pe o raza de cateva zeci...sute de metri...
Identic Martacesti !!! Asta explica si curentii ciudati de la inaltimi de 30...50 m dar si felul in care RYAN-ul meu a ramas de 2 ori fara portantza, chiar inainte de aterizare...In toate cazurile, vantul batea dinspre linia de copaci din spatele locului de zbor...aflata la 50 m...
..................
Toate astea le-am gasit intr-o carte de deltaplanorism...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#2046
Postat 13 August 2012 - 02:08 PM
incepatoru, la 12 August 2012 - 08:10 PM, a spus:
Viorele am statie noua http://phoenixmodels...ima-p-2622.html receptorul de pe midget a nimerit stalpul de inalta,tot cu aripioara si-a luat ko.Al doilea a fost compromis de la inceput. O am si pe aia veche in 35,care functioneaza f.bine.Problema e ca fiecare receptor in parte,are cate o anomalie.Exemplu:Ala de pe T60,mutat pe aripioara,cand virez stanga sau dau ridicare,accelereaza putin si motorul.Cu alt receptor,are tremurici pe aripa dreapta,sunt batrane,de-a lungul anilor au suferit in multe feluri.Receptoare noi pe ambele statii,asta e solutia.
@Dan,am eliminat toate mufele de prisos prin lipituri,la turatie mare aparea o vibratie si un zgomot aiurea,provenea de la suportul motorului.Am rigidizat polistirenul cu polioretan.Am facut probe la sol cu statia la mama dracului si cu telefoanele.Anomalia e cu acceleratia in rest e bine.Chestiunile cu pungile de aer cald,curentii,etc.le cunosc.In general sunt atent la ce face modelul in aer,Sunt demne de reamintit uneori chestiunile astea sensibile pe care le pierdem des din vedere.Multumesc de ajutor si aterizari usoare. :)
#2047
Postat 13 August 2012 - 03:11 PM
Ce parere aveti domniile voastre daca organizam miercuri dimineata o iesire pe VA (ca sa fie aproape de toata lumea )
Eu ma bag cu toata flota .
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#2050
Postat 13 August 2012 - 06:27 PM
tantar, la 13 August 2012 - 03:11 PM, a spus:
Ce parere aveti domniile voastre daca organizam miercuri dimineata o iesire pe VA (ca sa fie aproape de toata lumea )
Eu ma bag cu toata flota .
La mine miercuri dimineata,VA.Suna naspa.Muncesc,nu ma pot de ranit decat prin compromis.Ma indoiesc ca vreau sa fiu somer pe praful asta.Oricum, nu am ce-mi trebuie,e scurt timpul sa primesc comanda de la phoenix. :pardon: Posibil sa dau o fuga la BR.poate ma suprapun cu voi.Azi am implinit o anumita greutate,dupa ce lupta crancena se da cu bergenbier-ul,maine merg cu taxi. :drinks: :drinks: tuturor.
#2052
Postat 14 August 2012 - 07:48 PM
tantar, la 13 August 2012 - 03:11 PM, a spus:
Ce parere aveti domniile voastre daca organizam miercuri dimineata o iesire pe VA (ca sa fie aproape de toata lumea )
Eu ma bag cu toata flota .
Galatiul pe la 10 langa service'ul lui Victor
Braila/ Tecuci 11 la VA
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#2053
Postat 15 August 2012 - 12:20 PM
2 crashuri si o invatatura de minte pt. mine .... sa nu decolez pana nu strig ... mi-am sters aripa cu VICTOR , dar din fericire nu sa intamplat nimic rau ... ba chiar l-am fugarit
http://youtu.be/kJaDkVHXJdE
Aceasta postare a fost editata de tantar: 15 August 2012 - 12:21 PM
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#2056
Postat 15 August 2012 - 04:02 PM
GigiGL, la 15 August 2012 - 03:07 PM, a spus:
Asa'i, mare placere cu prietenii la zbor .
Zen, la 15 August 2012 - 03:44 PM, a spus:
Baga' a 5-a ca sunt curios !
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2