hype, la 05 June 2012 - 01:38 PM, a spus:
La mine ieri a fost cu ghinion,m-am apucat sa trag suprafetele pe 0 cu intentia sa pornesc si sa reglez motorul pentru relanti la 2min. cu acceleratie brusca in blana.Toate bune si frumoase pana a inceput sa balbaie din senin servoul la gaz.A ramas blocat pe ambalat.L-am inlocuit si in timp ce ma pregateam sa pornesc a inceput sa miroase a plastic incins, pana sa ma dumiresc a inceput sa iasa fum.Unul din cele doua servouri de pe lift.Am scos o pereche de pe extra,montaj,proba si o mare dezamagire,nici o reactie.Receptorul mort.L-am inlocuit si am facut teste pana a piuit opticul 6 sport ca nu mai are curent.Am bagat la incarcat, multumit, ca figurile astea nu le-a facut in aer.Receptorul era de pe aripioara si era beton.Pacat de el.Servourile erau de pe saracia rosie.Ori erau super obosite,ori impactul cu solul si-a spus ultimul cuvant.Lucru sigur,nu va vedea lumea de sus top star-ul, pana nu sunt eu convins 120% ca nu mai am parte de vre-o anomalie sau de vre-un ghinion.
................................
Breeee!!!...Ieri a fost sarbatoare (mare!!!)!!!...Nu se cade sa lucrezi in astfel de zile!!!...Nu sant neaparat un tip bisericos, dar "experienta" mi-a aratat ca de fiecare data cand lucrez in zi de sarbatoare sau duminica, e imposibil sa nu se intample ceva rau...atunci sau mai tarziu...Iar cum zborul e ruleta ruseasca....si tine de noroc...
....Am facut si eu o gluma de genul acesta de curand...Am mesterit ceva, duminica, la RYAN (pasaroiul pt. Deproniada...) dar nu am iesit la zbor atunci...Am zburat la 4 zile dupa...Rezultatul?!?...Dupa 4-5 zboruri reusite, cu decolari/aterizari excelente, dupa ultima decolare, la 30 de sec. s-a starnit din senin vantul (din ce in ce mai tare...fluturau hainele pe mine...)...M-a prins cu avionul sus...L-am tinut in vant la o inaltime sigura, pret de vre-o 5-10 min, in sperantza ca se va mai domoli vantul...Dar cum acumulatorii nu tin nelimitat, m-am hotarat sa-l aterizez cu orice risc...Am reusit sa-l pilotez OK pana la 3 m de sol (cu toate rafalele puternice de vant...) dar cand am considerat ca trebuie sa reduc motorul si sa-l las sa coboare, la prins o pala de vant, l-a intors pe o parte si l-a trantit de pamant, de am zis ca nu mai aleg nimic din el...
...Acum o sa repar o saptamana, dupa prostia de a lucra duminca!!!...Am de reconstruit ambele capete de aripi...Oare nu puteam sa stau linistit in acea duminica si sa ma uit la televizor, sau sa ies la plimbare prin oras cu prietenii ?!? :p
..................................
Referitor la servo-uri...Am patit si eu faza de care spui tu, de 2 ori...Prima data pe FunCub...mirosea a ars in avion...Noroc ca nu am mai zburat...Acasa am gasit mufa servo-ului de profundor topita...Cred ca am fost la un pas sa ard si receptorul !!!...Anterior am vazut ca profundorul are tendinta de a ramane agatzat pe urcare, dar am zis ca e din cauza tijelor de comanda...si am continuat sa zbor asa...pana a aparut mirosul de ars...
...A doua oara, chiar acum pe RYAN...am folosit niste servo-uri SH (necunoscute)...Noroc ca am facut probe prelungite (exact cum spuneai tu...pt. a pune suprafetzele pe 0...)...Dupa ceva timp unul din servo-urile de eleroane a inceput sa ramana agatzat...Dar aleatoriu, nu mereu...Am suspectat initial o legatura proasta a firelor, dar pana nu am schimbat servo-ul, nu s-a rezolvat problema...
.........................
Cred ca cu servo-urile trebuie avuta mare grija....In primul rand cele care provin dupa un avion lovit, nu stiu in ce masura mai prezinta sigurantza...Se pare ca mai devreme sau mai tarziu cedeaza...
...Apoi, cred ca e indicat ca la constructia unui avion nou sau restaurat masiv, ar trebui puse servo-uri noi...chiar daca nu e prea economica metoda asta...Totusi urmarile pot fi muuult mai scumpe in cazul in care un servo vechi cedeaza in zbor...
...Am impresia ca nu numai angrenajele se strica...Una din problemele care apar la servorurile vechi, este defectarea potentiometrului (probabil se murdareste...se oxideaza in timp...)...E posibil ca si motorasul (la servo-urile de 9-17 gr) sa se puna in scurt...
........................
Bine ca s-au intamplat toate astea in timpul probelor la sol...!!! :good:
...Pacat de receptor, dar asta e!