problema rc interferente sau ceva de genu
#1
Postat 28 November 2008 - 01:33 PM
#2
Postat 28 November 2008 - 01:52 PM
on_off road, la Nov 28 2008, 01:33 PM, a spus:
Poate ai failsafe la receptor si nu functioneaza cum ar trebui.
Sau poate bateriile sunt noi, dar proaste :)
Nu ai dat detalii : a mers bine si acum nu mai merge, sau a avut problema asta din start ?
#3
Postat 28 November 2008 - 01:56 PM
#4
Postat 28 November 2008 - 02:21 PM
Flo234, la Nov 28 2008, 01:56 PM, a spus:
problema e in felul urmator : motorul se inneaca de la o distanta de 3-4 metri si merge sacadat. directia o ia razna si ea din cand in cand . periile sunt noi . bateriile nu au probleme . initial am avut alt motor si regulator care au luat apa . motoru era cu perii capsulate , asa ca mi-am luat unul nou si regulator la fel , ca celalalt se parlise de la apa . asa ca problema e din start . am statie nou nouta , un kyosho perfex si 2 receptoare , tot noi . regulatorul l-am trimis la garantie si se pare ca nu are nimc . ...
#5
Postat 28 November 2008 - 03:37 PM
verifica cristalele sa fie corect puse (sa nu cumva sa le pui invers, cu cristalul de receptie in emitator si viceversa cumva).
Daca nu suntem convinsi ca nu e nici o problema cu electronicele, urmeaza o discutie aiurea.
Daca esti convins, incearca sa muti esc-ul cit mai departe de motor si de receptor. De preferat motorul sa fie intre esc si radio, iar intre motor si esc sa fie o distanta cit de mare (atita cit permite sasiul masinii), si la fel intre motor si radio. Incearca sa ai antena drept in sus chiar la iesirea din receptor, mai ales daca ai o masina cu sasiu de carbon.
Cu un singur condensaator pe motor nu e bine. Trebuie sa ai trei. Unul intre perii, unul intre peria plus si carcasa motorului, unul intre peria minus si carcasa motorului. Toti aceeasi valoare, cam 10nF (ala al tau e de 42nF, ceea ce nu e de loc rau, in principiu orice valoare intre 10 si 100nF e OK). Sper ca condensatorul tau e bun.
Fa urmatorul test. Leaga doua servouri in receptor in loc de un servo si un esc. Vezi daca se repeta figura.
Incearca dupa aia un alt motor (chiar unul slab, ba chiar mai bine unul slab) pe masina cu esc-ul tau. daca totul merge bine, vezi mai jos.
Daca poti cumva, alimenteaza motorul (cel care face problema) de la o sursa externa (un dinamometru sau o statie gen supernova) care poate sa-ti dea si curentul absorbit. Daca motorul merge fara probleme incearca-l iar pe masina, in sarcina.
Inainte de toate, verifica ce scrie pe esc, ce curent maxim tine (continuu, nu momentan, atentie la specificatii, multi producatori dau cifrele tranzitorii ca suna mai bine).
Dupa care mai tine-ne la curent.
#6
Postat 28 November 2008 - 03:41 PM
verifica cristalele sa fie corect puse (sa nu cumva sa le pui invers, cu cristalul de receptie in emitator si viceversa cumva).
Daca nu suntem convinsi ca nu e nici o problema cu electronicele, urmeaza o discutie aiurea.
Daca esti convins, incearca sa muti esc-ul cit mai departe de motor si de receptor. De preferat motorul sa fie intre esc si radio, iar intre motor si esc sa fie o distanta cit de mare (atita cit permite sasiul masinii), si la fel intre motor si radio. Incearca sa ai antena drept in sus chiar la iesirea din receptor, mai ales daca ai o masina cu sasiu de carbon.
Cu un singur condensaator pe motor nu e bine. Trebuie sa ai trei. Unul intre perii, unul intre peria plus si carcasa motorului, unul intre peria minus si carcasa motorului. Toti aceeasi valoare, cam 10nF (ala al tau e de 42nF, ceea ce nu e de loc rau, in principiu orice valoare intre 10 si 100nF e OK). Sper ca condensatorul tau e bun (adica nu e strapuns sau intrerupt).
Fa urmatorul test. Leaga doua servouri in receptor in loc de un servo si un esc. Vezi daca se repeta figura.
Incearca dupa aia un alt motor (chiar unul slab, ba chiar mai bine unul slab) pe masina cu esc-ul tau. daca totul merge bine, vezi mai jos.
Daca poti cumva, alimenteaza motorul (cel care face problema) de la o sursa externa (un dinamometru sau o statie gen supernova) care poate sa-ti dea si curentul absorbit. Daca motorul merge fara probleme incearca-l iar pe masina, in sarcina.
Inainte de toate, verifica ce scrie pe esc, ce curent maxim tine (continuu, nu momentan, atentie la specificatii, multi producatori dau cifrele tranzitorii ca suna mai bine).
Dupa care mai tine-ne la curent.
#7
Postat 28 November 2008 - 04:03 PM
#8
Postat 28 November 2008 - 04:27 PM
#9
Postat 28 November 2008 - 05:09 PM
sfatul meu este sa tai colectorul sa pui alte perii noi si sa rodezi motorul si dupa mai vorbim!!!
#10
Postat 28 November 2008 - 05:47 PM
NAF, la Nov 28 2008, 05:09 PM, a spus:
sfatul meu este sa tai colectorul sa pui alte perii noi si sa rodezi motorul si dupa mai vorbim!!!
poate ma lumineaza si pe mine cineva cum e cu rodajul asta ...cu toate ca mi se pare o aberatie .........
#11
Postat 28 November 2008 - 06:25 PM
Mai demult am citit pe undeva ca se baga la voltaj mic sub apa si se lasa sa functioneze asa o vreme... poate altii pot da detalii.
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 28 November 2008 - 06:26 PM
#12
Postat 28 November 2008 - 06:31 PM
Kriminel, la Nov 28 2008, 06:25 PM, a spus:
Mai demult am citit pe undeva ca se baga la voltaj mic sub apa si se lasa sa functioneze asa o vreme... poate altii pot da detalii.
am citit vreo 2 topice despre rodaj , dar se pare ca nu s-a ajuns la nici un consens . toata lumea stia stia ceva , dar nimani nimic concret . iar chestia ca din cauza arcului electric dintre perii si colector se creeaza un nustiu ce camp magnetic care duce la interferente iar mi se pare dubios .
#13
Postat 28 November 2008 - 06:41 PM
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 28 November 2008 - 06:42 PM
#14
Postat 28 November 2008 - 07:26 PM
Kriminel, la Nov 28 2008, 06:41 PM, a spus:
atunci cum iti explici faptul ca si cu un motor cu specificatiile urmatoare :
Tensiune nominala: 7.2 - 8.4 Volti
Curent nominal: 3.1 A
Curent maxim admis: 5.5 A
Turatie: 29000 rpm
face tot la fel ? mentionez ca motorul merge impecabil pe o chinezarie modificata , fara a avea nici o interferenta .
#15
Postat 28 November 2008 - 08:30 PM
#16
Postat 29 November 2008 - 04:50 AM
Nu cred ca asta e problema cu motorul nou, dar e posibil ca firele de alimentare (de putere) sa afecteze receptia.
#17
Postat 29 November 2008 - 09:23 AM
Barabula, la Nov 29 2008, 04:50 AM, a spus:
Nu cred ca asta e problema cu motorul nou, dar e posibil ca firele de alimentare (de putere) sa afecteze receptia.
astazi o sa mai fac niste probe cu o alta statie . parerea me ar fi ca de la regulator e totul , adica sa nu fie filtrat cum trebuie , sau sa nu dea tensiune cat trebuie receptorului . o sa merg si pe varianta sa tai alimentarea de la receptor , si sa folosesc un pack extern . poate o merge . ca ceva se intampla , si e mai mult decat dubios , daca si la un amarat de motoras facea la fel .
#18
Postat 13 January 2009 - 08:55 PM
Kit 2 viteze,
Boulder Holder body,
Proline Road Rage tires,
Brushless HV 5.5 Novak
#19
Postat 15 January 2009 - 01:08 AM
si singura solutie a fost sa-i elimn si sa raman cu un pack si jumatate :D .....oricum , si motorul avea o mare parte din vina , 1-2 infasurari fiind intrerupte . asta am descoperit-o la niste teste mai amanuntite asupra motorului cu un pack de 6v . dehh , soarta . acum astept sa-mi vina lipo si chargerul :lol: . spor
#20
Postat 15 January 2009 - 03:48 AM
Ciudat cum s-or fi ars infasurarile alea la motor, cine stie, poate ca erau proaste de la inceput, altminteri nu-mi explic. Oricum ai vut ghinion cu bateria aia sa cada si ea in acelasi timp si sa-ti faca viata grea. D-aia e bine sa inlocuiesti pe rind cite o componenta cind ai problema d-asta ca sa izolezi exact unde e problema. Dintre noi nu s-a gindit decit unul la baterii, poate ca trebuia sa ne spui ceva despre ele, alminteri vezi lumea crede ca le-ai verificat si sunt ocai.
#21
Postat 15 January 2009 - 09:19 AM
Barabula, la Jan 15 2009, 03:48 AM, a spus:
Ciudat cum s-or fi ars infasurarile alea la motor, cine stie, poate ca erau proaste de la inceput, altminteri nu-mi explic. Oricum ai vut ghinion cu bateria aia sa cada si ea in acelasi timp si sa-ti faca viata grea. D-aia e bine sa inlocuiesti pe rind cite o componenta cind ai problema d-asta ca sa izolezi exact unde e problema. Dintre noi nu s-a gindit decit unul la baterii, poate ca trebuia sa ne spui ceva despre ele, alminteri vezi lumea crede ca le-ai verificat si sunt ocai.
bateriile pareau ok , cel putin la voltaj .dar ca sa elimin la orice problema , am dus bateriile la un prieten care are un aparat care verifica acumulatori , sau ceva de genu , in fine , nu ma pricep , dar treaba e ca dupa vreo 2 zile de teste , mi-a scos celulele , si le-a incarcat separat , si intradevar , erau busite . cu noul pachet de acu , acum nu mai am nici o problema . si nici nu o sa mai am sper , avand in vedere ca trec pe lipo :lol: . stiu ca lipo e mai pretentios , dar mi-am luat charger digital cu balancer , daca stiti imaxB8 detalii aici : http://www.enjoyhobbies.biz/imax-b8-digita...ger-p-1307.html . acum astept bateriile sa vad si performantele . spor :D
Aceasta postare a fost editata de on_off road: 15 January 2009 - 09:20 AM
#22
Postat 15 January 2009 - 02:41 PM
#23
Postat 23 January 2009 - 02:51 PM
Aceasta postare a fost editata de on_off road: 23 January 2009 - 02:52 PM
#24
Postat 25 January 2009 - 10:54 AM
on_off road, la Jan 23 2009, 02:51 PM, a spus:
Acuma merge bine?
Radu
Aceasta postare a fost editata de radugns: 25 January 2009 - 10:59 AM
Custom CNC parts GNS Racing
#25
Postat 25 January 2009 - 03:47 PM
radugns, la Jan 25 2009, 10:54 AM, a spus:
Radu
era o intrebare generala
ca ma gandeam sa-mi iau un x-mod , ca are multe posibilati de infrumusetare , dar ma gandeam sa nu interfereze cu iwaveru unui amic .
Aceasta postare a fost editata de on_off road: 25 January 2009 - 03:47 PM
#26
Postat 25 January 2009 - 04:20 PM
on_off road, la Jan 25 2009, 03:47 PM, a spus:
ca ma gandeam sa-mi iau un x-mod , ca are multe posibilati de infrumusetare , dar ma gandeam sa nu interfereze cu iwaveru unui amic .
x modsu til recomand cu mare placere..
intradevar il poti personaliza
nu cred ca va interfera cu iwaver pt ca nu sunt produsi de acelasi producator
#27
Postat 25 January 2009 - 04:40 PM
on_off road, la Jan 25 2009, 03:47 PM, a spus:
ca ma gandeam sa-mi iau un x-mod , ca are multe posibilati de infrumusetare , dar ma gandeam sa nu interfereze cu iwaveru unui amic .
Eu am patit problema asta la inceput...si am observat k nu miam pus antena la masinuta....
Radu
Custom CNC parts GNS Racing
#28
Postat 29 January 2009 - 11:00 AM
Ce parere aveti de acest automodel : http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...em=350114743255 ....?
Sau poate imi dati exemple de alte masini rally , alte marci .
Aceasta postare a fost editata de on_off road: 29 January 2009 - 11:07 AM
#29
Postat 29 January 2009 - 06:37 PM
on_off road, la Jan 29 2009, 11:00 AM, a spus:
Ce parere aveti de acest automodel : http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...em=350114743255 ....?
Sau poate imi dati exemple de alte masini rally , alte marci .
parerea mea e ca pe mine ma pune pe ganduri transmisiile acelea pe curele.nu stiu cat de rezistente sunt si daca nu creaza probleme
Axial SCX10.3
Absima Sherpa
Axial Base Camp
#30
Postat 29 January 2009 - 07:04 PM