Intrerupator pe acumulator sunt permise numai parerile pertinente :)
#1
Postat 07 October 2008 - 11:21 AM
Ideea e ca as vrea sa pun intre baterie si regulator un comutator on-off. Am inteles ca solutia cea mai buna ar fi cu un releu comandat.
Pareri si solutii por favor !
Nu "le am" cu electronica ... Poate ma ajuta cineva avizat pentru realizarea propriu-zisa.
#2
Postat 07 October 2008 - 03:05 PM
dafimoto, la Oct 7 2008, 12:21 PM, a spus:
Ideea e ca as vrea sa pun intre baterie si regulator un comutator on-off. Am inteles ca solutia cea mai buna ar fi cu un releu comandat.
Pareri si solutii por favor !
Nu "le am" cu electronica ... Poate ma ajuta cineva avizat pentru realizarea propriu-zisa.
Pt ce vrei sa pui intrerupator?
Daca nu ai incotro foloseste un releu cu un curent (pe contacti)mai mare decat cel consumat de motor in sarcina! :)
tel.0724686263
#3
Postat 07 October 2008 - 03:38 PM
conectorii mama sa iasa prin coca si conectati pe firul de "-" intre accumulator si esc
conectorii tata legati intre ei cu un cablu de 4mm
#4
Postat 07 October 2008 - 03:59 PM
Tel. 0744915775
#5
Postat 07 October 2008 - 04:27 PM
manolo, la Oct 7 2008, 04:59 PM, a spus:
asa ceva ?
http://www.vital-instal.ro/produs_1122_dis...n-c-32a-legrand

Number of downloads: 1872
daca nu te inoportunez da-mi niste detalii
#6
Postat 07 October 2008 - 04:35 PM
dafimoto, la Oct 7 2008, 05:27 PM, a spus:
http://www.vital-instal.ro/produs_1122_dis...n-c-32a-legrand

daca nu te inoportunez da-mi niste detalii
Pai ce detalii ,pui niste cabluri in silicon de la -acum la siguranta ,si de la siguranta la regulator -, si astai tot, nu te doare capul cu contactele.
Tel. 0744915775
#7
Postat 07 October 2008 - 07:09 PM
Uite aici un intrerupator care merge si costa cam 2ron (singura lui problema este apa dupa o vreme coclesc contactele si trebuie curatat daca-l motezi la interior ai scapat de problema)
Are si 2 pozitii.Eu foloseam o pozitie pt zi si cealalta pt noapte(se aprindeau si luminile).
Fisiere atasate
-
intrerupator.jpg (121.44K)
Number of downloads: 1179
#8
Postat 07 October 2008 - 07:33 PM
#9
Postat 07 October 2008 - 07:47 PM
Dragi colegi INTRERUPATOR PE BEC.
Tel. 0744915775
#12
Postat 08 October 2008 - 08:23 AM
mariandmd, la Oct 7 2008, 10:37 PM, a spus:
care din cele 2 dau mai bine pe barca?
:rolleyes: Cred ca al doilea!Are contacti auriti si siguranta automata de 50A! :lol:
tel.0724686263
#13
Postat 08 October 2008 - 08:59 AM
mariandmd, la Oct 7 2008, 10:37 PM, a spus:
care din cele 2 dau mai bine pe barca?
NU, mariane, ala din stinga, ca avea si strabunica.. :lol:
TOT ce este vechi este bun :rolleyes:
Spor.
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#15
Postat 08 October 2008 - 10:07 AM
Poate omul chiar vrea intrerupator pe alimentare. Ar trebui explicat de ce nu-i bine de pus asa ceva acolo, ce se intampla daca-l ai, daca nu-l ai, ce probleme pot sa apara. Sau macar de ce evita lumea sa foloseasca. Dupa cum se vede, solutii exista. Pentru modele mici poate mi-as face probleme de spatiu si greutate, dar daca astea nu conteaza care ar fi altele?
Poate ar fi trebuit intrebat de ce vrea neaparat intrerupator acolo. Sa scoata acumulatorul mai rar din barca? Din motive de siguranta impotriva pornirii accidentale? Poate trebuie lamurita alta problema...
PS. Parca ala din portelan arata mai frumos!
Telefon: 0721 385365
#16
Postat 08 October 2008 - 12:48 PM
ipsihi, la Oct 7 2008, 08:33 PM, a spus:
se poate pune dar ce se intampla daca mai ai pusa si o mufa de incarcare totusi in regulator este curent?
#17
Postat 08 October 2008 - 03:45 PM
moty, la Oct 8 2008, 01:48 PM, a spus:
Da daca usa este deschisa.
Tel. 0744915775
#18
Postat 08 October 2008 - 04:30 PM
moty, la Oct 8 2008, 01:48 PM, a spus:
P.S. NU UITA INSTINCTORUL !!!
#19
Postat 08 October 2008 - 08:34 PM
Mai usor pe benzina...mai putine riscuri :rolleyes:
Bucuresti/Rahova
#20
Postat 08 October 2008 - 08:59 PM
moty, la Oct 8 2008, 01:48 PM, a spus:
ce treaba are mufa de incarcare cu circuitul care duce la esc?
Aceasta postare a fost editata de Florin NAE: 08 October 2008 - 09:01 PM
#21
Postat 08 October 2008 - 10:34 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#22
Postat 09 October 2008 - 09:41 AM
casper20, la Oct 8 2008, 11:34 PM, a spus:
Casper, cam vag raspunsul tau. Mai bine ii dadeai colegului un exemplu concret de intrerupator ca asta se dezbate aici de ceva vreme. Sau macar votai si tu unul dintre cele doua propuse de mariandmd la Oct 7 2008, 10:37 PM :D
Curentul ce trebuie sa treaca prin intrerupator fiind destul de mare, in functie de ce motor, ce elice, ce tensiune de alimentare (pe care dafimoto nu a vrut sa ne spuna care sunt caci sunt secrete :D ) se foloseste, nu poti pune orice intrerupator ca se distruge. Colegul ipsihi parca a scris odata mai demult despre o stfel de experienta neplacuta (ori mi-o fi aratat in particular).
Deci, pana nu stim cele trei necunoscute, ne putem da cu parerea de pomana. Pana atunci eu votez cu ala din stanga, "solnita strabunicii".
#23
Postat 09 October 2008 - 09:45 AM
navigator, la Oct 9 2008, 10:41 AM, a spus:
Curentul ce trebuie sa treaca prin intrerupator fiind destul de mare, in functie de ce motor, ce elice, ce tensiune de alimentare (pe care dafimoto nu a vrut sa ne spuna care sunt caci sunt secrete :D ) se foloseste, nu poti pune orice intrerupator ca se distruge. Colegul ipsihi parca a scris odata mai demult despre o stfel de experienta neplacuta (ori mi-o fi aratat in particular).
Deci, pana nu stim cele trei necunoscute, ne putem da cu parerea de pomana. Pana atunci eu votez cu ala din stanga, "solnita strabunicii".
sorry, motorul este "default" :D adica 755pi40. problema e ca sunt neindemanatic :D asa ca incerc sa ma protejez :D
#24
Postat 12 October 2008 - 06:24 PM
#25
Postat 12 October 2008 - 06:28 PM
moty, la Oct 12 2008, 07:24 PM, a spus:
:rolleyes: Esti asa de sigur ca nu se arde!mai verifica(a se citi) si tu pe aici! sa nu te ia vreun meserias in biza dupa ce arzi acel intrerupator.... ;)
Aceasta postare a fost editata de george10: 12 October 2008 - 06:29 PM
tel.0724686263
#26
Postat 12 October 2008 - 06:32 PM
moty, la Oct 12 2008, 07:24 PM, a spus:
ai incercat si merge? sau te numeri printre cizme?
P.S. Solnita aia clasica mi se pare si mie ok....are stil :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de nch: 12 October 2008 - 06:34 PM
Bucuresti/Rahova
#27
Postat 12 October 2008 - 06:42 PM
Citeaza
Manolo, am o intrebare.. de ce neaparat Legrand? ..e fara E! :rolleyes:
#28
Postat 12 October 2008 - 07:11 PM
...de ce sa nu fie ABB, Siemens, Moeller, sau Schneider Electric (Merlin Gerin).
Apropo, nu e "siguranta automata"...e intrerupator automat (sau disjunctor). Dar tie nu asta iti trebuie, pentru ca acest echipament are rolul de a proteja o instalatie la suprasarcina si scurtcircuit. Nu e cazul aici...
Ce ar trebui ar fi un separator de sarcina ( sau heblu cum i se spunea in vechea terminologie a electrotehnicii), dar care sa rupa in sarcina un curent destul de mare (de ordinul zecilor de amperi, chiar o suta). Dimensiunile de gabarit ale acestor echipamente insa le fac imposibil de utilizat in aeromodelism (poate la modele mari). Unul ca cel din poza poate avea un In cam de 40-63 de A, ceea ce in unele cazuri e insuficient.
Revenind la subiect, nici mie nu-mi convine sa scot mereu canopy-ul la heli, in prezent utilizez conectori CT4, pe care nu prea ai cum sa ii conectezi gresit, daca ii lipesti cum trebuie. Am gasit o alternativa la "intrerupator" si anume un conector Dean mama inseriat pe PLUS intre baterie si regulator. Conectorul tata va fi strapat (a.i. cand conectorul tata e scos, circuitul e deschis, si invers). Sper ca m-am facut inteles...
#29
Postat 14 October 2008 - 06:15 AM
Primus, la Oct 12 2008, 08:11 PM, a spus:
...de ce sa nu fie ABB, Siemens, Moeller, sau Schneider Electric (Merlin Gerin).
Apropo, nu e "siguranta automata"...e intrerupator automat (sau disjunctor). Dar tie nu asta iti trebuie, pentru ca acest echipament are rolul de a proteja o instalatie la suprasarcina si scurtcircuit. Nu e cazul aici...
Ce ar trebui ar fi un separator de sarcina ( sau heblu cum i se spunea in vechea terminologie a electrotehnicii), dar care sa rupa in sarcina un curent destul de mare (de ordinul zecilor de amperi, chiar o suta). Dimensiunile de gabarit ale acestor echipamente insa le fac imposibil de utilizat in aeromodelism (poate la modele mari). Unul ca cel din poza poate avea un In cam de 40-63 de A, ceea ce in unele cazuri e insuficient.
Revenind la subiect, nici mie nu-mi convine sa scot mereu canopy-ul la heli, in prezent utilizez conectori CT4, pe care nu prea ai cum sa ii conectezi gresit, daca ii lipesti cum trebuie. Am gasit o alternativa la "intrerupator" si anume un conector Dean mama inseriat pe PLUS intre baterie si regulator. Conectorul tata va fi strapat (a.i. cand conectorul tata e scos, circuitul e deschis, si invers). Sper ca m-am facut inteles...
Seria LR de la Legrand se poate folosi atat pentru curent alternativ cat si pentru curent continuu. Marea majoritate a sigurantelor automate (sau disjunctoare) sunt facute sa lucreze doar in alternativ. stia manolo ceva ...
#30
Postat 14 October 2008 - 06:26 AM