Ultrausoare pt.buzunare mici
#1
Postat 15 February 2004 - 07:30 AM
costa 40-50 de dolari.Pacat numai ca sunt de 1 loc.Dar decit de loc!!! B) ;) ;)
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#4
Postat 15 February 2004 - 10:23 AM
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...60085472&bw=yes
SAU
Ikarus Fox - D Einsitzer
Datum: 28.01.2004
Beschreibung:
Verkauf: Ikarus Fox-D, Einsitzer, flugfähig zur Neuzulassung oder Ersatzteilspender, Motor Hirth F 263, 3-Blattpropeller,Originalinstrumentie- rung, Fahrtmesser, Höhenmesser,Kompaß, Libelle, Variometer
Bemerkungen:
zusätzliche Ersatzteile: Kompl.Leitwerk, Tragflügelbespannung (beschäd.), Motor F263A (28PS), Hallenkullerchen, div. Kleinteile
Preis: 1600,- €
Telefon: 0345 / 69 00 555
E-Mail: Sven_Gers@web.de
Ma mai gandesc cum sa fac import....si sa zbor cat de cat legal cu ea
Aceasta postare a fost editata de wabo: 15 February 2004 - 10:28 AM
Walter Born
#6
Postat 18 March 2004 - 01:50 AM
#7
Postat 18 March 2004 - 07:53 AM
- vad ca unghi de sageata nu ai la aripa, desi este o aripa zburatoare. Cum asiguri stabilitatea in tangaj?
- ce profil de aripa folosesti?
- sistemul de comenzi este pe doua sau pe 3 axe?
big
#8
Postat 18 March 2004 - 12:00 PM
sunt doua sau "mai multe posibilitati de a asigura stabilitatea la o aripa zb.:
1.gen horten -aripa in sageata al naibii de greu de facut si la care ar trebui sa bagi si torsionare deci de facut in fabrica de avioane
2.aripi cat de cat normale de genul asta .....poza1 usor de construit, stabilitatea.... profil+greutate in bot(un mot de bmw pus in centrul de presiune ma va ajuta sa pot veni cu o cabina mai in fata ,full view cu rezervorul in spatele pilotului,plus ca tubul e pus in spatele centrului de presiar in spatele lui e dispus un"profundor" care ar trebui sa faca o treaba mai buna decat o sageata greu de construit deci voi jongla cu portanta pe suprafete separate
#10
Postat 18 March 2004 - 12:24 PM
tije si balansiere pt stabilizator ,"flasuri-stabilizator",la fel si directia vectorizata(am inclus directzii la jumatatea semiplanurilor detasabile pt cutite aerodinamice si asig. stabil de giratzie cu mot oprit eleroane "single moution -un sg eler se misca pt prevenirea unei miscari prea energice, autorotatzie si de a nu pierde portantza pe aripa ce coboara (nu e de acrobatzie ci doar de zb la orizontala f stabil dar fasnetz la vit mica)
#11
Postat 18 March 2004 - 12:34 PM
- eu nu as zbura cu o aripa fara torsiune aerodinamica. Pt ca e clar ca ai sanse mari de vrie plata cu tot centrul de greutate mai spre inainte. Iar epplerul 330 nu sunt convins ca este ceea ce ai tu nevoie din cauza reynolds. Dar ma voi uita in catalog si pe polara sa nu vorbesc prostii, fara sa fiu documentat. Dar parca asa imi amintesc.
O alta problema mi se pare a fi totusi stabilitatea in tangaj. Am inteles ca vei avea un profundor suflat, nu am inteles la ce-l vei folosi... Crezi ca efectul elevoanelor nu va fi suficient? Io cred ca da. Sau vrei ca acest aparat sa fie un acrobat-turbat?
Daca nu folosesti nici sageata mare si nici torsiunea aerodinamica, nu vad cum rezolvi problemele legate de stabilitate. Oricum inainte sa ajungi la unghi critic, elevoanele vor intra in turbulenta generata de desprinderea stratului limita de pe extrados, si prin aceasta mascare, vor pierde 60% din eficienta, dar asta este benefic pana la urma. Iar torsiunea + sageata mare, au fost aplicate de Horten si de Lippisch, tocmai pentru a rezolva toate aceste probleme!
In sfarsit, ma gandesc ca stii tu ce faci, si cum le rezolvi.
Big
#13
Postat 18 March 2004 - 05:44 PM
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 18 March 2004 - 05:44 PM
#14
Postat 18 March 2004 - 05:53 PM
Pana la tractiune vectorizata, spune-mi ce stii despre beleaua cu Foxul ala de a cazut la voi?
Pilot/comandant era un elev de al lui Bochish? Avea licentza? Cine era pasagherul? Scula avea autorizatie provizorie de zbor?
CUM S-A INTAMPLAT?
Nu am apucat sa vad decat o scurta stire la actualitatile de la 17.00 (PRO TV), astazi, joi...
Sa-i odihneasca in pace!
#15
Postat 18 March 2004 - 06:02 PM
fuselaj= aripa fatza
tub
profundor=aripa spate
deci iata cu ce trebuie sa jonglez.....
semiplanurile.... portantza pt distantza :huh:
greutate fatza=pilot 70kg+scaun gen hamac arte articole cabina(GPS,laptop,etc.)30kg
mijloc=combustibil 50kg motor 60kg
spate=tub15kg struct profundor 15kg
restul struct=100kg
#18
Postat 19 March 2004 - 10:42 PM
Viteza de angajare ? Finete fara motor?
hm... dupa parerea mea dracia aia se va rasturna cam usor la viraj...
Proiecteaza un bifuzelaj cu cockpit biloc in tandem, elice carenata sau nu, pusher, aripa cu diedru pozitiv si trapezoidala L/D > 18, constructie moldless composite, Vmin <65 km/h G la start 450kg si esti omu' meu... aaa.... dupa ce o omologhezi...
Marinarule... ia sa-ti vad maiestria in modelism... fa tu unu RC....
#19
Postat 20 March 2004 - 01:45 AM
cu cea mai mare placere as "renuntza" la un fuselaj in schimbul unei aripi mai ales ca ceea ce zbor acum e o tzeava cu o pereche de cioturi pe care unii le numesc aripi delta si pt care am nevoie de 450km/h sa nu am probleme la pornirea motorului in zbor asa ca va rog mult mai ganditzi-va la conceptul de fuselaj portant!
#20
Postat 20 March 2004 - 01:54 AM
cu tot respectul mamutel
#21
Postat 20 March 2004 - 09:30 AM
asemenea forme de avion care la performantele pe care le vrei de viteza in special s-ar putea
realiza si cu o forma clasica.Chiar si o varianta STOL.Mai e cineva aici pe forum care a proiectat un UAV
cu motor cu reactie la 1,2Mach.Cred ca e inca tot la faza pe computer ca n-a mai dat nici un semn de viata.
Ca sa realizezi o constructie as usoara cum vrei tu va trebui sa folosesti materiale hi-tec din aviatie care
nu se gasesc in romania.Ma refer la rasini epoxi omologate pentru aviatie material de sandwich tip gen
fagure din aramid si altele.Oricum ar fi bine intii o macheta zburatoare a proiectului ca sa tragi anumite
concluzii la comportarea in zbor inainte sa investesti mii de euroi in proiectul final.
PS: Imi place proiectul pe computer al aparatului cu ce l-ai facut?CATIA V5,MASTERCAM?
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#22
Postat 20 March 2004 - 11:01 AM
toata constructia se face acasa din lemn si polistiren(supermaterialul absorbant radar care am intzeles ca poate fi tratat astfel incat sa devina cat de cat ignifug).il gandisem pt 2 pers dar riscurile sunt mari si tampenia este a mea....asa ca am ales sa il mai usurez cu 90 kg la decolare,sa duc cabina mai in fatza (cu picioarele afara si sa nu itzi intre ceva in fund cum ar fi fost roata de bot....a rezultat tren de atz cu patru rotzi carenate ce pot fi inlocuite repede cu flotoare sau se pot atasa sub carenaje. deci forma este practic raspunsul la dorintzele si visurile mele si dintr-o forma necizelata aerodinamic nu potzi scoate f multe dar posibilitatea imbunatatzirii performantzelor unui avion sta pe baza aspectului initzial(potez 540 in perioada interbelica nu a putut evolua mai mult de stadiul de bombardier inapoiat dpdv aerodinamic cu orice motoare i-ar fi pus,si mai sunt destule asemenea exemple)deci iata de unde am plecat....
#23
Postat 20 March 2004 - 11:17 AM
#27
Postat 20 March 2004 - 02:15 PM
Sper sa nu mi-o iei in nume de rau. N-am nimic impotriva si chiar daca as avea nu conteaza. Nu fac nici o legatura cu meseria, experienta, pasiunea. Nici ale mele nici ale tale.
DAR...!
Hartia suporta multe, PC-ul si mai multe. Visul e vis. Toti avem vise.
Nu stiu daca intubarea elicei iti aduce un avantaj asa de mare pe cat te astepti. Sper sa fie!
In cele din urma conteaza pretul platit pentru asa ceva. Ca sa explic pe ocolite, daca ce faci depaseste un anumit pret, aproape nu mai merita facut. Daca pe mine m-ar costa extrem de mult sa vizitez un prieten poate e mai ieftin sa-i platesc, sa-mi faca o vizita, ca solutie extrema. Cred ca pricepi ideea, e cea cu muntele si Mahomed...
Nu vreau sa intelegi gresit, ca-s impotriva, din start. Daca va fi cazul te voi ajuta cu placere, la ce voi fi in stare, chiar si la munca patriotica!
Nimeni nu cred ca va incerca sa faca ceva ilegal, ilogic sau fara respectarea legilor in vigoare. Daca vrei sa fie OK, putem lupta pentru schimbarea legilor invechite, dar modelisti adevarati care sa faca ceva ilegal nu vei gasi. In primul rând modelul tau va trebui omologat, zborurile vor trebui efectuate legal, dupa legile noastre. Chiar m-am mirat cand ai zis ceva de genul "nu se vede pe radar". Stii bine ca se vede orice, daca are cine se uita... Nu stiu daca iti faci iluzii ca nu se afla ca zbori. Ori e un proiect ieftin lansat la o bere, ori e ceva cu "spate" si e nevoie doar de pasionati in domeniu, dar treburile sunt aranjate din start. Si nu pricep de ce trebuie sa plecam cu ideea ca legea trebuie incalcata. Nu e chiar asa de scump sa zbori legal. Oricum, e mai ieftin decat ilegal. Sunt site-uri intregi cu istoria mai mult sau mai putin cunoscuta a aviatiei, la care avem acces. Unele idei au fost abandonate sau trecute pe lista de asteptare... Nu inseamna ca nu sunt bune. Deci s-ar putea ca si proiectul tau sa fie bun!
Ca sa n-o mai lungesc mult, ca uit ideea: daca reusesti sa faci un proiect bun vezi unde si cum se poate realiza practic ce ti-ai propus. Eventual o fabrica de pe la noi... Mi-a placut soft-ul, dar nu pare un soft ingineresc. E bun pentru filme nu pentru proiectare. Asta la prima vedere. Sper sa gresesc.
Ca sa revin la clasicul optimism: daca ai ceva experienta, realizeaza ce se cere pe piata. Mai un ban, mai un mititel, o bere, ceva sa fie acolo... Oricum, sper sa nu ramai la stadiul actual! Apropo, daca vrei sa-ti fac pe PC un satelit sa stii ca reusesc! Incearca un soft ingineresc, realizeaza totul OK pe PC si avansezi macar la capitolul piese. O masina cu comanda numerica si maruntisurile sunt rezolvate. Daca tot folosesti PC-ul calculeaza totul, pana la ultimul surub!
Indraznesc sa pun niste intrebari (la care nu astept raspunsurile): Ai unde sa-l construiesti? Ai cu ce? Ai cu cine? Ti-ai facut un calcul privind costurile? Sper ca DA, ca nu am exagerat si ca nu te-ai suparat pe mine. Bine ai venit printre noi. Multi modelisti daca inmultesc cu 2 dimensiunile unor modele construite de ei, mai c-ar realiza ceva cu care sa implinesti visuri... Hai ca o sa urmaresc subiectul, sa vad evolutia! Sa zicem c-a fost din invidie, ca tu o sa ai si eu nu...
Spor la treaba!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 21 March 2004 - 12:47 AM
Telefon: 0721 385365
#28
Postat 20 March 2004 - 04:49 PM
aerodinamica dar din cite am citit o configuratie de aripa zburatoare e totdeauna mai instabila ca si una
clasica.Asta cred in cazul cind te prinde cite o rafala de vint sau turbulenta.Daca e un vis din copilarie atunci
n-ai ce face trebe sa-l urmez.Insa cum spunea si Bitex trebe facute niste calcule sa vezi e realizabil sau nu.
Si din cite mai stiu si io la orice proiect de aparat de zburat mai serios civil sau militar se face o macheta
daca nu zburatoare macar pentru sufleria aerodinamica sa vezi cum se comporta fileurile de aer si ce s-ar
mai putea imbunatati.Cum zici si tu se poate corecta din mansa si palonier dar asta numai imperfectiunile
mici ca daca e o greseala de fabricatie sau de proiectare mai grosolana nu mai ai ce.Poate era bine daca
luai legatura cu vreun student de la aeronautica care e si el pasionat si dispune si de programe de
proiectare de aeronave mai perfectionate.Poate cu cel de care am amintit ca si el avea un proiect de UAV
cu aripa in sageata inversa.Nu mai stiu cum il cheama ahh ba da Neo are nick-ul si vezi ce zice si el.
Cit despre materiale eu pot sa-ti dau preturile si sa-ti fac rost daca dispui de euroi.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#29
Postat 20 March 2004 - 11:24 PM
va salut
cu tot respectul mamutel
(PS:cu sigurantza voi incerca toate formele legale dar daca nu ....nu)
#30
Postat 04 April 2004 - 02:04 PM
am gasit ceva destul de apropiat de ce vreau.....http://modelism.######/index.php?module=produse_romanesti/Calimero%20300.html dar detalii despre restul nemic daca ma apuc de el si raman in "aer" cu stifturi risc sa nu iasa nimic asa ca ........ajutor