Modelism - RHC Forum: Motoare Brushless - vibratii - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motoare Brushless - vibratii

#1 Useril este offline   sacalu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 185
  • Inregistrat: 25-August 04

Postat 30 August 2008 - 08:33 PM

Cei care aveti brushess-uri va invit sa va dati cu parerea despre posibilele elemente care pot cauza vibratii la un motor brushless in contextul in care elicea este cea recomandata, sau au fost incercate chiar mai multe tipuri,este echilibrata, iar conul este exclus. Ma confrunt cu uramtoarea problema: Motorul(din poza atasata)- Model: TR35-48-A
Input Voltage : 7.4V~18.5V (2~5S Li-po)
Kv : 1100 rpm/V within 10%
Dimensions : 35mm X 55mm / 1.38in X 2.17in
Shaft diameter : 4mm / 0.16in
Weight with cables : 163g / 5.75oz
Number of poles/magnets : 14
Recommended model weight : 800~2000g
Stator Dimentions: 28x26mm
Suggested ESC: 70A
Suggested prop: 13x6
Power equivalent : .30 to .35 glow engine

la turatii pana la medii merge bine, nu da semne de vibratii dar dupa o anumita turatie elicea intra in vibratii puternice care se amplifica daca turatia creste indoind chiar axul motorului de 4mm daca se insista cu mansa spre turatie maxima! Este posibil ca aceste vibratii sa fie urmare a faptului ca rulmentii nu fac fata unei turatii mari? Pentru ca daca ar fi o cauza ca exemplu elice neechilibrata sau motor construit neechilibrat etc, vibratiile ar exista inca de la pornirea motorului. Motorul este montat pe modelul 3D Acromaster care,dupa cum stiu cei ce-l detin are placa pe care e montat motorul prinsa doar in 2 suruburi lungi de restul batiului.Sa fie asta o problema? (rulmentii sunt 4x12x4 fata si 4x10x4 -2buc. spate) Daca rulmentii sunt de vina, unde as putea gasi? Multumesc!

Fisiere atasate


0

#2 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 30 August 2008 - 08:42 PM

Acromaster e de vina. Din diferite motive, intra in rezonanta interiorul avionului cu montura motorului... Pe afara i se spune mad cow disease. Si se incearca tot felul de lucruri pentru rezolvarea lui. Al meu nu face.
0

#3 Useril este offline   sacalu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 185
  • Inregistrat: 25-August 04

  Postat 30 August 2008 - 08:55 PM

Cred ca ai dreptate Romulus, pentru ca de fiecare daca cand pornec motorul(doar la acest motor se intampla) este acolo o turatie minima la care intreg modelul intra in rezonanta. O sa incerc montarea motorului pe alt model,batiu etc. sa vad. Oricum ciudata chestie ca un model, deci o carcasa practic, sa provoace vibratii..dar asa o fi.. In schimb cu un alt motor mai slabut modelul merge bine. Poate si faptul ca acest motor care intra in vibratii este de tipul mai lung, deci fundul lui care se roteste cu intreaga carcasa este mai departe de partea din fata unde e prinderea ceea ce poate crea mai multe vibratii decat unul mai scurt, nu stiu..mersi oricum, mai astept pareri poate mai aflam de vreo "boala a modelelor"
0

#4 Useril este offline   laurd 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 19-December 06

Postat 30 August 2008 - 08:58 PM

Salut,

E putin cam prea puternic motorul tau pentru Acromaster. Mai ales in conditiile date - sistemul de prindere si coaja de spuma din care este construit avionul. Incearca cu un motor mai slab si nu vei avea probleme pe Acromaster.

Daca vrei sa verifici motorul, prinde-l bine de o bucata de lemn utilizand crucea de fixare si vezi cum se manifesta.

Succes.
0

#5 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 30 August 2008 - 08:59 PM

Eu am citit pe forumuri straine despre boala asta... Modelul meu n-a experimentat-o. Dar am vazut poze cu fuselajul rupt in doua in fata cockpitului si ei sustineau ca e de la vibratii.

Ai prins de piesele de prindere a motorului, piesa orizontala, care se lipeste intre peretii laterali?

Am facut un topic cu contructia lui Acromaster aici pe forum...
0

#6 Useril este offline   sacalu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 185
  • Inregistrat: 25-August 04

Postat 30 August 2008 - 09:07 PM

Vezi postareaRomulus, la Aug 30 2008, 09:59 PM, a spus:

Eu am citit pe forumuri straine despre boala asta... Modelul meu n-a experimentat-o. Dar am vazut poze cu fuselajul rupt in doua in fata cockpitului si ei sustineau ca e de la vibratii.

Ai prins de piesele de prindere a motorului, piesa orizontala, care se lipeste intre peretii laterali?

Am facut un topic cu contructia lui Acromaster aici pe forum...


Scuza-ma dar nu stiu la ce piesa orizontala te referi :lol:
0

#7 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 30 August 2008 - 09:12 PM

http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?s=&a...st&p=232277

Vezi ultimele doua poze...
0

#8 Useril este offline   sacalu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 185
  • Inregistrat: 25-August 04

Postat 30 August 2008 - 09:24 PM

Vezi postareaRomulus, la Aug 30 2008, 10:12 PM, a spus:


Da am prins si piesa aia din plastic alba cu sectiune patrata, care se lipeste intre capetele celor 2 placi de plastic de pe lateralele modelului. Mi-am amintit la ce te referi...
0

#9 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 30 August 2008 - 09:30 PM

Laur are si el un Acromaster si nici al lui nu vibreaza. Al meu vibra, dar nu major. Am echilibrat, la ochi, cu pila, gaura elicii, care era data stramb, si a disparut vibratia. Dar la mine era mai degraba, Mad Cow Disease, pentru ca la o anumita turatie, MUGEA. Nu stiu ce inseamna vibratia ta, si cat de grava e.

Dar as monta motorul cu elicea pe un batiu fix si as vedea ce se intampla si apoi as mai pune pe ici pe colo, superglue in botul Acromaster, sa fiu sigur, ca e lipit totul corect. Apoi as verifica elicea si sistemul ei de prindere, e foarte important... Si as lasa-o fara con. Al meu zboara fara con. Cei de pe forumurile de afara au gasit nenumarate solutii, dar din ce-am vazut eu nici una nu e un panaceu. Fiecare si-a rezolvat problema altfel, unii cu panza de carbon pe interior, altii cu ranforsari, altii chiar cu solutii mai dramatice.

Maine posibil sa scot pe Acromasterul meu la zbor la Chitila. Vino sa-l vezi.



Ah, nu esti din Bucuresti... :lol:
0

#10 Useril este offline   sacalu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 185
  • Inregistrat: 25-August 04

Postat 30 August 2008 - 09:42 PM

Da, din pacate sunt mai de departe ca altfel as fi prezent :lol:, mersi de sfaturi iar daca sti un link ceva unde se discuta despre boala asta la Acromster da-mi si mie te rog. Dar cred ca intr-adevar motorul e cam mare pentru Acromaster tinand cont ca al meu are 1,3kg iar motorul trage pana la 2,6kg. iar cu motorul de tractiune 1,3-1,4 kg merge bine.
0

#11 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 30 August 2008 - 09:57 PM

rcgroups. E un topic cu mii de posturi. Imens.
0

#12 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 30 August 2008 - 10:45 PM

Mie imi producea un zgomot puternic la turatii mari pe Multiplex Gemini un motor AXI 2814/16, dar l-am strans mai bine si am introdus niste foi de cauciuc intre motor si batiu, in locurile unde nu putea fi perfect strans, si de atunci nu a mai facut. Si eu am incercat alta elice (alta marca) etc. Noroc ca mi-a venit repede ideea.
0

#13 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 31 August 2008 - 03:11 AM

..in concluzie , cauze : 1) elicea nu este echilibrata , sau este deformata...trebuie inlocuita ! 2) motoru' cu batiu nu este prins corespunzator de fuselaj 3) axul motorului nu este tratat corespunzator, iar rulmenti sant de proasta calitate 4) elicea nu corespunde pt. acest motor , este supradimensionata Acestea ar putea fi cauzele problemei din cate am retinut de la domniile voastre !
0

#14 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 02 September 2008 - 07:35 AM

Vezi postareaARU, la Aug 31 2008, 04:11 AM, a spus:

..in concluzie , cauze : 1) elicea nu este echilibrata , sau este deformata...trebuie inlocuita ! 2) motoru' cu batiu nu este prins corespunzator de fuselaj 3) axul motorului nu este tratat corespunzator, iar rulmenti sant de proasta calitate 4) elicea nu corespunde pt. acest motor , este supradimensionata Acestea ar putea fi cauzele problemei din cate am retinut de la domniile voastre !



Fara elicie ai incercat ? daca sunt rulmentii sau motorul nu este echilibrat, vibreaza ,daca motorul merge fara vibratii incearca o elicie mai mica .

Spor la treaba.
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu