Modelism - RHC Forum: Lipsa de comunicare intre producatori - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Lipsa de comunicare intre producatori

#1 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 05 August 2008 - 09:51 PM

Stiu ca sunt incepator in ale aeromodelismului, cel putin in tehnica pilotajului
insa totusi putina indeminare nativa si teorie exista si de aceea cred ca nu este deplina
comunicare intre producatori in vederea utilizarii in comun a unor standarde de executie sau
comeciantii de la noi aduc produse fara a tine cont de compatibilitate.
Nu contest ca nu exista si standdarde dar nu acopera toata gama de produse si totusi
vorbim de AERO acolo unde in lumea reala de 1:1 totul trebuie sa fie perfect si dublat, triplat
ca siguranta in exploatare.
Modelism pentru cei ce vor " machete, scale "inseamna migala, precizie, pasiune, satisfactie dar
de multe ori toata migala se opreste la o nepotrivire de produse.

Dar sa revenim : cum procedeaza cei cu experienta cand vor sa monteze elice APC sport
pe un con de plastic sau aluminiu fara sa deformeze conul de plastic sau fara sa pileasca la cel de
aluminiu ? pentru ca eu nu am gasit solutia plus ca pilire, taiere manuala duce la dezechilibrare ?
: ce combustibil folosesc cei cu experienta la motoare 4T Magnum la care producatorul
recomanda 18% ulei iar comerciantul ofera Robbe de 5% nitro si 10 % ulei cu precizarea ca
acesta este pentru 4T. ( oare nu trebuie sa aduca si carburantul tot de la producatorul motorului sau
motorul de la cel de unde importa carburantul ? )
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#2 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 August 2008 - 10:39 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Aug 5 2008, 10:51 PM, a spus:

cum procedeaza cei cu experienta cand vor sa monteze elice APC sport
pe un con de plastic sau aluminiu fara sa deformeze conul de plastic sau fara sa pileasca la cel de
aluminiu ? pentru ca eu nu am gasit solutia plus ca pilire, taiere manuala duce la dezechilibrare ?

Nu exista potrivire fara pilire si la aluminiu si la plastic (ca sa nu se deformeze), cu conditia sa fie facute simetric; datorita bratului mic (acolosa) diferentele degreutate "atarna" putin.
Cat despre "daca nu folosesti aceeasi marca de la care ai luat...se strica", crede-ma am lucrat 15 ani intr-un domeniu in care prostia asta era un tabu, iar cand a invatat lumea un pic de teorie sprijinita de experimentare, imediat au inceput "fraierii" sa cumpere componentele de unde era mai convenabil; asa ca...

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 05 August 2008 - 10:39 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#3 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 05 August 2008 - 10:44 PM

asa ca .........aici intervine incompatibilitatea intre produse ! .....scuze Bogdan am continuat eu fraza..... :lol:
ADOR VITEZA!!!
0

#4 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 August 2008 - 07:18 AM

Vezi postareaTUROK, la Aug 5 2008, 11:44 PM, a spus:

asa ca .........aici intervine incompatibilitatea intre produse ! .....scuze Bogdan am continuat eu fraza..... :lol:

Nu-ti dau totala dreptate:
Tocmai, nu prea exista incompatibilitati. Astea sunt vrajeli ca sa isi vanda unii si altii marfa. Daca producatorul (care are si experienta si posibilitati de testare in laborator) indica 18%ulei, cumperi ulei, il pui la combustibilul pe care il gasesti si rezolvi; in Romania, la o piata asa redusa, sa nu te astepti la o aprovizionare perfecta din partea unor importatori, oricat de bine-intentionati sunt acestia.

Pe de alta parte, da, pot exista cazuri in care lucrurile sa nu se potriveasca perfect, iar asta nu prea vine din indolenta (in marea majoritate a cazurilor), ci exact din motivul ca se incearca reducerea articolelor la minimum necesar, ca sa nu fie blocati prea multi bani. Am mai spus-o, sa nu comparam TH, lindi...sau alte asemenea magazine care se adreseaza unor piete mai substantiale, cu magazinele romanesti care se adreseaza unei micropiete, care mai mult cumpara piese de schimb pentru ceea ce e achizitionat online de afara. Puterea cotractuala este dureroasa cand ai in spate o comunitate care nu depaseste 200, e lipsita partial de cultura si cumpara pe rupte chinezisme cu pret mic si calitate indoielnica.

Tot asa, intr-un magazin online, costurile cunt reduse, spre deosebire de magazinele fizice, la care apar deja alte probleme.
Si uite asa, de la una am ajuns la alta...
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#5 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 06 August 2008 - 08:29 AM

Cind cumperi un BMW nu trebuie sa te apuci sa tai sau sa pilesti decit daca vrei
neaparat un tuning si chiar si atunci poti apela la specialisti.
Dar acum sincer gasim undeva con si elice pt. termice cara sa se potriveasca
si va rog o recomandare pt. un acrobat 1,6 - 1,8 in care sa pot pune si un
"smoke system" eventual si unde il gasim ( acrobatul ).
In Pink Lady al meu sau in Mustang nu incap bine nici cei al lor.

Unde pot sa vad si eu LIVE meseriasi cu modele ( pe Clinceni, Chitila si in ce zile si ore ) ?
( sa "furam" meserie pentr asamblari zbor ! )

De exemplu eu nu stiu unde si cum sa pun Plumbii ( Pe profundor , Pe fuselej pana in bechie)
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#6 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 06 August 2008 - 08:39 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Aug 6 2008, 09:29 AM, a spus:

Cind cumperi un BMW nu trebuie sa te apuci sa tai sau sa pilesti decit daca vrei


Asa e...si atunci ne cumparam un aeromodel!
In weekenduri, dupa orele pranzului ai sanse sa gasesti zburatori pe Chitila, mai gros, sau Clinceni, Calugareni, mai putini modelisti, dar aviatie sau parapanta in completare.
Vezi subiecte aici si aici!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 06 August 2008 - 08:42 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#7 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 06 August 2008 - 09:20 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Aug 6 2008, 09:29 AM, a spus:

Cind cumperi un BMW nu trebuie sa te apuci sa tai sau sa pilesti decit daca vrei
neaparat un tuning si chiar si atunci poti apela la specialisti.


Comparatia este cam fortata.
Si DA, la aeromodele trebuie sa pilesti, sa gauresti, sa slefuiesti samd. Ce ar fi daca la un model ARF capota de motor s-ar livra taiata/gaurita pentru un anumit motor sau pentru o anumita pozitie a motorului iar tu ai vrea sa pui alt motor sau in alta pozitie. Ai injura cat ar incapea.

Conul de obicei se livreaza cu modele ARF, dar elicea ti-o alegi tu in functie de motor/preferinte/buzunar etc. Si faci adaptari in functie de alegere, treaba de modelist (ma rog, ce a mai ramas in era de RTF-uri). Mi se pare absurd ca toti producatorii de elici si conuri si roti si nu stiu mai ce sa se tina de un singur standard. Nici macar producatorii de echipamente RC, nu au un standard comun, fiecare e cu standardul (sau "sub"standardul) lui.
0

#8 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 06 August 2008 - 12:08 PM

Fortata nefortata dar cu ar fi sa nu intre conectorul de servo in
receptor ( sigur poti gasi o solutie chiar sa il cositoresti )

Dar ca sa cumperi un con de aluminiu de juma milion si nici o
elice de la acelasi comerciant sa nu mearga.... si pe nici un alt con
de la el . Punem flexul pe el si ce daca, ca muncitorul roman stie
de la fier beton la gresie faianta, sanitare, tamplarie ,electrica, auto ,
si ...... modelism.
De aia nici suruburi nu suntem in stare sa facem ca lumea.
Si ce faci cu novicele care va crede ca a luat gresit, le va arunca
in camara si va investi in altele dar surpriza.
Iar daca pune botul si ia carburant recomandat pentru un tip de
motor ( diferit de indicatiile producatorului motorului ) surpriza va
fi si mai mare ( noroc ca sunt centre colectare deseuri neferoase )
Pentru caci novicele se comporta ca la doctor ... il crede pe comerciant
nu comenteaza.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#9 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 August 2008 - 02:44 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Aug 6 2008, 01:08 PM, a spus:

Pentru caci novicele se comporta ca la doctor ... il crede pe comerciant
nu comenteaza.

Novicele asta ar trebui sa aiba minimum de cunostinte necesare bricolarii. Asta e un hobby in care unii doar piloteaza, altii doar lipesc 3 surcele, iar altii iau de la 0 lucruri pe care nu le poti crede.
Ti-am, spus si am crezut ca e clar: daca x iti spune sa iei numai combustibilul lui ca altfel se strica ceva, sunt 95% sanse sa te traga in piept; daca nu gasesti combustibil cu tszspe % ulei, cumperi ulei (sintetic sau de ricin) si adaugi. E asa de greu?

Conurile pentru elicii sunt facute pentru anumite aplicatii/pasuri de elice; daca tu ai vreo turbaciune cu pas mai mare decat a fost prevazut, iei un dremel si faci BINE ajustarea aia. Daca stii ca nu esti capabil sau ti-e frica sa nu strici, cauti ajutor si sunt sigur ca printre cei de aici gasesti vreun binevoitor.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#10 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 06 August 2008 - 05:39 PM

Nu am nimic iesit din comun ci doar o elice APC Sport 12x8 si nu se
potriveste pe nici un con de diametru 64 mm si nu numai elicea asta
ci si altele apropiate deoarece sunt prea groase la butuc si atunci cind
vreau sa unesc cele doua piese ale conului acestea nu ajung sa se uneasca.
Toate produsele sunt luate de la impotatatorul din nordul moldovei.
Am sa incerc si cu cele de la pasarea care a inviat din propria cenusa.
In rest am inteles tot ce i-mi spui.
Dar daca UE ne pune conditii la morcovi si castraveti de o sa mergem cu teodolitul
cu laser la piata spaeram ca si elicea sa se potriveasca cu conul.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#11 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1553
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 06 August 2008 - 06:21 PM

Foarte amuzant. Deci un incepator, care nu stie sa piloteze inca, sa apuca sa monteze un acrobat, probabil cu motor termic de vreo 10ccm? Cea mai mare gresala aici sa pare a fost ca vinzatorul nu i a si spus ca modelul va zbura poate cu noroc 5 secunde in total inainte de prabusire totala, dupa care incepatorul o sa invata lectia, cam scump, dar o sa recurge la un motoplanor.

Daca ma gindesc cite elici si conuri am deja in stoc ma doare capul sa ma gindesc daca pentru fiecare elice a-si avea si 50 de diferite conuri, in diferite culori, diferite materiale si diferite marimi in stoc. Atunci aveam vreo 30000 conuri in stoc. Daca mai adaugam sa zicem pe absurd sa avem pentru fiecare model termic de pe piata cite un set de furtune de silikon gata taiate la lungime potrivita, bineinteles in variante pentru toate carburatoare, tobe si rezervoare, doar alea doue articole ar fi vreo 2.000.000 de pungulite cu furtune.

Probabil unii au si idei gresite asupra numar de aeromodele vindute pe piata in Romania sau in Europa. Practic nici un singur aeromodel ajunge la cifre unui BMW. Cu mare noroc ajung vinzari unui model foarte cautat, ca si Extra 300S termic de la Graupner aproape de 10000 bucati in 6-7 ani...in toata lumea. Modelul mediu nu sa vinde de cit poate citeva sute de ori. Unele nu ajung nici la 100, chiar si daca sint testate in reviste peste tot. Poate un Easy Star ajunge la cifre mai mari.

Aici ceva cifre din industria automobilelor:

Modell / anul / productia anului

Audi A8 4.2 quattro / 1994 / 31.739
Audi A8 2.8 / 1994/1996 / 2.695
Audi A8 2.8 quattro / 1994/1996 / 1.248
Audi A8 3.7 / 1995/1996 / 3.593
Audi A8 3.7 quattro / 1995/1996 / 4.691
Audi A8 2.8 / 1996 / 3.507
Audi A8 2.8 quattro / 1996 / 2.218
Audi A8 2.5 TDI / 1997 / 4.680
Audi A8 2.5 TDI quattro / 1997 / 2.284
Audi A8 / 2001 / 11.708
Audi A8 / 2002 / 10.942
Audi A8 / 2003 / 19.621
Audi A8 / 2004 / 22.429
Audi A8 / 2005 / 21.515
Audi A8 / 06/2006 / 12.076

Aceasta postare a fost editata de wabo1: 06 August 2008 - 06:39 PM

Walter Born
rhc@born.ro
0

#12 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 06 August 2008 - 08:07 PM

Sincer nu inteleg.
Va cumpar eu de la comerciantul mentionat orice elice APC
si conul , el nu are decit un tip de con pe diferite diametre si vi le fac cadou cu conditia sa
fie asamblate pe loc. Eu nu vreau elicea si conul dar nici una nu intra in cealalta bine.
La RED HAWK care este tot un acrobat dar electric nu merge decit conul lui
care este lung si are doua fante prin care ai acces la imbusurile care prind cuplajul
pentru elice de ax motor etc , si daca il strici si ai la el o elice APC electro 14x7 ia
sa il vezi ce frumos arata fara con (lasam aerodinamicitatea.)
De pilotat nu mi se pare greu, daca are motor cu suficienta putere decoleaza in 2 metri
iar daca il ridici suficient chiar la greseli ai timp de corectie cu un dual rate si expo bine puse.
Este foarte greu de aterizat insa fara un ajutor pentru ca nu stii de la ce inaltime trebuie
sa reduci si cit ( ori il bagi in limita, ori trece ca glontul prin fata ta si nu te induri sa il cobori )
Eu sunt o persoana foarte exigenta cu mine insumi.
Am facut pina la virsta pe care o am aproape orice presupune indeminare de la pictura la
zidarie, de la goblenuri la statii de amplificare etc. si nu o sa ma vedeti cu scirtietori si
motoare de la CD-rom.
Iar de pilotat acum merg usor si cu un T-rex 600 electric mult mai greu decit cu RED HAWK.
Despre cifrele de afaceri ale producatorilor nu indraznesc sa fac estimari dar la ce vezi pe
YouTube sau chiar la Futaba TEAM - Jet-uri de mii de EURO, Bombardiere cu 4 motoare,
acrbate de 2,5 -3 metri este totusi o industrie si te asigur ca ei pilesc si slefuiesc la
kit-uri dar nici decum nu taie un tren de aterizare pneumatic de Mig 29, F 16 etc.
Speram ca breasla asta a aeromodelistilor sa fie mai organizata , cu piste, terenuri
cu instructori caci de aia exista cabluri pofesor elev. Neavind cum sa inveti strici, nu
ai satisfatie decit 30 secunde si constati ca bugetul intra in lemne de foc desi tu ai centrala.
Daca te apuci de elicoptere acolo precizia este de zecimi si sutimi si sigur nu merge sa tai din pale
sau sa pilestti capul rotor ( poti face fante de aerisire in canopie pt. motor si pack-uri etc)
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#13 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 August 2008 - 12:13 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Aug 6 2008, 09:07 PM, a spus:

1. Sincer nu inteleg.

2. De pilotat nu mi se pare greu, daca are motor cu suficienta putere decoleaza in 2 metri
iar daca il ridici suficient chiar la greseli ai timp de corectie cu un dual rate si expo bine puse.
Este foarte greu de aterizat insa fara un ajutor pentru ca nu stii de la ce inaltime trebuie
sa reduci si cit ( ori il bagi in limita, ori trece ca glontul prin fata ta si nu te induri sa il cobori )

3. Eu sunt o persoana foarte exigenta cu mine insumi.

4. Am facut pina la virsta pe care o am aproape orice presupune indeminare de la pictura la
zidarie, de la goblenuri la statii de amplificare etc.

5.si nu o sa ma vedeti cu scirtietori si
motoare de la CD-rom.

6. Speram ca breasla asta a aeromodelistilor sa fie mai organizata , cu piste, terenuri
cu instructori caci de aia exista cabluri pofesor elev. Neavind cum sa inveti strici, nu
ai satisfatie decit 30 secunde si constati ca bugetul intra in lemne de foc desi tu ai centrala.

1. Cat ai sa te ambitionezi aiurea, nu o sa intelegi; Daca ai ceva impotriva celor de la #$%&%#$$, spune ca nu-ti place mustata lui Cornel. O sa te dixtrezi copios cu alalantu de il vrei tu, cred ca nici nu are conuri metalice pe stoc, costa bani multi si banii europeni sunt limitati, da asta e alta poveste.

2. Pilotaju si carnea de miel sunt grele, crede-ma, iar daca nu, uite-te la ispravile puciosilor. Macar d-lor nu se plang ca nu se potrivesc piesele. Daca tu crezi ca schforza te salveaza..may it be with you! Da' la fel de repede te trage si in jos.

3. Oare?

4. Iarna nu-i ca vara si goblenu nu-i ca statia de amplificare.

5. No scartz, no help de la mine. Eu cu scart lipit cu scoci am invatat si pe deasupra electric, peste puterea de intelegere a unora. Si fir-as al dracu, nu sunt singuru. Wabo te-a blestemat sa ajungi la motoplanor; n-a vrut sa zica de rau, crede-ma! O sa iti faca bine si nu e dureros, mai ales daca intre timp nu te apuci de barci de nadit.

6. Cablurile alea elev-profesor, cand se indeparteaza, o sa trebuiasca sa iei decizii singur. Daca noi incercam sa iti explicam ca nu faci bine si taiem cablu, tu tot ca tine o sa faci, ca si acum; asa ca mai bine stam la umbra si te lasam sa iti arzi economiile cu ambitie distructiva.

PS. Ai incercat sa pilesti butucul elicii fo 2mm pe fiecare parte, ca sa intre si ea la caldurica, in con? Sa il iei drept, ca esti exigent cu tine.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#14 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1553
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 07 August 2008 - 06:30 AM

Adevarat este ca existe modele de mii de EURO unde exista piesele care sa potrivesc perfect. Doar, ati mai intrebati pe cei care au asemena modele daca si conuri erau perfect pentru elicea care aveau? Sigur Nu si nu, ca fiecare are alte preferinte de elici si fiecare elice arata altfel. Un con de carbon de 100mm diamtreu costa pana vreo 150 EUR si daca il cumperi probabil nu are NICI un locai penttru elice, pentru ca uni pune elici cu 2 sau 3 si chiar si 4 pale. De unde sa stie prodcuatorul de care sa puneti si de marimea lui?

Oricum pentru un produs de maxim 2-5 Eur cit cotsa un con de plastic, efortul depus aici in subiect si suparare asupra vinzatorului imi pare extrem de exagerat. In schimb ar trebuit sa fiti, cu toti multumit ca isi pune cineva pe cap un asemena stoc in Romania ca sa faca in final doar suport pentru modele importate dine China, sau si Austria.

Si pentru sa potriveste tematica perfect, ma apuca furia cind aud de unii ca le trebuie manuale in limba romana cind pe modele importate de ei le este indiferent, sa descurc. Dar pe cele cumparate in tara unii insist sa aiba totul perfect pe romaneste. Adica 30000 de manuale sa fie traduse in limba romana si din majoritate de produse sa vinzi cam 1-3 bucati in toata viata ta. Recent aveam un client, care ma trimitea un link citre un produs pe un site german, in limba germana, o chestie care doar piloti profi stiu pentru ce este bun. Ca sa-l aduc lui, comanda ferm, asa parca a citi acollo in germana pentru ce e bun produs (un powerbox mai mic).
Am trimis inapoi alt link, in limba gemana, daca vrea asta alternativ. Zicea ca da. Un produs care nimeni nu va cere niciodata inca odata. Cind a ajuns al el produsul, cerea sa il traduc manaul ( 50 pagini) in limba romana, cu tot cu adoasul total era la vreo 15%. Adica manualul si efortul ar fi fost mai scump de cit produsul. In fine, imi trimite inapoi produsul stricat.

Lectia invatata.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#15 Useril este offline   John 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 29-May 02

Postat 07 August 2008 - 06:58 AM

Salutare,

In momentul in care veti cumpara produse de calitate nu veti mai avea aceasta problema; asta daca va deranjeaza faptul ca trebuie sa ajustati sau sa modificati o piesa. Conul respectiv de aluminiu daca a costat 50 ron nu este altceva decit o chinezarie ieftina cu standardul de calitate aferent (pretul lui de productie probabil este de 10 ori mai mic). Practic in momentul in care a fost cumparat ati fost de acord cu acest lucru. Un con de calitate de aluminiu care sa respecte dimensiunea gaurilor pentru plaja de elici corespunzatoare costa cel putin dublu si acest pret este la magazin in afara tarii. Adaugati taxe ,transport etc si veti vedea care este pretul unui astfel de produs. Daca sinteti dispus sa platiti pretul unui astfel de con atunci nu o sa mai fie astfel de probleme , nu cred ca se va intimpla acest lucru pentru ca si pretul modelului in total daca se cumpara accesorii de top o sa fie cu totul altul.
In momentul de fata in Romania se aduc piese pentru modelism de calitatea si pretul pe care o cere piata aceasta , adica majoritatea "modelistilor". Sint si citeva exceptii dar respectivele persoane nu cumpara din Romania pentru vor produse de calitate care nu se gasesc aici si daca ar fi aduse oricum ar ajunge la un pret exorbitant (de obicei dublu).

Cu stima ,
John
0

#16 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 07 August 2008 - 07:39 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Aug 6 2008, 09:07 PM, a spus:

Speram ca breasla asta a aeromodelistilor sa fie mai organizata , cu piste, terenuri
cu instructori caci de aia exista cabluri pofesor elev. Neavind cum sa inveti strici, nu
ai satisfatie decit 30 secunde si constati ca bugetul intra in lemne de foc desi tu ai centrala.
Daca te apuci de elicoptere acolo precizia este de zecimi si sutimi si sigur nu merge sa tai din pale
sau sa pilestti capul rotor ( poti face fante de aerisire in canopie pt. motor si pack-uri etc)

Sa sti ca "breasla asta" a inceput sa se organizeze au aparut primele teremuri private, cu acces contra cost deocamdata modic ca sa nu fie moca si sa ne obisnuim si noi cu capitalismul feroce unde totul este pe E, pentru ca folosind acea taxa Omul nu-s intretine iarba daramite sa-si scoata costurile, vor apare si profesori care cu modelul lui si pe timpul lui te va invata sa pilotezi orice. Intrebarea care se pune si care trebuia sa ti-o pui inainte de compatibilitatea intre importatori esti dispus sa acepti aceleasi costuri ca la cei cu compatibilitati ? Esti dispus sa acepti aceleasi reguli ( daca directorul de zbor zice ca tu sau modelul tau nu este sigur in zbor stai si privesti sau sau scoti banul si te conformezi ).Pana atunci este un amic de "breasla" care va fi gata oricand sa te ajute. Pentru cultura mea generala nu am avut ocazia sa invatz sa pilotez la "compatibil" cam cat costa ora de zbor cu instructor in Germania?
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#17 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 07 August 2008 - 07:42 AM

Va repet - nu va inteleg atitudinea ! Eu am o firma de productie de mobilier
la comanda si pe piata exista f f multi competitori. Eu am stabilit un standard
sub care nu cobor ( numai accesorii germania, austria si italia ) desi sunt mult
mai scumpe decit cele china si turcia dar si calitatea este ca de la cer la crash
clientii au incept sa cunoasca si nici odata nu am gindit ca al meu client va mai
pune el un carton sub dulap ca sa stea drept , il pun echipele noastre drept pt.
ca am prevazut EU picioare cu gheara de reglaj. ( 160 kg. ).
Iar la scoala de soferi iti pune totusi pedalele elev profesor si nu sta la umbra
instructorul desi poate ii vine sa sara din mers cind se urca vre-o tipa la mansa !
Eu nu am ridicat aici problema comerciantilor ci " Lipsa de comunicare intre
producatori" adica eu producator care fac conuri DACA nu fac si elice cumpar una
de la altul care face si fac conul dupa ea cel putin pentru ca la alt ceva nu folosesc .
Iar daca vrei si comerciantul trebuie un minim de informare atunci cind importa.
( nici nu stii poate ce petitii trimite poporu la ANPC - sa i se dea banii inapoi si daune
ca in somn medlionul din aur de n-spe karate i-a intrat pe git si era sa se inece
si tot asa ...) sau se precizeze ca la aecst produs "X" se vor face ajustari mecanice
in vederea uilizarii lui.
Ex. are tren de aterizare escamotabil dar nu aduc servo special pentru el cu cursa completa
pt. ca este f. scump si nici nu spun il las pe fraier sa i-se consume pack-ul in aer ca servoul
ala consuma intruna si uite pock pasaroiu si scale si warbirdth si muncit pe deasupra .
Daca te uti la intilnirile RC din alte tari, pe linga tipurile de modele, dotare aerodroamelor
ma uimeste numarul mare de participanti dar si de spectatori ( copii viitori poate pasionati )
Noi pe forum suntem cu miile dar in teren 4-5 insi ocazional in weekend pe un maidan.
Unde sa inveti, cum , daca noi nu ne ajutam ci stam inchisi in ateliere si lipim si iar lipim.
Am fost pe clinceni de ziua aviatiei super echipa de EXTRA si nu numai.
Nu am vazut si eu o trupa de RC sa se antreneze la manevre in formatie de 3 ori pe saptamina
cel putin. ( cite filme pe youtube de la noi sunt 4-5 pe clinceni si 10 pe chitila si vrem performanta
si aderenti la fenomen.)
Daca ne comportam ca pescarul care prinde si dca il intrebi la ce da iti spune invariabll .. la rama tata
la rama .. desi el are toae inventiile culinare in domeniu pe ac nu este prea bine .. ma rog..
Eu unul m-as simtii mult mai bine pe un field de zbor cu 100 de aeromodelisti odata la 2 luni caci totusi
suntem in capitala de tara europeana.
Cite masini au fost la Rapa Rosie ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#18 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 August 2008 - 08:00 AM

Realdesign, tu vinzi un produs finit si bine faci ca il faci asa, pe cand -acum ma repet- ceea ce facem noi se cheama bricolaj, hobby etc. Daca tinta ta e un om care foloseste imediat produsul, ceea ce se gaseste pe piata e facut sa ne dea senzatia ca mai surubarim un pic, spre disperarea nevestelor. <_<
Si da, ce au spus cei dinainte e adevarat si confirma ce am spus eu pe la inceput: pentru o piata care cumpara ori porcarii chinezesti ori doar piese de schimb pentru ce au luat online, asta e urmarea fireasca. Daca boboru' cere eftin, boboru primeste eftin. Exceptiile scot banii de la ciorap si fac modele adevarate.
Nu ma asteptam sa iti raspunda John, dar ii multumesc ca a scris; ce a uitat, e povestea aia cu avioanele lui compozite cu care participa la concursuri si se antreneaza: da sute(spre mii) de euro pe o coaja pe care apoi o munceste din greu ca sa ajunga la modele zburabile cu performante. Cam asta e.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#19 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 07 August 2008 - 09:33 AM

la rama tata , la rama !

ce spun eu si ce ma critica oamenii ! va spun fara modestie ca am cumparat de la
cei din nordul tarii in citeva luni de cel putin 10.000 euro de la elicoptere avioane masinute
receptoare baterii si motorase de tot felul si sunt dispus in continuare
sa achizitionez tot de la ei pentru ca echipa lui Cornel este foarte prompta.
Daca va uitati la -
echipament sportiv se aduce din ce in ce mai bine ( tenis de camp
rachete de carbon, grafit , mingii etc
echipament de pescuit de top si nu toti pe balta au mulinete de 4000 euro dar se aduc
iar pe strada daca privesti cred ca suntem primii la achizitii de masini de lux
Vreau si eu un con si o elice la care sa nu pilesc mai ales ca elicea de plastic intarita cu
fibra de ... este chipurile echilibrata din fabrica ... dar pune doreleeee pila pe ea.
Bricolaj credeam ca facem la decupaje placaj, balsa, infolieri, asamblari unde intervine experienta
si dotarea tehnica cu tot felul de scule de mina, montari de motoare, intrerupatoare, figurine
dar ca sa tai roata ca nu are gaura la ax scuzati - cine trebuie, sa aduca si roti si tren cu cote diferite
...... si chiar nici un con sa nu se potriveasca cu nici o alice APC .... ne facem singuri conuri din ipsos,
din rasini , ne facem motoare si uite asa ajungem in evul mediu.
De pornit am prnit cu cel putin 10 cesna 182 , 4 decahtloane, simulator etc.
Daca intrebi expertul iti spune : nu zboara bine ca e mic si prea usor
nu aboara bine ca e prea mare si prea greu
uite vezi ce am eu - composit frate si motor
cu injectie frate totu carbon de la tren bechie si con
Eu cunosc o persoana cu alti citiva prieteni pasionati de elicoptere .
Au investit in modelele lor imens Ex. pe un model au doua camere - cu una dintr-o alta statie
un cameraman profesionist se ocupa de filmare iar cea de a doua camera sunt " ochii pilotuli "
el neuitandu-se pe cer la model ci pe ecran ca si cum ar fi in cabina si toate astea le comanda din
afara caci la noi nu se gasesc.

Comerciantii putin curaj chiar daca nu pe stoc cel putin oferta posibil de adus !
Eu in firma importam cum am mai spus numai brand-uri nimic local si totul merge nu bine ci foarte bine
Decit sa fac sticle de lapte cu tiru mai bine vaze galle evaluate in centimetri cubi.
numai azi am vazut 6 bucti de X 6 in interval e 3 ore.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#20 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 07 August 2008 - 10:08 AM

Real design... cred ca subiectul a luat-o in balarii.

Una nu e vorba de lipsa de comunicare intre producatori... in toata lumea asta exista diferente intre producatori care impun standarele lor ca sa cumperi doar produsele lor.

Doi.. cu problema ta cu conul.. aeromodelismul este un hobby care implica un pic de munca manuala. Din acest motiv exista si Kit-uri si ARF-uri si ARC-uri in functie de cat de mult timp ai sau cat de indemanatic esti. Totusi componentele ti le alegi tu si avionul il asamblezi / construiesti tu. Poate ai pornit la drum cu o conceptie un pic gresita...

Mi-a fost greu sa citesc toata polologhia de mai sus s-ar putea sa ma repet.. conul ala poate fi pus pe foarte multe elice ... e normal sa ti-l dea asa. Tu il tai cat ai tu nevoie.

Imi pare rau ca ai pornit cu 10 cessna si decatlon ... si ca s-au dus toate

nu intele ce vrei sa zici prin "De pornit am prnit cu cel putin 10 cesna 182 , 4 decahtloane, simulator etc.
Daca intrebi expertul iti spune : nu zboara bine ca e mic si prea usor
nu aboara bine ca e prea mare si prea greu
uite vezi ce am eu - composit frate si motor
cu injectie frate totu carbon de la tren bechie si con
"

Injectie ? totu carbon... in ce ? Daca ai con de carbon si tren si beche la cessna 182 de polistiren o sa zboare mai bine .... inteleg ca faci misto ?

Ce expert ti-a zis ca avionu zboara prost ca e usor ? As vrea sa il cunosc .
Da faptul ca e mic are incovenientul lui.. orice pala de vant il zguduie.. si il arunca de colo colo.. dar nu e problema.
DT
0

#21 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 07 August 2008 - 10:21 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Aug 7 2008, 10:33 AM, a spus:

... ce spun eu si ce ma critica oamenii !


Realdesign, am inteles cu totii pana la urma de unde porneste frustrarea ta; esti nou venit in echipa si inca nu ai vazut prea multe. Vei avea surpriza ca odata ce ai intrat in hora, sa joci, adica asa cum se misca modelismul in Romania, o face pentru ca vei pune si tu umarul la randul tau, numeni nu este special aici. Cu certitudine ca odata ce vei veni pe camp cu ceilalti, vei vedea si fata reala a problemei, nu o mai discutam ca deja inseamna filozofie, dar fiecare practicant o face din placere si in felul lui propriu si personal. Sunt sigur ca de vei dori, o sa fii ajutat fara nici un fel de problema, e deajuns numai sa spui cuiva asta.
In ceea ce priveste standardizarea comertului specific, el exista intr-o forma mai mult decat multumitoare. De exemplu descrierea tehnica a elicei recomandate de producatorul motorului, diametru/pas, in inch sau mm, capacitatea motoarelor in centimetri cubi sau cubic inch, echipamente electronice care au sau nu au compatibilitate intr-un ansablu...toate astea sunt standarde, nu boabe la hectar. Nu spun ca aste e apogeul si nu se poate mai mult....poate pentru cine vrea, o sa fie si mai mult, ai zis chiar tu ca esti exigent cu tine, e un lucru laudabil, ca urmare stii ce vrei atunci cand cumperi, asa cum spunea John si Wabo, dar se reflecta in pret.
Cel mai bine, repet, e sa vii la camp unde venim cu totii si sa vezi latura reala a problemei, dupa care o sa poti singur sa tragi concluzii...realitatea virtuala pe care o avem aici functioneaza mai mult pe baza de imaginatie decat tangibil.
Inchei cu un exemplu: ma duc la un magazin de blue-jeans si imi probez cateva perechi, pana aleg una ce-mi place; totul e ok, pantalonii sunt faini, pretul e chiar bun, 150 lei, dar....trebuie putin scurtati. Ideea e ca in viata de zi cu zi, nu gasesti totul plug and play...mai da-l in gatu masi de con, bucura-te de aeromodel!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 07 August 2008 - 10:26 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#22 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 07 August 2008 - 10:34 AM

Nu fac misto si cu asta am terminat ca nu vreau sa va supar
eu nu am crezut ca un con de 64 are multiple aplicatii vis-avis de elice si
ca forma standard este una de mijloc la care trebuie sa intervii pentru a
gasi soluia ideala .. iar despre elice cu 3 sau 4 pale eu nici nu am vazut
la comerciant pt. termice sau modele mari in rest spor la treaba.
dorinta mea ar fi sa ne vedem cit mai multi pe camp si dal incolo de con
ca merge si fara el , dai la pala cu furtun pe bat. pacat de banii pe exemplare
frumoase care se duc tot afara si le facem burta mare altora desi vrem si noi
sa fim capitalisti.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#23 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 07 August 2008 - 10:37 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Aug 7 2008, 11:34 AM, a spus:

dorinta mea ar fi sa ne vedem cit mai multi pe camp si dal incolo de con


Asa frate!!! ASTA E SPIRITUL!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#24 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 07 August 2008 - 10:54 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Aug 7 2008, 09:33 AM, a spus:

De pornit am prnit cu cel putin 10 cesna 182 , 4 decahtloane, simulator etc.



Si fara suparare .. sunt curios de mori ce s-a intamplat cu cele 14 avioane .. Sunt totusi 14 ... niciunu nu mai era zburabil dupa crash ? Niciunu reparabil ? Dupa ce ai rupt primele 10 nu ai apelat si tu la cineva care sa iti spuna ca gresesti ceva.. totusi .. 14 avioanse din alea nu ti=ai pus o intrebare.. oare altii la fel cumpara pe banda ?

Chiar sunt super curios ce s-a intamplat cu cele 14 .. Fac modelism de 5 ani si ceva.. am rupt fro 6 avioane dar erau din balsa si cand au intrat in pamant nu au mai ramas bucati mai mari de 2 cm din avion. Ce am avut din polistiren am lipit la loc si a doua zi la zbor din nou... Dar 14 avioane.. in cat timp ?
DT
0

#25 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1553
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 07 August 2008 - 11:40 AM

Daca citesc bine intre rinduri, omul are un singur furnizor, care probabil nici nu a pomenit ca sint si altii prin tara asa in stil tipic, ca sa i raman clienti.
Apoi nici nu i a spus ca poate poate un alt model ar fi mai potrivit.

Asa din pacate aic nu e voie sa faci reclama, dar nu ma amintesc sa am avut vreun client la care am pus pe git 10 modele lafel, fara sa l ajut sa gaseasca alta solutie.

Sint in Romania cel putin 6 magazine de modelism, fiecare cu alta filosofie si alt gama de produse:
In BUC sint vreo 3, BT, Bistrita, undeva prin Harghita, in Arad, Brasov etc.

Si nu e adevarat ca sint doar chinezerii in stoc in Romania si preturi aici sint duble. Iar unele produse nu vinzi nici chiar daca le dai sub pret de dealeri ca nu avem 1000 de clienti cu bani multi care cumpere in 2 luni cu 10000 eur marfa. Eu cel putin am vreo 6 aeromodele in stoc peste 2 si peste 3 metri anvergura si din full compozite si cu preturi reduse la maxim si nu sint clienti la ele.

Piata de modelism este putin mai mic de cit cel de mobila. Am si eu timplarie si fac elici din lemn potrivit pentru conul tau daca vrei, dar costa elicea vreo 90 RON si sigur acum nu-l mai vrei, ca e prea scump.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#26 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 07 August 2008 - 12:23 PM

Vezi postareawabo1, la Aug 7 2008, 12:40 PM, a spus:

"..........Iar unele produse nu vinzi nici chiar daca le dai sub pret de dealeri ca nu avem 1000 de clienti cu bani multi care cumpere in 2 luni cu 10000 eur marfa. ........"


mai bine 100 clienti care cumpara de 30-50 eur lunar, de cat 1000 care nu se mai intorc niciodata...
cat despre "producatorii care comunica intre ei" se cheama cartel, ori nu e cazul
de obicei producatorii se cam spioneaza intre ei...
eu asa am invatat la scoala

Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 07 August 2008 - 12:26 PM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#27 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 07 August 2008 - 12:29 PM

pentru lamuriri - cind esti incepator mi-am zis ca este bine sa pornesti cu un lucru
( aici model ) pe care sa ajungi sa il stapanesti foarte bine ( ne fiind recomandat
sa treci de la bicicleta a II a zi direct la cal si pe urma la skate - board )
Am inceput cu cesnna - a cazut si s-a rupt aripa , am lipit-o dar am luat si alta noua
a cazut si s-a spart fuselajul, l-am lipit dar am luat inca doua de rezerva si tot asa
In prezent am 4 cesnna functionale 2 reconstruit fuselajul din extrudat dens bleu.
Motoarele 400 le-am inlocuit cu brushless, la unul am pus doua sevouri pe aripi
si merge si ca flaps etc. iar daca cumperi piese nici nu i-ti dai seama de costuri
si mai sunt piese ramase.

Am trecut la RED HAWK mai mare si vitezoman nu se piloteaza
mai greu ca cessna 182 din punctul meu de vedere mai ales ca are motor foarte
puternic ( pleaca din mina direct in sus )
neavind unde sa invat si neavind simulator ca asa este romanul la drepturi de autor
( in final am luat Aerofly ) faceam o greseala la viraj cu eleroane
anume :

trageam de profundor si actionam si eleron in partea dorita dar stick-ul de eleron il pastram
tras stanga su deapta in continuare si ....... venea direct in jos pentru ca nu trageam si foarte
tare ca sa se roteasca in tonou si sa im dau seama .
cum am luat simulatorul am facut exact aceeasi geseala si am reusit sa descopar fara pierderi
caci altfel ma lasam pagubas desi cind imi intra ceva in cap ..... vis-avis de hobby
Si il rog pe WABO sa-mi spuna adresa de site unde vad produsele lui si daca poate sa imi
recomande un acrobat in care sa pot pune si un smoke system ( mult fum ).
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#28 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 August 2008 - 12:41 PM

cauta si vei gasi; bate si ti se va deschide; ciopleste si vei zbura :D
eu as pune fum sub gratar nu in model; nu in faza asta.

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 07 August 2008 - 12:43 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#29 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 07 August 2008 - 01:19 PM

pai vezi ca nu eu fac misto , de batut as bate dar unde, caci daca tot..... la rima tata , la rima
Iar daca reusesti sa il tii in aer ce mai conteaza un pic de fum, aici e placerea de pilire
gaurire ca ai o satisfactie sa montezi o pompa, un rezervor suplimenar pt. motorina,
un servo si microintrerupator in plus si aici este pasiunea nu la pilit conuri si elici.
scuze..
Uite eu am un amic care a luat un JET super adevarat de vreo 2 metri cu toate detaliile
posibile si imposibile ( cupola glisanta, detalii 100% , figurine, bord, manse, parasuta etc si
nici macar nu l-a pornit vreodata .... il pastreaza in vitrina la compania lui si sincer
nu da rau de loc ... apropo eu am o sabie de samurai din perioada EDO asta nu
inseamna sa ies cu ia pe strada si sa tai carcotasii dar este un moment interesant cand
periodic o cureti cu ulei si praf de orez , admiri hamon-ul , paternul din otel, desenele de
pe garda si miner etc.
Daca as gasi un Extra un Yak composit nu as ezita sa il iau si sa il zbor cind voi fi in stare
dar prezenta lui m-a v-a ambitiona sa exersez scartietorile si trainerul si ce mai am.
Incurajati inecepatorii .... luati fratilor modele luati nu va ganditi la bani caci asta inseamna hobby,
altii ( inventatorii ) nu au casa nu au masa pina nu le iese ce vor.
Cand am luat heli Falcon si m-am plins ca parca nu prea sta bine in aer ( usor )
comerciantul mi-a spus : pai daaaa... unul mare sta mult mai bine , este mai stabil,
mai calm , etc si uite asa am ajuns la T-REX 600, si asa au fost sfaturile si la avion
si cred caci de aia la concursuri nu se duc cu chinezisme la care se desprind aripile la suprasarcina.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#30 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1553
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 07 August 2008 - 01:59 PM

Un lucru mai este clar, experienta de pilotaj nu poti cumpara. Nici experienta de collectionar de orice poti cumpara cu bani. Pilotajul nu sa invata fara insistenta si fara sa fi investit mai ales in TIMP, nu neaparat la materiale.

Aspectul de a cumpara pe toate, ca sa le ai cind o vei avea timp o concosc bine de la mine. Am vreo 10 proiecte in atelier si pe pod incepute cu materiale...doar probabil 1 din 10 o sa fac.

Am scris in alt loc cea ce consider un inceput sigur cu success garantat, care are dovezi ca functioneaza. Cu putin bani, chir si sub 500 lei sa poate. Dar timp trebuie, timp si inca odata: rapdare.

Satisfactie la modelism vine de la stapinirea de technica, de la stiinta de construiere si apoi de la stapinire de model propriu construit in aer. Cine a mai construit un model de la A la Z stie ca modelele astea dau cea mai mare fericire si satisfactie.

Iar cine are Google.com stie sa gaseasca toate magazinele romanesc in 3 secunde...
Walter Born
rhc@born.ro
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu