Pune o intrebare tehnica, primesti un raspuns
#3271
Postat 06 December 2014 - 12:53 AM
Custom CNC parts GNS Racing
#3272
Postat 06 December 2014 - 02:41 AM
Daca tu umpli un shock cu emulsie plin, fara aer, cu tija pana la mijloc, si il inchizi si e de al, deci nedeformabil, garantat, tija aia nu va intra cu nici o sutime mai mult decat atunci cand ai inchis amortizorul.
ulei-ul este necomprimabil!!!

#3275
Postat 06 December 2014 - 10:25 AM
Cum a zis si Diesel exista genul acela de amortizoare, care dupa ce introduci te tot tija in inchizi. Dar tot intra repede aer, pentru ca daca ar ramane vid, tija tinde mereu sa intre de tot si ca sa compensezi din arcuri e greu.
Diesel sa faci un exercitiu, dupa ce scoti aerul trage tija de tot afara, vei observa la inceput ca se trage putin inauntru, ir daca o ti afara mai mult ramane acolo. Deci, scaderea de volum trebuie completata cu ceva...
Custom CNC parts GNS Racing
#3279
Postat 06 December 2014 - 01:30 PM
Custom CNC parts GNS Racing
#3280
Postat 06 December 2014 - 06:32 PM
ZIPPO 9, la 06 December 2014 - 09:40 AM, a spus:
sigur... perfect... nici benzina nu o poti urca la 2 atmosfere sa aiba ardere mai buna... asa-i?
nici apa nu e comprimabila huh?
nu stiu din ce lume esti tu, dar astea la mine se pot comprima usor... exceptie e ulei-ul si inca alte lichide...
daca urmez logica ta, nici piatra nu se poate comprima, caci e solid, ca urmare niciun solid nu se poate comprima...
nu exista amortizoare FARA aer, sunt cu azot, nitrogen, aer, sau ce vreti voi... dar fara gaz nu functioneaza...

#3282
Postat 08 December 2014 - 11:04 AM
radu94, la 06 December 2014 - 10:25 AM, a spus:
Cum a zis si Diesel exista genul acela de amortizoare, care dupa ce introduci te tot tija in inchizi. Dar tot intra repede aer, pentru ca daca ar ramane vid, tija tinde mereu sa intre de tot si ca sa compensezi din arcuri e greu.
Diesel sa faci un exercitiu, dupa ce scoti aerul trage tija de tot afara, vei observa la inceput ca se trage putin inauntru, ir daca o ti afara mai mult ramane acolo. Deci, scaderea de volum trebuie completata cu ceva...
Eu zic sa iti vezi de treaba ta.
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
#3283
Postat 08 December 2014 - 02:25 PM
De exemplu apa de pe fundul oceanului este mai densa decat cea de deasupra.
Deci zi Zippo, is cel mai tare :>
Cand nu cunosti, gurita mica ;)
Custom CNC parts GNS Racing
#3285
Postat 08 December 2014 - 04:29 PM
https://www.youtube....h?v=WrM5SQrRTMM
Apa e comprimabila, ulei-ul nu.
Ce crezi pe unele ceasuri de ce naiba scrie ca rezista pana la 50m? sau 100?
cu cat mergi mai jos, cu atat e mai comprimat...
incep sa iti explic de molecule? are rost?
Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 08 December 2014 - 04:30 PM

#3286
Postat 08 December 2014 - 05:10 PM
Modulul apei este 2.2GigaPascali. Compresibilitatea mica a apei, si a elementelor negazoase, in general duce la ipoteza incompresibilitatii. Asta inseamna ca si in adancul oceanului, la 4km adancime, unde presiunea este de 40MPa, exista o descrestere de 1.8%.
Lichidul este comprimabil, fara probleme... pur si simplu compresibilitatea gazelor are un factor mult mai mare!
Ca urmare, daca amortizorul este plin ochi cu ulei si inchis etans, nu poti misca tija deloc cu mana libera.
Daca amortizorul este plin cu aer, garantat vei simti ca poti misca tija, dar nu mult.
Tija are pe supapa niste orificii, ce ajuta propagarea gazului prin ea, asa se face schimbul de volum dinaintea si dupa tija amortizorului, la amortizoarele cu emulsie.
La cele bledder, exista un schimbator de gaz... pe capacul amortizorului este un orificiu :) acolo iti iese si intra aer cand se comprima respectiv se decomprima amortizorul :D
Daca imi sariti in cap, instalez solid works si fac o mica animatie...
apropo... Zippo... la motoarele cu 4 timpi... de ce are, admisie, COMPRESIE, explozie, evacuare?
Daca lichidul ar fi incomprimabil, atunci stai calm ca ai avea motorul in stare de echilibru fizic, si ar sta... pur si simplu explozia din cilindrul unu si patru dezvolta o presiune mai mare decat rezisitivitatea benzinei la compresie din cilindrul doi si trei, de asta ti se comprima tie lichidul... ah ca tu cu mana nu o poti comprima intr-un flacon e partea doua...

#3287
Postat 08 December 2014 - 06:20 PM
Ca ce rost ii detaliezi? Nu vezi ca ma ia ca ce legatura are densitatea :-j
Oricum, eu iti multumesc de raspunsul complex, nu multi stiu asta :D.
Custom CNC parts GNS Racing
#3289
Postat 08 December 2014 - 06:37 PM
Aceasta postare a fost editata de soarece: 08 December 2014 - 06:38 PM
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
alta culeasa din popor :
"I: De ce-si linge cainele plwa?
R: Pen`ca poate."
#3290
Postat 08 December 2014 - 06:41 PM
Dar voi ca nu pricepeti ca nu exista amortizor fara aer ce inseamna? Stiti el in ce domeniu lucra? Noroc cu google, normal, daca tu nu stiai faci pe desteptul.
Custom CNC parts GNS Racing
#3293
Postat 08 December 2014 - 06:58 PM
Amortizoarele fara gaz, etanse, exista, dar ca sa poata functiona, tija amortizorului se introduce complet si apoi se inchid, tija amortizorului dizlocuieste un volum mic, apoi puteti trage de tija nu foarte greu, practic o tine in corpul amortizorului presiunea atmosferica, amortizorul poate lucra, asa cum a spus Diesel. Dar daca il inchideti cu tija extrasa la maxim, atunci musculosilor le revine sarcina nu tocmai usoara de a comprima lichidul.
Daca va uitati in manualul postat de Diesel veti vedea ca asa se monteaza acel tip de amortizoare. Sper ca am fost suficient de explicit.
Diesel, te rog, ai rabdare cu ei! :)
#3294
Postat 08 December 2014 - 07:02 PM
LaserCut, la 08 December 2014 - 06:58 PM, a spus:
Amortizoarele fara gaz, etanse, exista, dar ca sa poata functiona, tija amortizorului se introduce complet si apoi se inchid, tija amortizorului dizlocuieste un volum mic, apoi puteti trage de tija nu foarte greu, practic o tine in corpul amortizorului presiunea atmosferica, amortizorul poate lucra, asa cum a spus Diesel. Dar daca il inchideti cu tija extrasa la maxim, atunci musculosilor le revine sarcina nu tocmai usoara de a comprima lichidul.
Daca va uitati in manualul postat de Diesel veti vedea ca asa se monteaza acel tip de amortizoare. Sper ca am fost suficient de explicit.
Diesel, te rog, ai rabdare cu ei! :)
Serios? Ia te rog sa incerci ce spui si apoi sa revii sa corectezi aberatiile.
#3295
Postat 08 December 2014 - 07:09 PM
m-am referit la genetal pentru ca toti au zis in mintea lor partea cu gugal. Iar de priceput e pentru restul, dar va legati de el si piate el asta studiaza.
Scuza-ma te rog, dar nu era generalizat pentru tine!
Apare si lasercut :)))
Custom CNC parts GNS Racing
#3297
Postat 08 December 2014 - 07:36 PM
cu comprimatul apei... ti-am dat informatiile general... ce e asa greu... la 4km sub ocean, are un volum mai mic cu 1.8%... de aici fa calculele... shit ce e asa greu?
Daca il montezi cu tija afara, nu ai loc, daca il montezi cu tija inauntru, creezi vid.
Da sunt inginer... am avut de-aface cu nenorocita de mecanica a fluidelor... shit...
da, am avut nevoie de google, ca doar noi inginerii nu tocim, ci invatam de unde sa luam formulele... simplu ca buna ziua... eu am facut efortul sa stau o ora sa ma documentez, si sa incerc sa explic...
dar voi... what ever... eu sunt curios ce amortizoare aveti voi cu ulei si fara gaz... :D chiar sunt curios... daca chiar functioneaza, se implementeaza prin brevet de inventator :D va rog chiar... pleaaaaase vreau sa vad amortizorul ala cu ulei si fara gaz...
se exclude improvizatia unei tije intr-un tub cu niste arcuri in jur si aruncat ulei peste arc, si tampenii de genul... alea sunt doar arcuri ghidate :)
Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 08 December 2014 - 07:38 PM

#3298
Postat 08 December 2014 - 07:51 PM
presiunea este forca care actioneaza asupra unei molecule de apa pe 3 directii, x,y,z. bun ok. clar pana aici.
noi avem apa in 100x100x100m
adica adica 1.000.000 metri cubi, da?
1.000.000 metri cubi
asta la 1 atmosfere...
deci 1.000.000 la 1ATM.
Asta ocupa 100metri in sus, 100 in lateral, 100 in diagonala.
46.4 este rata de compresabilitate a apei, la Atm-1 x 10-6.
acuma la 2 atm. avem 46.4/1mil compresibilitate...
adica 1.000.000 - 0.0000464 ca volum.
adica 999.999,9999536.
deci la 2 atmosfere volumul este 100x100x99,99999999536m.
mai taraneste nu pot sa explic... chiar nu pot cobori mai jos...

#3299
Postat 08 December 2014 - 08:23 PM
LaserCut, la 08 December 2014 - 06:58 PM, a spus:
Intrucat stiam ca exista o multime de specii de ingineri pe planeta asta... am spus clar ca nu incerc sa va conving ca exista.
Ma bucur sa vad ca macar unu' din voi intelege ce inca unul sau mai multi stiu deja.
Pe restu' va las sa va contraziceti cat doriti dvs domnilor in impresii, compresii si comprimari insa un sigur DAR daca mai vad un "prostule, idiotule sau esti varza" sterg si topicul si va dau vacanta de pe forum o saptamana cel putin. In contradictoriu discutam pe cunostinte sau googleit ca tot e parte din viata noastra, dar fara injurii. Aici suntem o mana de ingineri, cu carte bineinteles...injuriile stim a cui arma sunt, da?
#3300
Postat 08 December 2014 - 08:29 PM
mihalyn90, la 08 December 2014 - 05:10 PM, a spus:
Modulul apei este 2.2GigaPascali. Compresibilitatea mica a apei, si a elementelor negazoase, in general duce la ipoteza incompresibilitatii. Asta inseamna ca si in adancul oceanului, la 4km adancime, unde presiunea este de 40MPa, exista o descrestere de 1.8%.
Lichidul este comprimabil, fara probleme... pur si simplu compresibilitatea gazelor are un factor mult mai mare!
Ca urmare, daca amortizorul este plin ochi cu ulei si inchis etans, nu poti misca tija deloc cu mana libera.
Daca amortizorul este plin cu aer, garantat vei simti ca poti misca tija, dar nu mult.
Tija are pe supapa niste orificii, ce ajuta propagarea gazului prin ea, asa se face schimbul de volum dinaintea si dupa tija amortizorului, la amortizoarele cu emulsie.
La cele bledder, exista un schimbator de gaz... pe capacul amortizorului este un orificiu :) acolo iti iese si intra aer cand se comprima respectiv se decomprima amortizorul :D
Daca imi sariti in cap, instalez solid works si fac o mica animatie...
apropo... Zippo... la motoarele cu 4 timpi... de ce are, admisie, COMPRESIE, explozie, evacuare?
Daca lichidul ar fi incomprimabil, atunci stai calm ca ai avea motorul in stare de echilibru fizic, si ar sta... pur si simplu explozia din cilindrul unu si patru dezvolta o presiune mai mare decat rezisitivitatea benzinei la compresie din cilindrul doi si trei, de asta ti se comprima tie lichidul... ah ca tu cu mana nu o poti comprima intr-un flacon e partea doua...
Nu cred ca in camera de ardere este benzina(lichid),eu cred ca e gaz(aer+benzina).Si din cate stiu eu gazele se pot comprima.
Sa ma scuzi daca am inteles gresit.
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed