Schema automatizare nr. 1 in circuit analog
O schema simpla, prima automatizare prezentata pe diorama mea!
Schema de automatizare, pe care am conceput-o si utilizat-o eu, merge perfect in circuitul analog. Un tren comanda al doilea ce se opreste in gara in fata semnalului. Se foloseste pentru comanda un contact mecanic plasat intre sine, peste care calca una din rotile locolotivei facand contact cu o bucata de sina separata de restul tronsonului!
http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/diverse/th_schemaautomatizare1.jpg
Detalii si functionare - pe situl personal in sectiunea SCHEME si FILMULETELE MELE!
Pagina 1 din 1
Automatizari scheme si functionare
#2
Postat 19 July 2008 - 07:28 AM
Schema automatizare nr. 1 in circuit digital
Aceiasi automatizare de mai sus (prezentata si pe diorama mea)! Circuitul de digital este insa optimizat si modificat!
Deci un tren opreste in gara fara a depasi semnalul si stationeaza atat timp pana cand al doilea tren face contactul si comanda alimentarea segmentului intermediar. Durata mentinerii releului trebuie concordata cu viteza de deplasare a masinii si cu lungimea acesteia, astfel incat sa nu se intrerupa alimentarea pana cand masina nu trece in segmentul alimentat direct de Digi 1.
Durata mentinerii releului este data de valoarea Condensatorului. Acesta poate fi marit prin formarea unui Grup Condensator alcatuit din mai multe condensatoare, de preferinta de aceiasi valoare, legate in paralel.
http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/diverse/th_schemaautomatizare2.jpg
Detalii si functionare - pe situl personal in sectiunea SCHEME si FILMULETELE MELE!
Aceiasi automatizare de mai sus (prezentata si pe diorama mea)! Circuitul de digital este insa optimizat si modificat!
Deci un tren opreste in gara fara a depasi semnalul si stationeaza atat timp pana cand al doilea tren face contactul si comanda alimentarea segmentului intermediar. Durata mentinerii releului trebuie concordata cu viteza de deplasare a masinii si cu lungimea acesteia, astfel incat sa nu se intrerupa alimentarea pana cand masina nu trece in segmentul alimentat direct de Digi 1.
Durata mentinerii releului este data de valoarea Condensatorului. Acesta poate fi marit prin formarea unui Grup Condensator alcatuit din mai multe condensatoare, de preferinta de aceiasi valoare, legate in paralel.
http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/diverse/th_schemaautomatizare2.jpg
Detalii si functionare - pe situl personal in sectiunea SCHEME si FILMULETELE MELE!
#3
Postat 19 July 2008 - 07:29 AM
Schema automatizare nr. 1b in circuit analog
două trenuri merg în acelaşi sens
Pentru acelaÅŸi tronson B am conceput schema 1b.
Aceasta schemă este similară schemei nr. 1 însa am înlocuit sistemul de comandă prin şina tăiată şi contact direct prin roţile trenului, cu un sistem prin contacţi magnetici.
De ce???
1. Aceştia în primul rînd sunt mai uşor de întreţinut;
2. Aspectul pe linie este mai estetic;
3. Linia nu se mai degradează din cauza ruperii dese a contactelor;
4. Roţile trenurilor nu se mai uzează din cauza ruperii dese a contactelor!
5. Nu trebuie sa mai distrugi alta linie daca nu-ţi convine locul unde se face comanda.Nu trebuie decît sa muţi contactul magnetic acolo unde vrei!
http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/scheme/th_schemaautomatizare1b.jpg
două trenuri merg în acelaşi sens
Pentru acelaÅŸi tronson B am conceput schema 1b.
Aceasta schemă este similară schemei nr. 1 însa am înlocuit sistemul de comandă prin şina tăiată şi contact direct prin roţile trenului, cu un sistem prin contacţi magnetici.
De ce???
1. Aceştia în primul rînd sunt mai uşor de întreţinut;
2. Aspectul pe linie este mai estetic;
3. Linia nu se mai degradează din cauza ruperii dese a contactelor;
4. Roţile trenurilor nu se mai uzează din cauza ruperii dese a contactelor!
5. Nu trebuie sa mai distrugi alta linie daca nu-ţi convine locul unde se face comanda.Nu trebuie decît sa muţi contactul magnetic acolo unde vrei!
http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/scheme/th_schemaautomatizare1b.jpg
#4
Postat 19 July 2008 - 07:30 AM
Schema automatizare nr. 1c in circuit analog
două trenuri merg în acelaşi sens
Pentru acelaşi tronson B am perfecţionat schema 1b.
Aceasta schemă prezintă adăugarea unui alt contact magnetic pentru a obţine o variantă de automatizare prin care numai un tren opreşte în gară, al doilea trecînd cu viteză redusă prin gară.
Primind verde înainte de oprire, el îşi continuă drumul accelerînd ulterior după ieşirea din gară.
Am mai adăugat 2 variatoare şi am separat tronsonul iniţial în trei tronsoane alimentate separat, astfel încat să obţin trei trepte diferite de viteză pe sectoare diferite.
Prin această schemă se pot controla în sistem analog două trenuri, individual, pe tronsoane diferite! Ea trebuie privită în ansamblu şi trebuie adaptată fiecarui trenulist in parte în funcţie de maşinile utilizate!
Personal recomand folosirea maşinilor de la acelaşi producător datorită compatibilităţii caracteristicilor motoarelor! (aceleaşi turaţii la tensiuni similare)
http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/scheme/th_schemaautomatizare1c.jpg
două trenuri merg în acelaşi sens
Pentru acelaşi tronson B am perfecţionat schema 1b.
Aceasta schemă prezintă adăugarea unui alt contact magnetic pentru a obţine o variantă de automatizare prin care numai un tren opreşte în gară, al doilea trecînd cu viteză redusă prin gară.
Primind verde înainte de oprire, el îşi continuă drumul accelerînd ulterior după ieşirea din gară.
Am mai adăugat 2 variatoare şi am separat tronsonul iniţial în trei tronsoane alimentate separat, astfel încat să obţin trei trepte diferite de viteză pe sectoare diferite.
Prin această schemă se pot controla în sistem analog două trenuri, individual, pe tronsoane diferite! Ea trebuie privită în ansamblu şi trebuie adaptată fiecarui trenulist in parte în funcţie de maşinile utilizate!
Personal recomand folosirea maşinilor de la acelaşi producător datorită compatibilităţii caracteristicilor motoarelor! (aceleaşi turaţii la tensiuni similare)
http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/scheme/th_schemaautomatizare1c.jpg
#5
Postat 19 July 2008 - 07:30 AM
Schema automatizare nr. 3a in circuit analog
Iata ultima varianta a schemei facuta pe calculator!
Aceasta schema este faza finala asa cum este montata ea pe diorama mea!
Am intarziat postarea schemei intrucat nu o aveam realizata pe hartie, lucrarea fiind executata la "cald", direct din minte!
Ceea ce conteaza este ca prin aceasta jonglerie electrica, am reusit sa controlez individual doua locomotive in circuit analog !
Avantaje si Optiuni:
- Ambele trenuri merg in acelasi sens si isi dau prioritate una celeilalte!
- Intrarea in abatuta sau in principala se controleaza automat astfel incat nu poate intra un al doilea tren peste primul.
- Intrarea pe oricare linie se poate controla manual din butoanele "liber".
- Odata intrat un tren pe una din linii, automat cel din spatele sau intra pe cealalta, conditia fiind sa existe intre cele doua trenuri cel putin lungimea unei garnituri!
- Se poate alege atat garnitura pe care dorim sa o garam la un moment dat si cat si linia pe care aceasta poate fi garata!
- Exista optiunea de oprire a automatului, astfel incat sa rulezi un tren non-stop, pe oricare din linii la alegere, fara sa mai fie comandat un al doilea tren care poate stationa pe una din linii oricare ar fi ea.
http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/scheme/th_schemaautomatizare3a.jpg
Filmul functionarii
http://i.ytimg.com/vi/ZVzdD9wiB_M/default.jpg
Bafta tuturor!
Iata ultima varianta a schemei facuta pe calculator!
Aceasta schema este faza finala asa cum este montata ea pe diorama mea!
Am intarziat postarea schemei intrucat nu o aveam realizata pe hartie, lucrarea fiind executata la "cald", direct din minte!
Ceea ce conteaza este ca prin aceasta jonglerie electrica, am reusit sa controlez individual doua locomotive in circuit analog !
Avantaje si Optiuni:
- Ambele trenuri merg in acelasi sens si isi dau prioritate una celeilalte!
- Intrarea in abatuta sau in principala se controleaza automat astfel incat nu poate intra un al doilea tren peste primul.
- Intrarea pe oricare linie se poate controla manual din butoanele "liber".
- Odata intrat un tren pe una din linii, automat cel din spatele sau intra pe cealalta, conditia fiind sa existe intre cele doua trenuri cel putin lungimea unei garnituri!
- Se poate alege atat garnitura pe care dorim sa o garam la un moment dat si cat si linia pe care aceasta poate fi garata!
- Exista optiunea de oprire a automatului, astfel incat sa rulezi un tren non-stop, pe oricare din linii la alegere, fara sa mai fie comandat un al doilea tren care poate stationa pe una din linii oricare ar fi ea.
http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/scheme/th_schemaautomatizare3a.jpg
Filmul functionarii
http://i.ytimg.com/vi/ZVzdD9wiB_M/default.jpg
Bafta tuturor!
#6
Postat 19 July 2008 - 07:31 AM
Schema automatizare nr. 3b in circuit analog
Pentru acelaÅŸi tronson B am conceput schema 3b.http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/scheme/th_schemaautomatizare3b.jpg
Trebuie specificat faptul că am lucrat aceasta schemă la abiţie, stimulat de disputele de pe un forum, cum că nu se poate!
Ba se poate! Azi o pun în practică dacă ma tin bateriile şi diseară vedeţi filmul funcţionării!
:evil:
Iata ca asta seara pt sa va prezint fimul functionarii acestei automatizari! Cu numai un releu, un contact magnetic si un intrerupator in plus fata de schema 3a, doua trenuri merg in sensuri diferite pe un circuit analog!
http://i.ytimg.com/vi/sRRdlOEvHYU/default.jpg
Eu nu o voi lasa functionala intrucat releul si contactorul implicati imi trebuiesc in alta automatizare, dar am vrut doar sa fac asta pentru cei care nu credeau ca se poate si pentru cei care ar dori sa o puna in aplicare!
Mult succes!
Pentru acelaÅŸi tronson B am conceput schema 3b.http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/scheme/th_schemaautomatizare3b.jpg
Trebuie specificat faptul că am lucrat aceasta schemă la abiţie, stimulat de disputele de pe un forum, cum că nu se poate!
Ba se poate! Azi o pun în practică dacă ma tin bateriile şi diseară vedeţi filmul funcţionării!
:evil:
Iata ca asta seara pt sa va prezint fimul functionarii acestei automatizari! Cu numai un releu, un contact magnetic si un intrerupator in plus fata de schema 3a, doua trenuri merg in sensuri diferite pe un circuit analog!
http://i.ytimg.com/vi/sRRdlOEvHYU/default.jpg
Eu nu o voi lasa functionala intrucat releul si contactorul implicati imi trebuiesc in alta automatizare, dar am vrut doar sa fac asta pentru cei care nu credeau ca se poate si pentru cei care ar dori sa o puna in aplicare!
Mult succes!
#7
Postat 19 July 2008 - 07:32 AM
Schema automatizare nr. 4b in circuit analog - BLA 1
Aceasta are rolul de a controla un numar de trei semafoare in trei culori fiecare.
Schema prezinta numai automatizarea semafoarelor, nu si a circuitelor de alimentare.
Fireste, insa daca se folosesc relee cu 4 randuri de contacti si daca sunt blocuri de alimentare separate, aceiasi schema se poate aplica, cu mici adaugiri, astfel incat sa fie controlate si asigurate circulatia a doua trenuri, unul dupa altul, astfel incat niciodata al doilea tren sa nu-l ajunga pe primul.
In acest sens, promit sa desenez schema si sa o postez. Numai atat caci nu mai am relee cu patru randuri de contacte pentru a putea sa pun in aplicare aceasta varianta!
http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/scheme/th_schemaautomatizare4b.jpg
Semafoare in 3 culori pe analog - BLA functional
Dupa cateva incercari, am pus la punct o schema simpla cu trei relee care imi asigura functionarea primului meu BLA complet functional... pe un sens de mers! Totul in sistem analog va rog sa retineti!
Va prezint si filmul functionarii, restul de explicatii, planuri si scheme urmand sa le postez pe situl meu http://www.trenulete.info de indata ce ma voi simti mai bine!
Va las cu imaginilie!
http://i.ytimg.com/vi/pcKJx4DwglA/default.jpg
Nu uitati sa vizitati situl meu pentru a vedea detaliile tehnice si procesul de fabricatie!
http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/diverse/th_sitelogo.jpg
Bafta!
Aceasta are rolul de a controla un numar de trei semafoare in trei culori fiecare.
Schema prezinta numai automatizarea semafoarelor, nu si a circuitelor de alimentare.
Fireste, insa daca se folosesc relee cu 4 randuri de contacti si daca sunt blocuri de alimentare separate, aceiasi schema se poate aplica, cu mici adaugiri, astfel incat sa fie controlate si asigurate circulatia a doua trenuri, unul dupa altul, astfel incat niciodata al doilea tren sa nu-l ajunga pe primul.
In acest sens, promit sa desenez schema si sa o postez. Numai atat caci nu mai am relee cu patru randuri de contacte pentru a putea sa pun in aplicare aceasta varianta!
http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/scheme/th_schemaautomatizare4b.jpg
Semafoare in 3 culori pe analog - BLA functional
Dupa cateva incercari, am pus la punct o schema simpla cu trei relee care imi asigura functionarea primului meu BLA complet functional... pe un sens de mers! Totul in sistem analog va rog sa retineti!
Va prezint si filmul functionarii, restul de explicatii, planuri si scheme urmand sa le postez pe situl meu http://www.trenulete.info de indata ce ma voi simti mai bine!
Va las cu imaginilie!
http://i.ytimg.com/vi/pcKJx4DwglA/default.jpg
Nu uitati sa vizitati situl meu pentru a vedea detaliile tehnice si procesul de fabricatie!
http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/diverse/th_sitelogo.jpg
Bafta!
#8
Postat 19 July 2008 - 07:33 AM
schema finala circuitul exterior pe Diorama de la Slobozia
Pentru tronsonul de cale ferata interior, (cel de sus) de pe diorama mea, am ajuns la aceasta schema finala.
Aceasta are rolul de a controla un numar de doua sau trei trenuri, optional, consecutiv cu semnalele aferente. Varianta este cea finala, pe care o voi transpune zilele acestea in placa de circuit, astfel incat sa elimin toata cablaraia din panoul de comanda.
http://trenulete.info/scheme/images/th_schema-automatizare-3c-jos.jpg
Bafta
Pentru tronsonul de cale ferata interior, (cel de sus) de pe diorama mea, am ajuns la aceasta schema finala.
Aceasta are rolul de a controla un numar de doua sau trei trenuri, optional, consecutiv cu semnalele aferente. Varianta este cea finala, pe care o voi transpune zilele acestea in placa de circuit, astfel incat sa elimin toata cablaraia din panoul de comanda.
http://trenulete.info/scheme/images/th_schema-automatizare-3c-jos.jpg
Bafta
#9
Postat 19 July 2008 - 07:33 AM
schema finala circuitul interior pe Diorama de la Slobozia
Pentru circuitul de sus, am creat o schema similara, in plus aceasta are un semafor comandat automat pe tronsonul de oprire al celui de-al treilea tren. Optional se pot comanda doua sau trei trenuri pe acelasi circuit analog, sau se poate comanda numai un singur tren in direct fara alte implicatii ale automatului decat semafoarele in trecerea trenurilor.
http://trenulete.info/scheme/images/th_schema-automatizare-3c-sus.jpg
La aceasta schema se va conecta o alta ce va face transferul pe comanda "manevra" astfel incat toata zona garii si cea din spate unde se ajunge la depozit, sa poata fi controlata dintr-un singur variator, in timp ce la intrarea in gara semafoarele se pun pe rosu si orice tren este automat oprit pana la inchiderea manevrei!
Voi reveni cu aceasta schema!
Pentru circuitul de sus, am creat o schema similara, in plus aceasta are un semafor comandat automat pe tronsonul de oprire al celui de-al treilea tren. Optional se pot comanda doua sau trei trenuri pe acelasi circuit analog, sau se poate comanda numai un singur tren in direct fara alte implicatii ale automatului decat semafoarele in trecerea trenurilor.
http://trenulete.info/scheme/images/th_schema-automatizare-3c-sus.jpg
La aceasta schema se va conecta o alta ce va face transferul pe comanda "manevra" astfel incat toata zona garii si cea din spate unde se ajunge la depozit, sa poata fi controlata dintr-un singur variator, in timp ce la intrarea in gara semafoarele se pun pe rosu si orice tren este automat oprit pana la inchiderea manevrei!
Voi reveni cu aceasta schema!
#10
Postat 19 July 2008 - 07:34 AM
Aplicarea pe un circuit miniaturizat a schemei 3c
http://i212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/vrajeala/th_grup-auto-1.jpg
Detalii despre cum arata inainte si despre constructie aici:
http://trenulete.inf...izare3c-sus.htm
http://i212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/vrajeala/th_grup-auto-1.jpg
Detalii despre cum arata inainte si despre constructie aici:
http://trenulete.inf...izare3c-sus.htm
Arata acest topic
Pagina 1 din 1