Modelism - RHC Forum: Rachetoplane S8E/P Buzau - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Rachetoplane S8E/P Buzau Concurs international

#1 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 17 May 2008 - 07:31 PM

Are loc maine.
In ultimele aproape 30 de ore am tras tare (2 ore pauza de somn) sa-mi fac model nou.

Participarea e restransa. Din Serbia vin doi tipi foarte buni. Asta face concursul international - daca se va tine, din lipsa de ce trebuie.....

La rachetoplane e problema cu motoarele in continuare. Sunt prea scumpe, nu e voie, etc.

Aseara eram in stadiul de gabarite (neinspirate si aproape de unica folosinta).

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-23-1211045499.jpg

Aceasta postare a fost editata de mvpricop: 17 May 2008 - 08:34 PM

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#2 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 17 May 2008 - 07:33 PM

Imediat dupa scoatere de pe gabarite, la cantar, sa vad ce si cum.
Nimic deosebit, urmeaza greutate de adaugat.

Rezistenta si rigitate la incovoiere prea mare la planul central si prea mici in urechi.
Rigiditate la rasucire din parti.... Cel mai trist.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-23-1211045632.jpg

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#3 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 17 May 2008 - 07:35 PM

Am tras si flaperoanele interioare monobloc.
Ramane de rigidizat aripa la rasucire.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-23-1211045747.jpg

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#4 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 17 May 2008 - 07:37 PM

Incercarea moare n-are, da' e degeaba.
Daca dadeam mai inspirat gaurile in nervuri, firele ar fi avut oarece efect.
Totusi, trebuie tensionate, dar nu prea mult....

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-23-1211045830.jpg

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#5 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 17 May 2008 - 07:38 PM

Asta e mult prea greu. Ma, cum au altii curaj sa faca din balsa de 2 sau chiar 1.5mm?

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-23-1211045902.jpg

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#6 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 17 May 2008 - 07:39 PM

La final, dupa cum se vede, plus o mizerie infernala.
Trebuie sa fac bagajul si sa merg cu ce am.

Heil flai!
Doar aur, fara parai!

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-23-1211045993.jpg

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#7 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2008 - 10:48 AM

mvpricop, la 17 May 2008, 19:33, a spus:

Rezistenta si rigitate la incovoiere prea mare la planul central si prea mici in urechi.
Rigiditate la rasucire din parti.... Cel mai trist.

La planul central se vede ca ai bagat carbon - la urechi nu.
La torsiune se va mai rigidiza in oarecere masura dupa infoliere.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#8 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2008 - 10:48 AM

mvpricop, la 17 May 2008, 19:33, a spus:

Rezistenta si rigitate la incovoiere prea mare la planul central si prea mici in urechi.
Rigiditate la rasucire din parti.... Cel mai trist.

La planul central se vede ca ai bagat carbon - la urechi nu.
La torsiune se va mai rigidiza in oarecere masura dupa infoliere.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#9 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2008 - 10:50 AM

mvpricop, la 17 May 2008, 19:38, a spus:

Ma, cum au altii curaj sa faca din balsa de 2 sau chiar 1.5mm?

Curajul se cheama "vacuum bagging"...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#10 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 19 May 2008 - 11:18 AM

Valteras, la 19 May 2008, 11:48, a spus:

mvpricop, la 17 May 2008, 19:33, a spus:

Rezistenta si rigitate la incovoiere prea mare la planul central si prea mici in urechi.
Rigiditate la rasucire din parti.... Cel mai trist.

La planul central se vede ca ai bagat carbon - la urechi nu.
La torsiune se va mai rigidiza in oarecere masura dupa infoliere.

Teoretic da, ca inchizi chesonul...practic nu, e prea flexibila si subtire folia aia a ta! Data viitoare inchide chesonul de bord de atac, cu balsa si pe intrados!!!!
Te-ai intors, dai detalii despre concurs?
Degeaba te aricesti aici, asta e subiect de racheto...chiar daca il scoti in fata ca hareoplan!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 19 May 2008 - 11:20 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#11 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 19 May 2008 - 12:09 PM

V-am prins, vrajitorilor.

Am fost, dar m-am intors si fara poze/filme si fara model si mai lefter cu 150E.
Am pus mana pe aripile unui sarb. Sunt beton, la 70grame. N-am crezut ca poate fi posibila o rigiditate atat de mare. Fiind impanzita nici nu prea ai cum sa o apuci sa tragi de ea.... Daca la o aripa clasica ai bordul de atac placat cu balsa pe intrados si extrados si ai si lonjeron ca un fel de perete vertical, atunci la ei, toata cutiuta asta era din carbon, format pe matrita - nu stiu daca in vid, dar, oricum, fara autoclava. Nervurile sunt placate pe toata lungimea cu placuta uniaxiala, subtire. Bordul de fuga era o tija de carbon uniaxiala de 1mm sau chiar mai subtire. Legatura nervurii cu el era prin placutele de carbon de pe intrados si extrados. Impanzirea ori cu matase de parasuta, ori cu hartie de matase mai groasa, ori cu folie normala.

Despre aripa:
Valteras, n-am apucat sa mi-o impanzesc. Ma gandeam sa pun mai vreo doua straturi de folie subtire, doar-doar se va mai rigidiza.

Fuselaje:
Ca si club, am cumparat doua, la 40E. Fibra de sticla botul si un tub de carbon tronconic, grinda de coada.
Botul nu e ceva deosebit. Rusine ca am cumparat.

Motoare:
Sarbesti, 30Ns, 6.5/buc. Fara rusine.

O posibilitate, la o aripa fara flaperoane e sa fie prinsa cu un singur surub, pe un fel de piedestal plan.
Cand aterizezi la punct fix si dai intentionat cu botul de pamant, risti sa dai si cu aripa si in loc de doua puncte de prindere cu rupere, ai un punct care permite o oarecare pivotare.
Majoritatea au eleroane - flaperoane. Sarbul meu (Zivan) nu avea. Oferea aripa cu 100E, la reducere.

De data asta au fost trei sarbi la concurs. Au luat locurile 1 si 2. Eu am nimerit pe 3 din cauza ca Zivan (al treilea sarb), a avut zero in prima mansa (loopinguri) - nu stiu din ce motiv si a abandonat - erau dupa una sau doua zile de concurs, la vreo 3 probe, obositoare. Am mai nimerit pe locul 3 si pentru ca celelalte doua echipe, de la Suceava si Pucioasa nu au concurat, ca sa faca economie de motoare.

Concurs:
Am folosit receptorul R16Scan, a mers normal, desi e cam greu - 17g.
Am ajuns tarziu pe camp si nu am avut timp sa mai arunc cu modelul.....
In tren, am incercat sa programez un mixer de flaperon, dar n-a iesit ce trebuie. Rusine.

La primul start, am oscilat destul de tare in ascensiune, dar am aterizat pe banda. Timpul de zbor foarte scurt. Rusine.

La doilea, dupa ce s-a terminat motorul, modelul tragea foarte tare intr-o parte. Unii ziceau ca s-a rupt ceva. La aterizare, am constatat ca grinda de coada de rasucise cu vreo 20 grade. Adica ampenajul orizontal face vreo 20 grade fata de aripa. S-a intamplat din cauza conceptiei fuselajului. Motorul e paralel cu generatoarea de extrados a tubului tronconic si foarte aproape. Jetul a incalzit si inmuiat tubul. Aripa fiind torsionata rusinos de mult din nastere, trebuie sa dau comanda la eleroane substantiala in ascensiune. Ampenajele se opun rasucirii si tubul de carbon (undita - o fi si ceva sticla prin el) este rasucit la greu. Apoi se raceste si ramane asa.....

La al treilea start, am tras cu modelul stramb. Am cam balarit-o si mi-au dat zero.
Am dat modelul colegului si cu asta basta. Poate si-l repara, ca a facut numai zero cu ale lui. Ii fac cadou si un receptor Multiplex, ca are o ciunga GWS cam paradita.

Acuma trebuie sa-mi iau un pic de tesatura de carbon, sa intaresc aripa in constructie, dar solutia finala e cu matrita, vid, nu se ezista scapare.

Aceasta postare a fost editata de mvpricop: 20 May 2008 - 02:55 PM

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#12 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 19 May 2008 - 12:54 PM

Apropos de ce s-a intamplat la Chitila.
Si la rachetoplane pericolul e mare.
Montam avion pe rampa, puneam fitil, etc., altul de la 5m lanseaza si modelul intra in loopinguri, vaj, vaj, cu revenire periodica pe langa locul de lansare, ca la boomerang.... Eram atat de preocupat incat nici nu ma uitam.... S-a terminat cu bine.
Insasi lansarea e un eveniment. Motorul poate exploda la aprindere. Cand lanseaza unul de la 3m de tine, se lasa cu tresarire......
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#13 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 20 May 2008 - 12:39 PM

Am primit niste poze de la dl. Lucian Sercaianu, organizatorul concursului.
Aici e o lansare de-a mea. Cam stramba.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1211279981.jpg

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#14 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 20 May 2008 - 12:42 PM

Campionul cu modelul. Are eleroane.
Emitatoarele folosite de sarbi sunt numai Graupner (MC-19, MC-14(?), parca 35MHz), cu antene scurte - dintr-acelea flexibile, pentru confort. Nu i-am intrebat de receptoare si alte lucruri. N-a fost timp, pur si simplu.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1211280149.jpg

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#15 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 20 May 2008 - 12:43 PM

Pregatiri de lansare.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1211280182.jpg

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#16 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 20 May 2008 - 12:44 PM

Si de data asta am facut prostia sa stau langa rampa la lansare. Ti-e greu sa corectezi traiectoria cu modelul deasupra ta, iar la aterizare trebuie sa fii langa panglica, sa poti sa il aduci. Ma rog, de la anul va fi un punct.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1211280271.jpg

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#17 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 20 May 2008 - 12:45 PM

Alta lansare.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1211280333.jpg

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#18 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 20 May 2008 - 12:46 PM

Modelul celui care a fost al doilea.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1211280374.jpg

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#19 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 20 May 2008 - 01:29 PM

mvpricop, la 20 May 2008, 13:46, a spus:

Modelul celui care a fost al doilea.

fara eleroane?
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#20 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 20 May 2008 - 02:50 PM

Da, fara.

Oricum, majoritatea cam au, dar sunt flaperoane.
Cel care a luat locul intai, are numai eleroane si dupa ce m-am uitat mai atent la poza, am observat ca nu are directie.

Aceasta postare a fost editata de mvpricop: 20 May 2008 - 02:52 PM

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#21 Useril este offline   st3fy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 19-January 03

Postat 22 May 2008 - 08:21 PM

Suceava nu a concurat pt ca nu avea motoare adevarat dar nu din economie.Bv pentru locul 3 pot sa te felicit.ai avut mare b afta cu sarbul care a tras 0.Cat despre lansarile de la 5 m poti sta linistit ... mai bine ti-ai face probleme la tine sau la alti romani nu la straini.Doar noi nu stim sa stapanim prea bine mansa si sa nu bagam lumea in sperieti.uitate chiar in poze ca sunt strainii la 1 m de rampile de lansare si nu au nimic.Stai fara grija ca nu ai ce sa patesti daca stai a colo.tocmai de asta e startul asa proiectat.Nu se poate intampla nimic.FAI are grija de concuristi :blink:.multa bafta pentru la national sau la bacau daca se tine.Simpatica aripa.

pe www.csta-suceava.com vor aparea in cateva zile pozele si cateva filme (vreo 5)cu lansarile la S8EP.Bafta ... ne mai auzim la anul.
0

#22 Useril este offline   zola 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 21-July 07

Postat 03 November 2008 - 08:15 PM

Salut! ma ajuta cineva cu un plan de racheto plan?
Am mai facut demult unul dintr-o revista pioneres parca rachetomodelism pioneresc , dar din lipsa de motor (atunci nu stiam de azotat+zahar) , a fost folosit pe post de planor ''de mana'' pana am incercat sa il lansez cu rachetute de revelion ... ( alea mici de fac ''niiiiiiuuuuu-poc) ))) ei bine si poc a facut si el
in carte se explica ca motoarele se fac din sulf+azotat+carbune + inca ceva nu mai tin minte ... oricum ... eara foarte dubios amestecul , dupa ce se turna intr-un cartus de vanatoare se presa ...(imi eara cam frica sa fac asta ... nu cva sa raman fara degete )
Metoda azotatului +zahar parte destul de ''safe'' sa inteleg ca la rachetoplane se foloseste alt motor?
Oto si crevetii lui..
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu