Sfat achizitie elicopter pentru incepator...
#61
Postat 22 April 2009 - 11:54 AM
HBK2-ul pe brushless-uri are pinion cu 9-10 dinti.
Axul motorului original cu perii, mi se pare ca este de 2mm si pinionul de pe el nu o sa se potriveasca pe axul
de 2.17mm sau 3.17mm asa ca nu te chinui sa il scoti.
Vlad, pinionul ala se scoate foarte usor daca ai scula potrivita.
Pusul la loc e mai complicat ca trebuie batut si risti sa strici motorul.
Sfinte sunt pinioanele cu surubel si loctite...
#62
Postat 24 April 2009 - 06:48 AM
Si a venit cu un pinion de 13T pe ax de 3.17 mm.
Eu nu a trebuit sa schimb axul. Cel scurt a fost ok. Si s-a potrivit si pinionul care se fixeaza cu un surub inbus.
Pune si tu o poza a motorului!
Succese.
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#63
Postat 24 April 2009 - 04:38 PM
asa este motorul a venit cu un ax de rezerva si cu pinion de 13 dinti.
Axul are doua diametre la cele 2 capete. La un capat (cel care se infige in rotor) ambele axuri au acelasi diametru. La capatul celalalt (unde se prinde pinionul (cu un surub pana imbus)) diametrele sunt diferite: la cel original este mai mic, iar la cel de rezerva este mai gros. pinionul se potriveste foarte bine pe axul de rezerva intrebarea este cum sa le schimb, ca la capatul infipt (sau insurubat?).
O sa vin si cu ceva poze.
Salutari,
Alex
#64
Postat 24 April 2009 - 05:07 PM
Iar motorul se potriveste perfect in sasiu, il prinzi cu 2 suruburi, ev. 2 saibe sa nu se zdrobeasca plasticul.
Il pui in pozitia in care poti trece o coala de hartie intre pinioane fara sa se rupa :angry:
Nu ai de ce sa schimbi axul.
S-ar putea sa ai axul lung montat (cel de EDF). In cazul asta nu ai incotro.
Iata poza...

Aceasta postare a fost editata de docmarius: 24 April 2009 - 05:19 PM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#65
Postat 03 May 2009 - 04:29 PM
revin cu o intrebare. Impreuna cu motorul am cumparat si un regulator de turatie (http://^&*(*&%$%^&%#...del-p-1118.html) (sper sa nu se considere reclama sau ceva).
Ideea e ca de la regulator pleaca spre motor 3 fire identice. Oare nu are importanta care se leaga de care de la motor? Ca la motor au culori deiferite ca sa inteleg si eu ceva dar astea de la regulator nimik.
Cu multumiri,
Alex
#66
Postat 03 May 2009 - 05:17 PM
Green_Alex, la May 3 2009, 05:29 PM, a spus:
revin cu o intrebare. Impreuna cu motorul am cumparat si un regulator de turatie (http://^&*(*&%$%^&%#...del-p-1118.html) (sper sa nu se considere reclama sau ceva).
Ideea e ca de la regulator pleaca spre motor 3 fire identice. Oare nu are importanta care se leaga de care de la motor? Ca la motor au culori deiferite ca sa inteleg si eu ceva dar astea de la regulator nimik.
Cu multumiri,
Alex
Legi oricum si daca nu ai nimerit sensul de rotatie,inversezi doua dintre ele.Faci asta cu motorul montat dar necuplat la pinionul mare.
#67
Postat 05 May 2009 - 12:18 PM
docmarius, la Apr 24 2009, 06:48 AM, a spus:
Si a venit cu un pinion de 13T pe ax de 3.17 mm.
Eu nu a trebuit sa schimb axul. Cel scurt a fost ok. Si s-a potrivit si pinionul care se fixeaza cu un surub inbus.
Pune si tu o poza a motorului!
Succese.
Salut,
revin cu o poza a motorului si axurilor.
Mai jos se vede capacul de la motor (rotorul) cu axul lung si subtire montat (nu stiu ce inseamna EDF :D ).
Alaturi se vede axul mai gros si pinionul care se potriveste foarte bine e el.
Ieri am incercat sa trag cu un cleste de axul vechi si pare a fi intepenit destul de bine.
In poza 2 se vede capatul de sus al rotorului in care este infipt axul original. nu pare a avea nici filet si nici macar niste sunturi. Nici axul de rezerva nu are nimic la capat. Asadar...cumpar un cleste mai mare? :D Acolo unde inteligenta nu functioneaza incerc cu forta?
Cu multumiri,
Alex
Aceasta postare a fost editata de Green_Alex: 05 May 2009 - 12:22 PM
#68
Postat 05 May 2009 - 01:21 PM
Pentru presat folosesti tot menghina. Nu mai ai nevoie de nici un dispozitiv.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 05 May 2009 - 01:24 PM
#70
Postat 05 May 2009 - 05:06 PM
alexvid, la May 5 2009, 04:11 PM, a spus:
E foarte posibil sa iasa pe partea cealalta. asa mi se pare normal. daca ar iesi usor, ar pleca axul cu tot cu elice.
Pai de iesit poate iese, dar ala care e mai gros sigur nu intra altfel.
Si ala tre sa-l bag cu clopotul pe motor, ca partea mai groasa a axului nu trece prin stator.
O fi oare vreo ideie sa-l incalzesc?
Ma gandesc ca poate se dilata si cedeaza eventual si poxi-ul (daca au folosit).
O sa vad daca gasesc pe aici vreo menghina desi....slabe sanse.
Va salut de la sol,
Alex
#71
Postat 06 May 2009 - 05:01 AM
Alta solutie eleganta este sa asezi...nu sa strangi...clopotul pe universalul unui strung. Bacurile sa fie deschise doar cat sa ghideze, fara jocuri, axul. Presezi cu un cotor de burghiu fixat in mandrina de la papusa mobila.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 06 May 2009 - 05:03 AM
#72
Postat 06 May 2009 - 12:05 PM
Ieri, in urma unor operatiuni de mare anvergura ce au solicitat implicarea a mai mult de un neuron am reusit sa scot axul vechi si sa-l pun pe ala nou.
Acum, cat de bine.....om trai si om vedea. In cele din urma am folosit letconul ca sa incalzesc zona din jurul axului si un dorn improvizat pentru a impinge axul. Se pare ca era totusi lipit si cu ceva, banuiesc ca locktite.
Am pus noul ax, dar acum mi se pare ca rotorul nu este aliniat perfect, cand invart distanta intre baza clopotului si corpul de fixare a motorului variaza (cam +/- 0.5 mm).
O fi o erare neglijabila sau sa incerc sa-l scot si sa verific atat axul cat si motorul din nou?
Stiu ca pun multe intrebari dar alta cale de a invata fara a comite greseli majore...mai greu pe aici.
Salutari si multumiri,
Alex
#73
Postat 06 May 2009 - 01:03 PM
#74
Postat 06 May 2009 - 08:41 PM
Nu cred ca e neglijabil jocul de 0.5 mm dat fiind ca motorul se va invarti pe undeva pe la 40000rpm...
Si eu recomand metoda cu stransul menghina. In nici un caz nu ciocanul. Ori deformezi clopotul ori indoi axul!
Ca ai intrebat: EDF e Electric Ducted Fan, adica elice intubata electrica. Acolo ai nevoie de axul mai lung si cu capatul mai subtire.
Succese!
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#75
Postat 06 May 2009 - 08:59 PM
niste detalii tehnice :
- Pas variabil pentru 3D
- Giroscop independent cu Heading-Hold (AVCS)
- Rotor anticuplu pe sistem de transmisie cu curea
- Pas variabil la rotorul anticuplu pentru un control precis
-Diametru rotor principal: 630 mm
-Diametru rotor anticuplu: 152 mm
-Lungime: 800 mm
-Inaltime: 225 mm
-Masa: 470 g (complet echipat)
Elicopter complet montat
- Acumulator LiPo 11.1V/ 1800 mA
- 4x Servomecanisme 9 g
- Motor brushless Outrunner
- Regulator brushless 30 A
- Giroscop EG-301 (V3)
urmeaza niste poze + film http://www.youtube.c...h?v=kLTkWvSij6U
#76
Postat 06 May 2009 - 09:28 PM
9unuunu, la May 6 2009, 09:59 PM, a spus:
niste detalii tehnice :
- Pas variabil pentru 3D
- Giroscop independent cu Heading-Hold (AVCS)
- Rotor anticuplu pe sistem de transmisie cu curea
- Pas variabil la rotorul anticuplu pentru un control precis
-Diametru rotor principal: 630 mm
-Diametru rotor anticuplu: 152 mm
-Lungime: 800 mm
-Inaltime: 225 mm
-Masa: 470 g (complet echipat)
Elicopter complet montat
- Acumulator LiPo 11.1V/ 1800 mA
- 4x Servomecanisme 9 g
- Motor brushless Outrunner
- Regulator brushless 30 A
- Giroscop EG-301 (V3)
urmeaza niste poze + film http://www.youtube.c...h?v=kLTkWvSij6U
ia ceva mai serios ,la care sa gasesti piese mai usor...
preferabil kit si cumpara separat fiecare componenta
filmuletul din linkul tau e film de prezentare al productaorului- si ar trebui sa impresioneze cu ceva
daca te uiti la minutul 1:03 la acel low inverted ..coada ii tremura rau(si ar trebui sa fie un heli bibilit frezat parfumat)-deci gyroscopul..lasa de dorit.
in rest eu personal nu am nici cea mai mica incredere in ceva montat.
numai bine
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#78
Postat 07 May 2009 - 08:14 PM
9unuunu, la May 7 2009, 05:10 PM, a spus:
Acum doua saptamani eram in aceeasi postura ca si tine, buget 10 mil si sperante mari :D .
Momentan am depasit bugetul cu vreo 3 mil. , dar sunt mandrul posesor al unui Mini Titan E325(veteran de altfel) si a unei radiocomenzi Graupner MX-12.
Urmeaza si un giro bun cu servo digital pe coada , lipo packs cu charger si balancer + multe ore pe simulator.
Incearca sa le cumperi treptat ca a iti fie mai usor dpdv financiar. ( Radiocomanda prima !)
Thunder Tiger Raptor 30/50 - inca in stadiul de montaj.
Graupner MX-12.
#80
Postat 09 May 2009 - 11:41 AM
Succes in alegere
#81
Postat 10 May 2009 - 01:50 PM
#83
Postat 10 May 2009 - 05:38 PM
Green_Alex, la May 10 2009, 04:34 PM, a spus:
Cu multumiri,
Alex
Eu as incerca sa-l repar.
Monteaza motorul (rotorul pe stator), si cu un levier (surubelnita dreapta), mai egalizeaza spatiul liber. Ar trebui sa-l poti 'indrepta' suficient, dar ai grija sa nu-l zgirii.