Modelism - RHC Forum: Motor Aero pe benzina - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motor Aero pe benzina

#1 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 November 2005 - 08:46 AM

AM auzit pe aici prin grupul nostru de modelisti cica ar exista niste motoare aero pe benzina de 6 cc 10cc 15 cc\ daca stiti ceva bagati mare sa vedem cum punem mana pe niste motoare dastea....
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#2 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 November 2005 - 08:10 PM

Pe asa mici as pune si io mina dar n-am auzit pina acuma.Dupa cunostintele mele incep de pe la 20-25cc in sus si 250€ tot in sus. :D
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#3 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 November 2005 - 10:47 PM

A fost sigur un subiect deschis de un automodelist cu asa ceva (dorea sa-si puna pe o masinuta). Erau motoare de 6,3cmc convertibile benzina/alcool, in variante auto, navo, dar si aero, facute de niste italieni. Am avut linkul in "favorite" dar l-am pierdut odata cu reinstalarea de sistem. In tot cazul trebuie cautat in ultimele 2 luni pe la auto sau tehnice.

Siteul era in limba engleza, al unui magazin ce vindea aceste motoare italienesti.

(edit.) L-am gasit, e pe subiectul asta http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...=ST&f=3&t=6003&

Aceasta postare a fost editata de navigator: 04 November 2005 - 12:01 AM



0

#4 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 November 2005 - 12:50 AM

Am tot editat postul de mai sus si poate Skyspy n-a vazut ca am gasit referirea la motoarele Campagnucci.
Asa ca mai postez aici un link ce mi se pare interesant la prima vedere (sint prea obosit sa-l mai citesc acum)
http://www.rcuniverse.com/forum/m_677914/m...e_1/key_/tm.htm


0

#5 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2006 - 09:26 PM

Mi-am adus aminte de acest subiect .... mai stie cineva ceva ? noutati ....
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#6 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 02 November 2006 - 11:41 PM

Webra face un motor pe benzina de 15cc (pt heli). Pretul arde...
www.redsky.ro
0

#7 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2006 - 11:46 PM

Pai decat sa ardem avioane si metanol aiurea mai bine sa arda un motor... baga si tu ceva informatii te rog frumos :(
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#8 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 03 November 2006 - 05:11 PM

http://www.webra-austria.at/motor.php?sear...er=HELI&lang=EN


5-600 euro

Aceasta postare a fost editata de Red Sky: 03 November 2006 - 05:18 PM

www.redsky.ro
0

#9 Useril este offline   Jimmy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 927
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj 305500
  • Interests:Aeromodelism

Postat 04 November 2006 - 05:55 PM

Salut!

Nu prea pricep care e rostul unor motoare pe benzina la capacitati de 5-7ccm.

La capacitati de la 20ccm in sus pare sa fie o logica ( diferenta de pret la consumul mare de combustibil ), daca le compari cu motoarele pe metanol.

La capacitati pana la 10-15ccm, sunt diferente mari la raportul greutate/putere intre metanol si benzinar.....
Probabil aceste diferente scad , pe masura ce creste capacitatea motorului....

Parerea mea....

...........................Jimmy................................................
......
SE-5a powered by YS Yamada
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
0

#10 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 04 November 2006 - 06:52 PM

Jimmy, la 4 Nov 2006, 17:55, a spus:

Salut!

Nu prea pricep care e rostul unor motoare pe benzina la capacitati de 5-7ccm.

Depinde cat zbori....
DT
0

#11 Useril este offline   Jimmy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 927
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj 305500
  • Interests:Aeromodelism

Postat 04 November 2006 - 09:43 PM

Jimmy, la 4 Nov 2006, 17:55, a spus:

La capacitati pana la 10-15ccm, sunt diferente mari la raportul greutate/putere intre metanol si benzinar.....

.......depinde ce pretentii ai de la un motor de 5-7ccm....
SE-5a powered by YS Yamada
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
0

#12 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 04 November 2006 - 09:58 PM

Jimmy, la 4 Nov 2006, 21:43, a spus:

Jimmy, la 4 Nov 2006, 17:55, a spus:

La capacitati pana la 10-15ccm, sunt diferente mari la raportul greutate/putere intre metanol si benzinar.....

.......depinde ce pretentii ai de la un motor de 5-7ccm....

Iar dam in alte alea...

Am un motor de 10 cc cu care ma dau la un zbor de aproximativ 12-13 minute cu un rezervor... rezervorul are 300 ml si mai ramane ceva in el .. sa zicem 30 ml. la 10 zboruri consum evident 2.7 l . cum zbor si eu si fratimiu pe acelasi avion... consumam un bidon de 5 litri intr-un weekend. Cum vara se poate zbura in fiecare weekend si un bidon costa cam 1 milion rezulta frumos 4 milioane pe luna. Si nu pun la socoteala faptul ca vara se intuneca la 9 seara ... si io ies de la servici pe la 6 . Te las pe tine sa faci socoteala cu benzina...

Am si un motor de 15 cc in 4T care pare a fi si mai gurmand cu toate ca se zice ca astea in 4T consuma mai putin... poate la relanti...Si la 4T cu 20 % nitro costa si mai mult combustibilul...

Motorul de 7.5 cc are la dispozitie un rezervor mai micut dar daca scapa modelul ma dau cu el pana nu se mai vede afara... polistirenul din BOB se face praf sau pana iese fum din motor.

Deci, doar combustia pe luna, la metanol pe mine personal ma costa undeva la 100 de euro. Si io zbor putin... sunt oameni pe camp la clinceni care zboara dublu decat mine.

Acum intelegi de ce ar avea sens un motor oricat de puturos si de mic pe benzina... ?

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 04 November 2006 - 09:58 PM

DT
0

#13 Useril este offline   Jimmy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 927
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj 305500
  • Interests:Aeromodelism

Postat 05 November 2006 - 12:11 AM

......ca sa nu dam in alte alea.....
.
.
.
si ca sa nu ma repet cu quote, fii cu ochii pe greutate/putere

OS Max FX

SPECIFICATIONS
Stock Number: OSMG0591
Displacement: 0.912 cu in (15.0 cc)
Bore: 1.091 in (27.7 mm)
Stroke: 0.976 in (24.8 mm)
Practical RPM: 2,000-16,000
Output: 2.8 hp @ 15,000 rpm
Weight: 19.3 oz (550 g)
Includes: Muffler, Safety Propeller Locknut Assembly, #8 glow plug
Requires: fuel, mount & prop
Recommended Propellers: 13x8-9
-------------------------------------------------------------------
Webra bezin

order no. 1067HI
volum ccm / cu in 15.00 / 0.91
power PS / KW 3.00 / 2.24
rpm 1/min 2000 - 16000
bore mm 27.60
stroke mm 25.00
weight g 780.00
system of control front intake
porting Schnürle
ballbearing 2
liner piston set AAR
crankshaft mm 9,5
crankshaft 5/16"
carburetor 1064/417
silencer
SE-5a powered by YS Yamada
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
0

#14 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 05 November 2006 - 02:15 AM

Jimmy, la 5 Nov 2006, 00:11, a spus:

OS Max FX

Output: 2.8 hp @ 15,000 rpm
Weight: 19.3 oz (550 g)


Webra bezin

power PS / KW 3.00 / 2.24
weight g 780.00


Jymmy, la 4 Nov 2006, 17:55, a spus:

La capacitati pana la 10-15ccm, sunt diferente mari la raportul greutate/putere intre metanol si benzinar.....


La un model de 5Kg, o diferenta de 230gr (+5%) eu zic ca e acoperita de 0.2cp (+7%).


Hai sa vedem cum stam si cu costul carburantului.

Un heli maninca 600ml de metanol (~20% nitro) la un zbor => 24 lei/zbor.

In aceleasi conditii (durata a zborului si greutate) benzinarul consuma 300ml de benzina si 12ml de ulei => 1 + 0.5 = 1.5 lei/zbor.



Hm?

Aceasta postare a fost editata de Red Sky: 05 November 2006 - 02:19 AM

www.redsky.ro
0

#15 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 November 2006 - 09:37 AM

Zod, Red Sky si toti cei ce au sesizat importanta motoraselor pe benzina (cele sub 10cmc), uitati-va aici http://www.compagnuc...4/eng/index.htm . La contact gasiti adresa de mail ca sa cereti informatii suplimentare.
De vindut se vind in Europa prin comanda si posta (asa mi-au raspuns prin mail). In America sint (sau erau acum 2 ani) cel putin 2 magazine care desfac asa ceva.

Motorasele pentru avioane au tot 6,28 cmc si cintaresc 490 gr in varianta cu aprindere pe scinteie la care se mai adauga pakul de 4,8V pentru aprindere. Din pacate, acolo unde e specificata puterea de max. 1,3 hp la 17 500 rpm, nu se specifica in care caz e obtinuta: benzina sau alcool (inclin sa cred ca pe alcool).

Oricum, daca si Webra a inceput sa fabrice benzinare mai mici de 22cmc, inseamna ca a inceput sa se miste ceva.


0

#16 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 05 November 2006 - 10:46 AM

Jimmy, la 5 Nov 2006, 00:11, a spus:

......ca sa nu dam in alte alea.....
.

Ok.. renunt.. motoarele pe benzina sunt o prostie.
DT
0

#17 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 05 November 2006 - 07:41 PM

nu sunt o prostie....io mananc un bidon de 5l de metanol intr-un week-end.adica doua zile a 5 zboruri/ zi /500 ml rezervorul.
modelul in constructie va fi echipat cu benzinar.
flying is my life...
0

#18 Useril este offline   Jimmy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 927
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj 305500
  • Interests:Aeromodelism

Postat 05 November 2006 - 08:25 PM

Motoarele pe benzina NU sunt o prostie!

Probabil nici cele de 5-7ccm PE BENZINA.

Probabil ca cel ce da, sa zicem 500-600 de euri ( nu eu am spus-o )pe un motor de 5-7ccm pe benzina, NU se gandeste cam ce ECONOMIE de euri face, comparativ cu costurile unui motor pe metanol ( la combustibilul consumat/luna de ex. ).

Cei ce vor sa faca economie....de bani de combustibil, se gandesc la un motor pe benzina DE LA 25ccm IN SUS, comparat cu cheltuielile cu metanolul, avute cu un motor de ACEEASI capacitate. Nementionand faptul realist, de a achizitiona un motor Pe benzina de 50-70ccm, poate chiar mai mare; la pretul mai sus amintit.
Pe scurt, ECONOMIA SE FACE COMPARAND CHELTUELILE PE COMBUSTIBILUL CONSUMAT de catre cele doua categorii ( benzina/metanol ) la motoare PESTE 25ccm, unde sunt consumuri mari de combustibil/ora de zbor.Si diferenta de pret a motorului in sine, este rapid amortizata.
Nu e cazul motoarelor sub 10ccm.unde cu pretul de pe un benzinar cumperi aproape zece metanoale si consumul de combustibil/ora de zbor, e MULT mai MIC.

Da Luci, comparatia facuta, e intre DOUA MOTOARE DE 15ccm! ( sau 30-35 ).
.
.
La un motor de 5ccm ,bujia si aprinderea+bateria se apropie de 1/1 din greutatea motorului!Si nu mai sunt valabile procentele amintite.
.
.
Si aeromodele de 5kg, cu motoare de 15ccm?Hmm!
.
.
Te stiu obisnuit cu "rezerve" in PLUS ,cand e vorba de ccm/kg de model.De fapt, toti ne simtim mai bine cu aceasta"rezerva" de putere/capacitate per kile de model.
.
.
Pai kg/CP se socotesc si la chestii ce se taraie pe pamant ( vezi formula unu la automobilism ), daramite la lucruri ce tre sa zboare ( Kg-mele MOTORULUI nu al vehiculului per total )....parca tine de calculele ce se fac in stabilirea randamentului....
SE-5a powered by YS Yamada
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
0

#19 Useril este offline   Jimmy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 927
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj 305500
  • Interests:Aeromodelism

Postat 05 November 2006 - 11:12 PM

Un articol interesant despre benzina vs metanol gasiti aici:
.
.
http://www.rcfaq.com...S/gasorglow.htm
SE-5a powered by YS Yamada
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
0

#20 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 05 November 2006 - 11:20 PM

Citeaza

$7-18/gal, depending on nitro content

asta ai vazut? e la juma de pret la ei fata de noi... tine cont si de asta ca, comparatia aia nu e obiectiva 100%
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#21 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 06 November 2006 - 12:33 AM

Jimmy, la 5 Nov 2006, 20:25, a spus:

Da Luci, comparatia facuta, e intre DOUA MOTOARE DE 15ccm!
...
Si aeromodele de 5kg, cu motoare de 15ccm?Hmm!


Jimmy,

Comparatia e facuta intr-un caz particular: Webra .91 Heli
Nu ma referam la capacitati mai mici. Nici nu stiam ca exista.

Iar referitor la 5Kg <> 15cc, din moment ce motorul e pt heli... am crezut ca e clar ca nu ma refer la avioane.

Doar nu ai crezut ca pe un avion de 5kg o sa pun vreodata un puturos de 15 :D
www.redsky.ro
0

#22 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 06 November 2006 - 07:57 AM

Dexter_Jr, la 6 Nov 2006, 00:20, a spus:

Citeaza

$7-18/gal, depending on nitro content

asta ai vazut? e la juma de pret la ei fata de noi... tine cont si de asta ca, comparatia aia nu e obiectiva 100%

Si asta cum e? ..."gas...$2/gal. in the US"
In rest...benzinarele tind sa devina cap de lista in curand, asa cum se strange cureaua cu metanolul. Deocamdata, singura motivatie pentru care romanul nu apeleaza in mod curent la benzinar (in afara de pretul initial mare care, cred eu, la o prima privire, se amortizeaza cu pretul combustibilului), este capacitatea mare a motorului care dicteaza dimensiunea mare a agroplanului. Cum mare parte din noi locuim in apartamente inghesuite, e destul de greu sa gazduim si un avion de talie mare alaturi de noi, ca sa nu mai zic de faptul ca masinile standard pe care mare parte din noi le posedam, nu ne permit sa ducem la camp si modelul si unul-doi prieteni. Situatia incepe sa se schimbe incet-incet si sa ne adaptam situatiei. Metanoalele nu vor disparea peste noapte iar in ceea ce priveste o comparatie directa intre motoarele pe metanol si cele pe benzina, aici e loc mult de discutat.
CONCLUZIA mea: benzinarele nu mai reprezinta viitorul...ele au inceput sa intre deja in firescul prezentului!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#23 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 06 November 2006 - 08:56 AM

Mai sunt doua mici probleme, pe care unii le evita (stiu ei de ce).

Un benzinar inseamna peste 5 Kg (in medie), asta se traduce prin sigurante, tabele, servouri, pista (nu mai zic ce se intimpla la un incident de zbor)...(nu e pentru incepatori si e cam departe de relaxare)..... Un benzinar inseamna 2 metrii sau mai mult, incarcati voi asta pe un autoturism, chiar combi sau break.... (adica cei care n-au duba, sau aeroport in curte, cad din start).
0

#24 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 06 November 2006 - 10:05 AM

vlad1, la 6 Nov 2006, 08:56, a spus:

Mai sunt doua mici probleme, pe care unii le evita (stiu ei de ce).

Un benzinar inseamna peste 5 Kg (in medie), asta se traduce prin sigurante, tabele, servouri, pista (nu mai zic ce se intimpla la un incident de zbor)...(nu e pentru incepatori si e cam departe de relaxare)..... Un benzinar inseamna 2 metrii sau mai mult, incarcati voi asta pe un autoturism, chiar combi sau break.... (adica cei care n-au duba, sau aeroport in curte, cad din start).

Daca nu ma insel RedSky incarca extra de 2.6 m ... in solenta acum are o remorca mica. Atty care avea un Giles verde de 2 m il incarca in Peugeot 206 (asta a fost cea mai tare) !!! . Foke cara frecvent Funtana de 2m cu solenta . John a reusit sa bage YAk-ul de 2 m in Hyundai Accent.

Se poate...

Intradevar costurile sunt mai mari.. avion mai mare servouri mai scumpe ( stiu ca Jimmy nu intelege nici asta cu servourile de calitate si care trag mult) dar la un calcul simplu un avion de 2 m cu bezinar isi amortizeaza costurile suplimentare in cateva luni de zbor. Intradevar probabil ca la un motor de 7 cc diferenta o amortizezi in un an... cand motorul pe menanol deja da semne de oboseala si oricum trebe schimbat.
DT
0

#25 Useril este offline   Jimmy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 927
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj 305500
  • Interests:Aeromodelism

Postat 06 November 2006 - 02:21 PM

Salut D-lor!
Hai sa lasam o secunda motorashele de 5ccm pe benzina si sa visam realist!
Pentru ca sunt destui carora "le sare" cam prea repede "tandara" nu o sa dau nici un nume :D
Ma voi da pe mine exemplu ( si eu fac parte din categoria celor ce se uita in punga ,cand e vorba de "consumuri" ).
Sa zicem ca m-am saturat sa arunc banii pe metanol, ca e prea scump,etc si m-am hotarat sa-mi achizitionez un benzinar ( ceva firesc pana acum ).
Sa vedem "dotarea" :
1. motor pe metanol 2T 6.5ccm pe un trainer cumparat (cel facut de mine a decedat....)
2. motor pe metanol de 7.5 pe un fel de Extra de 1500mm, dupa ce am descoperit ca modelele vandute pt. 6.5 zbora cu.....7.5
3. un motor de 10ccm 2T metanol pe un Cessna de 1800, luat la"reducere".
Trageti linie, stabiliti sumele voi si adunati. In dreptul sumei rezultate puneti: egal cu 0. ( dupa achizitionarea benzinarului sigur nu veti mai pune mana pe metanol ).
BUUUN!
Cel mai ieftin benzinar are cam 25ccm si e in jur de 250 de euri.
Dupa ce-l primesti descoperi ca nu are....toba inclusa in pret ( sau ma rog ,vezi inainte )....inca vro 30 de euri.
Ca sa completez motorul ,mai trebuie elice ...hopa!
O elice modesta pentru noua achizitie, e de trei ori mai scumpa ca una pt 6.5 si dublul uneia de 10
Cel mai mare model pe care il am e Cessna dar din pacate nu pot transfera benzinarul asa ca.....tre sa ma gandesc la un model nou.
Cel mai ieftin model la 1800mm e in jur de 250 de euri.
Servourile le transfer de pe Cessna dar.......hopa!
Vad articolul de pe forum despre servouri de 5-7-10 kg
Imi zic: baiete e nasol,tre sat-ti cumperi macar 4 bucati mai "sanatoase".
Fac totalu la servou-uri si zic: inca 130 de euri pe putin.
Gata.
Hopa!
Mai trebuie un pachet de accu pt. aprindere!
Inca 25 de euri.
Ar fi cazu sa fac totalu B)
Deci:
250+30+2x15 ( macar doua elicii de inceput )+250+130+25 ( nu mai socotesc 10L de benzina cu ulei pt. rodaju "la sol" ca e mizilic ) = rotunjit 700 de euri.
Cam atat m-ar costa "pe moment".
.
.
Si daca tot m-am dat exemplu, hai sa stabilesc un lucru,ce poate va dezamagi pe multi:
- cand m-am apucat de R/C NU mi-am propus sa fiu un super pilot (pt. care antrenamentul la camp e prioritar.... si consumul de comb. e pe masura ).
- mi-am propus sa proiectez, construiesc modele, pe care sa le pot "tine" in aer si pe care sa le pot ateriza fara incidente.
- pentru mine "challenge"-ul e cu modelul, nu cu figurile acrobatice!
- pentru mine e prioritar sa construiesc.
- sa pilotez un model cu 100-120 gr/dm pentru mine e un "challenge" suficient!
- deci tipul de combustibil folosit, NU este un motiv pt. a ma uita "in punga".
- am alte criterii si prioritati la capitolul cheltuieli.
- benzinaru e o tentatie , dar ramane in categoria "pe viitor".
Eu zic sa-i lasam pe snobii modelismului sa-si achizitioneze motorashe de 5ccm cu 5-600 de euroi ( ei sigur nu-si achizitioneaza motorul ca sa faca economii ).
Noi ceilalti ,eventual sa discutam REALIST, despre cum sa "iesim" mai bine cu cheltuielile.
Si dragilor!
Nu mai fiti asa de "abrazivi" :D

Cu stima Carborund http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
SE-5a powered by YS Yamada
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
0

#26 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 06 November 2006 - 02:40 PM

acuma sa o luam si invers.
avem in dotare modelul de 2 m.

poate zbura cu os160 metanol (tot fara toba).cu tot cu un rezonator bun ajunge la 500 de euro.....1 bidon de 5l /weekend
dar poate zbura si cu un 3W de 26 cm3 benzina....per total tot 500 de euro (cu tot cu aprindere)....1 bidon de 5l/weekend dar atentie si cu timp mai mare de zbor.si sunt 5lx3,5 ron litru ca asa e la petrom,nu 5x30 de ron litrul(minim ) cum e un combustibil bun.
elicea si conul le pun oricum si pe un motor si pe altul(logic nu?) deci nu le mai socotesc.

si nu inteleg de ce cei ce au avioane de peste 1800 de mm sunt snobi?e o lista lunga sa stii....

ne cunosti asa de bine incat sa-ti permiti sa faci afirmatii despre noi?

Citeaza

( nu mai socotesc 10L de benzina cu ulei pt. rodaju "la sol" ca e mizilic )

asta e cea mai tare...
da 3 rezervoare ce are? crezi ca tuseste ??
daca dai la sol 10 litri de zburat cand mai zbori ? cand vine iarna?

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 06 November 2006 - 03:16 PM

flying is my life...
0

#27 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 06 November 2006 - 02:53 PM

Jimmy, la 6 Nov 2006, 14:21, a spus:

Eu zic sa-i lasam pe snobii modelismului

Despre cine vorbesti ca sa stiu sa iti raspund sau nu ...
DT
0

#28 Useril este offline   Jimmy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 927
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj 305500
  • Interests:Aeromodelism

Postat 06 November 2006 - 03:26 PM

Jimmy, la 6 Nov 2006, 14:21, a spus:

Hai sa lasam o secunda motorashele de 5ccm pe benzina si sa visam realist!
---------------------------------------------------------------
Eu zic sa-i lasam pe snobii modelismului sa-si achizitioneze motorashe de 5ccm cu 5-600 de euroi ( ei sigur nu-si achizitioneaza motorul ca sa faca economii ).
Noi ceilalti ,eventual sa discutam REALIST, despre cum sa "iesim" mai bine cu cheltuielile.

Draga ZOD!

Incearca sa CITESTI TOT,imi face impresia ca anumite parti din lucrurile scrise de mine sunt VOIT omise de tine.
...Pai era vorba de modele in dotare ( parca ,calculele la metanol sau facut la modele cu motoare de pana la 15ccm ) pe care nu se pot transfera motoare de 25-35ccm!
Iar referirea la snobi avea legatura cu motoarele de 5ccm, nicidecum cu posesorii de motoare pe benzina ,de capacitatile uzuale ( 25-35-50-60 samd ).
In privinta schimbarii motorului TAU pe metanol,cu unul pe benzina, esti sinGurul in masura sa iei o hotarare!
SE-5a powered by YS Yamada
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
0

#29 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 06 November 2006 - 03:38 PM

Jimmy, la 6 Nov 2006, 15:26, a spus:

Jimmy, la 6 Nov 2006, 14:21, a spus:

Hai sa lasam o secunda motorashele de 5ccm pe benzina si sa visam realist!
---------------------------------------------------------------
Eu zic sa-i lasam pe snobii modelismului sa-si achizitioneze motorashe de 5ccm cu 5-600 de euroi ( ei sigur nu-si achizitioneaza motorul ca sa faca economii ).
Noi ceilalti ,eventual sa discutam REALIST, despre cum sa "iesim" mai bine cu cheltuielile.

Draga ZOD!

Incearca sa CITESTI TOT,imi face impresia ca anumite parti din lucrurile scrise de mine sunt VOIT omise de tine.
...Pai era vorba de modele in dotare ( parca ,calculele la metanol sau facut la modele cu motoare de pana la 15ccm ) pe care nu se pot transfera motoare de 25-35ccm!
Iar referirea la snobi avea legatura cu motoarele de 5ccm, nicidecum cu posesorii de motoare pe benzina ,de capacitatile uzuale ( 25-35-50-60 samd ).
In privinta schimbarii motorului TAU pe metanol,cu unul pe benzina, esti sinGurul in masura sa iei o hotarare!

nu nu.. ai inteles bine, ne contrazicem fix pe lucrul asta... io zic ca te scoti la bani destul de repde (2-3 luni de zbor in we) daca renunti la un 7.5 cc si iei un 26 pe benzina oricat de scump ar fi modelul si accesoriile. Plus ca daca tot despici firu in patru zborul cu un avion de 2 m este muuuult mai misto decat cu un avion de 1.5 m care se taraie cu un motor de 5 cc cum am vazut pe la unii.


Revenind la snobi... daca omu are bani si ii plac motoarele care merg cu plutoniu si scot 0.001 cai inseamna ca si-l permite si ca ii place ... NU cred ca e treaba ta ce bani cheltuie unii pe prostii. Asta cu snobismul vine din frustrari adanci si nu isi are locul aici. Daca nu iti permiti munceste mai mult. Modelismul e pur si simplu pentru distractie si privind prin prisma unuia care n-are ce manca noi cu totii suntem snobi..

Am mai vazut atitudinea asta pe forum... si e deplasata ... pe banii mei fac ce vreau io si nu are dreptul nimeni sa ma judece.


Am incheiat .... pt ca ma consider snob din punctul tau de vedere ..
DT
0

#30 Useril este offline   Jimmy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 927
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj 305500
  • Interests:Aeromodelism

Postat 06 November 2006 - 03:38 PM

SILVIU66, la 6 Nov 2006, 14:40, a spus:

ne cunosti asa de bine incat sa-ti permiti sa faci afirmatii despre noi?

Citeaza

( nu mai socotesc 10L de benzina cu ulei pt. rodaju "la sol" ca e mizilic )

asta e cea mai tare...
da 3 rezervoare ce are? crezi ca tuseste ??
daca dai la sol 10 litri de zburat cand mai zbori ? cand vine iarna?

Pai incerc sa va cunosc!
Cel putin aici pe forum http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
.
.
. In privinta cantitatii de combustibil folosit pt. rodajul unui motor,de oricare ar fi el.....
Nu ar trebui sa mire pe nimeni ca un motor rodat insuficient sau deloc ,se "razbuna" pe posesor, intrun fel sau altul!
Probabil ca ,cunosti cazuri.....sau nu?
SE-5a powered by YS Yamada
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu