Modelism - RHC Forum: Bimotor electric - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bimotor electric Constructie, incercari si speram si zbor

#31 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 03 March 2008 - 08:42 PM

Ce nu zice userul INCAS prin modestia caracteristica este ca aeromodelul este macheta unui avion proiectat de institutul INCAS, cu directa implicare a userului de mai sus. Deasemenea impresionanta este si puterea de munca a domnului Craioveanu care pleca noaptea din atelier, dintr-un subsol inghetat, dupa o zi intreaga de munca.
Aviz amatorilor de deponiada....modelul s-a inscris cu acceptul organizatorului! <_<

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 03 March 2008 - 08:48 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#32 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 March 2008 - 08:54 PM

kele, la 3 Mar 2008, 20:39, a spus:

Frumos proiect, frumoasa lucrare. Felicitari!

O observatie legata de tentativa de decolare. Rulati filmul cadru cu cadru in secundele 8-9-10. Profundorul este tras complet, fara ca modelul sa fi avut viteza sau tractiune suficienta pentru decolare. In continuare, din comportamentul modelului, adica ridicarea repetata a botului, indraznesc sa presupun, desi nu se mai vede clar acest detaliu in film, ca a rulat tot asa cu profundorul tras.

Poate decola, daca nu se facea aceasta greseala?

asha zic si eu. poate nea puiu tinea profondoru tras. eu zic ca decola daca era lasat lin... o sa vedem in viitor. spor!
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#33 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 March 2008 - 08:59 PM

Eu zic ca stie ce face nenea Puiu. Dupa mine e subvoltat si submotorizat.

Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#34 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 03 March 2008 - 10:31 PM

Felicitari pentru munca. Nu-l cunosc pe Dl. Craioveanu dar am impresia ca e un dedicat modelismului. Acest avion este un exemplar frumos. Daca-mi permiteti am cateva remarci.
Ajunge cu lauda , acum sa inceapa critica: acest avion n-o sa zboare niciodata normal indiferent de motorizare.( Daca nici 2 motoare seria 5 cu tot cu acumulatorii aferenti, nu fac fata.....).
Suprafata aripii este flagrant de mica.( si mult in spate; creeaza alta parghie la decolare) Presupunand ca vei pune un motor enorm ca tractiune, avionul nu va face decat, in cel mai fericit caz, doar sa directioneze tractiunea.( Da nu e un acrobat).
Nu conteaza cand pleci din atelier, conteaza ce faci acolo.
Cu 10 cm pe latime marita aripa cred ca se schimba mult problema.

Alt sofism de'al meu
0

#35 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 04 March 2008 - 09:18 AM

Poate ca totusi a fost cam usor de bot...a doua oara, cu ceva lest si profitand de flaps si de lungimea terenului, fara sa forteze desprinderea, eu cred ca poate realiza un zbor frumos...dar o motorizare mai puternica e binevenita, bunaoara doua magnum 46!!! :)

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 04 March 2008 - 09:19 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#36 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 04 March 2008 - 09:19 AM

Arata excelent si sper sa si zboare la fel.Ati muncit ceva la el si cum spuneam iti doresc sa zboare desi dupa cum arata nici in vitrina nu i-ar sta rau.
La motorizare am o intrebare.Ce anume legi in paralel?Motoarele sau regulatoarele?
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#37 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 04 March 2008 - 11:58 AM

alexroad, la 4 Mar 2008, 09:19, a spus:

Arata excelent si sper sa si zboare la fel.Ati muncit ceva la el si cum spuneam iti doresc sa zboare desi dupa cum arata nici in vitrina nu i-ar sta rau.
La motorizare am o intrebare.Ce anume legi in paralel?Motoarele sau regulatoarele?

vezi in primul mesaj : "Speram sa pot folosi doua motoare Power 700/13T, cu NiMh, dar n-a fost sa fie, tehnica a progresat de atunci (pentru mine smile.gif ). Am mai pus cateva zeci de placi de balsa de 1 sau 1.5mm, 8 servo Futaba S3003, doua ESC-uri de 100A a iesit ceva, dupa cum urmeaza."
dar cred ca ESC-urile sunt puse pe canale diferite, ca sa poti rezolva offest-ul dintre ele, plus, eventual, un mixaj cu deriva.

Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 04 March 2008 - 11:59 AM

Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#38 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 04 March 2008 - 12:01 PM

alexroad, la 4 Mar 2008, 09:19, a spus:

La motorizare am o intrebare.Ce anume legi in paralel?Motoarele sau regulatoarele?

Acumulatorii pot fi in paralel ca pachet unic pentru cele doua motoare, sau fiecare motor/ESC cu acumulatorul lui. Fiecare motor are ESC-ul lui, desi se poate si altfel - dar nu o sa facem asta.

Despre rulajul de decolare, am facut si eu cateva. Pe un teren neted ar fi fost mult mai bine.
Tractiunea cu motoarele 5065-09 ar trebui sa fie aproximativ dubla fata de motorasele folosite. Incercarile au fost facute cu doua Axi 2820(sau ceva de genul asta). Motorasele astea nu invart elici prea mari, au Kv=1100 sau 1200 rpm/V si diametrul elicei nu e cu mult mai mare decat "diametrul" gondolei, asa ca elicile nu au mers chiar la randamentul maxim.

De ieri, modelul e echipat cu Roxxy 5065. Am putea sa incropim niste pachete de acumulatori 6s2p, dar ar fi cam eterogene si e si astenia asta de primavara....

Si tare ma tem sa nu fie nevoie de ceva de genul 6s3p sau 6s4p, la 4.5 Ah celula, pentru zboruri rezonabile. Le-om rezolva pe toate, dupa ce trece astenia, daca mai ramane aeroplanul intreg.

Cu incarcarea e cam asa: aripa dreapta 2.6m anvergura, 0.3m coarda rezulta 78dm**2.
Masa estimata cam 7Kg. Deci cam 90g/dm**2.
Cu noile motoare, ESC-uri si acumulatori o sa avem vreo 9Kg, deci vreo 115g/dm**2.

Ma rog, daca o sa mearga sau nu, o sa se stie si o sa se vada pe youtube.

Modelul asta este, vorba lu' iliescu, o emanatie. Nu a vrut nimeni nimic special. I-am dat d-lui Craioveanu doar niste polistirene si alte materiale, un desen de doi lei si restul a facut singur.....
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#39 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 04 March 2008 - 12:24 PM

.. daca nu tragea de profundor asa decola sigur..

Ce ma sperie e ca la un mic bump ... nu mai misca nimic in el... de ce ?

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 04 March 2008 - 12:39 PM

DT
0

#40 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 04 March 2008 - 01:31 PM

fulgerica, la 4 Mar 2008, 11:58, a spus:

alexroad, la 4 Mar 2008, 09:19, a spus:

Arata excelent si sper sa si zboare la fel.Ati muncit ceva la el si cum spuneam iti doresc sa zboare desi dupa cum arata nici in vitrina nu i-ar sta rau.
La motorizare am o intrebare.Ce anume legi in paralel?Motoarele sau regulatoarele?

vezi in primul mesaj : "Speram sa pot folosi doua motoare Power 700/13T, cu NiMh, dar n-a fost sa fie, tehnica a progresat de atunci (pentru mine smile.gif ). Am mai pus cateva zeci de placi de balsa de 1 sau 1.5mm, 8 servo Futaba S3003, doua ESC-uri de 100A a iesit ceva, dupa cum urmeaza."
dar cred ca ESC-urile sunt puse pe canale diferite, ca sa poti rezolva offest-ul dintre ele, plus, eventual, un mixaj cu deriva.

Deci cel mai bine ar fi ESC pe canale diferite si mixaj din statie.Nu fac nimic acum chiar dar e bine de stiut pe viitor.In plan indepartat e posibil sa ajung si la un bimotor.
Nu cred ca sunt in masura sa dau un sfat, dar cred totusi ca daca rezolvi cu motorizarea cel mai bine ar fi sa decoleze de pe o suprafata mai plana decit terenul acela, eventual Clinceni.
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#41 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 04 March 2008 - 01:58 PM

ZOD, la 4 Mar 2008, 12:24, a spus:

Ce ma sperie e ca la un mic bump ... nu mai misca nimic in el... de ce ?

De la busitura (a doua, cea cu pirueta) iesise mufa de alimentare pentru receptor - care se face printr-un pachet NiMH cu 4 celule, la vreo 1700mAh.
Mufa avea inel de ferita la capatul dinspre receptor, care inel e destul de greu si inertia (orientata spre bot oarecum - la busala) a smuls cablul din receptor (n-a fost singurul :) ). Trebuie asigurate intr-un fel matele inauntru....


Despre mixarea canalelor (si implicit separarea canalelor) de motoare, asa e, trebuie folosita posibilitatea asta datorita asimetriei, etc.

Aceasta postare a fost editata de INCAS: 04 March 2008 - 02:01 PM

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#42 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 04 March 2008 - 04:53 PM

Foarte frumos, pacat ca de aceasta data nu a zburat, dar nu stiu de ce, parca am un presentiment ca o sa zboare si inca foarte bine pe viitor.








Stima si respect
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#43 Guest_shake_*

  • Grup: Guests

Postat 04 March 2008 - 09:01 PM

Frumos modelul.Abia astept sa-l vad zburand.

Felicitari
0

#44 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 04 March 2008 - 10:14 PM

INCAS,

Ma bucur pentru realizarea voastra. Sunt sigur ca va zbura frumos. Dar pune domn'e doua motoare de vre-o 10-15cmc cu axele la 3-4 grade catre exterior sa n-ai belele daca tace vre-unul. Modelul e mare si frumos, e pacat sa-l incarci cu o tona de acumulatoare. La 2.6m anvergura si o sectiune a fuselajului destul de mare, cred ca aveti nevoie de multa putere. Din fotografii am vazut ca e o constructie destul de solida si cred ca gondolele si aripa vor tine doua termice.

Mult succes in continuare si tie si domnului Craioveanu (l-am cunoscut in '68 la zbor liber la Bacau)

Bafta!

Adrian
0

#45 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 05 March 2008 - 02:23 AM

Mai mult rulat.....si zbura el sarcu si asa.........chinuit, dar se ridica....e frumos ca si model.....

P.S.....fal termic.....ca o sa te cocoseze financiar la acumulatori....... 2 x 7,5cc ar fi suficient pt. el ca doar nu e acrobat.....
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#46 Useril este offline   Crz26 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 11-October 06

Postat 05 March 2008 - 10:47 AM

eu tot nu inteleg o treaba...de ce nu lucrati la scara, daca tot va chinuiti sa faceti aeromodele..si sa mai si zboare?
0

#47 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 05 March 2008 - 11:49 AM

Crz26, la 5 Mar 2008, 11:47, a spus:

eu tot nu inteleg o treaba...de ce nu lucrati la scara, daca tot va chinuiti sa faceti aeromodele..si sa mai si zboare?

adica?
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#48 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 05 March 2008 - 12:08 PM

Crz26, la 5 Mar 2008, 10:47, a spus:

eu tot nu inteleg o treaba...de ce nu lucrati la scara, daca tot va chinuiti sa faceti aeromodele..si sa mai si zboare?

@Crz26: stii ce inseamna I.N.C.A.S. ?
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#49 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 05 March 2008 - 03:19 PM

INSTITUTUL NATIONAL DE CERCETARI AEROSPATIALE !!! :)
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#50 Useril este offline   Crz26 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 11-October 06

Postat 05 March 2008 - 08:09 PM

Tot respectul pentru Domnul Craioveanu, (garda veche, care chiar stie sa faca aeromodele) dar totusi sa nu rezumam discutiile pe forum la polistirene. Cred ca pot numara pe degete subiectele de un adevarat interes. Puteti ramane linistiti cu forumul vostru si discuta clar despre EASY STAR (clone si mutatii). Si o idee si mai buna.. NU MAI VORBITI IN TERMENI MARI!Nu va sta bine.P.S. Nici cu Marinaru' nu am nik.
0

#51 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2008 - 09:51 AM

nimsoc, la 3 Mar 2008, 22:31, a spus:

Suprafata aripii este flagrant de mica.( si mult in spate; creeaza alta parghie la decolare)

nimsoc, desi cu intarziere (acum am vazut subiectul), premite-mi sa-ti mai domolesc o leaca elanul critic, in ceea ce priveste config. modelului.

1. Atributul "flagrant" asociat suprafetei aripii este cam fortat.
Te pacaleste optic, faptul ca fuselajul e foarte burduhanos. Este ceea ce "se poarta" in ultimul timp in materie de avioane de transport scurt-curier.
Daca analizezi cu atentie, vei constata ca supr. AO, raportata la supr. aripii, se incadreaza "flagrant" in marja uzuala de 20-25%. Aici e cam de 23%.
Analizeaza si poza ce am pus-o, in care am "pus la cura de slabire" fuselajul. Ti se mai pare "flagrant"?

2. Din nou: daca analizezi cu atentie, vei constata ca aripa nu este nici pe departe "mult in spate".
Focarul AO, fata de focarul aripii (ca distanta), se incadreaza "flagrant" in marja uzuala de 2-2,5 CMA. Aici e chiar fo 3!

Fisiere atasate


Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#52 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 06 March 2008 - 09:56 AM

Valteras, la 6 Mar 2008, 10:51, a spus:

Te pacaleste optic, faptul ca fuselajul e foarte burduhanos. .. am "pus la cura de slabire" fuselajul.

Poti sa-l faci si pe nenea Puiu un pic mai dolofan?...tot pentru contrastul proportiilor modelului vreau sa zic!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#53 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2008 - 09:57 AM

Crz26, la 5 Mar 2008, 10:47, a spus:

eu tot nu inteleg o treaba...de ce nu lucrati la scara, daca tot va chinuiti sa faceti aeromodele..si sa mai si zboare?

Adica de crezi ca nu ar fi la scara?
Asta de l-au facut ei, e un model functional al unui viitor cargo.
Este din ciclul SkyLander
Si SkyLander-ul a fost facut exact pe aceleasi considerente. Chiar si structura e asemenatoare.
Nu am inteles care erau nemultumirile tale...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#54 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2008 - 10:09 AM

Marinaru, la 6 Mar 2008, 09:56, a spus:

Poti sa-l faci si pe nenea Puiu un pic mai dolofan?...tot pentru contrastul proportiilor modelului vreau sa zic!

'Traitzi!

Fisiere atasate


Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#55 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 06 March 2008 - 12:13 PM

Valteras, la 6 Mar 2008, 10:09, a spus:

Marinaru, la 6 Mar 2008, 09:56, a spus:

Poti sa-l faci si pe nenea Puiu un pic mai dolofan?...tot pentru contrastul proportiilor modelului vreau sa zic!

'Traitzi!

Sa vazi cum se vede la mine pe monitor 16/9 cu rezolutie 4/3 :D Are capul cat un zepelin. :D)

Si ceva on-topic ca sa nu fiu 100% pe langa... nice job!
Tre sa zboare (scale) si cu motoarele astea. Lasa-le electrice. Se vede pe film ca pleaca de pe loc destul de rapid. Doar putin rulat mai mult.

Ce pas ai la elici? Dupa reactia avionului pare pasul cam mic. Incearca mai mare.
www.redsky.ro
0

#56 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 06 March 2008 - 12:21 PM

Red Sky, la 6 Mar 2008, 12:13, a spus:

Sa vazi cum se vede la mine pe monitor 16/9 cu rezolutie 4/3 :D Are capul cat un zepelin. :D)

Cam asa ceva :D)

Fisiere atasate


www.redsky.ro
0

#57 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 06 March 2008 - 01:14 PM

Red Sky, la 6 Mar 2008, 13:21, a spus:

Cam asa ceva :D)

Pai i-ai scurtat aripa!!!...acu chiar ca nu o sa mai zboare!
:D
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#58 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2008 - 01:59 PM

Marinaru, la 6 Mar 2008, 13:14, a spus:

Pai i-ai scurtat aripa!!!...acu chiar ca nu o sa mai zboare!

Da ba' desteptule, dar i-a departat AO, ca sa "creeaza alta parghie la decolare"!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#59 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 06 March 2008 - 02:06 PM

Valteras, la 6 Mar 2008, 14:59, a spus:

Da ba' desteptule, dar i-a departat AO, ca sa "creeaza alta parghie la decolare"!

:D ...ahaaaaaaaaa...io vedeam niste leviere p-acolo, un cric hidraulic...da parghia frate, asta intradevar, e alta!
Sambata se pare ca are loc o noua tentativa de zbor a modelului pe Chitila...pentru curiosi!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 06 March 2008 - 03:19 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#60 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 06 March 2008 - 03:08 PM

Valteras, la 6 Mar 2008, 09:51, a spus:

Analizeaza si poza ce am pus-o, in care am "pus la cura de slabire" fuselajul. Ti se mai pare "flagrant"?

Da
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu