Modelism - RHC Forum: profil RG15 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

profil RG15

#1 Useril este offline   mestesug 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 02-October 03

Postat 16 December 2003 - 08:08 PM

Poate stie cineva o baza de date cu profile in special RG15.Ce inseamna 9.4% e trecut in paranteza langa profil?
O intrebare mai tehnica sa spun asa de ce un planor nu face virajele la fel in ambele parti?E o greseala din constructie ?Unde gresesc?
0

#2 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 16 December 2003 - 08:25 PM

RG 15 este un profil bun, dar nu prea este pt. incepatori. In anumite conditii se angajaza fara sa dea semne in prealabil :-(

Daca planorul tau face viraje diferit stanga dreapta:
- poate ai bracaj diferit la directie sau eleroane
- jocuri la comenzi
- fuselaj stramb sau torsionat (planorul zboara glisat tot timpul)
- aripa cu torsiuni
- sau combinatii ale celor de mai sus.

Este planor sau motoplanor?
Ca daca are motor , de la momentul negativ al acestuia i se trage.

Big
FROGS CAN FLY!
0

#3 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 16 December 2003 - 08:29 PM

Am uitat! 9.4% inseamna grosimea maxima relativa a profilului, procentual din coarda.

BigUitucu'

Si sa nu-mi sariti la beregata, ca nu vanez stele verzi pe pereti, ca am destule!
FROGS CAN FLY!
0

#4 Useril este offline   mestesug 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 02-October 03

Postat 16 December 2003 - 08:51 PM

E fara motor si nu are eleroane.Dar am constatat acest lucru la mai multe planoare construite si de altii.
0

#5 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 17 December 2003 - 12:34 AM

salutare,
nu sunt eu expertul dar zic si eu:
una din bube poate fi banalul vant care de cele mai multe ori ne pune bete n roate
sau exact cum a zis si big miscarea asimetrica a directiei sau
exista posibilitatea ca elasticitatea fuselajului (daca exista) sa realizeze acest lucru.
Altceva nu siut ce ar putea sa mai influenteze.
Pentru profile cauta pe net "airfoils" si o sa gasesti un site cu pecte 1553 de profile la care ai datele curbelor (intre 30 si 50 ) dee date pentru fiecare curba (extrados, intrados)
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#6 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 December 2003 - 09:40 AM

mestesug, la 16 Dec 2003, 20:08, a spus:

Poate stie cineva o baza de date cu profile in special RG15.

Mestesug,

Uite o baza de date cu o tona de profile:

http://www.nasg.com/...t-polar-e.phtml

Vezi ca au si polarele la diferite Re.

Daca vrei sa-ti faci tu o aripa cu RG15 (indiferent care din ele), atunci aeromodelul tre sa fie planor si sa zboare cu viteza maricica. Asta pt. a exploata la max. potentialul lui RG 15 care e f. in voga acum la planoarele F5B si in special la cele de panta, chiar si la F3B.

Profilul nu dezvolta CL (coef. de portanta) maxim extraordinar, iar CL la finete maxima e de fo 0,6. Dar asta, combinata cu o viteza de zbor mare si rezistenta la inaintare acceptabila, face ca RG 15 sa fie un profil foarte folosit.

Acum tendinta este de a evolua la viteze mari, chiar peste 120 km/h, unde profilul este utilizat cu randament sporit. Zborul cu viteze mari te ajuta sa poti scotoci mult mai mult teren in cautarea de termici, precum si la saltul dintre doua termici, cand de obicei tre sa penetrezi rapid o zona cu descendente.

Aripa cu RG15 tre sa fie construita cu acuratete mare, fara erori si aproximatii. Zona de bord de atac e importanta. Aripa tre sa fie din polistiren placat cu balsa sau obechi sau sticla. Nu se recomanda structura clasica (nervuri+impanzire cu folie).

Ca sa obtii randament maxim, aripa tre sa aibe eleroane, eleroane + flapsuri sau si mai bine flaperoane, pt. a regla fin curbura bordului de fuga (max. 2 grade plus pt. viraje la viteze mari/zbor in termica, max. 1,5 grade minus pt. salt intre termici, evolutii cu viteza mare).


Sper ca te-am descurajat,

Rolf Girsberger
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#7 Useril este offline   mestesug 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 02-October 03

Postat 17 December 2003 - 10:41 AM

Planorul pe care vreau sa-l construiesc e dintr-o revista MODELAR din 85 si se numeste TELE-F si zic astia ca e pt F3B.Aripa aveam de gand sa o construiesc clasic impinzita cu balsa.Am gasit profilu la adresa de mai sus dar la diferite numere Re.Trebuie studiata problema .
0

#8 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 December 2003 - 12:17 PM

mestesug, la 17 Dec 2003, 10:41, a spus:

... diferite numere Re.Trebuie studiata problema .

Apropos, un sait profi cu sfaturi si explicatii (inclusiv pt. a calcula nr. Re):

http://www.mh-aeroto...oils/howdoi.htm

Martin Hepperle
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu