Modelism - RHC Forum: Edge - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Edge 230 anvergura

#91 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 14 January 2008 - 10:38 AM

nimsoc, la 14 Jan 2008, 00:33, a spus:

Interesanta este poaza nr.7. Acolo se vede cum servoul care trage de cabluri este ajutat de un altul. Voi incerca si eu maine experimentul asta.

Vezi ca acolo cele doua servo-uri sunt legate intr-o cutiuta speciala POWERBOX si nu la receptor direct.
0

#92 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 14 January 2008 - 12:23 PM

PowerBox-ul ala sincer nu stiu ce face. Banuiala mea este ca aliniaza servourile prin egalizarea curentului. Poate spun prostii dar alta explicatie inca n-am. Daca va fi cazul voi pune si d'aia.
ACs, si la mine proiectia punctului de tractiune este pe planul de rotatie la profundor. La deriva este mai in spate. Nu chiar cu 1cm cum am zis ci cu 4-5 mm. Oricum definitiva este doar pozitionare servourilor. Asta ma interesa cel mai mult ca sa avansez cu constructia.
Echiile si tipul servourilor se pot schimba oricand.
0

#93 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 14 January 2008 - 12:47 PM

nimsoc, la 14 Jan 2008, 12:23, a spus:

PowerBox-ul ala sincer nu stiu ce face.  Banuiala mea este ca aliniaza servourile prin egalizarea curentului.

Asta cred si eu dar nu se pune problema egalizarii curentului . Servo-ul primeste impulsuri modulate in latime. S-ar putea sa faca o egalizare digitala de cursa si s-ar putea sa asigure alimentarea servo-urilor direct din acumulator si nu din receptor.


Si cred ca am dreptate :

http://www.powerbox-systems.com/e/powerbox...mpion/start.php

Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 14 January 2008 - 01:01 PM

0

#94 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 14 January 2008 - 01:01 PM

Paul_L, la 14 Jan 2008, 13:47, a spus:

sa asigure alimentarea servo-urilor direct din acumulator si nu din receptor.

bingo!!
flying is my life...
0

#95 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:BucureÈ™ti... în weekend

Postat 14 January 2008 - 01:19 PM

Poi era logic, că nu e recomandat să pui două pack-uri în paralel (chiar putem spune că e EXTREM DE NESĂNĂTOS pentru pack-uri), iar când vine vorba să acționezi suprafețe de comandă pentru modele de mari dimensiuni consumul de curent e proportional - și nu cred că receiverul poate debita mai mult de 2-3 A către servo-uri...
Ave
0

#96 Useril este offline   ACS 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 275
  • Inregistrat: 01-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Campina

Postat 14 January 2008 - 01:44 PM

Paul_L, la 14 Jan 2008, 12:47, a spus:


Sigur ai dreptate dar la un astfel de model e greu cu un singur servo pe suprafata de comanda, iar de pacK-uri sunt direct proportionale cu nr de "instalatii" de pe model (5-8 servo-uri, aprindere benzinar,etc)

Aceasta postare a fost editata de ACS: 14 January 2008 - 08:37 PM

Optimisti construiesc avioane,pesimisti cumpara parasute.
0

#97 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 15 January 2008 - 03:56 PM

In urma discutiilor si a pozelor am ajuns la concluzia ca aveti dreptate si ca trebuie modeficat sistemul derivei. L-am refacut in totalitate. Am schimbat echiile si le-am pus in axul de rotatie al balamalei. Am si marit distanta dintre ele pt. a fi egala cu cea a bratelor servoului. Miscarea este acum mult mai naturala in sensul ca am creat paralelogramul deformabil. Pt. a mari forta de tractiune am pus 2 servouri. In final intregul sistem va fi cosmetizat, adica bratele servourilor cat si echiile vor fi metalice iar servourile alt tip.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  S1.jpg (79.54K)
    Number of downloads: 139

0

#98 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 15 January 2008 - 03:56 PM

...

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  S3.jpg (81.25K)
    Number of downloads: 123

0

#99 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 15 January 2008 - 09:26 PM

Eu as zice sa pui servo-urile la fel nu cap in cap ca sa simplifici comanda lor. Se vor lungi un pic tijele dintre ele dar fiind paralelogram poti folosi aceleasi tije si intre servo si catre echii.
0

#100 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 15 January 2008 - 10:34 PM

SILVIU66, la 14 Jan 2008, 13:01, a spus:

Paul_L, la 14 Jan 2008, 13:47, a spus:

sa asigure alimentarea servo-urilor direct din acumulator si nu din receptor.

bingo!!

...daca ne-am uita mai atent la un receptor am observa ca pinul de + si cel de - sunt comune la toate canalele indiferent de numarul acestora.......asa ca de aici rezulta un taseu de + si unul de - ....deci nu poate fi vb de alimentare din receptor, alimentarea va fi tot din acumulator, si se poate discuta doar de inegalitate de curenti pe traseu......

Legile lui Kirhhoff

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 15 January 2008 - 10:36 PM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#101 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 January 2008 - 11:08 PM

zgr_44, la 15 Jan 2008, 22:34, a spus:

SILVIU66, la 14 Jan 2008, 13:01, a spus:

Paul_L, la 14 Jan 2008, 13:47, a spus:

sa asigure alimentarea servo-urilor direct din acumulator si nu din receptor.

bingo!!

...daca ne-am uita mai atent la un receptor am observa ca pinul de + si cel de - sunt comune la toate canalele indiferent de numarul acestora.......asa ca de aici rezulta un taseu de + si unul de - ....deci nu poate fi vb de alimentare din receptor, alimentarea va fi tot din acumulator, si se poate discuta doar de inegalitate de curenti pe traseu......

Legile lui Kirhhoff


Te legi de semantica doar de dragul de a te contrazice.

Reformulez eu :

sa asigure alimentarea servo-urilor direct din acumulator si nu din prin receptor. e ok asa ?

Mai mult un sistem de genul ala daca e "activ" tine rol de regulator, sursa de alimentare redundanta , are rezistenta mai mica decat cablajul ala din receptor prin care nu trece prea mult curent . Poti sa pui mai multe servouri pe o suprafata de comanda si sa le reglezi sa "traga" la fel.. gasesti informatii destule pe net... mai competente decat explicatiile mele din topor.

http://www.powerbox-systems.com

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 15 January 2008 - 11:13 PM

DT
0

#102 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 15 January 2008 - 11:39 PM

Paul L, n-are nici-o legatura daca sunt intoarse ,sau nu, servourile. Eu le-am pus asa pt. a fi mai scurte tijele. Le-am prins asa pt. ca am vazut la altii ca asa prind servourile. Mi-am dat ca explicatie faptul ca prin acest montaj servoul care impinge in celalalt poate fi reglat din tije astfel incat sa se obtina o corelatie intre ele cat mai buna, pana sa faca power-box-ul treaba lui. Merci mult pt. site-ul cu power-box. Chiar nu stiam de el. Cred ca am sa iau varianta professional care e situata cam pe la mijlocul listei de performante.
0

#103 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 16 January 2008 - 01:14 AM

ZOD, la 15 Jan 2008, 23:08, a spus:

zgr_44, la 15 Jan 2008, 22:34, a spus:

SILVIU66, la 14 Jan 2008, 13:01, a spus:

Paul_L, la 14 Jan 2008, 13:47, a spus:

sa asigure alimentarea servo-urilor direct din acumulator si nu din receptor.

bingo!!

...daca ne-am uita mai atent la un receptor am observa ca pinul de + si cel de - sunt comune la toate canalele indiferent de numarul acestora.......asa ca de aici rezulta un taseu de + si unul de - ....deci nu poate fi vb de alimentare din receptor, alimentarea va fi tot din acumulator, si se poate discuta doar de inegalitate de curenti pe traseu......

Legile lui Kirhhoff


Te legi de semantica doar de dragul de a te contrazice.

Reformulez eu :

sa asigure alimentarea servo-urilor direct din acumulator si nu din prin receptor. e ok asa ?

Mai mult un sistem de genul ala daca e "activ" tine rol de regulator, sursa de alimentare redundanta , are rezistenta mai mica decat cablajul ala din receptor prin care nu trece prea mult curent . Poti sa pui mai multe servouri pe o suprafata de comanda si sa le reglezi sa "traga" la fel.. gasesti informatii destule pe net... mai competente decat explicatiile mele din topor.

http://www.powerbox-systems.com

Mda.......ma rog.....uni prefera sa dea bani, alti sa isi faca singuri......nu are NICI o legatura cu smenatica....ci era doar tehnic....adica power box ala nu e neaparat necesar

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 16 January 2008 - 01:23 AM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#104 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 16 January 2008 - 01:29 AM

zgr, prin powerbox servourile sunt alimentate separat, nu mai au o linie de alimentare comuna. "plusul" de care vorbesti e folosit doar pentru alimentarea receptorului. cu toate astea, servourile care nu actioneaza elemente de comanda mari se pot lega direct la receptor.
zod, cred ca redundanta nu se refera doar la alimentare (se folosesc doua surse separate), ci la intreg sistemul care poate cuprinde si conectarea mai multor receptoare pt a obtine un semnal mai exact si mai putin distorsionat.

Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 16 January 2008 - 02:03 AM

Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#105 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 16 January 2008 - 01:42 AM

fulgerica, la 16 Jan 2008, 01:29, a spus:

zgr, prin powerbox fiecare servo este alimentat separat. nu mai au o linie de alimentare comuna. "plusul" de care vorbesti e folosit doar pentru alimentarea receptorului.
zod, cred ca redundanta nu se refera la alimentare, ci la conectarea mai multor receptoare pt a obtine un semnal mai exact si mai putin distorsionat.

Stiu exact ce face powerbox ala.....numai ca era problema de faptul ca se poate si fara cu o dimensionare corecta a cablurilor.....dar ma rog......credeam ca un forum e facut pt. a discuta solutii ci nu pt. a face reclama la produse.......consider discutia incheiata din partea mea.
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#106 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 16 January 2008 - 01:53 AM

nu sunt doar cabluri. sunt si mufe, iesiri din receptor care nu tin curentul necesar la doua sau mai multe servomecanisme legate in paralel. dar nu despre asta e vorba, ci despre masuri de protectie. la facultatile tehnice, parca in anul III, era un curs care se chema FIABILITATE. fara sisteme redundante nu cred ca multa lume ar mai avea curajul sa se suie intr-un avion. pentru un model scump, un powerbox isi are si el un rost. servourile alea puse in paralel nu sunt puse asa pentru o forta de tractiune mai mare, ci ca o protectie in plus daca unul dintre ele crapa. la fel, nu se pun doi acumulatori pentru a avea putere mai mare - unul va prelua toata sarcina daca pe circuitul de alimentare al celuilalt se intampla ceva.

Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 16 January 2008 - 02:30 AM

Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#107 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 16 January 2008 - 02:40 AM

nimsoc, la 15 Jan 2008, 15:56, a spus:

In urma discutiilor si a pozelor am ajuns la concluzia ca aveti dreptate si ca trebuie modeficat sistemul derivei.

pt deriva n-are rost sa folosesti doua servouri. nu se intampla nimic daca pierzi comanda. la profundor trebuie sa ai, daca tii neaparat.
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#108 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 16 January 2008 - 07:32 AM

fulgerica, la 16 Jan 2008, 02:40, a spus:

. nu se intampla nimic daca pierzi comanda.

glumeste ...nu il baga in seama...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#109 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 16 January 2008 - 09:55 AM

zgr_44, la 16 Jan 2008, 01:42, a spus:

fulgerica, la 16 Jan 2008, 01:29, a spus:

zgr, prin powerbox fiecare servo este alimentat separat. nu mai au o linie de alimentare comuna. "plusul" de care vorbesti e folosit doar pentru alimentarea receptorului.
zod, cred ca redundanta nu se refera la alimentare, ci la conectarea mai multor receptoare pt a obtine un semnal mai exact si mai putin distorsionat.

Stiu exact ce face powerbox ala.....numai ca era problema de faptul ca se poate si fara cu o dimensionare corecta a cablurilor.....dar ma rog......credeam ca un forum e facut pt. a discuta solutii ci nu pt. a face reclama la produse.......consider discutia incheiata din partea mea.

N-ai inteles nimic... din nou atitudine negativa .. Am dat un exemplu.. si niste documentatie.. uite si alt producator

http://www.rc-electronic.com/html/englisch...h/englisch.html

sau

http://www.weatronic...dex.php?lang=en

Acum i-am acoperit pe toti aia mari.. daca or mai fi io nu stiu.

Nu e reclama la produse.. nu le vand eu .. doar am folosit ceva de la powerbox si sunt multumit.. am mai vazut la diversi modelisti cate ceva de la emcotec si sunt foarte multumiti.

Fulgerica... redundanta de care vorbeam era doar un exemplu d'aia am zis ca "informatii destule pe net... mai competente decat explicatiile mele din topor" .

Pt o solutie low cost (verry low cost) si-a facut BogdanStancu la planor unde are fro 10 servouri un "powerbox" (e impropriu zis powerbox ... e ca aia cu xerox-ul...) pasiv.. care doar alimenteaza printr-un circuit separat servourile.

Am atasat o poza pe care a pus-o el mai demult dar nu se intelege mare lucru. Oricat ne-am certa noi pe semantica aici nu trebuie neglijat aspectul asta la un model asa mare.

Fisiere atasate


DT
0

#110 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 16 January 2008 - 11:25 AM

Cred ca despicam toti firul in 4. Daca nu aveau vre-un rost nu cred ca isi mai puneau toti pe avioanele mari.
Fulgerica, ba chiar pt. a creste forta sunt puse in paralel servourile. Fortele celor 2 se insumeaza( f1+f2= F). Am vazut 4 astfel de servouri puse in paralel si nu cred ca pt. o siguranta mai mare a pus nenea ala 4 servouri. Sigur ca are ca si consecinta secundara, asa cum ai spus, varianta cand crapa unul mai ai cat de cat comanda. Powerboxul stie sa egalizeze curentii trasi din baterii( din amandoua) si sa dea un curent constant cu o anume caracteristica.
La servouri treaba sta cam asa: alimentandu-se din powerbox scade riscul de a praji cablajele receptorului. Adica daca s-ar alimenta 10 servouri in varianta cunoscuta, din receptor, exista riscul ca in cazul in care le folosesti pe toate odata( situatie care poate aparea in zbor) iar cateva din ele sa zicem ca in momentul ala inving forte mari( creste debitarea de curent prin fire), sa se prajeasca cablajul receptorului. Asta nu inseamna ca nu se pot alimenta din receptor. Doar ca acest lucru comporta riscuri pe care ti le asumi sau nu.
Asta, coroborat cu faptul ca nu stai sa scoti firele bateriilor ca sa le incarci, ca are si o componenta de protectie a semnalului, face ca PowerBox-ul sa fie util, nu indispensabil.
0

#111 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 18 January 2008 - 09:47 PM

Intre timp fuselajul a mai capatat contururi. Si s-a mai si implinit. Acum toata constructia cantareste 1,5 kg.

Fisiere atasate


0

#112 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 07 February 2008 - 05:46 PM

Bazandu-ma exclusiv pe principiul: Ce faci intr-o luna, darama intr-o zi; am procedat ca atare.
Neplacandu-mi cum se aliniaza cocoasa fuselajului cu coada, am studiat problema si am ajuns la concluzia ca trebuie desfacuta si aliniata altfel.

Fisiere atasate


0

#113 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 07 February 2008 - 05:48 PM

Drept pt. care nu m-am mai luat dupa desene si am adoptat o tehnica mai babeasca; trasatul cu ata.

Fisiere atasate


0

#114 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 07 February 2008 - 05:49 PM

Care a dat roade si a iesit ce trebuie.
Aici, pregatit pt. acoperire

Fisiere atasate


0

#115 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 07 February 2008 - 05:50 PM

Cam asa arata acum. Cantareste 1840g in momentul de fata.

Fisiere atasate


0

#116 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 07 February 2008 - 05:51 PM

...

Fisiere atasate


0

#117 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 07 February 2008 - 05:52 PM

....

Fisiere atasate


0

#118 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 07 February 2008 - 05:53 PM

....

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 07 February 2008 - 05:53 PM

0

#119 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 07 February 2008 - 05:54 PM

Pe aici vor trece cablurile pt. deriva

Fisiere atasate


0

#120 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 07 February 2008 - 07:00 PM

bai frate ma innebunesti ... vorba valterasului .. hai sictir...
iese prea superb ca sa fie adevarat... felicitari maxime, si nu uita ca ai promis ca le zbori pe ambele amandoua si pe la sanpetru ...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu