Modelism - RHC Forum: Edge - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Edge 230 anvergura

#1 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 17 December 2007 - 05:29 PM

Tot eu sunt. Ala cu constructiile de va plictisesc pe toti.
Va mai plictisesc un pic pentru ca n-am de gand sa termin cu ele.
Asadar, am terminat primul model iar acum neavand stare m-am gandit sa dau drumul celui de-al doilea.
De 2 saptamani stau la calculator si desenez planurile
Va fi tot un Edge dar cu anvergura de 230cm.
M-am gandit sa-l motorizez cu un 40cc benzinar.La primul model nestiind cu ce sa-l motorizez am tot schimbat solutiile constructive pierzand destul timp. De data asta treburile sunt mai limpezi un pic.
Zis si facut. L-am achizitionat.

Fisiere atasate


0

#2 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 17 December 2007 - 05:33 PM

Aprinderea.

Pana acum am vazut un singur benzinar; pe camp, dar avea capota montata si n-am vazut cum era alimentata aprinderea.
Trebuie alimentata din alt acumulator decat cel pt. receiver sau nu? Voi ce ziceti?

Fisiere atasate


0

#3 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 17 December 2007 - 05:34 PM

Carburatorul.

La astea benzinare, rezervorul trebuie pus tot ca la metanol, adica in linie cu carburatorul?

Fisiere atasate


0

#4 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 17 December 2007 - 05:35 PM

Elice 20x8 + con. Mie mi se par enorme

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  elice.jpg (91.66K)
    Number of downloads: 234

0

#5 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 17 December 2007 - 05:36 PM

Si un morman de lemne care sper sa capete forma.

Fisiere atasate


0

#6 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 17 December 2007 - 06:15 PM

Salut Nimsoc, am urmarit ``lucratura`` pe care ai facut-o si trag concluzia ca esti unul din cei ``practici`` de pe acest forum. Felicitari!
Nu ma pricep la aero, ( am sa ies si eu la primavara cu un ``Bandit`` electric :D ) dar la felul si ritmul in care lucrezi, nu mi-ar fi de mirare sa te vad in curand cu asa ceva:

Bafta multa tie si la toti cei ca tine, si sa-ti ``zboare`` toate din prima ca esti chiar un modelist!

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  bae1.jpg (33.9K)
    Number of downloads: 319

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#7 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 17 December 2007 - 06:23 PM

Multumesc pt. incurajari HESS
0

#8 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 17 December 2007 - 07:08 PM

O intrebare as avea la tine, si nu ma mai bag, ca ai treaba......
E greu de zburat asta? Nu am mai zburat nimic pana acum, dar treb sa-i simt gustul si la aero... :D ca l-am luat, nu mai pot da inapoi... (de facut, am spus, nu ma pricep...)

Wingspan: 1020 mm
All-up weight: 500 g
Wing Loading: 43.50 g/dm2
Wing area: 11.50 dm
Length: 655 mm
RC functions:
Rudder
Elevator
Throttle

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de HESS: 17 December 2007 - 07:09 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#9 Userul este online   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 17 December 2007 - 07:43 PM

FOARTE GREU........... :lol: daca-l centrezi bine si nu bate vantul tare zboara singur
Aprinderea are acumlator separat
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#10 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 17 December 2007 - 08:17 PM

old-boy, la 17 Dec 2007, 19:43, a spus:

FOARTE GREU........... :D daca-l centrezi bine si nu bate vantul tare zboara singur
Aprinderea are acumlator separat

Oare? :lol: :D
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#11 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 17 December 2007 - 08:43 PM

N-am zburat cu planoare si motoplanoare dar tind sa cred ca e bun pt. incepatori
0

#12 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 17 December 2007 - 08:50 PM

Sper sa faca fata ``talentului`` meu, si sa se rupa in cat mai putine bucati, sa-l mai pot reface..... (de cateva ori)
:lol: :D :D
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#13 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 17 December 2007 - 10:15 PM

Am invartit motorul pe toate partile pt. a-i gasi pozitia in care se va prinde. Cel mai bine intra cu cilindrul in jos.

Intrebarea mea e daca functionarea lui va fi afectata cumva?
0

#14 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 17 December 2007 - 10:33 PM

o parere: NU. nivelul rezervorului sa-l pastrezi. zic sigur nu, pt ca m-am jucat cu un motor si l-am tinut in toate pozitiile fara ca el sa ``simta``

Au! tu acum ai pe benzinaaaa.... Scuze. Cu carburatorul sa fie ceva? Cred totusi ca nici in cazul asta nu te afecteaza.

Aceasta postare a fost editata de HESS: 17 December 2007 - 10:38 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#15 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 17 December 2007 - 11:04 PM

hess ... pe langa faptul ca poluezi subiectul omului , care e un subiect de admirat si de respectat , nici nu ai dreptate.. (no offense :angry: )

la motoarele pe metanol (la alea de te refereai tu prima oara) conteaza foarte mult pozitia rezervorului fata de carburator...
cativa cm mai sus si nu mai merge...dar ce zic io cativa cm..un cm in sus si pa...

ontopic ..

felicitari nimsoc pentru realizare(celalt edge)...splendid arata...si nu uita ce ai promis...ca vii cu el sa il vedem si noi brasovenii .... (chiar cand mai vii , astept MI ) ...

si in legatura cu asta nou..
nu cred ca are vo importanta daca cilindrul e in sus sau nu ...

oricum bafta la constructie , asteptam cat mai multe poze, si cat mai putine devieri de la subeict :lol:

Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 17 December 2007 - 11:07 PM

KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#16 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 December 2007 - 09:15 AM

nimsoc, la 17 Dec 2007, 17:33, a spus:

Aprinderea.

Pana acum am vazut un singur benzinar; pe camp, dar avea capota montata si n-am vazut cum era alimentata aprinderea.
Trebuie alimentata din alt acumulator decat cel pt. receiver sau nu? Voi ce ziceti?

Nu numai ca trebuie alimentata din alt acumulator , trebuie ca aprinderea sa stea F.F.F. departe de receptor.

Rezervorul in principiu poa sa stea unde vrea muschii lui si cam in ce poztitie vrei tu. Carburatorul are pompa si suge el .

Bafta multa la constructie .
DT
0

#17 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 18 December 2007 - 10:34 AM

Receptorul va sta la 1m sau mai bine de aprindere.
Crezi ca e suficient?
0

#18 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 18 December 2007 - 10:36 AM

frumos benzinar ... :angry:
ADOR VITEZA!!!
0

#19 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 December 2007 - 11:31 AM

nimsoc, la 18 Dec 2007, 10:34, a spus:

Receptorul va sta la 1m sau mai bine de aprindere.
Crezi ca e suficient?

E suficient.

La mine sta pe la 60 cm si nu face figuri.
DT
0

#20 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 18 December 2007 - 05:59 PM

Dupa ore de desene pe asfalt , am trecut la taiatul pieselor.
Am taiat tot cu vesnicul traforaj deoarece piesele pt. CNC inca nu mi-au sosit si pana voi face si masina va mai trece mult.
Am schimbat ordinea de incepere a lucrarilor si m-am apucat de fuselaj.
Deasemeni de data asta voi construi o celula de rezistenta de care se vor prinde si panoul de foc si lonjeroanele aripii.
Am ales solutia asta deoarece mi se pare mult mai sigur sa ai si prinderi mecanice avand in vedere tractiunea motorului.
Celula de rezistenta va fi facuta din placaj de 3mm iar panoul de foc din 6mm. Restul sectiunilor care se vor adauga acestei structuri si care vor completa forma fuselajului vor fi facute din placaj de 1mm.

In poza se vede modalitatea de imbinare intre panoul de foc si lonjeroanele fuselajului.

Fisiere atasate


0

#21 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 18 December 2007 - 06:00 PM

O verificare a imbinarilor inainte de lipire

Fisiere atasate


0

#22 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 18 December 2007 - 06:13 PM

ar trebuii sa te gandesti serios la fibra de carbon/sticla
castigi mult la greutate folosind compozite, pentru structura de rezistenta, in locul placajului si altor materiale.
si niste lonjeroane pentru aripa tot din carbon ar cam trebuii...ca sa iesi la o greutate decenta
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#23 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 18 December 2007 - 07:46 PM

Sigur, e o varianta, dar ma tem ca ma complic. Asa cu lemne iese pe la 5-5,5 kg. Hai sa mai punem o abatere de 1kg ( ceea ce e mult dar... fie) si iese la 6-6,5. Motorul trage 9 kg. Ca si incarcare iese mai mica decat alalalt care zboara in limita cu 1 pe ora.
0

#24 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 19 December 2007 - 10:08 AM

Dexter_Jr, la 18 Dec 2007, 18:13, a spus:

ar trebuii sa te gandesti serios la fibra de carbon/sticla
castigi mult la greutate folosind compozite, pentru structura de rezistenta, in locul placajului si altor materiale.

nu e chiar asa...
iote aici http://www.daltonavi.../35Extra260.pdf .. lemn 100% .. si daca nici astia nu stiu cu ele.. atunci io ma las.

Lonjeronul principal din aripa poate sa fie din carbon sau aluminiu la fel si la profundor.

Batiul si panoul de foc la al meu 55 cc e din lemn 100% si n-are nicio fisura dupa multe zboruri si totul e in regula. Am vazut ca mai pun asti la coltul batiului pe interior ori coltare de aluminiu prinse cu suruburi ori il imbraca in fibra de carbon/sticla pe dinauntru.. dar doar la 100cc, la 50 lemnul e de ajuns.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 19 December 2007 - 10:09 AM

DT
0

#25 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 19 December 2007 - 10:35 AM

Ce-am constatat in kiturile gata cumparate cat si uitandu-ma la diferite constructii pe site-urile din afara, este ca ei folosesc un adevarat placaj aviatic caruia ii spune NACA daca nu ma insel. Este usor ca balsa dar mult mai dur. Ca duritate se inscrie intre placajul nostru si balsa. Am cautat de am innebunit sa cumpar si eu d'asta dar n-am gasit nicaieri.
Ma gandesc ca poate de asta folosesc ei diferite alte metode de rigidizare pt. ca nefiind asa de dur ca lemnul dar constructia iesind foarte usoara le permite adaugarea altor materiale grele si rigide.
Voi vedea cam cat ar cantari aluminiu cand voi face trenul de aterizare pt. trebuie sa-l fac eu ca asa mare n-am gasit niciunde.

Cam asa arata in faza de acum.

Fisiere atasate


0

#26 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 19 December 2007 - 10:13 PM

nimsoc, la 17 Dec 2007, 17:34, a spus:

Carburatorul.

La astea benzinare, rezervorul trebuie pus tot ca la metanol, adica in linie cu carburatorul?

Nu cred ca e atat de pretentios, contrapresiunea din carter (prin intermediul membranei) cred ca e suficienta ca sa impinga benzina in tur. Eu am rodat pe asta cu carburatorul ``sub`` nivel. (e de navo) dar diferenta e doar de capacitate si chiulasa)
Pornit cu socul iar dupa cateva secunde pe full aer.

Pt chestia cu aprinderea: daca modulul are carcasa de plastic, cred ca e un avantaj sa o ecranezi cu o foaie de Al subtire, si sa ``tii`` firele de alimentare cat mai scurte in limita posibilitatilor tale, deasemenea de evitat ca acestea sa fie paralele cu antena. Banuiesc ca pe central (HV) are ecranaj din fabrica...

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  3.jpg (22.94K)
    Number of downloads: 189

Aceasta postare a fost editata de HESS: 19 December 2007 - 10:15 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#27 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 19 December 2007 - 11:19 PM

Carcasa aprinderii e din plastic. Centralul e intradevar ecranat. Voi ecrana si aprinderea. Oricum am de gand s-o pun aproape de motor intr-o cutiuta ca s-o protejez de caldura. In interiorul cutiei pun burete pt. protectie antivibratii si ma gandeam sa ecranez cutia pe dinauntru.
Acum , e viabila solutia? Cu ce o ecranez? E suficienta doar folia de aluminiu?
0

#28 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 19 December 2007 - 11:27 PM

nimsoc, la 19 Dec 2007, 23:19, a spus:

Carcasa aprinderii e din plastic. Centralul e intradevar ecranat. Voi ecrana si aprinderea. Oricum am de gand s-o pun aproape de motor intr-o cutiuta ca s-o protejez de caldura. In interiorul cutiei pun burete pt. protectie antivibratii si ma gandeam sa ecranez cutia pe dinauntru.
Acum , e viabila solutia? Cu ce o ecranez? E suficienta doar folia de aluminiu?

Pune-o unde poti fara sa ``gatui`` prea tare firulde HV. ideea ta de a pune un burete (stii tu de care...) intre cutia metalica (ecran) si cutia modulului e f buna! Al 0.3 e suficient. Nu e critica grosimea, dar vrei cat mai usor..... Nici foita de ceapa nu e bine.... Deci cred ca in jurul lui 0.3 e OK. Daca faci cum spui, cu burete, cutia de al va juca si rol de ecran termic. (gen termos... ) :D

Aceasta postare a fost editata de HESS: 19 December 2007 - 11:40 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#29 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 December 2007 - 11:50 AM

intrebare......ma poti ajuta si pe mine cu planul de edge.....pe mail sau altfel...cum zici tu....
0

#30 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 20 December 2007 - 01:41 PM

Inca nu e terminat. Daca te coafeaza in vreun fel stadiul actual da-mi MI cu adresa de mail.
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu