Pagina 1 din 1
Huge Rocket models conpetition sa deschis concursul pentru cei mari...
#1
Postat 07 December 2007 - 12:55 PM
In anul 2008 vor avea lor 2 runde ce cupa mondiala in Rusia la clasa S12SP adica pentru cei necunoscatori rachete de dimensiuni mari cu motoare de 200 N forta.Anul acesta s-a dat frau liber constructorilor de rachete de dimensiuni mai mari nu numai de rachetomodelism ca hobby.Deci acest concurs mi se pare foarte interesant pentru ca pana acum aceasta clasa a fost numai pe lista regulamentului FAI dar niciodata nu s-a concurat.Deci pentru mai multe informatii contactati conducatorii de cluburi si va vor informa despre acest concurs.
Mie mi se pare o clasa foarte potrivita pentru voi cei de aici care nu faceti ce fac ceilalti modelistii adica voi faceti pentru distractie ce fac altii pentru acest concurs deci pentru cei cu finante si dornici de competitie este un prilej de a va informa
Mie mi se pare o clasa foarte potrivita pentru voi cei de aici care nu faceti ce fac ceilalti modelistii adica voi faceti pentru distractie ce fac altii pentru acest concurs deci pentru cei cu finante si dornici de competitie este un prilej de a va informa
#2
Postat 07 December 2007 - 02:13 PM
Cum se rezolva oare problema transportului motoarelor la asemenea concursuri?
Cu avionul nu ai voie clar.
Indiferent cu ce transporti un asemenea motor - 200Ns - la vama oare ce se va intampla?
Sau motoarele se livreaza de catre organizatori la fata locului?
Asta e valabil si pentru clasele cu motoare mai mici.
Stie cineva?
Cu avionul nu ai voie clar.
Indiferent cu ce transporti un asemenea motor - 200Ns - la vama oare ce se va intampla?
Sau motoarele se livreaza de catre organizatori la fata locului?
Asta e valabil si pentru clasele cu motoare mai mici.
Stie cineva?
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#3
Postat 07 December 2007 - 02:40 PM
Nu sunt sigur, dar am impresia ca daca le declari corespunzator si aranjezi un pic plecarea (poate o hartie plecata de undeva mai de sus), se gasesc companii de transport aerian care sa transporte si motoare. Eventual nu ca bagaj in avioane de pasageri, dar cursele cargo cred ca au posibilitatea sa transporte si materiale periculoase (declarate !). Eu zic ca se poate.
Exista totusi Campionate Mondiale... Deci concurentii se mai plimba si cu avionul peste oceane (nu cred ca trimit motoarele cu barca).
:)
Exista totusi Campionate Mondiale... Deci concurentii se mai plimba si cu avionul peste oceane (nu cred ca trimit motoarele cu barca).
:)
#5
Postat 07 December 2007 - 09:07 PM
Semnalez cateva erori intr-un mesaj recent:
1. In competitiile de rachetomodele nu este admis a avea peste 160 Ns impuls total respectiv maxim 80 Ns per motor. Din foarte multe considerente competitiile sunt limitate la motoare mult mai mici, cu cateva exceptii. Deci nu se pune problema unor competitii FAI cu motoare de 200, cu atat mai putin rachete “hugeâ€. Poate fi ceva distinct, ca divertisment, ceea ce e altceva.
2. Este o confuzie de denumiri: clasa S12 se refera la competitia Triatlon (S12/P, “P†de la “Privizoriuâ€) deschisa modelelor care evolueaza succesiv la stramer, parasuta si helicopter. S12 aproape sigur va inlocui in viitor clasele originale in conditiile in care trebuie respectata obligativitatea de a avea max. 5 probe la CM/CE.
3. Exista o clasa, din pacate cam de mult uitata (copil nascut mort adica) S11/P un fel de StarShips, modele RC la scara ale unor nave spatiale sau avioane–racheta, trecute, prezente sau viitoare, la care se pot utiliza motoare pana la 160 Ns total. Nu am cunostinta sa se fi organizat vreo competitie adevarata la aceasta clasa cu exceptia catorva zboruri demonstrative foare reusite la care am asistat, facute de cel care a avut ideea aceasta. A fost introdusa in Codul FAI sub un impuls de moment, regulamentul de desfasurare propus fiind foarte discutabil. Poate de aici vine confuzia, adica S11 versus S12.
4. Ceea ce se vede pe forum nu are legatura cu rachetomodelismul competitional, din pacate in (prea) multe cazuri nici cu rachetomodelismul in general. Sunt mai mult incercari individuale, unele mai reusite altele nu. Singurii care pot face ceva in aceasta directie sunt cei care apartin vreunui club, desi acolo sunt de obicei cateva obiective imediate de indeplinit, mai greu cu distractia.
5. Transportul motoarelor este o problema destul de greu de rezolvat. Sunt companii de curierat postal care transporta asa ceva, asa cum transporta solventi, vopsele sau alte materiale inflamabile. Astfel de transporturi, in cantitati mici, se fac intre companii, ca individual persoana fizica nu prea tine. Trebuie intrebat, platit eventual o suprataxa. La avion, pot spune ca sansele de a fi descoperite motoare nemetalice in bagajul de cala sunt foarte reduse daca sunt mai mici si imprastiate, dar e mare belea daca sunt descoperite, nu merita.
Mr. F, sa stii ca exista un fel de competitii pentru rachete mari, chiar daca nu chiar 2000 Ns (K). Pentru F si G de exemplu sunt competitii la durata cu stramer, pentru clase superioare adica 160-640 Ns sunt competitii de altitudine sau durata stabilita, atat in UE cat si in AN. Conditia este - cum banuiti: motoare standard, comerciale, membership intr-o organizatie, etc.
1. In competitiile de rachetomodele nu este admis a avea peste 160 Ns impuls total respectiv maxim 80 Ns per motor. Din foarte multe considerente competitiile sunt limitate la motoare mult mai mici, cu cateva exceptii. Deci nu se pune problema unor competitii FAI cu motoare de 200, cu atat mai putin rachete “hugeâ€. Poate fi ceva distinct, ca divertisment, ceea ce e altceva.
2. Este o confuzie de denumiri: clasa S12 se refera la competitia Triatlon (S12/P, “P†de la “Privizoriuâ€) deschisa modelelor care evolueaza succesiv la stramer, parasuta si helicopter. S12 aproape sigur va inlocui in viitor clasele originale in conditiile in care trebuie respectata obligativitatea de a avea max. 5 probe la CM/CE.
3. Exista o clasa, din pacate cam de mult uitata (copil nascut mort adica) S11/P un fel de StarShips, modele RC la scara ale unor nave spatiale sau avioane–racheta, trecute, prezente sau viitoare, la care se pot utiliza motoare pana la 160 Ns total. Nu am cunostinta sa se fi organizat vreo competitie adevarata la aceasta clasa cu exceptia catorva zboruri demonstrative foare reusite la care am asistat, facute de cel care a avut ideea aceasta. A fost introdusa in Codul FAI sub un impuls de moment, regulamentul de desfasurare propus fiind foarte discutabil. Poate de aici vine confuzia, adica S11 versus S12.
4. Ceea ce se vede pe forum nu are legatura cu rachetomodelismul competitional, din pacate in (prea) multe cazuri nici cu rachetomodelismul in general. Sunt mai mult incercari individuale, unele mai reusite altele nu. Singurii care pot face ceva in aceasta directie sunt cei care apartin vreunui club, desi acolo sunt de obicei cateva obiective imediate de indeplinit, mai greu cu distractia.
5. Transportul motoarelor este o problema destul de greu de rezolvat. Sunt companii de curierat postal care transporta asa ceva, asa cum transporta solventi, vopsele sau alte materiale inflamabile. Astfel de transporturi, in cantitati mici, se fac intre companii, ca individual persoana fizica nu prea tine. Trebuie intrebat, platit eventual o suprataxa. La avion, pot spune ca sansele de a fi descoperite motoare nemetalice in bagajul de cala sunt foarte reduse daca sunt mai mici si imprastiate, dar e mare belea daca sunt descoperite, nu merita.
Mr. F, sa stii ca exista un fel de competitii pentru rachete mari, chiar daca nu chiar 2000 Ns (K). Pentru F si G de exemplu sunt competitii la durata cu stramer, pentru clase superioare adica 160-640 Ns sunt competitii de altitudine sau durata stabilita, atat in UE cat si in AN. Conditia este - cum banuiti: motoare standard, comerciale, membership intr-o organizatie, etc.
#6
Postat 07 December 2007 - 11:32 PM
da multe greseli baieti.. in primul rand vroiam sa raspund ca nu sunt competitii de 2000 NS dar sunt de 200 NS.pentru cel care a incercat sa ma contrazica nu e asa.nu are deloc dreptate.
uitativa in calendaru fai si vedeti acolo 2 etapede cupa mondiala la clasa s12sp adica rachete mari iar sp vine de la special.deci va rog sa va mai informati.au fost plecari peste tot in lume de la noi rin romania cu motoare si toate cele inclusiv eu am fost si nu s-a intamlat nimic.cum va explicati ca americanii sunt la toate concursurile si au motoarele lor?deci se poate rezolva.avem feredatia romana de modelism care ofera hartii pentru transport de acest gen pentru concursuri.deci nu ar fi o problema.liviu te rog mai informeaza-te.exista s12sp am vazut in calendar.bafta baieti
uitativa in calendaru fai si vedeti acolo 2 etapede cupa mondiala la clasa s12sp adica rachete mari iar sp vine de la special.deci va rog sa va mai informati.au fost plecari peste tot in lume de la noi rin romania cu motoare si toate cele inclusiv eu am fost si nu s-a intamlat nimic.cum va explicati ca americanii sunt la toate concursurile si au motoarele lor?deci se poate rezolva.avem feredatia romana de modelism care ofera hartii pentru transport de acest gen pentru concursuri.deci nu ar fi o problema.liviu te rog mai informeaza-te.exista s12sp am vazut in calendar.bafta baieti
#7
Postat 08 December 2007 - 12:20 AM
Citeaza
pana acum aceasta clasa a fost numai pe lista regulamentului FAI dar niciodata nu s-a concurat
In regulamentul pe 2007 n-am gasit proba de care spui. Si parca n-ar fi fost nici in cele mai vechi. Regulamentul spune ce spune si domnul liviu: S12/P se vrea a fi proba de triatlon care sa inglobezele probele de durata intr-una singura (streamer, parasuta, girocopter). Nu spun ca nu-i posibil sa existe competitii in Rusia cu proba de care spui, doar ca nu cred ca ar avea vreo legatura cu FAI.
#8
Postat 08 December 2007 - 03:51 PM
bun cum reusesc sa pun mana pe calendarul competitional din 2008am sa il scanez si am sa il pun aici. ca sa nu ne certam degeaba.ca nu are rost.un weekend placut tuturor
#9
Postat 08 December 2007 - 08:26 PM
Aveti atasat calendarul provizoriu pe 2008. Forma finala, aprobata sambata trecuta va apare curand si posibil sa contina inca o cupa (in UZB).
Intotdeauna s-au primit "hartii" de la federatie cand a fost vorba de trecut prin vama dar atat. Nu are legatura cu faptul ca persoana respectiva are dreptul sa detina si foloseasca motoarele in tara in care se duce. Fiind lucruri marunte nu si-a batut nimeni capul cu asta.
Nu e chiar treaba voastra cum transporta americanii motoarele peste ocean, dar e bine sa stiti ca e destul de complicat, sunt legi stricte care se mai si respecta. Trebuie o multime de autorizatii care dureaza saptamani si luni pana se obtin, apoi iarasi saptamani pana se transporta motoarele. Uneori nu ajung la destinatie. De obicei se aranjeaza din timp ptr. ca motoarele europene (ei nu au de 10 mm) sa le fie livrate la locul concursului.
Intotdeauna s-au primit "hartii" de la federatie cand a fost vorba de trecut prin vama dar atat. Nu are legatura cu faptul ca persoana respectiva are dreptul sa detina si foloseasca motoarele in tara in care se duce. Fiind lucruri marunte nu si-a batut nimeni capul cu asta.
Nu e chiar treaba voastra cum transporta americanii motoarele peste ocean, dar e bine sa stiti ca e destul de complicat, sunt legi stricte care se mai si respecta. Trebuie o multime de autorizatii care dureaza saptamani si luni pana se obtin, apoi iarasi saptamani pana se transporta motoarele. Uneori nu ajung la destinatie. De obicei se aranjeaza din timp ptr. ca motoarele europene (ei nu au de 10 mm) sa le fie livrate la locul concursului.
Imagini atasate
#10
Postat 08 December 2007 - 08:33 PM
nu e ala calendarul sunt vreo 6 pagini....l-am vazut si stiu despre ce e vorba...bafta baieti
Arata acest topic
Pagina 1 din 1