Motoare Cu Reactie idei...
#1
Postat 23 January 2004 - 10:59 PM
saru'mana
#2
Postat 24 January 2004 - 12:43 AM
#3
Postat 24 January 2004 - 12:46 AM
PS
Hat, esti tare! Nu ca nu merge sa dai foc la ce zici tu, dar am câteva neclaritati:
1. La ce vârsta ai facut incercarea asta?
2. Ce combustibil ai folosit?
3. De unde ai luat stingatorul? De care era (spuma, pulbere)? Era gol? L-ai golit? Cum?
4. Cum ai comprimat combustibilul in butelie?
5. Tu ce dispozitiv ai avut si ti-a actionat valva?
6. Ce rol avea pânza de la capatul liber al furtunului?
7. Ce rol avea elicea cu multe pale la motorul tau?
8. Mai tii minte cum era lagaruita bara aia pe care era fixata elicea?
9. Era singura elice a motorului?
10. Ai idee cam câte tipuri de motoare cu "reactie" exista?
Parerea mea e ca daca dai foc la asa ceva obtii cel mult o flacara buna de pârlit porcul (in lipsa materialelor pentru metoda traditionala). Si asta pâna scade presiunea din butelie destul de mult, sa se propage flacara in interiorul ei (spre finalul arderii). Apoi sa vezi motor cu reactie!
Hat, ziceai ca ai niste planuri. M-ar interesa ceva de aero, pentru antrenament. Nu am mai lucrat RC asa ca nici nu stiu ce vreau. Nu e musai sa fie si usor de facut, ca la "cioplit" ma descurc bine. Ai avea chef sa ne intâlnim? Eu am ceva treaba in Constanta si stau cam o saptamâna. Crezi ca ne-am putea intâlni? Stau intr-un bloc pe str. Mangaliei, chiar lânga gara. Sa vad daca mai ramâne valabila treaba cu plimbarea ca e vremea tare urâta. Stai departe de gara? Ai ocazia sa-ti scoti pârleala pentru mistourile de pâna acum. Nu rata ocazia ca alta nu mai pupi! In deplasare nu-mi mai numara nimeni banii... :D
Aceasta postare a fost editata de bitex: 24 January 2004 - 01:19 AM
Telefon: 0721 385365
#5
Postat 24 January 2004 - 05:31 AM
Am gasit pe net ceva :
http://freespace.virgin.net/dyno.power/gas...rbine/pulse.htm
http://www.pulse-jets.com/
http://www.unitednuc...om/jetplans.htm
http://www.airtoi.com/pulse.htm
http://users.pipelin...adams/main.html
http://www.aardvark.co.nz/pjet/
http://www.aardvark....sejetbook.shtml
Candva ma apucasem de unul dar instructorul de la Casa pionierilor, un maestru adevarat, mi-a spus ca a incercat si el si nu merge cu supape din lame de barbierit ci trebuie otel refractar. Am cautat banda de 0.1 mm de otel refractar pana am imbatranit :D
Pe hartie arata bine si sunt realizabile acasa. Alte tipuri....mai dificil dupa parerea mea.
Cel pe care il aveam in plan avea ~ 500 mm, 400 g, si o forta de tractiune de ~ 600g.
#6
Postat 24 January 2004 - 05:33 AM
#7
Postat 24 January 2004 - 09:25 AM
Caracteristicile din plan erau:
- lungime maxima 650 mm;
- diametrul exterior maxim 74 mm;
- masa aproximativ 400 grame;
- putere statica maxima 2 kg;
- combustibil utilizat benzina auto 53.
Rares, ai dreptate. Poate asa era motorul lui, dar chiar vreau sa aflu cum l-a facut. Te referi la prima propozitie? Aia cu "iute de picior"? Chiar trebuie sa fii iute ca sa faci toate operatiile alea daca le poti face. Presupun ca a folosit gaz metan, butan sau ceva similar. Daca astea se gasesc in stare lichida in recipiente (adica gata comprimate) de ce sa le mai comprimi? Ca se practica cel mult eliminarea aerului din recipientul gol si varsarea gazului dintr-un recipient in altul. Ziceam si eu ca poate reuseste sa ma convinga... desi nu e cazul. Ce a facut el, pulsoreactor sigur nu este. Si nu stiu un plan care sa foloseasca o singura "elice" in felul acela.
Si eu zic sa invete pe altii. De exemplu eu nu te-as invata sa dai foc la capatul unui furtun legat la o butelie plina cu gaz doar comprimat, fara un regulator de presiune pe traseu si un dispozitiv care sa impiedice propagarea arderii spre butelie. Sau te-as sfatui, daca imi lasi toate sculele tale de modelism prin testament.
Auzi poanta si la tine: "am deschis subiectul asta ca sa luminati copii..." Pai daca procedezi asa o sa fii luminat pâna te-or stinge vecinii cu patura, sau te-or matura pompierii (sa zicem ca astia ajung mai greu putin) si te-or transporta acasa (daca esti la câmp) direct in urna. Am impresia ca nu-i datoria lor sa-ti asigure transportul si nici sa faca curatenie dupa "luminare". Nu te juca cu gazul in tot felul de butelii decât daca urmezi sfatul de mai sus, ala cu sculele...
PS Vezi ca arata bine paginile date de "Se poate si asa". Pe scurt, vezi ca se poate si asa!
Telefon: 0721 385365
#8
Postat 24 January 2004 - 11:06 AM
Fa-i si o poza la prietenul nostru.... :D
#10
Postat 24 January 2004 - 12:18 PM
Am avut ocazia sa vad un astfel de motor pe un stand de proba. Nu va pot da detalii pentru ca nu m-am bagat in seama ci doar am privit nedumerit. Motorasul avea cilindrul principal de circa 10 cm diametru, electrostarter si module electronice cit cuprinde cu un terminal portabil pe RS232 cu care se efectuau setarie. Proprietarul venise la magazinul de la care a cumparat-o ca sa-l ajute cineva la setari. Ceea ce m-a uimit a fost faptul ca tot ansamblul motor era montat pe o glisiera care avea montat un dinamometru cu arc ( un fel de cintar din acela de la rushi numai mult mai finutz) si linia trasa cu carioca era la 20 kg....si omul nu era fericit....
Mai tirziu am intrebat si eu proprietarul magazinului vazind citeva poze cu un model actionat cu o astfel de turbina si mi-a spus ca are probleme cu rezistenta materialelor folosite la constructia aeromodelului. La 300 km/h nu prea rezista..... :D
#11
Postat 24 January 2004 - 12:58 PM
Telefon: 0721 385365
#12
Postat 24 January 2004 - 01:58 PM
Proprietarul nu era multumit cu anumite setari pe care le putea modifica cu ajutorul acelui terminal portabil cu afisaj LCD cuplat printr-o mufa RJ45 la modulul electronic al reactorului. Din pacate si timpul nostru era limitat si deja ne-am si cheltuit banii asa ca nu am putut vedea decit unele tentative de pornire dar fara aprindera combustibilului. Eu eram fericit cu un nou motoplanor electric de 2 metrii iar colegul meu cu un trainer ARF cu motor de 6,5 inclus asa ca aveam treaba!
#13
Postat 24 January 2004 - 11:42 PM
oricum sunt ganduri mari si frumoase ce vreau sa fac...dar primul motor care il voi face nu cred ca o sa fie bun pt o barca...nu mai vb de avion.vreau sa vad ca scoate ceva aer.
iar de pulso reactoare....sunt frumoase...suple si puternice dar constructia lor mi se pare putin dificila...daca as avea acces la un strung sau o cunostiinta dar....din pacate raman cu speranta.
bitex sa nu te gadesti ca ma joc chiar asa cu focul.capu pe umerii mei nu tine loc de acoperis...ca sa nu-mi ninga in stomac! :D faci ceva dar prima data pui siguranta in fata ca se pot intampla chestii urate.inainte eram mai piroman si ma jucam cu tot felu de prafuri pana m-o spurcat odata vecina-mea ca i-am innegrit hainele de la uscat...si atunci am zis ca trec pe brazda!
:D
#16
Postat 25 January 2004 - 02:08 AM
#18
Postat 26 January 2004 - 09:37 AM
In ce priveste lamelele de valva, intradevar, cele din lama de ras durau doar o pornire si functiona pana la distrugere cam 1-3 minute....am reusit sa gasesc otel reftactar si sa-l rectific pana la 0.5 mm...erau prea groase chiar si asa, din care cauza ajungea sa porneasca foarte greu...si nu traiau cu mult mai mult!!!...Mai tarziu am invatat sa fac valve altfel decat elastice...pentru doritori, o sa dau detalii!!!
Problema majora la zbor pe camp, este aceea ca arunca flacara...ca urmare, eu nu as utiliza asa ceva in apropierea culturilor de cereale coapte!!!
Cu rabdare si ciocan.
#19
Postat 26 January 2004 - 01:42 PM
Citeaza
Oricum iti trebuie piese strunjite, si/sau facute la CNC. Gandeste-te ca turbina aia va avea o turatie de cateva zeci de mii de ture pe minut, si va trebui ca piesele sa fie bine centrate. Si vezi sa pleci de la inceput cu idee ca o sa te coste ceva turbina aia, cel putin cateva milioane. Gratis nu are cum sa-ti iasa! Uite aici niste linkuri care s-ar putea sa te ajute:
1) http://www.trefz-gmbh.de/turbinen/
Asta e un site cu componente....
2) http://www.htl-steyr.ac.at/htlde/am/3proje...urb2/index.html
Aici sunt si planuri de dowloadat
3) http://www.htl-steyr.ac.at/htlde/am/3proje...sturb/index.htm
Descrierea proiectului
Din pacate sunt in germana, dar cred ca imaginile or sa te ajute destul.
Vivi
Aceasta postare a fost editata de Vivi: 26 January 2004 - 01:43 PM
#20
Postat 26 January 2004 - 10:06 PM
#22
Postat 27 January 2004 - 03:06 AM
#23
Postat 27 January 2004 - 06:11 AM
#24
Postat 27 January 2004 - 08:16 AM
Se poate si asa ?, la 27 Jan 2004, 06:11, a spus:
Pai eu procedam cam asa:
Foloseam chiulasa originala, cu ferestrele de alimentare; acestea (fererestrele) mai sufereau o prelucrare suplimentara, adica le faceam un shanfren (un scaun), asa incat, in sectiune, arata ca o scara cu doua trepte!
Supapa o faceam din otel inoxidabil de 0.1-0.15 mm, ambutisat (arata ca o palarie cu boruri). Aceste boruri le pasuiam pe sticla mata cu ulei, dupa care faceam un rodaj manual cu supapa pe fiecare scaun in parte, asa incat, palarioarele intrau in ferestrele de alimentare si se asezau ermetic pe treapta de etansare (acel shanfren de care vorbeam)...peretele limitator de la varianta cu lamele elastice disparea si in locul lui asezam un gratar paralel cu chiulasa, astfel incat sa limiteze deplasarea palarioarelor prea mult si sa nu iasa din scaun! In acest fel, acestea aveau o cursa de aprox 08-1.2 mm si erau deplasate inainte-inapoi de variatia de presiune!!...Un astfel de motor am construit in anii de liceu, l-am pornit de foarte multe ori (a ramas ca proiect de diploma undeva la scoala, poate mai exista chiar...) si nu s-a uzat sau nu a cedat nimic la el nici dupa cateva zeci de ore de functionare!!!...chiulasa o facusem dintr-un cap de piston!
Cam atat...imi pare rau daca nu pot fi mai clar dar poate ca se intelege descrierea mea!
Cu rabdare si ciocan.
#26
Postat 27 January 2004 - 09:53 AM
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 27 January 2004 - 10:03 AM
Cu rabdare si ciocan.
#29
Postat 28 January 2004 - 02:09 AM
#30
Postat 28 January 2004 - 07:53 AM
Se poate si asa ?, la 28 Jan 2004, 02:09, a spus:
Supapele sunt libere, nu au arculete!....nu au cum sa cada deoarece cursa este limitata si nu ies din scaun!...puterea motorului nu avea de pierdut, xorg!
Cu rabdare si ciocan.