Motoare Cu Reactie idei...
#31
Postat 28 January 2004 - 10:10 PM
PS nu sunt pe aici angajati de la protectia animalelor,nu?
#32
Postat 28 January 2004 - 10:41 PM
Un motor statoreactor montat pe un model care sa fie lansat cu fuzee crdeti ca este realizabil? din punct de vedere tehnic pare cel mai simplu de construit.
o alta idee ar fi preloarea unei turbine de la un torbo-diesel obosit si antrenata cu un motor electric sau chiar termic prin intermediul unui angrenaj dintat care sa permita 30-40 mii ture mai exact tip Coanda.
Despre acetilena Rares iti pot spune ca in cele mai dese cazuri explodeaza daca benzina, metanul, si altele ard linistite intr-o camera de ardere acetilena incepe arderea cu o explozie mai exact daca ai alimenta motorul de masina cu acetilena in loc de GPL ar scoate pistoanele pe esapament pana sa apuci sa-l accelerezi
#36
Postat 30 January 2004 - 08:24 AM
xorg, la 29 Jan 2004, 16:12, a spus:
Incerc sa limpezesc un pic conceptul de curgere supercritica!!!... Viteza de deplasare a motorului nu are nici o legatura cu viteza de curgere prin motor!...Exista avioane care zboara in regim supersonic, dar curgerea prin motor este subsonica si deasemenea exista avioane subsonice dar care au curgere supercritica prin motor!!!...Totul este definit de dispozitivul de admisie al motorului si de profilul interior al acestuia!!! Nu trebuiesc confundate cele doua regimuri de curgere, care oricum sunt distincte: cel aerodinamic, in conditii de temperatura si presiune la nivelul respectiv al atmosferei si cel gazodinamic, la temperaturi si presiuni de functionare ale motorului....vitezele sunetului au valori distincte, firesc, in ambele cazuri (aerodinamic/gazodinamic)!
Cu rabdare si ciocan.
#37
Postat 30 January 2004 - 10:52 PM
dar...fiecare cand era ceva mai micutz si fara frica cred ca bubuia cu carbit.recipientele de la deodorante bagate la capataul unui tub data o gaura in recipient,bagat carbit inauntru si udat!cum?asta ramanea la latitudinea utilizatorului.exact aceeasi chestie cu bubuituldar la celalat capat pe unde ies gazele arse sa fie o elice cu multe pale....care printr-un ax sa actioneze un compresor(sau daca nu o elice care sa aibe rolul de a baga aer curat(oxigen) in incinta unde are loc arderea)
treaba nu trebuie sa bubuie....totul facut la dimensiuni ceva mai mici....iar in tubul unde se producea explozia sa am ardere continua care sa-mi creeze un fulx de aer care sa miste elicea din spate axul sa miste si elicea din fata si tot asa....
poate ati vazut niste veioze care foloseau aerul cald pt a misca abajurul.aerul cald fiind produs de bec.ii drept ca acolo se folosea chestia cu densitatea aerului(aer cald>aer rece).
tot motorul asta nu folosit pt super jet-uri nemaivazute...ci pt o simpla barca....sau daca nu...pt un banc si pt placerea de a construi ceva.
#38
Postat 01 February 2004 - 12:09 AM
http://www.internethobbies.com/internethob...c172led022.html
http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Hal...507/index4.html
#40
Postat 01 February 2004 - 12:31 AM
#41
Postat 01 February 2004 - 12:43 AM
#42
Postat 01 February 2004 - 01:12 AM
#43
Postat 01 February 2004 - 01:25 AM
Lasând gluma, poti face ceva functional, dar nu performant. Si daca nu e performant nu merita efortul.
Oricum, ai grija ca daca nu esti foarte atent, ce-i inflamabil poate si exploda in anumite conditii. Spor la treaba.
Telefon: 0721 385365
#44
Postat 01 February 2004 - 01:50 AM
frumos ar fi sa pot sa-mi cumpar un motor gata facut...sau sa pot sa fac un pulsejet...dar asta mai incolo....ca oi fi mai asezat la cap.
bitex,fara suprare si luare in nume de rau...ce naiba...o elice s-o centrez sa faca mai mult de o jumate de tura sunt in stare! :) asa mare filozofie nu ii....nici usor nu ii....dar nu sunt la prima tentativa.
am mai avut una cand era prin cls 9a.
bine mai copii
saru'mana
#45
Postat 01 February 2004 - 02:10 AM
http://upseros.com/c...ctores/home.htm
Aceasta postare a fost editata de xorg: 01 February 2004 - 02:11 AM
#46
Postat 02 February 2004 - 11:58 AM
Si apropo de motoare cu reactie, tocmai am citit un articol despre un tip care si-a pus unul pe bicicleta, si a reusit sa prinda 80km/h.....asta asa ca divertisment -_-
#48
Postat 19 May 2004 - 02:31 PM
Am incercat ceva ceva dar era toata facuta din tabla de conserva
Pana si lamelele compresorului centrifugal au fost taiate din tabla si sudate pe un con......... nevermind
Acum ma chinui cu pulsejet-ul
bafta
si 10 modelisti nu-l pot ateriza.....
#49
Postat 19 May 2004 - 03:25 PM
Se numea "Aviatia Moderna" iar acolo in afara de niste avioane care astazi
sunt mai mult sau mai putin depasite, erau capitole intregi despre materiale
folosite la motoarele cu reactie, sisteme de motoare si multe alte idei.
Cred ca cei interesati ar fi cazul sa citeasca mai intii si apoi ...... sa se lase pagubasi in
incercari " nevinovate" de a realiza motoare cu reactie "hand made at home"
Daca sunteti interesati incercati pe la bibleoteci. Poate o mai gasiti.
Personal "am pirlit una" tot asa fiindca era mult prea interesanta.
Am preferat sa o platesc de X ori , dar sa o am.
Am vazut ca exista motoare cu reactie de cumparat (in vest) deci puteti incerca
(sunt groaznic de scumpe)
#50
Postat 19 May 2004 - 05:03 PM
Citeaza
(sunt groaznic de scumpe)
Se pot cumpara doar componentele principale, iar restul de 30% se poate face acasa. Insa oricum ai intoarce-o, daca vrei sa iasa ceva functional sub 500EUR nu scapi :)
#51
Postat 19 May 2004 - 11:02 PM
#54
Postat 20 May 2004 - 07:18 AM
Anonim, la 19 May 2004, 16:25, a spus:
incercari " nevinovate" de a realiza motoare cu reactie "hand made at home"
Imi pare rau ca te contarzic, dar cunosc doi oameni care construiesc asa ceva iar unul dintre ei chiar isi vinde produsele in UK!!!...cateva motoare pe an!!!...si sunt home made iar calitatea nu e cazul sa o pun la indoiala...am vazut cu ochii mei si nu mi-a venit sa cred!!!...treaba cu lasatul pagubas e dezarmanta...pai hai sa ne lasam pagubasi in general...mai facem modelism cumva?!!
Cu rabdare si ciocan.
#55
Postat 09 September 2004 - 02:56 PM
daca e sa facem misto de ce zic altii ca de suntem moderatori!!
bitex draga,
ia explica tu cum se propaga flacara aia in interiorul buteliei la scaderea vitezei de curgere ca eu nu inteleg, caci nu prea vad cum ar arde ca doar in butelie e doar combustibil nu si OXIGEN?!
Banuiesc ca sti ca arderea este o reactie de oxidare care implica pe langa combustibil si prezenta oxigenului.
#56
Postat 09 September 2004 - 03:17 PM
Stiu destul de bine in ce conditii se produce o explozie. In cazul in care el spune ca a facut dintr-un stingator de incendiu o butelie pentru combustibil si NU SPECIFICA si cum a facut umplerea, am toate motivele sa cred ca nu stie cum trebuie umpluta astfel incat sa scoata tot aerul (care contine si oxigen) din ea. Daca stia explica, sunt sigur ca nu scapa ocazia.
In conditiile in care zici tu, nu se propaga foarte usor arderea in butelie. Te anunt totusi ca se poate propaga in anumite conditii.
Umple un furtun de 1-2 m lungime, transparent, cu gaz metan, aprinde gazul la capatul liber, opreste gazul de la butelia la care este legat si sa nu-mi zici ca nu se propaga arderea in lungul furtunului spre butelie, chiar in conditiile in care pe furtun nu exista oxigen. Diametrul furtunului sa nu fie foarte mic. Daca gresesc imi cer scuze pentru afirmatii si promit ca o sa mananc numai mici facuti la gratar cu carbuni (ca si pana acum) si o sa beau numai bere rece toata viata. Pe bune! Pana o sa racesc in gat!
PS: Am mai zis pe undeva ca daca raspund la mesaje, nu raspund in calitate de moderator. Ca moderator scriu numai pe MI daca e cazul si ce fac nu e la vedere...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 09 September 2004 - 03:20 PM
Telefon: 0721 385365
#58
Postat 10 September 2004 - 09:40 AM
i-mi cer scuze pentru tonul sarcastic al mesajului meu.
Ce vreau sa zic este ca nu merita cartonas doar pentru ca PROBABIL, caci nu stim sigur, s-a laudat. Poate ca s-a laudat exagerat, poate chiar a incercat ceva, nu stiu. Oricum nu a aratat vulgaritate sau lipsa de respect sau altceva de genul asta.
Sau a primit cartonas pentru altceva, poate ca eu m-am inselat?
#59
Postat 10 September 2004 - 01:34 PM
Telefon: 0721 385365
#60
Postat 20 September 2004 - 08:05 PM
motorul de pe migul 21 adica motorul R13 nu este o constructie foarte complicata in sine dar complicate sunt sistemele care trebuie sai asigura regimurile de functionare si pornire(pompe,supape,cutii de comanda)
se poate face un motor cu reactie dar trebuie niste materiale care foarte greu se gasesc adica:
-materiale pt confectionat paletele de compresor si mai ales cele de turbina care sunt f solicitate termic si care din cate stiu rusii le confectioneaza prin forjare si mai nou am auzit ca se fol materiale ceramice
-niste lagare care sa reziste la turatii f mari(10000-30000 ture)si un sistem de ungere si racire a lor
-camera de ardere din otel refractar acoperite cu un email cu rol de protectie canale care sa asigure circulatia aerului in camera in asa fel incat flacara sa arda in zona de mijloc a camerei si nu pe pereti acesteia.
-un sistem de racire in interiorul motorului cu aer prelevat de la compresor prin rotor si sa iasa prin paletele de turbina racindu-le astfel
eu zic ca se pot face astfel de motoare dar este destul de greu si cred ca cel ami bine ar merge ceva de genul:compresor centrifugal(rotor,stator)camera de ardere inelara si o treapta de turbina urmata de un ajutaj cu voleti reglabili.
sau mai simplu ar fi un motoreactor sau un pulsoreactor .
eu zic ca mai degraba merita incercat cu un motoreactor de genul celui facut de coanda