Modelism - RHC Forum: Motoare Cu Reactie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Motoare Cu Reactie idei...

#31 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 28 January 2004 - 10:10 PM

acum sa revenim la oile noastre....acetilena nu merge?chiar asa de periculoasa nu cred ca poa sa fie...mai periculoasa decat benzina diluati si alte chestii nu cred ca ii...chiar azi era sa-i dau foc la caine....dar era vina lui...el era sa se bage in foc...oricum era ceva micutz! :D
PS nu sunt pe aici angajati de la protectia animalelor,nu?
0

#32 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 28 January 2004 - 10:41 PM

Sper sa nu ma judecati aspru am sa incerc si eu cateva idei de motorizari caci asta vreea pustiul, daca spun prostii corectatima va rog
Un motor statoreactor montat pe un model care sa fie lansat cu fuzee crdeti ca este realizabil? din punct de vedere tehnic pare cel mai simplu de construit.
o alta idee ar fi preloarea unei turbine de la un torbo-diesel obosit si antrenata cu un motor electric sau chiar termic prin intermediul unui angrenaj dintat care sa permita 30-40 mii ture mai exact tip Coanda.
Despre acetilena Rares iti pot spune ca in cele mai dese cazuri explodeaza daca benzina, metanul, si altele ard linistite intr-o camera de ardere acetilena incepe arderea cu o explozie mai exact daca ai alimenta motorul de masina cu acetilena in loc de GPL ar scoate pistoanele pe esapament pana sa apuci sa-l accelerezi
0

#33 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 29 January 2004 - 08:15 AM

...statoreactorul este o tzeava ordinara (principial vorbind) profilata pe interior...functioneaza numai in regimuri supercritice de curgere (supersonic!!!)!...daaa....parac nu e ce ar avea nevoie un pusti.... :D
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#34 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 29 January 2004 - 04:12 PM

Am citit ca ar functiona si in regim subsonic cu randament prost dar functioneaza
0

#35 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 29 January 2004 - 10:34 PM

pustiu......am 19 ani si 1 luna! :wacko:
0

#36 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 30 January 2004 - 08:24 AM

xorg, la 29 Jan 2004, 16:12, a spus:

Am citit ca ar functiona si in regim subsonic cu randament prost dar functioneaza

Incerc sa limpezesc un pic conceptul de curgere supercritica!!!... Viteza de deplasare a motorului nu are nici o legatura cu viteza de curgere prin motor!...Exista avioane care zboara in regim supersonic, dar curgerea prin motor este subsonica si deasemenea exista avioane subsonice dar care au curgere supercritica prin motor!!!...Totul este definit de dispozitivul de admisie al motorului si de profilul interior al acestuia!!! Nu trebuiesc confundate cele doua regimuri de curgere, care oricum sunt distincte: cel aerodinamic, in conditii de temperatura si presiune la nivelul respectiv al atmosferei si cel gazodinamic, la temperaturi si presiuni de functionare ale motorului....vitezele sunetului au valori distincte, firesc, in ambele cazuri (aerodinamic/gazodinamic)!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#37 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 30 January 2004 - 10:52 PM

bine bine...
dar...fiecare cand era ceva mai micutz si fara frica cred ca bubuia cu carbit.recipientele de la deodorante bagate la capataul unui tub data o gaura in recipient,bagat carbit inauntru si udat!cum?asta ramanea la latitudinea utilizatorului.exact aceeasi chestie cu bubuituldar la celalat capat pe unde ies gazele arse sa fie o elice cu multe pale....care printr-un ax sa actioneze un compresor(sau daca nu o elice care sa aibe rolul de a baga aer curat(oxigen) in incinta unde are loc arderea)
treaba nu trebuie sa bubuie....totul facut la dimensiuni ceva mai mici....iar in tubul unde se producea explozia sa am ardere continua care sa-mi creeze un fulx de aer care sa miste elicea din spate axul sa miste si elicea din fata si tot asa....
poate ati vazut niste veioze care foloseau aerul cald pt a misca abajurul.aerul cald fiind produs de bec.ii drept ca acolo se folosea chestia cu densitatea aerului(aer cald>aer rece).
tot motorul asta nu folosit pt super jet-uri nemaivazute...ci pt o simpla barca....sau daca nu...pt un banc si pt placerea de a construi ceva.
0

#38 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 01 February 2004 - 12:09 AM

Salut acum ca am priceput cum e cu regimul supersonic aruncati si voi o privire


http://www.internethobbies.com/internethob...c172led022.html
http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Hal...507/index4.html
0

#39 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 01 February 2004 - 12:15 AM

@Rares daca tii tu neaparat pune o elice cu cat mai multe pale la capatul unei pocnitori si apoi vezi cate din ele zboara.
0

#40 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 01 February 2004 - 12:31 AM

pai mai xorg...cum sa zboare daca eu am acolo flacara continua.nu te gandi nu ii ca la pocnitoare...eu vreau sa fac o flacara continua care sa-mi antreneze un volum oarecare de aer.pt a mi-l antrena folosesc flacara care ii produsa de acetilena care iese printr-un orificiu...
0

#41 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 February 2004 - 12:43 AM

Nu vreau sa fiu cel care strica cheful. Dar din ce material faci o elice care sta intr-o flacara puternica si permanenta ? Lagarele ? Ungerea lor...
0

#42 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 01 February 2004 - 01:12 AM

inca o data....nu ii ceva la scara si cu randament peste 10%.vreau sa vad ca se invarte elicea.p[plus de asta elicea n-o sa stea in flacara directa o sa stea in fluxul de aer scos de flacara....ii fierbinte dar nu la fel ca flacara....si din ce o sa fac...tabla de scoc cred ca o sa tina daca nu si ceva mai subtire
0

#43 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 01 February 2004 - 01:25 AM

Sa nu uiti de testamentul de care vorbeam mai devreme... Acum nu stiu daca sa te sfatuiesc sa lucrezi singur acasa sau sa mai fie cineva acolo. Din punct de vedere al protectiei muncii e bine si chiar indicat sa fie cel putin doua persoane in atelier, dar daca e sa ne legam de pagube parca ar fi mai bine sa fii singur. Da-i bataie la ce ti-ai propus. Incearca cu tabla de aluminiu, de conserve, zincata, de inox, refractara, de ce vrei, cositorita, sudata, legata cu sfoara, arde, prajeste si afuma tot ce poti pâna te lamuresti ca merge, dar ca nu obtii ceva performant fara sa consumi altceva (bani, timp, materiale bune, prelucrari precise). La ce-ti foloseste? Elicea se invârte aproape sigur cel putin jumate de tura ca precis o sa fie neechilibrata, dar cu asta ce rezolvi?
Lasând gluma, poti face ceva functional, dar nu performant. Si daca nu e performant nu merita efortul.
Oricum, ai grija ca daca nu esti foarte atent, ce-i inflamabil poate si exploda in anumite conditii. Spor la treaba.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#44 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 01 February 2004 - 01:50 AM

la asta ma gandeam acum....ii un pic cam mult timp de lucru.dar oricum sa o fac o pocnitoare si o sa o pun in vitrina la mama.....cristale,bibelouri goblene,vasilina,carbit si funingine. arata bine! :lol:
frumos ar fi sa pot sa-mi cumpar un motor gata facut...sau sa pot sa fac un pulsejet...dar asta mai incolo....ca oi fi mai asezat la cap.
bitex,fara suprare si luare in nume de rau...ce naiba...o elice s-o centrez sa faca mai mult de o jumate de tura sunt in stare! :) asa mare filozofie nu ii....nici usor nu ii....dar nu sunt la prima tentativa.
am mai avut una cand era prin cls 9a.
bine mai copii
saru'mana
0

#45 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 01 February 2004 - 02:10 AM

Uite arunca si aici o privire poate iti vin si alte idei
http://upseros.com/c...ctores/home.htm

Aceasta postare a fost editata de xorg: 01 February 2004 - 02:11 AM

0

#46 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 02 February 2004 - 11:58 AM

Rares, din cate inteleg eu, tu vrei sa reinventezi motorul cu reactie... Ori iti faci unul home-made dupa planurile pe care ti le-am dat, motor care e posibil sa merga cateva minute, ori iti cumperi componentele principale si iti faci un motor adevarat!

Si apropo de motoare cu reactie, tocmai am citit un articol despre un tip care si-a pus unul pe bicicleta, si a reusit sa prinda 80km/h.....asta asa ca divertisment -_-
0

#47 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 02 February 2004 - 10:06 PM

sau unul care si-a pus un pulse jet mai mare la o cosmelie pe roti! -_-
0

#48 Useril este offline   droopy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 131
  • Inregistrat: 06-May 03

Postat 19 May 2004 - 02:31 PM

M-am lasat de turbine ca nu mi-au iesit
Am incercat ceva ceva dar era toata facuta din tabla de conserva
Pana si lamelele compresorului centrifugal au fost taiate din tabla si sudate pe un con......... nevermind


Acum ma chinui cu pulsejet-ul




bafta
Un nebun lanseaza un aeromodel,
si 10 modelisti nu-l pot ateriza.....
0

#49 Useril este offline   Anonim 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25-March 04

  Postat 19 May 2004 - 03:25 PM

Cindva , era o carte foarte interesanta despre subiectul in discutie.
Se numea "Aviatia Moderna" iar acolo in afara de niste avioane care astazi
sunt mai mult sau mai putin depasite, erau capitole intregi despre materiale
folosite la motoarele cu reactie, sisteme de motoare si multe alte idei.
Cred ca cei interesati ar fi cazul sa citeasca mai intii si apoi ...... sa se lase pagubasi in
incercari " nevinovate" de a realiza motoare cu reactie "hand made at home"
Daca sunteti interesati incercati pe la bibleoteci. Poate o mai gasiti.
Personal "am pirlit una" tot asa fiindca era mult prea interesanta.
Am preferat sa o platesc de X ori , dar sa o am.
Am vazut ca exista motoare cu reactie de cumparat (in vest) deci puteti incerca
(sunt groaznic de scumpe)
0

#50 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 19 May 2004 - 05:03 PM

Citeaza

Am vazut ca exista motoare cu reactie de cumparat (in vest) deci puteti incerca
(sunt groaznic de scumpe)

Se pot cumpara doar componentele principale, iar restul de 30% se poate face acasa. Insa oricum ai intoarce-o, daca vrei sa iasa ceva functional sub 500EUR nu scapi :)
0

#51 Useril este offline   crystymoon 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 05-August 03

Postat 19 May 2004 - 11:02 PM

Cu multa bunavointa si bani cheltuiti, se poate ajunge ce-l putin in stadiul acesta. Dar cu mistouri multe nu cred.http://catcrismicrojetengine.xyz.ro/images/image19.jpghttp://catcrismicrojetengine.xyz.ro/images/image21.jpghttp://catcrismicrojetengine.xyz.ro/images/image16.jpg
0

#52 Useril este offline   crystymoon 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 05-August 03

Postat 19 May 2004 - 11:04 PM

http://catcrismicrojetengine.xyz.ro/images/image16.jpg
0

#53 Useril este offline   crystymoon 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 05-August 03

Postat 19 May 2004 - 11:05 PM

http://catcrismicrojetengine.xyz.ro/images/image19.jpg

Aceasta postare a fost editata de crystymoon: 25 August 2004 - 08:05 PM

0

#54 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 20 May 2004 - 07:18 AM

Anonim, la 19 May 2004, 16:25, a spus:

...sa se lase pagubasi in
incercari " nevinovate" de a realiza motoare cu reactie "hand made at home"

Imi pare rau ca te contarzic, dar cunosc doi oameni care construiesc asa ceva iar unul dintre ei chiar isi vinde produsele in UK!!!...cateva motoare pe an!!!...si sunt home made iar calitatea nu e cazul sa o pun la indoiala...am vazut cu ochii mei si nu mi-a venit sa cred!!!...treaba cu lasatul pagubas e dezarmanta...pai hai sa ne lasam pagubasi in general...mai facem modelism cumva?!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#55 Useril este offline   tavix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 09-September 04

Postat 09 September 2004 - 02:56 PM

http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
daca e sa facem misto de ce zic altii ca de suntem moderatori!!

bitex draga,
ia explica tu cum se propaga flacara aia in interiorul buteliei la scaderea vitezei de curgere ca eu nu inteleg, caci nu prea vad cum ar arde ca doar in butelie e doar combustibil nu si OXIGEN?!
Banuiesc ca sti ca arderea este o reactie de oxidare care implica pe langa combustibil si prezenta oxigenului.
0

#56 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 09 September 2004 - 03:17 PM

In principiu ai dreptate. DAR eu NU vorbeam despre o butelie normala, incarcata in conditii de fabrica. Vorbeam legat de replica lui Hat Shat care era cam asa: "Am facut din stingtorul de la masina o butelie pentru combustibil, am comprimat combustibilul in butelie."
Stiu destul de bine in ce conditii se produce o explozie. In cazul in care el spune ca a facut dintr-un stingator de incendiu o butelie pentru combustibil si NU SPECIFICA si cum a facut umplerea, am toate motivele sa cred ca nu stie cum trebuie umpluta astfel incat sa scoata tot aerul (care contine si oxigen) din ea. Daca stia explica, sunt sigur ca nu scapa ocazia.
In conditiile in care zici tu, nu se propaga foarte usor arderea in butelie. Te anunt totusi ca se poate propaga in anumite conditii.
Umple un furtun de 1-2 m lungime, transparent, cu gaz metan, aprinde gazul la capatul liber, opreste gazul de la butelia la care este legat si sa nu-mi zici ca nu se propaga arderea in lungul furtunului spre butelie, chiar in conditiile in care pe furtun nu exista oxigen. Diametrul furtunului sa nu fie foarte mic. Daca gresesc imi cer scuze pentru afirmatii si promit ca o sa mananc numai mici facuti la gratar cu carbuni (ca si pana acum) si o sa beau numai bere rece toata viata. Pe bune! Pana o sa racesc in gat!

PS: Am mai zis pe undeva ca daca raspund la mesaje, nu raspund in calitate de moderator. Ca moderator scriu numai pe MI daca e cazul si ce fac nu e la vedere...

Aceasta postare a fost editata de bitex: 09 September 2004 - 03:20 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#57 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 09 September 2004 - 08:15 PM

da mai cristi....dupa ce planuri ai lucrat?unde ai lucrat?singur?si ce scule ai avut la indemana?
0

#58 Useril este offline   tavix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 09-September 04

Postat 10 September 2004 - 09:40 AM

bitex
i-mi cer scuze pentru tonul sarcastic al mesajului meu.

Ce vreau sa zic este ca nu merita cartonas doar pentru ca PROBABIL, caci nu stim sigur, s-a laudat. Poate ca s-a laudat exagerat, poate chiar a incercat ceva, nu stiu. Oricum nu a aratat vulgaritate sau lipsa de respect sau altceva de genul asta.

Sau a primit cartonas pentru altceva, poate ca eu m-am inselat?
0

#59 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 10 September 2004 - 01:34 PM

Nu-ti face probleme de ton, ca nu ma supar, poti folosi ce si cum vrei. Dar avea obiceiul sa faca lucruri aiurea, care deranjau... Bine ca nu l-ai prins asa cum era atunci. Nu am propus pe nimeni spre penalizare, sub nici o forma. Cred ca am fost PENTRU, daca mi s-a cerut parerea. Zic ce am de zis, sterg ce consider ca-i de sters si cam atat. Fiecare raspunde pentru cum si ce face. Spor la treaba!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#60 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 September 2004 - 08:05 PM

vreau sa va spun si eu parerea mea ca sunt de specialitate celula-motor si lucrez la aviatie mai precis la mig-uri.
motorul de pe migul 21 adica motorul R13 nu este o constructie foarte complicata in sine dar complicate sunt sistemele care trebuie sai asigura regimurile de functionare si pornire(pompe,supape,cutii de comanda)
se poate face un motor cu reactie dar trebuie niste materiale care foarte greu se gasesc adica:
-materiale pt confectionat paletele de compresor si mai ales cele de turbina care sunt f solicitate termic si care din cate stiu rusii le confectioneaza prin forjare si mai nou am auzit ca se fol materiale ceramice
-niste lagare care sa reziste la turatii f mari(10000-30000 ture)si un sistem de ungere si racire a lor
-camera de ardere din otel refractar acoperite cu un email cu rol de protectie canale care sa asigure circulatia aerului in camera in asa fel incat flacara sa arda in zona de mijloc a camerei si nu pe pereti acesteia.
-un sistem de racire in interiorul motorului cu aer prelevat de la compresor prin rotor si sa iasa prin paletele de turbina racindu-le astfel
eu zic ca se pot face astfel de motoare dar este destul de greu si cred ca cel ami bine ar merge ceva de genul:compresor centrifugal(rotor,stator)camera de ardere inelara si o treapta de turbina urmata de un ajutaj cu voleti reglabili.
sau mai simplu ar fi un motoreactor sau un pulsoreactor .
eu zic ca mai degraba merita incercat cu un motoreactor de genul celui facut de coanda
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu