Modelism - RHC Forum: acumulatori pentru motor de ventilator de Dacie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

acumulatori pentru motor de ventilator de Dacie

#31 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 19 January 2008 - 07:04 PM

...folosesc acumulatori cu pb-gel de vo 4 ani exploatati spartan ,incarcati la viteza pentru ca asa cere aplicatia si pot sa spun ca's f multumit de cum se comporta ,cu un mic amendament insa: acumulatorii de 12V 7,5A sunt mult mai limitati ca durata de viatza fata de acelasi tip de acumulator la 6V 12A!
In alta ordine de idei, motorul de aeroterma are un consum destul de mic ,undeva pe la 4-5A/h in sarcina si un acumulator de 12V 7,5A il duce in jur de 1 ora ,personal chiar am echipat navomodele de pescuit cu tipul asta de motor ,dar avand in vedere turatia mica ,aprox 3500 rpm(in sarcina vo' 2000) ,am renuntzat la el;motorul ar putea deveni o solutie in cazul in care se pune un multiplicator de turatie .

Fisiere atasate


...tabula crasa, mortua est!
0

#32 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 19 January 2008 - 07:35 PM

Corecta observatia!

Daca acumulatorii:

*sunt facuti de aceeasi firma (calitate a se intelege),
* consumul la care sunt supusi sunt egali,

Cu cat acumulatorii au mai multe celule, ei sunt mai putin fiabili. Sa reformulez: Acumulatorii cu mai multe celule sunt mai putin fiabili DECAT cei cu mai putine celule.

Este normal ca dupa un nr oarecare de cicluri, avand mai multe celule, una dintre ele sa inceapa sa ``cedeze``, ea constituind apoi ``sarcina`` pt celelalte, culminand cu imposibilitatea de a-l mai folosi.

(exceptie rebuturile de fabricatie)

Capacitatea acu se reflecta doar in timpul utilizarii (raportat la curentul ``tras``), pana la consumare la valoare critica specifica tipului de acu, nu in durata de viata.

Aceasta postare a fost editata de HESS: 19 January 2008 - 07:40 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#33 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 19 January 2008 - 10:19 PM

george10, la 19 Jan 2008, 11:52, a spus:

fulgerica, la 19 Jan 2008, 01:17, a spus:

HESS, la 19 Jan 2008, 00:36, a spus:

Nu poti pune un PB de 12V/55A pe un model de 2Kg, ca sa te dai 10ore... Vei pune unul de 4A si te vei da 30min :lol:

chiar si teoretic acumulatorii de masina nu pot fi folositi pt asa ceva. daca l-ai descarcat sub 80% din capacitate il poti arunca dupa aceea. unul de 55A tine cel mult dublu cat cel de 4A, max 1 ora.

Ce as mai vrea sa te contrazic in practica nene "fulgerica"
Tu ai vazut ce ai scris? :lol: De unde le scoti?
Cu stima George

tati, descarca tu o baterie pb acid sub 80% din capacitate si vezi la cat se mai incarca dupa aceea.
daca e vorba de baterii cu ciclu adanc de descarcare, cu gel, e alta poveste.
oricum, puteai gasi pe net o gramada de linkuri care-ti explica care-i treaba cu ciclul de descarcare al unui acumulator pb-acid.
cat despre calcule, vezi ce inseamna 20% din 55A.

uite cateva (ti-am extras textele exemplicative):

The general guidelines throughout the Pb-acid battery industry is to not discharge below 80% of capacity for regularly used batteries, such as fork trucks, which is less severe service than we use for ALVIN. The net result is that ALVIN leaves the bottom with only 10% of the "usable" battery left to get to the surface, maneuver if required, and get secured in the hanger until external power is connected. Our experience and data show a significant imbalance in cell capacity with usage, and running below 80% capacity risks permanent damage to the weakest cells.
http://www.unols.org/meetings/1995/199505d...505desap17.html

The main attraction for Sealed Lead Acid (Pb Acid) cells is the low cost of lead. This makes the Pb Acid
cell very inexpensive per watt-hour. Lead is relatively heavy resulting in low volumetric and gravimetric
energy densities (see figure 1.1, Energy Density Comparison). Also, the cycle life of a Pb Acid battery
is directly proportional to the amount of energy removed from the battery during discharge. To obtain an
equivalent cycle life of a NiMH system, only 30% of the Pb Acids capacity can be used.
http://209.85.135.104/search?q=cache:bYkP7...lient=firefox-a
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#34 Useril este offline   george10 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1298
  • Inregistrat: 08-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Dambovita,Cornesti
  • Interests:Modelism
    Foto

Postat 19 January 2008 - 11:29 PM

Tati de ce complici lucrurile?
A,si sa-ti reamintesc daca ai uitat, cumva santem in ROMANIA si limba pe care o vorbim este ROMANA,deci daca vrei sa exemplifici ceva fauo in aceasta limba!Totusi as putea sa COMENTEZ pe aceasta tema si as putea sa aduc si argumente pro...am ceva documentatie daca vrei dar este in JAPONEZA....
Asa ca ce spui tu este valabil ,dar, in anumite conditii si pentru un anumit timp...etc deci NU ESTE ADEVARAT CE SPUI(sulfatarea are loc doar daca se intrunesc anumite conditiii)

orcum este interesant ce spun aceia acolo...daca am timp poate si traduc ..

Cu stima George
Cu Stima George J.
tel.0724686263
0

#35 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 20 January 2008 - 12:32 PM

Vad ca incepe rau......
Uite de ce am spus ca am o parere ``mai `` difarita decat Fulgerica:

1. Ce spune Fulgerica este ADEVARAT.
2. Mai trebuie pe langa asta o completare OBLIGATORIE, pe care o descoperiti din experimentul asta:

La un acu de 12/55A acid (auto), incarcat 100%,cu electrolitul OK, puneti un halogen de 100W (exista sigur).
Il descarcati astfel pana moare COMPLET. Deconectezi halogenul si il lasi 10 minute. Apoi il incarci.Rezultat: acu e perfect!
poti face asta si de 10ori si nu ai treaba.

Daca insa lasi consumatorul conectat mai multe ore dupa ce acu s-a descarcat complet, ai probleme. Chiar daca il ``readuci`` la viata, nu mai e ce a fost. Daca pateste de cateva ori asta, E DUS.

Aceasta postare a fost editata de HESS: 20 January 2008 - 12:41 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#36 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 20 January 2008 - 12:36 PM

NU faceti analogii cu acu de pe auto ! Este total altceva! La auto, acumulatorul nu este sursa principala de curent. El ajuta doar la pornire (demaror, excitatie +injectie/aprindere/conexe), in mers e doar ``tampon``.

Aceasta postare a fost editata de HESS: 20 January 2008 - 12:38 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#37 Useril este offline   george10 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1298
  • Inregistrat: 08-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Dambovita,Cornesti
  • Interests:Modelism
    Foto

Postat 20 January 2008 - 09:35 PM

Scuze "hess"dar cred ca nu ai avut probleme pe vremea lui "ceasca" cu masina inplicit cu accu!de cate ori ai schimbat elementi la un pl-acid?nu cred ca alti au facut-o!tu poate da ,vad ca ai ceva cunostinte despre asta(eu vorbeam explicit despre accu de auto)pe cand alti vad ca vorbesc din auzite si citite-un acu de masina se poate "goli "de tot(nu doar 80%cum zic uni...)si se reancarca destul de bine....asa ca mai vedem...

Cu stima George j.
Cu Stima George J.
tel.0724686263
0

#38 Useril este offline   aclaimed 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 02-May 06

Postat 08 February 2008 - 11:57 PM

se pot goli de acid si ai reincarcam cu apa de ploaie :D)


PS. sa stiti ca functioneaza :D :D
Indiferent cu ce se ocupa oamenii de stiinta, ei obtin intotdeauna o arma.
0

#39 Useril este offline   aflo 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 12-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 February 2008 - 12:29 AM

se pot goli de acid si ai reincarcam cu apa de ploaie smile.gif)


daca nu gresesc, apa de ploaie inlocuieste apa distilata, in niciun caz acidul
0

#40 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 10 February 2008 - 05:59 PM

aclaimed, la 8 Feb 2008, 23:57, a spus:

se pot goli de acid si ai reincarcam cu apa de ploaie http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif)


PS. sa stiti ca functioneaza :) :D

:rolleyes: Ingrozitor ce spui!
Ce pacat ca astia de fac acumulatori nu au galeti pt a recupera apa de ploaie... :D
0

#41 Useril este offline   george10 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1298
  • Inregistrat: 08-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Dambovita,Cornesti
  • Interests:Modelism
    Foto

Postat 10 February 2008 - 07:13 PM

aflo, la 10 Feb 2008, 00:29, a spus:

"se pot goli de acid si ai reincarcam cu apa de ploaie smile.gif)"Da


daca nu gresesc, apa de ploaie inlocuieste apa distilata, in niciun caz acidul nu si acidul,se complecteaza...

Da ,cu conditia ca apa sa fie "adunata"in recipiente de plastic si sa fie cat mai curate http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif

Ca doar apa distilata ce este?apa de ploaie filtrata...se vaporizeaza prin fierbere si se condenseaza...nu?

Cu stima George
Cu Stima George J.
tel.0724686263
0

#42 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 10 February 2008 - 07:20 PM

Treziti-va la realitate si cititi afirmatia:``se pot goli de acid si ai reincarcam cu apa de ploaie ``

A completa cu apa distilata sau apa de ploaie ( http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif ) ca esti in camp, e una, dar sa GOLESTI un acumulator si sa-l umpli cu apa de ploaie, e chiar ca taiatul painii cu foarfeca de tabla.
0

#43 Useril este offline   george10 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1298
  • Inregistrat: 08-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Dambovita,Cornesti
  • Interests:Modelism
    Foto

Postat 10 February 2008 - 11:37 PM

Este o gluma ca poti inlocui acidul cu apa de ploaie...
Poate ca temporarsi de forta majora sa mai dea ceva accu!daca nu ai incotro...cum zice hess, in camp...

Cu stima George
Cu Stima George J.
tel.0724686263
0

#44 Useril este offline   aclaimed 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 02-May 06

Postat 11 February 2008 - 10:39 PM

normal ca este o gluma :angry: dar ca sa inlocuiesti apa distilata la nevoie si la doamne fereste e cea mai buna metoda. Asta ca paranteza la ce se discuta cu descarcatul definitiv.
Indiferent cu ce se ocupa oamenii de stiinta, ei obtin intotdeauna o arma.
0

#45 Useril este offline   steelfixer 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 16-February 08

Postat 18 February 2008 - 01:34 PM

intr-un final....este fiabil motorul de la aeroterma de dacie.....sunt pescar si m-am hotarat sa construiesc un navomodel de pescuit asemanator cu dulap 2 cu mici modificari...coca va fi din super komatex putin mai usor ca komatex-ul si dispun de un motor de aeroterma si de un acumulator 12v/7,5ah...de cateva zile am incercat sa citesc tot ce am gasit pe acest forum cu privire la navo si va multumesc anticipat pentru ideile postate,planurile si opiniile d-voastra.....atata timp cat pana acum nu am avut nici o legatura cu modelismul.....insa simt ca m-ati molipsit....ard de nerabdare sa ma apuc de munca.....salutari la toata lumea!
0

#46 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 03 November 2009 - 08:46 PM

Atentie!!! copii !!!

sunt 2 tipuri de motoare de aeroterma de Dacie: unele au urechi de prindere nituite pe exterior... altele n-au.
Bun!
o sa ma intrebati: Acu'... ce: nu putem sa le punem noi urechi de prindere sau sa le facem batiu?
Raspuns: ba da! dar nu asta e diferenta intre ele!

:rolleyes:

diferenta dintre ele este sarma din bobinaj: cele cu urechi au sarma mai groasa... iar cele fara urechi au sarma mai subtire.

concluziile le trageti singuri!

Oricum... consumul lor e destul de mic... si cred ca "bat la cur" multe dintre motoarele folosite de unii.

Am si eu 2 motoare de vent de Dacie... fara urechi... dar le-am refacut pe cele vechi... si asa am aflat diferenta!
"Prietenii" stiu de ce!

:rolleyes:

In poza pusa mai sus de ipsihi aveti un motor de vent... din cel veritabil... cu urechi de prindere... semn ca si el stie diferenta!

:rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de Adistul: 03 November 2009 - 08:48 PM

Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#47 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 03 November 2009 - 08:52 PM

prinderea dintre axul motor si axul elicei se poate face cu o bucata de furtun intre dimensiuni... o parte intra fortat... iar cealalta lejer si se pun coliere.
Consider ca este cea mai buna prindere elastica.

De vreo 2 luni de cand "frecventez" Forumul am mai invatat cate ceva... dar si punand in practica.

Asa ca cei care vor... gasesc pe-aici tot ce trebuie. Doar ca trebuie sa aibe rabdare si sa caute.

Spor!

Aceasta postare a fost editata de Adistul: 03 November 2009 - 08:52 PM

Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#48 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 03 November 2009 - 09:48 PM

Sapaturile de toamna sint bine venite :) si bagate la "dosar"
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#49 Useril este offline   Titanic 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 18-November 09
  • Gender:Male
  • Location:satu mare

Postat 19 November 2009 - 11:22 PM

:rolleyes:

Vezi postareawatashi, la Nov 10 2007, 03:26 PM, a spus:

am un motor de ventilator de Dacie(acela care raceste radiatorul) ; este similar cu cel de stergator numai ca este mai mic si nu are angrenajul melcat.Doresc sa pun motorul pe o salupa de pescuit ce are o lungime de 80 cm.Ce acumulatori imi recomandati sa folosesc?
George

0

#50 Useril este offline   goctav 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 206
  • Inregistrat: 02-September 09

Postat 20 November 2009 - 07:16 AM

Domnilor vad ca vb despre acumulatori Pb acid.
Acumulatorii sind diferiti de la fabricant la fabricant (vb de calitatea lor ).Principiul este acela la toti fabricantii dar calitatea lor difera.
Acum un acumulator cu Pb cind intra in scurt un element pentru al incerca sa-l repari golesti acumulatorul de electrolit il speli cu apa distilata si pui electrolitul la loc (nu acelas electrolit unul nou cu densitatea de 1.30) .Si vezi ce rezultate ai ,depinde cit Pb a mai ramas pe placutele .
Care este explicatia? In timpul procesului de descarcare si incarcare (si altele ) cade Pb de pe placute si se depune undeva jos pina pune in scurt placutele de Pb ,sapalare elementului elimina depunerea si placutele nu mai sint in scurt ( daca ai noroc).
Oricum pentru mine aceasta reparatie nu merita efortul ca nu mai ai aceasi capacitate in Ah cum ai avut la acumulator.
Cine vrea sa faca nu are decit. Unul nou este mai recomandat daca vrei sa nu ramii cu barcuta in larg , si atunci sa vezi Pescuiala :D .
Deci spor la inotat pentru cine vrea sa foloseasca acumulatori reparati pe balta. :blink:

Gabriel
0

#51 Useril este offline   mariandmd 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2161
  • Inregistrat: 04-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 November 2009 - 11:11 PM

aceasi problema am avut si eu la un acumulator ni-cd]
a trebuit sa adun cd-ul de pe fundul acumulatorului si de ciuda ca nu mai mergea i-am pus litium
si asa am obtinut cea mai tare baterie... ni-li
din pacate nu mai are balta pesti ca sa testez noul acumulator...
asa ca astept oferte :)
0

#52 Useril este offline   nch 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1121
  • Inregistrat: 13-September 07

Postat 21 November 2009 - 11:41 PM

Mie mi-a dat rezultate cu apa plata si lamaie (curatarea.... iar restaurarea facuta cu foita de aur pe fiecare celula! de la icoane!. Am avut rezultate mai bune decat acumulatorii de la Panasonic. E putin mai scump dar merita....

Bah goctav tu esti om serios? Solutia ta pentru resuscitat, nu se practica sub nici o forma in cazul acumulatorilor PL-Ac folositi la navomodele!
Ai taiat vreun acumulator ? Astea cu "pulicula de praf de stele" nu au lichid in ele! Doar un suport spongios imbibat cu acid.

Sfatul tau era valabil la acumulatori auto ! (Desi toti producatorii mari au trecut deja la tehnologii mai avansate!)Nici decum in cazul tipului de acumulatori uscati care sunt folositi uzual la barcute.
Numai bine si spor la bricolat!
0745.356.013

Bucuresti/Rahova
0

#53 Useril este offline   goctav 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 206
  • Inregistrat: 02-September 09

Postat 22 November 2009 - 08:30 AM

Vezi postareanch, la Nov 21 2009, 11:41 PM, a spus:

Mie mi-a dat rezultate cu apa plata si lamaie (curatarea.... iar restaurarea facuta cu foita de aur pe fiecare celula! de la icoane!. Am avut rezultate mai bune decat acumulatorii de la Panasonic. E putin mai scump dar merita....

Bah goctav tu esti om serios? Solutia ta pentru resuscitat, nu se practica sub nici o forma in cazul acumulatorilor PL-Ac folositi la navomodele!
Ai taiat vreun acumulator ? Astea cu "pulicula de praf de stele" nu au lichid in ele! Doar un suport spongios imbibat cu acid.

Sfatul tau era valabil la acumulatori auto ! (Desi toti producatorii mari au trecut deja la tehnologii mai avansate!)Nici decum in cazul tipului de acumulatori uscati care sunt folositi uzual la barcute.
Numai bine si spor la bricolat!


Acesti acumulatori sint cu gel(acid).
si in concluzie nu pot fi resuscitati.
Eu am spus de cei care au electrolit daca ai citit bine.

Si inca ceva, eu chiar am o baterie de 10Ah cu electrolit .Deci inca mai sint pe piata.



Sall si mersii pt observatii. :D
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu