Aceasta postare a fost editata de katalinhr: 24 March 2010 - 12:00 AM
CNC (computer numerical control) masini cu comanda numerica
#3130
Postat 24 March 2010 - 12:02 AM
E treaba serioasa, poate ar trebui luata legatura cu o firma care se ocupa de "reparatii" cnc-uri pentru discutii sau ar trebui vazute masinile de aceeasi marime. Trebuie adaptat un reductor bun.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 24 March 2010 - 12:05 AM
Telefon: 0721 385365
#3131
Postat 24 March 2010 - 12:10 AM
#3132
Postat 24 March 2010 - 12:14 AM
Motoare am mai gasit in Germania si noi si second , este adevarat ca sunt la un pret imbatabil , dar fara o solutie de driver si controler nu merita efortul.
Sper sa-i gasesc driver .
Aceasta postare a fost editata de ctc: 24 March 2010 - 12:20 AM
#3133
Postat 24 March 2010 - 08:00 AM
ctc, la Mar 24 2010, 12:14 AM, a spus:
Motoare am mai gasit in Germania si noi si second , este adevarat ca sunt la un pret imbatabil , dar fara o solutie de driver si controler nu merita efortul.
Sper sa-i gasesc driver .
salut
ma bag si eu cu citeva aspecte.eu am o freza care pe are pe y si pe z un singur motor de antrenare deci nu poate lucra simultan pe aceste axe.masa pe z cred ca are peste 500 de kg iar motorul e de 6Nm la 3000 rot cu o reductie de 3:1.cred ca daca totusi vrei sa-l pui pe z ar tb sa faci reductia de 6:1.la mine e pe curea dintata.
are encoder pe el?
pt driver si encoder incearca si la o firma din iasi pe care o gasesti la www.automatic.ro e un tip marius iosub cred.el se ocupa si de retrofiting la m.u.si poate poate sa-ti dea niste sfaturi mai competente decit mine
toate cele bune
#3134
Postat 24 March 2010 - 08:58 AM
ctc, la Mar 24 2010, 12:14 AM, a spus:
Motoare am mai gasit in Germania si noi si second , este adevarat ca sunt la un pret imbatabil , dar fara o solutie de driver si controler nu merita efortul.
Sper sa-i gasesc driver .
Asta e marele neajuns si probabil si motivul pentru care se gasesc servomotoare asa ieftine pe ebay.
Spre deosebire de motoarele pas cu pas unde lucrurile sunt destul de standardizate pe partea de servomotoare brushless povestea sta cu totul altfel.
Personal am incercat sa fac un driver pentru astfel de motoare insa povestea este mult mai complicata decat la un motor pas-cu-pas.
Poate si din acest motiv nu am vazut pe piata un driver universal si ieftin care sa poata comanda orice fel de servomotor brushless.
Daca reusesti sa gasesti un driver ieftin pentru ele, cele mai vechi accepta in general comanda +-10V. Mai departe am vazut un proiect care facea o conversie intre semnal de intrare Step/Dir si iesire 10V.
#3135
Postat 06 April 2010 - 04:51 PM
AdrianBS, la May 29 2009, 10:58 PM, a spus:
La 2A merge excelent, abia daca se incalzeste.
Referitor la axa X, este o sina mai interesanta de la ISEL: sunt doua bare de precizie de 12 fixate pe un profil de Al mai lat. Merge OK.
Am folosit transmisie cu curea si reductie 2:1 ca-n viitor vreau sa frezez si ceva placi de Al.
Motorul fezei are 700W dar la 110V (l-am adus din state) si a trebuit sa mai iau si-un convertor :D
Acum gasesti ceva asemanator la Hornbach cu 700 ron!!!
Va multumesc si astept sugestii, sigur se mai pot face imbunatatiri...
Salut daca te rog imi poti da si mie schema controllerului cu TB6560?
Cu stima ATY.
#3136
Postat 07 April 2010 - 09:00 AM
ATYZZZ, la Apr 6 2010, 04:51 PM, a spus:
Cu stima ATY.
I idee ar fi sa iei chiar datasheet-ul
In plus iata aici o colectie de furniztori si de scheme adunate de pe web :
http://www.dioda.ro/...opic/t=204.html
#3137
Postat 10 May 2010 - 04:17 PM
ctc, la Mar 24 2010, 12:42 AM, a spus:
x= 1000 mm , y = 350 mm si z= 400 mm . Pentru x si y inca studiez . Am zis , daca tot fac modificari sa utilizez servomotoare mai mari. Actualul motor de pe freza are 7,5 kw , el frezeaza si misca axele .
Motorul tau are ca driver un convertizor FANUC care este in jur de 1500 de euroi. Eu folosesc astfel de motoare pentru actionare axe in modernizari de masini unelte numai cu reductoare planetare in raport 1/5 sau 1/7 functie de greutatea pe care o am pe axa. Nu te sfatuiesc sa folosesti surubul actual al masinii,...frecarile sunt mari. Probabil gasesti si la SIEMENS driver dar e mult mai scump. Apoi iti trebuie sursa adevarata, un mic automat programabil cu care sa dialogheze driverul....La ceea ce am facut pana acum, pentru o modernizare a unei masini iti trebuie cam 2000- 3000 de euro pentru o axa. Astea sunt preturile cam in toata Europa. Succes!
#3138
Postat 25 May 2010 - 08:27 AM
Am o rugaminte mare ...tocmai am achizitionat o masina de frezat tip MIKROMAT BKOZ ...numai fierul l-am mai gasit si as avea nevoie, daca aveti pe unde lucrati o astfel de masina, veche ce-i drept, de skemele hidraulice si skema cinematica. Daca se intampla sa aveti documentatia, dati un semn. Merci!
#3139
Postat 25 May 2010 - 08:55 AM
Mikromat BKoZ 900 x 1400 /5 OP am si eu , nu am documentatie ( pe net am gasit zero ) si eu caut . Am gasit aceeasi marca de masina , functionala cu documentatie, dar alt model mult mai mic si nu avea nimic hidraulic.Masina nu era portal ci arata ca o freza clasica ( provenea din Mecanica Fina ).
La acest model si dimensiune exista cel putin 2 variante constructive , unul cu suruburi trapez si altul cu suruburi cu bile , evident difera si partea electrica probabil hidraulica.
uite cateva poze :
#3141
Postat 25 May 2010 - 09:02 AM
seamana cu al meu?
si acum vestea buna :
am o promisiune de la cineva care imi cauta intr-o arhiva ;
poate gasim un manual sau carte tehnica
a doua veste buna , pentru care eu optez : se poate modifica mecanic ( suruburile ) si electric ( facuta cnc ) !
#3142
Postat 25 May 2010 - 11:37 AM
ctc, la May 25 2010, 10:02 AM, a spus:
seamana cu al meu?
si acum vestea buna :
am o promisiune de la cineva care imi cauta intr-o arhiva ;
poate gasim un manual sau carte tehnica
a doua veste buna , pentru care eu optez : se poate modifica mecanic ( suruburile ) si electric ( facuta cnc ) !
Dupa cate am vazut din poze stai mai bine decat mine. Eu nu mai am nimic electric pe ea si nici hidraulic. Masina este un BKOZ 900x1400 si a fost cu CNC646..are suruburile toate, ghidajele sunt pe role...mai lipsesc ceva din ele. Vreau sa o fac cu CNC FANUC, nu vreau in prima faza sa schimb cutia de viteze caci ma costa mult un convertizor si un motor pentru actionarea brosei. Stiu ca ridica o turatie de 1800-2000 parca. Eu am gasit doar skema hidraulica de la sistemul de blocare axe ( caci are blocari pe toate axele) m-ar interesa schema cinematica de la cutia de viteze si hidraulica pentru schimbarea vitezelor. La mine in Bacau are Aerostarul asemenea masina functionala, dar nu are sau nu vor sa dea documentatie...oricum se intra greu la ei si mai bine apelez la forum...poate ma ajuta cineva. Daca esti interesat de skema de blocari ...trebuie doar sa spui.
#3144
#3145
Postat 27 May 2010 - 08:47 AM
#3146
Postat 27 May 2010 - 08:50 AM
#3148
Postat 31 May 2010 - 05:55 PM
znecula, la May 28 2010, 04:49 PM, a spus:
Merge perfect.
Singura nemultumire: suruburile cu filet trapez.
Probabil se va face upgrade la suruburi cu bile.
Felictari pentru realizare. Pare destul de greu,imi poti spune ce electronica folosesti? Eventual daca l-ai testat ce performante ai obtinut.
#3149
Postat 01 June 2010 - 06:46 AM
znecula, la May 28 2010, 04:49 PM, a spus:
Merge perfect.
Singura nemultumire: suruburile cu filet trapez.
Probabil se va face upgrade la suruburi cu bile.
salut zanel,
a iesit o treaba buna.o intrebare totusi:de ce preferi sa folosesti structura de sustinere din otel?nu e mai comod sa folosesti aluminiu?
raspund eu pt teleflyer in locul tau daca imi permiti.electronica e de la hobbycnc din ungaria.
toate cele bune
remus
#3154
Postat 01 June 2010 - 03:43 PM
Am doar cateva observatii traversele portalului par a fi cam sutirele(din poze nu pot sa imi dau sema de gabaritul lor), cand vor fi aplicate forte si monente la mijocul lor se vor deforma.
Un alt aspect ar fi ca structura de sustinere este foarte usora in raport cu portalul si cele doua profile laterale pe care sunt fixate ghidajele preaau toate fortele si momentele din portal. Constructia cu doua suruburi pe axa y are marele avantaj ca permite creera unui batiu adecvat tocmai pentru ca nu mai este necesar ca traversa sa mai treca pe sub masa.
Aceasta postare a fost editata de katalinhr: 01 June 2010 - 03:44 PM
#3155
Postat 01 June 2010 - 06:08 PM
Cum ai aliniat sinele pe Y ( paralelism , planeitate ...) ? De ce nu ai pus tot sine profilate si pe X ?
Ce motor de frezare ai pus acolo ? Ma intereseaza in mod special ce turatii , ce putere ... In bot pare sa fie un ER ...20 sau 25 ? Ce T.I.R. are motorul ?
Am mai studiat nitel , si se pare ca as avea nevoie de un motor mai serios ... cu conditia sa tureze intre 6000 si 18000 , la 400Hz ... Cam cat costa
motorul si drive-ul ? Daca reusesc sa dau repede masina aia pe care tocmai am terminat-o , iar pretul motorului este decent in raport cu performantele ,
vreau si eu unul ... eventual ma ajuti sa programez drive-ul , ca habar n-am cum se face ...
Tinem legatura .
gabriel
#3156
Postat 02 June 2010 - 07:12 AM
katalinhr, la Jun 1 2010, 04:43 PM, a spus:
Am doar cateva observatii traversele portalului par a fi cam sutirele(din poze nu pot sa imi dau sema de gabaritul lor), cand vor fi aplicate forte si monente la mijocul lor se vor deforma.
Un alt aspect ar fi ca structura de sustinere este foarte usora in raport cu portalul si cele doua profile laterale pe care sunt fixate ghidajele preaau toate fortele si momentele din portal. Constructia cu doua suruburi pe axa y are marele avantaj ca permite creera unui batiu adecvat tocmai pentru ca nu mai este necesar ca traversa sa mai treca pe sub masa.
salut
asa cum am spus masina e in lucru si unele piese nu erau montate.traversele care sustin axa y vin rigidizate cu o placa de aluminiu de 20 care e facuta are deja gaurile de prindere executatate dar nu se vedea in cadru.montantii verticali sint din al de 25 si cred ca nu vor face probleme.singurul lucru care poate sa ridice probleme poate fi greutatea finala,inertia la deplasare,dar eu nu am neaparata nevoie de viteze mari de deplasare,doar comparabile cu cnc pe care il posed deja.
cadrul de sustinere(al 80*60) va mai avea 2 traverse care il vor rigidiza.deasemenea,pe ce mizez cel mai mult va fi o placa de al de 20 care se va constitui in masa de lucru si care va fixa tot ansamblul.
toate cele bune
#3157
Postat 02 June 2010 - 07:27 AM
katran, la Jun 1 2010, 07:08 PM, a spus:
Cum ai aliniat sinele pe Y ( paralelism , planeitate ...) ? De ce nu ai pus tot sine profilate si pe X ?
Ce motor de frezare ai pus acolo ? Ma intereseaza in mod special ce turatii , ce putere ... In bot pare sa fie un ER ...20 sau 25 ? Ce T.I.R. are motorul ?
Am mai studiat nitel , si se pare ca as avea nevoie de un motor mai serios ... cu conditia sa tureze intre 6000 si 18000 , la 400Hz ... Cam cat costa
motorul si drive-ul ? Daca reusesc sa dau repede masina aia pe care tocmai am terminat-o , iar pretul motorului este decent in raport cu performantele ,
vreau si eu unul ... eventual ma ajuti sa programez drive-ul , ca habar n-am cum se face ...
Tinem legatura .
gabriel
salut
si pe x sint sine profilate de 25.poate nu se vad.inca nu am ajuns sa reglez si sa aliniez masina doar ca prelucrarile le-am facut cit am putut de precis pe o freza cu afisor de cota si dupa ce au fost fixate corect.
motorul e un spindel de 1.6 kw cumparat din italia cu 200 eur la 18000 rot comandat prin convertizor.daca iti aduci aminte ti-am mai spus de el cind era vb daca pe mas ta sa folosesti o scula kress.ti-am mai zis ca am fost cu un prieten care a luat o scula la fel de faina de 1.1kw cu 190eur.le-am si probat acolo nici nu se aud in turatie.racire cu aer.convertizorul l-am luat de la hiend de aici,un LG, se programeaza simplu.
foloseste ER 20 iar tipul din italia da cu 7 eur o bucsa elastica indiferent de diam
daca vrei iti pot da coordonatele lui
apropo,nu recunosti motoarele de actionare,sint cele de la tine
toate cele bune
#3158
Postat 02 June 2010 - 08:20 AM
Motoarele de la mine zici ? Nu cumva niste Parker-e ?
Bafta .
Aceasta postare a fost editata de katran: 02 June 2010 - 08:21 AM