fanefane, la Jan 24 2009, 07:54 PM, a spus:
Sunt incepator si vreau sa fac un cnc cu lungimile axelor de x-1000 ,y-1500, z-400 ,din care lungimea utila va scadea la fiecare in functie de costructie.
Masa vreau sa fie fixa si cred ca o fac din otel teava patrata.
Partea care culiseaza pe axa y si pe care se sprigina axele x si z sper sa o fac din aluminiu ca sa fie mai usoara.
Daca la axa x si z cred cred ca rezista sina de ghidaj HGR15RC la axa y ce ar trebui sa pun sina de ghidaj HGR20RC sau HGR25RC ,
o sa pun doua sine pe axa si patru carucioare ca sa fie ok.
Pentru frezare am o freza Bosch GOF 1300 ACE.
Motoare la axa y cea mai lunga as pune Nema 34LC066-050-8W-SB12.SB12-2.8 iar pentru celelate axe trebuie sa fie la fel sau pot pune mai mici
Nema 23SM100-030-8W-F10.F10-2.0 sau Nema 23SM080-028-8W-F10.F10-1.7.
As vrea sa ma ajutati la calcule si la dimensionare deoarece sunt in faza de proiect si calcule.
Mentionez ca vreau sa folosesc cnc la prelucrat lemn si eventual aluminiu.
Astept propuneri si indicati.
Totul se reduce de fapt la ce buget ai ...cati bani esti dispus sa cheltui , la ce vrei sa folosesti masina in final , ce materiale ai disponibile , de unde
procuri materialele ...
Eu , cand incep o constructie de genul asta , plec de la suruburi ( despre care nu ai spus nimic ) , pentru ca le cumpar asa cum le gasesc , de preferinta
masinate la capete . Apoi adaug sinele , fac necesarul de aluminiu si vad ce iese ... Motoarele nu sunt o problema , se gasesc pe ebay destule ...
Aluminiu la fel , se gaseste tot pe ebay la preturi rezonabile , sinele ....daca ai rabdare , le poti " impusca " destul de ieftin , problema e
la suruburi , nu prea se gasesc asa multe si la calitatea necesare ( presupun ca nu vrei roluite la C7 , ci precizie minim JIS5 ...).
Ideal e sa mentii pretul materialelor sub 1500 USD ( eu cel putin asa incerc , la proiectul pe care l-am inceput ).