Modelism - RHC Forum: aripa zburatoare delta - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

aripa zburatoare delta intrebari si raspunsuri:D

#1 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 September 2007 - 03:48 PM

Salutari!

Se da una bucata aripa zburatoare delta (da, da e fix un triunghi cu un "rudder") cu unghiul de deschidere la varf de 60 de grade, anvergura: 2.2 metri, grosimea profilului la "radacina": 10% (deci undeva la 19 centimetri), masa totala (cu motor, combustibil): 45 kilograme.
Tractiunea totala a motorului: 30 kilograme.
Profilul ales: simetric.

Rezulta astfel o suprafata totala de 2.09 metri patrati.
Vad ca incarcarea aripii ar fi cam de: 21.53 kilograme/metru patrat iar raportul forta de tractiune pe greutate ar fi cam de 0.666 ( :) ).

Zboara sau nu zboara?
Daca zboara cam la ce caracteristici de zbor sa ma astept? Am vazut ca numeroase avioane de vanatoare au incarcare de sute de kilograme pe metru patrat iar raportul forta de tractiune pe greutate undeva in jurul lui 1 (F-15 parca se duce la 1.15-1.2). Asta in cazul avioanelor "adevarate" (zbor 1:1).
Pentru aeromodele parca gasisem o clasificare dupa incarcarea aripii si undeva la 8 kilograme pe metru patrat era incarcarea recomandata pentru aeromodele de acrobatie.

Sa fie prea grea aripa respectiva? (date fiind si caracteristicile de propulsie...).
Sfaturi pentru centrare?
La aripile delta stiu ca centrul de presiune e la 25% din coarda plecand de la bordul de atac. Este adevarat asa ceva?
Stiti vreun software care sa estimeze viteza maxima a aripii respective? Mie-mi rezulta din calcule undeva la 470 km/ora. Sa fi gresit undeva?


Edit: adaugat una intrebare: ce servo-uri recomandati pentru un astfel de "model"... analogice 9-10 kgf?

Mersi anticipat pentru raspunsuri,
MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 13 September 2007 - 11:41 PM

0

#2 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 13 September 2007 - 07:08 PM

Fiind profil simetric, o sa ai nevoie sigur de bracaj de profundor pentru echilibru pe orizontala si e de vazut cat de valabila ramane treaba cu 25%. Pentru aripi zburatoare e de preferat un profil specializat, cel putin la dimensiunea asta. La un model de 400 grame, pui o scandurica de polistiren, da' la 45 Kg avionul, nu se merita sa pui profil simetric, desi se poate foarte bine. Un profil de-asta are un fel de concavitate pe extrados, catre bordul de fuga. Am dat "flying wing airfoil" pe google si am gasit:

http://www.aerodesig...e/profile_s.htm

O carca de profile, cu caracteristicile gata date.....

Despre servouri, nimeni nu te opreste sa nu pui 4-5 sau de cate e nevoie pe fiecare suprafata de comanda, la urma-urmei. Exista circuite de sincronizat servouri, sau la o adica, daca ai o statie super-desteapta, o poti face si prin soft, desi numarul de servouri e limitat. Modificare: Ca sa nu mai zic ca le poti pune in paralel...

Succesuri si arata-ne cu poze.

Aceasta postare a fost editata de INCAS: 13 September 2007 - 07:09 PM

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#3 Useril este offline   Aircobra 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 15-August 07

Postat 13 September 2007 - 11:04 PM

Salut MIg!
2200mm anvergura si 35000g,
Daca am inteles bine

Cauta cu Google: Reynold's number.
Te va ajuta sa faci o comparatie intre realitate si fictiune.
Aeromodele RC "normale" au cel mult 120-130g/dm2
Pot avea si mai mult, daca vrei sa le transformi in rachete balistice ( 11 septembrie ).

Bafta!
Aircobra
---------
Futaba 40MHz canal 53
Graupner 35MHz canal 76
0

#4 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 14 September 2007 - 04:42 AM

daca tin bine minte pentru aripa asta,proprietarul estima tot 450-500km/h viteza maxima.
flying is my life...
0

#5 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 September 2007 - 08:21 AM

SILVIU66, la 14 Sep 2007, 04:42, a spus:

daca tin bine minte pentru aripa asta,proprietarul estima tot 450-500km/h viteza maxima.

Care aripa? Am gasit un fir de discutie acolo; te referi la vreun mesaj anume de acolo?

Mersi,
MIG-29
0

#6 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 September 2007 - 08:25 AM

INCAS, la 13 Sep 2007, 19:08, a spus:

Fiind profil simetric, o sa ai nevoie sigur de bracaj de profundor pentru echilibru pe orizontala si e de vazut cat de valabila ramane treaba cu 25%. Pentru aripi zburatoare e de preferat un profil specializat, cel putin la dimensiunea asta. La un model de 400 grame, pui o scandurica de polistiren, da' la 45 Kg avionul, nu se merita sa pui profil simetric, desi se poate foarte bine. Un profil de-asta are un fel de concavitate pe extrados, catre bordul de fuga. Am dat "flying wing airfoil" pe google si am gasit:

http://www.aerodesig...e/profile_s.htm

O carca de profile, cu caracteristicile gata date.....

Despre servouri, nimeni nu te opreste sa nu pui 4-5 sau de cate e nevoie pe fiecare suprafata de comanda, la urma-urmei. Exista circuite de sincronizat servouri, sau la o adica, daca ai o statie super-desteapta, o poti face si prin soft, desi numarul de servouri e limitat. Modificare: Ca sa nu mai zic ca le poti pune in paralel...

Succesuri si arata-ne cu poze.

Salutari!

Am consultat profilele din seria MH60. Problema lor este ca ofera penalitate la viteze mari fata de MH50. INCAS ai vazut MH-50urile? Ce parere ai despre ele?
Vad ca au momentul de tangaj apropiat de zero. Nu sunt profile reflex-> nevoie de bracat eleroanele in sus pentru compensarea lipsei de moment de tangaj.

Alte sfaturi? :lol:
Voi pune si poze; numai sa ajunga materialele comandate :huh:

Exista reglementari legale legate de zborul unui asemenea model? Masa este destul de mare si banuiesc ca nu intra la categoria aeromodele...?

MIG-29
0

#7 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 14 September 2007 - 10:17 AM

Caracteristicile date pe net pentru profilele astea, in general, sunt calculate cu Xfoil sau Eppler. Asa ca nu sunt 100% corecte, ca sa nu mai vorbim de incidentele mari (care nici nu-ti trebuie, daca vrei viteza aia mare).
Trebuie pur si simplu calculat ce si cum. Cum nu am facut-o, nu mai am ce sa zic.

Daca vrei viteza mare, trebuie sa te ocupi un pic si de propulsie. Motorul cu elicea aia ce zic?
Poate trebuie analizata si elicea. Poate la 400Km/h sau cat vrei, nu mai scoate cu motorul ala nici un kil forta....

Pana la urma ce e cu proiectul asta? Un pariu?
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#8 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 September 2007 - 10:26 AM

INCAS, la 14 Sep 2007, 10:17, a spus:

Caracteristicile date pe net pentru profilele astea, in general, sunt calculate cu Xfoil sau Eppler. Asa ca nu sunt 100% corecte, ca sa nu mai vorbim de incidentele mari (care nici nu-ti trebuie, daca vrei viteza aia mare).
Trebuie pur si simplu calculat ce si cum. Cum nu am facut-o, nu mai am ce sa zic.

Daca vrei viteza mare, trebuie sa te ocupi un pic si de propulsie. Motorul cu elicea aia ce zic?
Poate trebuie analizata si elicea. Poate la 400Km/h sau cat vrei, nu mai scoate cu motorul ala nici un kil forta....

Pana la urma ce e cu proiectul asta? Un pariu?

Vreau sa folosesc un pulsoreactor.
Proiectul are obiectivul de a testa motorul; dar pentru asta am nevoie de un airframe care sa zboare cat de cat... :lol:

MIG-29
0

#9 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 14 September 2007 - 10:33 AM

Inseamna ca e un pulsoreactor "un pic" mai mare decat buzduganele alea de juma de metru.
E tot buzdugan, e de-ala frantuzesc in "U"?

Cu un coleg, am facut un buzdugan de-ala si pentru ca m-am pus de "smart ass" sa modific lucratura fata de jpg-ul de pe net, nu a binevoit sa rezoneze, decat ca un fel de parlitor de porc, alimentat cu aer comprimat. Scuipa la supape inrosite.... Nu-mi mai trebuie. Dar poate ni-l arati, daca nu e secret.
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#10 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 14 September 2007 - 10:34 AM

Acum cativa ani am vazut in niste prospecte rusesti, pulsoreactoare pentru tinte aeriene cam la dimensiunile pe care le banuiesc ca-ti trebuie.
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#11 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 September 2007 - 11:00 AM

INCAS, la 14 Sep 2007, 10:33, a spus:

Inseamna ca e un pulsoreactor "un pic" mai mare decat buzduganele alea de juma de metru.
E tot buzdugan, e de-ala frantuzesc in "U"?

Cu un coleg, am facut un buzdugan de-ala si pentru ca m-am pus de "smart ass" sa modific lucratura fata de jpg-ul de pe net, nu a binevoit sa rezoneze, decat ca un fel de parlitor de porc, alimentat cu aer comprimat. Scuipa la supape inrosite.... Nu-mi mai trebuie. Dar poate ni-l arati, daca nu e secret.

Da, dar din pacate nu am acces la tinte aeriene :lol: Alea sunt tehnologie militara iar eu civil... si fara fonduri nelimitate :huh:

Nu am pulsoreactorul construit. Deocamdata sunt in secventa calcule si estimari. Incerc sa masor de 5 ori inainte sa tai 1 data... nu de alta dar costa.
Merg pe un pulsoreactor de 30 kgf cu valve. Cele valveless au dezavantajul de a fi mai mari pe unitatea de forta generata, corect? In plus la cele fara valve trebuie facuta geometria destul de atent pentru a rezona. La cele cu valve nu trebuie chiar precizie imensa la geometrie.

Bineinteles ca vor sosi poze imediat ce am ceva construit :)

MIG-29
0

#12 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 September 2007 - 11:05 AM

INCAS, la 14 Sep 2007, 10:17, a spus:

Caracteristicile date pe net pentru profilele astea, in general, sunt calculate cu Xfoil sau Eppler. Asa ca nu sunt 100% corecte, ca sa nu mai vorbim de incidentele mari (care nici nu-ti trebuie, daca vrei viteza aia mare).
Trebuie pur si simplu calculat ce si cum. Cum nu am facut-o, nu mai am ce sa zic.

Daca vrei viteza mare, trebuie sa te ocupi un pic si de propulsie. Motorul cu elicea aia ce zic?
Poate trebuie analizata si elicea. Poate la 400Km/h sau cat vrei, nu mai scoate cu motorul ala nici un kil forta....

Pana la urma ce e cu proiectul asta? Un pariu?

Despre XFOIL/Epler:

Pana la urma nici un software nu va fi corect 100%. Asta daca software-ul nu e doar o baza de date populata cu date culese din teste in tuneluri aerodinamice. Cu toate acestea XFOIL si JavaFOIL pot fi folosite cu succes (parerea mea) pentru estimarea caracteristicilor profilelor aerodinamice. JavaFOIL permite si modificarea unghiului de incidenta.
In plus nemtii au produs suficient de multe informatii despre jucariile aerodinamice in timpul celui de-al doilea razboi mondial. Parerea mea este ca informatiile respective sunt suficiente pentru oricine doreste sa proiecteze ceva care sa si zboare :lol:

Apoi mai sunt testele de zbor propriu zis unde pe langa centrarea jucariei poti trage concluzii generale si vedea ce trebuie modificat pentru a se comporta mai bine in aer. Personal nu as da un test la camp pe nici un software...

MIG-29
0

#13 Useril este offline   Aircobra 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 15-August 07

Postat 16 September 2007 - 06:21 PM

Hello Mig!
Pt. tinte/modele ce trebuie sa zboare peste 300Km/h cu motor cu piston ia legatura cu Mandru
El te poate ajuta cu sfaturi/exemple concrete si palpabile.
El chir a CONSTRUIT asa ceva.
Sigur te va ajuta.
E un tip de nota 10+
Bafta!
Aircobra
---------
Futaba 40MHz canal 53
Graupner 35MHz canal 76
0

#14 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 September 2007 - 12:08 AM

Aircobra, la 16 Sep 2007, 18:21, a spus:

Hello Mig!
Pt. tinte/modele ce trebuie sa zboare peste 300Km/h cu motor cu piston ia legatura cu Mandru
El te poate ajuta cu sfaturi/exemple concrete si palpabile.
El chir a CONSTRUIT asa ceva.
Sigur te va ajuta.
E un tip de nota 10+
Bafta!

Salutari!

Din pacate nu vreau sa construiesc tinta cu motor cu piston ci doar o aripa zburatoare cu motor pulsoreactor scopul fiind testarea solutiei de propulsie (pulsoreactor).
Cine este Mandru? Nu reusesc sa identific un utilizator cu acest nume pe rhc.ro... poate nu m-am uitat suficient de atent?

MIG-29
0

#15 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 17 September 2007 - 07:31 AM

mandru este cel care a construit aripa din linkul postat de mine.sunt acolo doua poze cu aripa in stare incipienta.acuma cred ca este gata deja.
tot el este si cu uav-urile,tinte militare : aici.
nick su-26 ,intra rar pe forum.
flying is my life...
0

#16 Useril este offline   Aircobra 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 15-August 07

Postat 17 September 2007 - 10:03 AM

MIG-29, la 17 Sep 2007, 00:08, a spus:

Aircobra, la 16 Sep 2007, 18:21, a spus:

Hello Mig!
Pt. tinte/modele ce trebuie sa zboare peste 300Km/h cu motor cu piston ia legatura cu Mandru
El te poate ajuta cu sfaturi/exemple concrete si palpabile.
El chir a CONSTRUIT asa ceva.
Sigur te va ajuta.
E un tip de nota 10+
Bafta!

Salutari!

Din pacate nu vreau sa construiesc tinta cu motor cu piston ci doar o aripa zburatoare cu motor pulsoreactor scopul fiind testarea solutiei de propulsie (pulsoreactor).
Cine este Mandru? Nu reusesc sa identific un utilizator cu acest nume pe rhc.ro... poate nu m-am uitat suficient de atent?

MIG-29

Salut!
Ai paricipat activ la subiectul initiat de I.Mandru ( Silviu 66 tia dat link ).
Nu trebuie sa fie neaparat o tinta, sau UAV.
Era vorba de un "model" cu dimensiunile si motorul apropiate de ceea ce vrei sa construiesti, care zboara si isi mai si indeplineste functia specifica pt. care a fost creat ... sau cel putin un punct de plecare in proiectul tau ... si de un om ce te poate ajuta.
Un "model" de 45Kg si o viteza cel putin teoretica de peste 400Km/h nu e ceva uzual in domeniul modelistic ( apartine mai mult de domeniul in care este implicat Mandru ).
Acesta a fost motivul pt. care ti l-am recomandat.
Bafta in proiectul tau!
Aircobra
---------
Futaba 40MHz canal 53
Graupner 35MHz canal 76
0

#17 Useril este offline   su-26 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 29-January 05

Postat 19 September 2007 - 02:00 AM

Salut MIG-29 !
Inteleg ca iti faci niste estimari de proiect,dar datele tale despre propulsie sint insuficient cunoscute(macar aproximativ) si anume tractiunea(Kgf) cu viteza(Km/h).
Dupa niste calcule preliminare (potrivit datelor tale) imi rezulta o viteza min. de decolare de 95Km/h si o forta de tractiune necesara de 14Kgf,deci decolarea o vad posibila doar de pe o pista betonata.Din experienta mea un model cu viteza minima mai mare de 70Km/h este o aventura de decolat ,dar mai ales de aterizat pentru simplu motiv ca este un zbor la vedere si nu instrumental.Merita de spus pentu cei cu modele mari sau cu incarcare mare pe suprafata ca aprecierea vitezei minime la aterizare se poate face dupa unghiul facut de fuselaj cu orizontala (evident cu un ochi exersat) de circa 5 grade acesta fiind mai sigur de observat decit apreciere vitezei la ochi in special cind se face o priza de aterizare mai lunga .
Am o curiozitate ; de ce ai ales unghiul delta de 60 grd.,la ce te ajuta un unghi atit de mic, intentionezi sa-i contruiesti volet -bord atac?
Daca vei construi pulsoreactorul (inaintea modelului ,sfatul meu) ar fi de mare folos sa masori tractiunea acestuia cu un dinamometru sau cu greutati tarate pe o platforma de masina macar pina la viteza de 120Km/h pentu ca poti avea surpriza ca acesta sa nu dezvolte tractiune suficienta la viteze mici.
0

#18 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 September 2007 - 08:45 PM

Aircobra, la 17 Sep 2007, 10:03, a spus:

Salut!
...
Ai tau!


Salutari!

Nu stiam numele omului si de aceea am intrebat. Nu facusem legatura intre Su-26 si I. Mandru. Mea culpa (sau cum s-o zice) :(
Asa cum ziceam si mai sus: vroiam sa testez pulsoreactorul... indiferent ca asta-i uzual sau neuzual pentru lumea modelisitca.
Multumesc de recomandari!

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 19 September 2007 - 08:46 PM

0

#19 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 September 2007 - 08:54 PM

su-26, la 19 Sep 2007, 02:00, a spus:

Salut MIG-29 !
...


Salutari!

Planuiesc o tractiune la punct static de aprox. 30 kgf. Pulsoreactorul nu este inca construit dar sper ca in decurs de cateva saptamani sa se realizeze. Bineinteles ca inainte de celula va fi construit pulsoreactorul si masurate caracteristicile si la punct fix si "dinamic".
Planuiesc lansarea cu ajutorul unei catapulte. Asta mi-ar da viteza initiala necesara fara sa am alte complicatii... inca urmeaza sa decid exact ce catapulta si cum se va face desprinderea fara a afecta parametrii de zbor. Aceasta ar trebui sa rezolva intrucatva si posibila aventura asociata decolarii.

Din estimarile mele reiesea cam 22 kgf necesare si vreo 130 km/h; dar ma bucura rezultatele tale. Poate e undeva pe la mijloc. Cu cat mai mici cu atat mai bine pentru proiect :(

Va urma adaugat la un exemplar ulterior si volet bord de atac acesta fiind partial motivul alegerii unghiului de 60 de grade. Un alt motiv este minimizarea momentului de inertie in jurul axei de ruliu (doresc sa am un moment de inertie cat mai mic pentru viteze de rotatie -tonouri- cat mai mari).

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 19 September 2007 - 08:54 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu