manual de zbor
#1
Postat 08 September 2007 - 08:51 PM
ma intereseaza explicate corect cele mai simple manevre si in special cele de acrobatie
multumesc mult
si astept :D
35 MHz, canal 70
#5
Postat 09 September 2007 - 04:51 PM
35 MHz, canal 70
#6
Postat 25 September 2007 - 08:46 PM
am mai scris o data: unde se poate gasi descrierea figurilor pentru concurs, cu executia lor pas cu pas, cu jurizare si cu depunctarile care se fac pentru diferite greseli.
De asemenea, ce caracteridtici trebuie sa aiba un avion pentru a putea participa la un concurs FAI?
Multumesc
35 MHz, canal 70
#7
Postat 26 September 2007 - 07:37 AM
35 MHz, canal 70
#8
Postat 26 September 2007 - 07:52 AM
Ceva despre vrie gasesti si aici: http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...t=0entry33187
Un inceput bun e si asta: http://www.rhc.ro/forumrhc2/show.php/act/S...guri+acrobatice
Nu se poate sa nu gasesti daca incerci cu optiunea "Cauta" din meniu (dreapta sus, cu albastru)
Si apoi treci la Gogu, eventual setat pe imagini ca sa mergi la fix!
http://www.virtualarad.com/orizont_aviatic...2/articol_2.htm si tot asa pana gasesti exact ce vrei, legat de modelism!
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 26 September 2007 - 08:05 AM
Telefon: 0721 385365
#9
Postat 26 September 2007 - 04:47 PM
Am tot intrebat de un manual cu executia figurilor, am cautat si pe net, insa fara rezultate. Poate am sansa si cineva profi vede mesajul meu si ma poate indruma...
35 MHz, canal 70
#10
Postat 26 September 2007 - 05:55 PM
Cat despre invatat, cred ca aeromodelismul se invata chiar pe camp, fie el si virtual. Ce vreau sa spun este ca practica este esentiala. Exercitii pan' la os si-un centimetru mai jos. Ceea ce cred ca te-ar ajuta ar fi un simulator. Exista gratis pe net. Eu am "testat" primele fitze acrobatice pe simulator si abia dupa aia am indraznit sa incerc pe camp. Acum ma duc la 10 greseli deasupra solului, ca sa am timp sa redresez cand apar "interferente"... :) si mestec in betze.
Dupa parerea mea, chiar si zborul orizontal cand e putin vant, chiar daca pare plictisitor, ajuta la dezvoltarea reflexelor. Daca modelul e si mai instabil, cu atat mai bine. Daca in timp ce esti cu modelul in aer, te-a lovit o pala de vant si modelul se pune intr-o pozitie "ciudata", nu trebuie sa te gandesti in ce directie sa misti betzele. Tre' s-o faci reflex. Daca ai nevoie sa te gandesti, de obicei e prea tarziu...
Bafta!
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#11
Postat 26 September 2007 - 06:25 PM
asegarceanu, la 26 Sep 2007, 17:47, a spus:
Citeaza
te referi la pilotaj?? daca da ,NUMAI PE CAMP POTI INVATA ! degeaba citesti cum trebuie sa faca avionul un looping corect,nu prea iti spune nimeni cum sa faci tu din cele doua manse ca sa faca avionul loopingul corect.depinde de model oricum.
nu inveti sa pilotezi pe forum,nici pe chat nici pe nu stiu ce saituri geniale despre aeromodelism.
pe camp poti da peste baieti dispusi sa te ajute ,majoritatea de fapt....de la altii poti "fura" meserie.si ai ce fura te asigur.
in week-end ma gasesti pe clinceni.vorbim pe mi.
#12
Postat 26 September 2007 - 06:39 PM
SILVIU66, la 26 Sep 2007, 19:25, a spus:
Stiu eu unu care a iesit increzator camp ca stie sa piloteze.. :rolleyes: Am fost smecher pana am pus statia la gat si tineam avionu in mana sa il lansez...au inceput sa imi tremure genunchii...l-am lansat...si stateam ca bou' si ma uitam cu zboara..da nu miscam nicio mansa nimic..ca am fost uitat de ele..pe urma mi-am adus aminte ca tre sa misc de bete....dupa 5 minute de zbor imi era teama sa vin la aterizare sa nu il trantesc de pamant.....ca teorie de aterizare, in afara de "reduci motorul si cobori usurel" nu stiam si rezultatul a fost.....7 ...bucati :huh:
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
#13
Postat 26 September 2007 - 06:52 PM
la mine rezultatul a fost ... 2 bucati (prma data)
nu intelegeti gresit! nu zic ca nu trebuie sa mergi pe camp ca sa exersezi. Eu nu mai am bagat simulator decat sporadic dupa ce am reusit sa pilotez cat de cat primul model.. Intrebrea e:de la cine inveti pe camp? ca unu iti zice o figura, altul iti zice ca nu asa e bine... e treaba cam dezorganizata!
In plus, omu a venit cu modelul sau sa piloteze nu sa stea sa iti explice tie o ora cum se fac nush ce figuri. Intrebi o data, de doua ori, dar dupa aceea mie mi-e rusine sa ma tin scai si sa ii tot pun intrebari, mai ales ca fiind la inceput probabil ca pun si intrebari "tampite"
Ideea e ca daca ai avea un instructor si ai invata la club, ai avea tot dreptul sa intrebi. De asta ziceam ca e greu sa inveti pe camp - nicidecum sa nu se inteleaga ca nu sunt adeptul mersului la exersat - insa e greu fara baza teoretica. In plus exista riscul sa inveti figura gresit si apoi e mai greu de corectat, odata ce te-ai invatat sa dai de bete intr-un anumit fel pt a face fig. respectiva.
35 MHz, canal 70
#14
Postat 26 September 2007 - 07:37 PM
Instructorul te invata ceva mai repede, dar tot pe exercitiul tau e baza. Si cred ca avantajul de a avea instructor, daca sta la dubla comanda, e ca butonul de reset de pe simulator. Adica iti salveaza avionul cand tu esti complet pierdut.
asegarceanu, la 26 Sep 2007, 18:52, a spus:
asegarceanu, la 26 Sep 2007, 18:52, a spus:
asegarceanu, la 26 Sep 2007, 18:52, a spus:
asegarceanu, la 26 Sep 2007, 18:52, a spus:
Eu am invatat singur, fara instructor, dar am citit in prostie. Apoi am incercat sa aplic. Uneori am reusit. Alteori nu mi-au ajuns pungile sa car avionul acasa. Ceea ce s-a intamplat cu siguranta este ca a mers din ce in ce mai bine. Si cred ca cel mai important lucru este ca de fiecare data m-am distrat. E hobi, nu?
Insist pe ideea simulatorului. Inveti o gramada de chestii, chiar daca simularea nu reflecta la mare arta realitatea. Esentiala este orientarea cand avionul vine spre tine si se inverseaza comenzile. Apoi, daca vrei sa perfectionezi o anume manevra acrobatica (de exemplu aterizarea :rolleyes: ), o freci pe simulator pana esti multumit. Apoi treci pe model. E cu totul altceva cand ai niste rudimente de reflexe formate.
Bafta!
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#15
Postat 26 September 2007 - 07:43 PM
Dupa cum observi, trebuie sa ai rabdare mare, ca nu multa lume te poate ajuta cu documentatie. Am vazut pe forum o poza cu inlantuirea de figuri, cam cum ar trebui sa arate, dar nu mai mult. Descrierea pe bucatele pe ici, pe colo... Adevarul e ca nefiind interesat nici n-am cautat. Dar sunt sigur ca o sa gasesti si explicatii pe net.
Nu-ti face probleme ca o sa gasesti ajutor si pe camp. Multi te-ar ajuta cu placere. Doar sa gasesti un model de antrenament sa nu te simti vinovat pentru scobitori din modelul altcuiva. Partea cu cluburile din nefericire nu mai e la moda, toti te vor cu experienta :rolleyes:
Bafta!
Telefon: 0721 385365
#16
Postat 27 September 2007 - 08:33 AM
daca te uiti atent,asculti ce spune nenea ala poti trece direct pe simulator sa incerci.
cand esti sigur pe simulator poti incerca pe camp la o altitudine de 3-4 greseli.
bineinteles ca nu incepi dierct cu rollinharrier,dar dupa cum spuneam gasesti filme in genul astuia si pentru figurile acrobatice de baza.
Fisiere atasate
-
rollin.rar (4.45MB)
Number of downloads: 48
#17
Postat 27 September 2007 - 09:04 AM
Big, la 9 Sep 2007, 16:16, a spus:
big
Zod s-a ramolit rau.. incearca cu DMC :huh:
Recomand cu caldura www.flyinggiants.com exista multe multe multe subiecte despre acrobatie in toate formele. Inlcusiv cateva filmulete in care iti explica clar cum sa trimezi avionul cum sa faci rolling harrier cum sa faci tonouri din bucati iti explica cum sa faci mixere sa te ajute la zbor flight modes (faze de zbor) unde se greseste la diverse manevre etc.
Si simulator mult . F.f.f mult simulator .. fara simulator nu faci nimic. Repet.. mult mult simulator. Dupa ce iti ies pe simulator perfect ai sanse sa iti iasa stramb pe camp.
ai intrebat de la cine inveti pe camp. Ai de invatat uitandu-te la ce fac cei de langa tine care fac ceva nu care dau din gura. Il vezi ce face si il intrebi cum a facut sa iti arate pe statie.
Iti recomand cu caldura ( fara gluma .. nu e niciun fel de misto) sa incepi prin a face linii drepte intre 2 puncte imaginare (nu ti le imagina in alta parte la fiecare trecere ) NU GLUMESC linii drepte.. te duci din stanga in dreapta sau invers depinde de vant si de te simti tu confortabil si incerci sa intorci avionul la capate fara sa pierzi din altitudine si sa te intorci pe aceeiasi trasa. faci un imelman faci jumate de 8 cuban faci o ranversare ce vrei tu cu conditia sa te intorci pe aceeiasi linie. e ff.f.f. important.. te invata sa "citesti" avionul sa vezi ce defecte are sa le compensezi din vreme la viraje in figuri sa vezi daca e trimat cum trebuie etc. Cei care vin la camp si ma vad pe mine si pe fratele meu observa ca primele 2 minute facem linii drepte e important sa vezi cum bate vantul sa il vezi daca sus e mai tare ca jos, daca directia sus e la fel ca aia pe care o simti tu.. etc. Dupa ce ma simt confortabil si simt ca stapanaesc avionul incep sa ma aberez. Sper ca am expus destul de bine sa iti dai seama cat de importante sunt liniile drepte. Vad prin filmuletele astea de le mai pun baietii pe aici NIMENI nu are o directie clara de zbor si se vede la camp cand apara ca zboara peste tot.
Fa linii drepte nu fac misto. NU conteaza ce ai.. cessna , ez ,eg sau cum am eu benzinar de 55 sau cum au cei de la aeropower, redsky.. de 100 cc .. toti incepem cu linii drepte.. daca nu zbori drept de la a la b dus intors.... mai are rost sa treci mai departe ?
Cand am zis ca stapanesc avionul si am intrebat pe cineva.. cred ca Focke .. arata-mi si mie ceva cool.. mi-a zis incepe cu linii drepte..si replica a fost rapida "Pai nu poti sa il tii drept... cum sa iti arat un tonou lent sau din bucati????"
Bafta multa.
PS: daca vii la clinceni stau eu langa tine o juma de ora sa iti dau tips& tricks doar sa ai atitudinea corecta ( e important asta) Nu asculti nu avem ce discuta (stiu ca suna rautacios dar am experienta asta.. incepatorii nu asculta .. deloc si io imi bat capu degeaba).
#18
Postat 27 September 2007 - 09:13 AM
35 MHz, canal 70
#19
Postat 27 September 2007 - 09:34 AM
asegarceanu, la 27 Sep 2007, 09:13, a spus:
Vino oricum. Nu conteaza cu ce avion zbori. La inceput e oarecum mai bine sa ai un model submotorizat te invata sa zbori la limita fara sa angajezi modelul, dar te chinuie rau de tot.
#20
Postat 27 September 2007 - 01:24 PM
Uite etapele de antrenament pentru incepatori:
http://www.wimac.ca/...p?page=trainman
Te rog sa te duci pe camp si te asigur ca ai facut in scaldatoare ca Zod, Silviu si ceilalti baieti minunati de acolo vor sa te ajute. Profita.
#21
Postat 09 May 2009 - 05:24 PM
Cirip, la Sep 26 2007, 06:55 PM, a spus:
Cat despre invatat, cred ca aeromodelismul se invata chiar pe camp, fie el si virtual. Ce vreau sa spun este ca practica este esentiala. Exercitii pan' la os si-un centimetru mai jos. Ceea ce cred ca te-ar ajuta ar fi un simulator. Exista gratis pe net. Eu am "testat" primele fitze acrobatice pe simulator si abia dupa aia am indraznit sa incerc pe camp. Acum ma duc la 10 greseli deasupra solului, ca sa am timp sa redresez cand apar "interferente"... :angry2: si mestec in betze.
Dupa parerea mea, chiar si zborul orizontal cand e putin vant, chiar daca pare plictisitor, ajuta la dezvoltarea reflexelor. Daca modelul e si mai instabil, cu atat mai bine. Daca in timp ce esti cu modelul in aer, te-a lovit o pala de vant si modelul se pune intr-o pozitie "ciudata", nu trebuie sa te gandesti in ce directie sa misti betzele. Tre' s-o faci reflex. Daca ai nevoie sa te gandesti, de obicei e prea tarziu...
Bafta!
Cirip
Salut Cirip,
ai cartea lui Scott sau numai indici site-ul ?
Cu stima,
Popa D.
#22
Postat 30 May 2009 - 06:29 PM
incercati: http://rcpilotguide.com/home/
Autorul accepta si plata prin Western Union (costa 46 USD - cu toate taxele incluse: 36$ cartea cu taxe de expediere in Romania + 13$ taxa WE).
Eu am platit la WE in 15 mai si e 27 mai am primit cartea.
Este foarte buna.
Zbor lin !