Modelism - RHC Forum: ciudatenie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

ciudatenie sau nu imi dau eu seama...

#1 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 12 August 2007 - 06:08 PM

ma tot gandesc de ceva vreme la o chestie..
luam un cessna 182 electric , 480 motorizat ... 600 de grame... se angajeaza greu...
daca la acelasi cessna ii punem BL ,si Lipo greutatea ii scade pe la 500 de grame...deci teoretic ar trebui sa se angajeze mai greu ...(gresesc) ?
dar totusi , la fiecare cessna cu BL pe ea, viteza de angajare creste foarte muult....
de ce? cu ce ii modifica faptul ca e BL in bot , viteza de angajare ?
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#2 Useril este offline   Fantomas_xp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 149
  • Inregistrat: 17-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 August 2007 - 07:11 PM

Pai normal are acumulatori nimh,si cei lipo sant mult mai buni,mai conteaza si elicea folosita si cred ca 100 de grame conteaza si am vazut morot brushless de 45 de grame care trage 650 de grame si inca ceva parca motoarele brushless nu au toate reductoare ....poate gresesc ,dar asta cred eu.

Aceasta postare a fost editata de Fantomas_xp: 12 August 2007 - 07:12 PM

Poate Zboara intr-o zi
0

#3 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 12 August 2007 - 07:12 PM

Incarcarea pe suprafata ii modifica usor comportamentul. Dar oare centrajul este acelasi?

big
FROGS CAN FLY!
0

#4 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 12 August 2007 - 11:27 PM

da la acelasi centraj...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#5 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 13 August 2007 - 07:45 AM

verifica centrajul
DT
0

#6 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 13 August 2007 - 11:10 AM

eu nu am pus BL pe a mea..
dar Florin100% si Radu_ da....centrajul e exact in acelasi loc la ambii..
dar totusi viteza de angajere creste muult... am intrebat pentru ca nu imi dau seama ce se poate petrece acolo..
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#7 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 13 August 2007 - 11:27 AM

Eu am observat ca elicea este "divina" . Daca opresti motorul, apare o rasucire a modelului spre dr. Daca lasi motorul sa functioneze la turatie minima, dispare acest fenomen. La decolare nu pot sa decolez de la sol cu gazul in plin. Oricum nu este necsar. Daca dai gaz maxim cuplul motor pus si simplu rasuceste violent modelul in momentul desprinderii. Acelasi fenomen se intampla si in final de looping adica atunci cand vrei sa redresezi modelul pe orizonntala . Trebuie sa contrezi violent din eleroane. Acum nu spun ca modelul meu este perfect. Saracu' a avut multe rani mai mult sau mai putin adanci, si nici nu mai avea (ca acum am fuselaj nou si inca nu am avut timp sa-l probez) aripa si ampenajul orizontal perfect paralele, dar nu cred ca are mare importanta. Insa tot timpul, indiferent cate grame de "lipici" am pus pe el, am avut grija de CG.
Astept comentarii.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#8 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 13 August 2007 - 11:31 AM

Fantomas_xp, la 12 Aug 2007, 19:11, a spus:

si inca ceva parca motoarele brushless nu au toate reductoare ....poate gresesc ,dar asta cred eu.

AU!......eu am un inrunner cu reductor...Hacker B20-15L
No brain, no headache.....
0

#9 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 13 August 2007 - 11:55 AM

da nea Radu ce spuneti dumneavoastra e ...explicabil..cuplul motorului , roteste tot avionul...
dar tot nu inteleg de ce viteza de angajare e mai mare...cum ati spus si dumneavoastra , daca CG e in acelasi punct ...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#10 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 13 August 2007 - 12:13 PM

Pai eu cred ca din cauza elicei, tocmai am explicat. elicea tinde sa se opreasca si apare "cuplul" pe palele elicei care stau aproape pe loc. Elicea este invartita de curentul de aer si d'aia apare inclinarea, franarea si apoi....

Aceasta postare a fost editata de Radu_: 13 August 2007 - 12:17 PM

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#11 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 13 August 2007 - 02:47 PM

florin foloseste parca o elice cu 3 inchi mai mare....nu cred ca aia ar putea sa influenteze atat de muult..
daca ar conta as de muult, de ce atunci cand moare motoru unui termic , viteza de angajare nu creste atat de muult...(fata de momentul cand e la relanti) .. ?
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#12 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 13 August 2007 - 03:14 PM

Probabil alte viteze, alte mase......
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#13 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 13 August 2007 - 11:26 PM

da...alte mase....alte suprafete alt tot...
dar principile aerodinamice sunt aceleasi..model greu , viteza mare de angajare.., mai usor , vit mai mica..
de ce e altfel..
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#14 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 14 August 2007 - 02:22 PM

RedBaron, la 13 Aug 2007, 14:47, a spus:

florin foloseste parca o elice cu 3 inchi mai mare....nu cred ca aia ar putea sa influenteze atat de muult..
daca ar conta as de muult, de ce atunci cand moare motoru unui termic , viteza de angajare nu creste atat de muult...(fata de momentul cand e la relanti) .. ?

acum m-am linistit cu elicea mai mare http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ca bulesc motoru :) .Acu folosesc o tripla cu doar 2 inchi mai mare :D
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#15 Useril este offline   evrikus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 184
  • Inregistrat: 28-January 07

Postat 14 August 2007 - 07:58 PM

[/QUOTE] dar principile aerodinamice sunt aceleasi..model greu , viteza mare de angajare.., mai usor , vit mai mica..
de ce e altfel..[QUOTE]

RedBaroane, nu-i chiar atat de simplu cum crezi tu... asta-i doar o formula empirica.. de fapt totul e un calcul mult mai complex..
Viteza descendenta depinde de finetea modelului...iar aceasta de raportul rezistenta la inaintare/ portanta... rezistenta la inaintare are formula ei, care cred ca o stii si tu dar mai depinde si de nr Reynolds care acesta la randul lui depinde direct proportional de viteza de zbor... deci in concluzie un model , nu neaparat mai usor, dar la o viteza mica are un Re mic deci o rezistenta la inaintare mare, care la aceeasi portanta scade finetea modelului deci creste viteza descendenta...iata d-aia se infunda mai repede...
asta coroborat si cu forta de rezistenta pe care o opune elicea cu motorul oprit, diferenta de infundare devine sesizabila intre cele 2 variante ale aceluiasi model...

Parerea mea... :lol:
Paratroopers never died..they go to hell to regroup and strike again...
0

#16 Useril este offline   Emilare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 10-March 03

Postat 14 August 2007 - 09:08 PM

Mai este un aspect nespecificat pana acum. Acc original este greu si sta in lacasul lui special. Lipo este mai usor si sta deasupra acestui loc. Chestia asta nu are influenta ? :lol:

Fisiere atasate


0

#17 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 14 August 2007 - 09:11 PM

ba da ,are.
flying is my life...
0

#18 Useril este offline   Emilare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 10-March 03

Postat 14 August 2007 - 09:28 PM

Citeaza

ba da ,are.

As adauga chiar ca diferenta la angajare vine tocmai de la aceasta pozitionare a acumulatorului, mai ales ca NiMh este mai greu.
0

#19 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 15 August 2007 - 12:31 PM

la florin , e exact invers decat la tine emil..
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#20 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 August 2007 - 03:25 PM

la mine lipo incape exact in acelasi compartiment
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#21 Useril este offline   _vlad 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 04-October 04
  • Gender:Male

Postat 15 August 2007 - 04:09 PM

accu fiind mai usor , nu se modifica centrul de greutate pe axa de giratie ceea ce il face mai instabil????
0

#22 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 15 August 2007 - 05:14 PM

Salut la toata lumea ,

Cu centrul de greutate am lamurit-o ramine in acelas loc ,dar centrul de presiune ,unde se muta?
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#23 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 15 August 2007 - 11:45 PM

Uitati cum e la mine pus accu ( clestia aia albastra e din placaj si este pentru protejarea accului la aterizari fara tren.Mai serveste si pentu aerodinamica pt ca e inclinat si aeru nu se mai loveste de accu care are 90 de grade<<frana>>)

Fisiere atasate


"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#24 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 15 August 2007 - 11:46 PM

si inca o cestie foarte importanta zic eu care contribuie la angajare <<<DIEDRU 0 (ZERO)>>>

Fisiere atasate


"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#25 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 16 August 2007 - 08:49 PM

Cand e noua aripa de cessna are diedru de ce sa nu recunoastem. Dupa crashuri si lipituri nereusite ...nu mai are.
Si inca o intrebare: Sunt curios ce acumulator a pus florin 100% de e in afara fuselajului ca io pe cessna pe care l-am avut am pus 11,1x2200mah si doar am taiat locasul in partea din fata ca era mai lung acuu' decat holderul, in rest intra perfect si se si inchidea si usita
0

#26 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 17 August 2007 - 10:01 AM

pai io tot 11,1x2200 mah folosesc dar nu am reusit sa il pun in fuselaj.Aripa nu e rupta , e intacta, numai ca diedreu este 0 (zero) din cauza barei de carbon de la un cap la altu al aripei
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu