Modelism - RHC Forum: Dual Phase - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Dual Phase ...

#1 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 03 July 2007 - 06:28 PM

Una alta in ultimele zile lucrand pentru un mic program privat (Programul Cygnus) am testat (cu succes) primul motor Dual-Phase (dubla faza) din Romania...
Din motive tehnice (mai mult sau mai putin...graba si neatentie) am inregistrat peste partea cu faza 2...avem doar faza unu si intarzierea...
Functionarea totala se va putea vedea la lansare...
Motorul are aproximativ 90 cm lugine iar tractiunea pe faza I este de aproximativ 5000N...
Arde in total cam 3 Kg de combustibil (faza 1+ faza 2)...
Mai multe detalii la lansarea de pe 11 iulie de la Capu Midia...
Pana atunci cateva poze si filmul (atentie are ~ 12Mb)
film
Si cateva poze
Ajutaj

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1183480080.jpg

Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#2 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 03 July 2007 - 06:32 PM

Motor montat

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1183480353.jpg

Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#3 Useril este offline   rocketboy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 01-July 07

Postat 03 July 2007 - 06:34 PM

Frumos tine-o tot asa :D
0

#4 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 03 July 2007 - 06:35 PM

motor montat pe stand constructie tip rusesc (mare, greu si rezistent)...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1183480540.jpg

Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#5 Useril este offline   rocketboy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 01-July 07

Postat 03 July 2007 - 06:37 PM

ce s-a intamplat la sfarsitu filmului ca am vazut ca a scapat gaze acolo
0

#6 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 03 July 2007 - 06:43 PM

Am uitat sa mentionez...am facut ajutajul cam subtire in zona sectiunii critice si s-a spar dar problema a fost remediata (alt ajutaj mai gros)
Pe film se vede doar faza 1 si intarzierea faza 2 s-a sters de pe camera...am inregistrat din greseala peste...asta e
Dex
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#7 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 03 July 2007 - 06:48 PM

Dexter_Jr, la 3 Jul 2007, 19:43, a spus:

Am uitat sa mentionez...am facut ajutajul cam subtire in zona sectiunii critice si s-a spar dar problema a fost remediata (alt ajutaj mai gros)

Dex...exista posibilitatea ca din gradientul de caldura pe grosimea materialuluii sa fie si invers si anume sa fi facut initial prea gros motorul in zona sectiunii critice...grosimea acumuleaza caldura, in loc sa o radieze catre exterior si ca urmare materialul sa cedeze...e doar o parere, asa ca se mai impune un test ca sa fii sigur ca e cum ai zis...asta in lipsa unui calcul termic!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#8 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 July 2007 - 07:34 PM

Marinaru, la 3 Jul 2007, 18:48, a spus:

Dexter_Jr, la 3 Jul 2007, 19:43, a spus:

Am uitat sa mentionez...am facut ajutajul cam subtire in zona sectiunii critice si s-a spar dar problema a fost remediata (alt ajutaj mai gros)

Dex...exista posibilitatea ca din gradientul de caldura pe grosimea materialuluii sa fie si invers si anume sa fi facut initial prea gros motorul in zona sectiunii critice...grosimea acumuleaza caldura, in loc sa o radieze catre exterior si ca urmare materialul sa cedeze...e doar o parere, asa ca se mai impune un test ca sa fii sigur ca e cum ai zis...asta in lipsa unui calcul termic!!

Este problema de grosime a peretului precum si de "forma" a portiunii sectiunii critice.

Lucrurile sunt remediate; zicem noi :-)

Va tinem la curent cu evolutia lucrurilor si speram sa fim gata de lansare si sa mearga totul asa cum am planuit.
De asemenea oricine este liber sa intervina cu idei (speram constructive) pe acest subiect :-)

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 03 July 2007 - 08:21 PM

0

#9 Useril este offline   Supreme 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 75
  • Inregistrat: 20-May 07

Postat 03 July 2007 - 08:25 PM

a ars urat de tot in film.....dar se mai intampla shi dastea :D

Aceasta postare a fost editata de Supreme: 03 July 2007 - 08:25 PM

0

#10 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 July 2007 - 08:27 PM

Supreme, la 3 Jul 2007, 20:25, a spus:

a ars urat de tot in film.....dar se mai intampla shi dastea :D

Cateodata :D

MIG-29
0

#11 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 03 July 2007 - 10:19 PM

Pe film se vad mai multe probleme decat s-au mentionat pana acum, iar topirea aceea ar putea fi un element secundar care a rezultat “dupa” deterioarea ajutajului din alte cauze.
Jetul lateral apare mai tarziu, iar flacara care arde timp destul de lung ilustreaza o scurgere de combustibil (topit/lichid?) care arde la presiune ambianta.. Sunt o multime de fragmente aruncate in diferite directii imediat dupa aparitia defectiunii, iar flacara apare mai tarziu.
Apoi, lasati vrajeala cu faza a doua, cati ani trebuie asteptat sa se aprinda, ca trec aproape 10 secunde si nu se intampla nimic. In zborul real, viteza rachetei ar fi fost deja foarte mica dupa acel interval de timp. Parca era vorba de o aprindere imediata, no delay.
Nu se poate trece la lansarea rachetei, fara alt test cu motorul cu modificarile si imbunatatirile necesare.

Succes !
0

#12 Useril este offline   Supreme 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 75
  • Inregistrat: 20-May 07

Postat 03 July 2007 - 10:40 PM

liviu are dreptate ..... ala nici nu se mai numeste motor ..... se numeste ardere necontrolata de combustibil , mai incearca poate iti iese alta data :D

Aceasta postare a fost editata de Supreme: 03 July 2007 - 10:40 PM

0

#13 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 03 July 2007 - 11:31 PM

Gresesti Supreme,

ESTE un motor, o realizare, doar ca acum nu a mers perfect. Sunt convins ca pana la urma va merge f. bine, e doar inceputul.
0

#14 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 July 2007 - 08:02 AM

liviu123, la 3 Jul 2007, 22:19, a spus:

Pe film se vad mai multe probleme decat s-au mentionat pana acum, iar topirea aceea ar putea fi un element secundar care a rezultat “dupa” deterioarea ajutajului din alte cauze.
Jetul lateral apare mai tarziu, iar flacara care arde timp destul de lung ilustreaza o scurgere de combustibil (topit/lichid?) care arde la presiune ambianta.. Sunt o multime de fragmente aruncate in diferite directii imediat dupa aparitia defectiunii, iar flacara apare mai tarziu.
Apoi, lasati vrajeala cu faza a doua, cati ani trebuie asteptat sa se aprinda, ca trec aproape 10 secunde si nu se intampla nimic. In zborul real, viteza rachetei ar fi fost deja foarte mica dupa acel interval de timp. Parca era vorba de o aprindere imediata, no delay.
Nu se poate trece la lansarea rachetei, fara alt test cu motorul cu modificarile si imbunatatirile necesare.

Succes !

Nu era vorba de aprindere imediata; era vorba de intarziere 1-2 secunde. Aprinderea imediata va fi incercata in cadrul zborului 2 atunci cand faza 2 se va aprinde prin mijloace electronice si nu pirotehnice.
Exista motoare dual phase care au intarzieri cuprinse intre 0 secunde si 30 secunde. Avand in vedere ca motorul nostru a avut cam 17 secunde (si repet doar pentru ca doream sa testam dopul respectiv) ce zici.. a fost dual phase? :unsure:

Dupa 15 secunde viteza rachetei ar fi fost cam 100 m/s deci suficienta pentru aprindere chiar si cu o intarziere asa de mare :-)

Intarzierea mare din acest test a fost dorita deoarece trebuia testat viteza de ardere a materialului dopului pentru configuratia geometrica folosita si pentru conditiile de ardere din motor. NU doream sa avem dop prea subtire si sa aprindem ambele faze in acelasi timp sau cu intarziere prea mica.

Materialele pe care le-ai vazut aruncate sunt fragmente de dop. Flacara respectiva este arderea vopselei aplicate motorului in locul unde a aparut problema la ajutaj; vopseaua a fost aplicata pentru a observa stressul termic in diferitele parti ale motorului.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 04 July 2007 - 08:06 AM

0

#15 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 04 July 2007 - 06:17 PM

@ Supreme...
Cand vei face si tu un motor reutilizabil mai vorbim pana atunci te rog nu te amesteca ca nu prea ai habar de ce vorbesti...
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#16 Useril este offline   rocketboy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 01-July 07

Postat 04 July 2007 - 08:04 PM

Supreme asta ii cam caramidar, scuze dar asta e. ;)
0

#17 Useril este offline   Supreme 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 75
  • Inregistrat: 20-May 07

Postat 04 July 2007 - 08:11 PM

@dex cand o sa inveti sa faci ceva calumea atunci sa comentezi pana atunci lasa-ne ,perfectioneaza motoru , fa alt test shi atunci poti sa faci comentarii dastea. >>> numai lauda e de tine shi nu sunt singuru care te considera laudaros, stresant , shi guraliv...pana atunci Bafta la ROcket

Aceasta postare a fost editata de Supreme: 04 July 2007 - 08:21 PM

0

#18 Useril este offline   Supreme 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 75
  • Inregistrat: 20-May 07

Postat 04 July 2007 - 08:12 PM

@rocketboy .... te bagi shi u ca sa te ai bine pe langa un " moderator " dar fara rost ;) ...... nu comenta daca nu are sens
0

#19 Useril este offline   rocketboy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 01-July 07

Postat 04 July 2007 - 08:31 PM

acuma nu vreau sa ma laud dar asta este ;)
0

#20 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 04 July 2007 - 09:17 PM

Supreme, la 3 Jul 2007, 22:40, a spus:

liviu are dreptate ..... ala nici nu se mai numeste motor ..... se numeste ardere necontrolata de combustibil , mai incearca poate iti iese alta data ;)

Ardere necontrolata de combustibil ar fi fost bine sa fie pentru ca astfel ai fi dovedit si tu prin afirmatia " a fost ardere necontrolata de combustibil" ca ai sti despre ce vorbesti.

MIG-29

P.S.: eu si dex tastam de pe acelasi calculator; nu suntem suficient de dezvoltati sa avem calculatoare controlate de combustibil ;)
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#21 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 04 July 2007 - 09:26 PM

1. Ai facut vreun motor pana acum? macar unu singur... o carcasa ceva...
2. Ce nu intelegi din afirmatia "A cedat ajutajul pentru ca era prea subtire" ?(Marinare am luat in considerare si sugestia ta da' aici nu se potriveste)
3. Vezi poza... e suficient sau mai vrei?

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1183577178.jpg

Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#22 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 19 July 2007 - 05:22 PM

Dexter_Jr, la 19 Jul 2007, 17:27, a spus:

ce timp de ajutaj foloseste si ce rata de expansiune are?

Referitor la ajutaje, voiam de mult sa te intreb si pe tine acelasi lucru in ceea ce priveste motorul folosit la Midia...din prima privire, ajutajul tau nu pare sa destinda pana la presiunea optima (e posibil sa ma insel, recunosc, dar cred ca diametrul la iesire ar trebui sa fie minim dublu fata de ce ai tu acolo (pot sa apreciez ca un motor cu ajutajul tau merge pe la 40 de bari, pe cand motorul tau cred ca are mult mai mult...repet, pot sa ma insel)....nu stiu cu ce ai calculat sectiunile si lungimile); in al doilea rand ,curgerea pe care o ai tu in ajutaj nu se face profilata pe perete ci e doar o destindere pe trunchi de con care nu este reala. In tinerete foloseam profilare cu metoda caracteristicilor, dar astazi cred ca gasesti softuri mult mai evoluate cu care sa faci treaba asta. Asa ceva se poate face numnai prin calcul teoretic si apoi transpus in fapt, nu cum ai spus tu pe post ca in urma lansarii vei putea sa optimizezi ajutajul (nu citez, e din amintire). Toate astea sunt doar pareri personale, dar sunt dupa parerea mea mai mult decat reale.
Reteta lui romaka nu pare mai simpla sau mai complicata decat sucrazitul, zaharul sau altceva asemanator...e aceiasi familie de motor iar tehnologia e cum spuneam similara, nu mai complicata, nu mai simpla...iar, asta e parerea mea!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 19 July 2007 - 06:09 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#23 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 19 July 2007 - 06:34 PM

@ Marinaru
Ajutajul l-am calculat cu SRM, presiunea din motor e undeva in jurul a 100 atm (cam la presiunea asta zaharul se comporta cel mai bine)...
Ajutajul a fost facut si pe hartie de mig-29 iar apoi rulat intr-un soft CFD.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#24 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 19 July 2007 - 06:47 PM

Dexter_Jr, la 19 Jul 2007, 19:34, a spus:

Ajutajul a fost facut si pe hartie de mig-29 iar apoi rulat intr-un soft CFD.

Inclusiv profilarea?
...nu te contrazic, dar e grotesc de disproportionat...zic si eu! Daca zici ca e ok cu cfd-ul ,atunci asa sa ramana!!!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 19 July 2007 - 06:49 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#25 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 19 July 2007 - 06:54 PM

Disproportionat in ce sens? nu prea inteleg ce vrei sa zici exact.
La acel motor, SRM-u scotea acele rezultate. nu prea te lua dupa aspectul exterior...
oricum la motoarele cu zahar nu ai diametru de iesire la ajutaj cu mult mai mare decat diametrul tevii. stai sa le vezi pe alea cu ardere inhibata cum arata...
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#26 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 19 July 2007 - 07:01 PM

Dexter_Jr, la 19 Jul 2007, 19:54, a spus:

Disproportionat in ce sens? nu prea inteleg ce vrei sa zici exact.
La acel motor, SRM-u scotea acele rezultate. nu prea te lua dupa aspectul exterior...
oricum la motoarele cu zahar nu ai diametru de iesire la ajutaj cu mult mai mare decat diametrul tevii. stai sa le vezi pe alea cu ardere inhibata cum arata...

ok
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#27 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 July 2007 - 09:08 AM

Marinaru, la 19 Jul 2007, 18:47, a spus:

Dexter_Jr, la 19 Jul 2007, 19:34, a spus:

Ajutajul a fost facut si pe hartie de mig-29 iar apoi rulat intr-un soft CFD.

Inclusiv profilarea?
...nu te contrazic, dar e grotesc de disproportionat...zic si eu! Daca zici ca e ok cu cfd-ul ,atunci asa sa ramana!!!

Este probabil sa lase impresia de disproportionalitate deoarece era forma de con si nu forma de clopot.
Ajutajul fusese calculat pentru destindere optima la nivelul marii in conditii atmosferice "standard" (presiunea de 1 atmosfera si temperatura de 25 grade Celsius).

MIG-29
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu