liviu123, la 3 Jul 2007, 22:19, a spus:
Pe film se vad mai multe probleme decat s-au mentionat pana acum, iar topirea aceea ar putea fi un element secundar care a rezultat “dupa†deterioarea ajutajului din alte cauze.
Jetul lateral apare mai tarziu, iar flacara care arde timp destul de lung ilustreaza o scurgere de combustibil (topit/lichid?) care arde la presiune ambianta.. Sunt o multime de fragmente aruncate in diferite directii imediat dupa aparitia defectiunii, iar flacara apare mai tarziu.
Apoi, lasati vrajeala cu faza a doua, cati ani trebuie asteptat sa se aprinda, ca trec aproape 10 secunde si nu se intampla nimic. In zborul real, viteza rachetei ar fi fost deja foarte mica dupa acel interval de timp. Parca era vorba de o aprindere imediata, no delay.
Nu se poate trece la lansarea rachetei, fara alt test cu motorul cu modificarile si imbunatatirile necesare.
Succes !
Nu era vorba de aprindere imediata; era vorba de intarziere 1-2 secunde. Aprinderea imediata va fi incercata in cadrul zborului 2 atunci cand faza 2 se va aprinde prin mijloace electronice si nu pirotehnice.
Exista motoare dual phase care au intarzieri cuprinse intre 0 secunde si 30 secunde. Avand in vedere ca motorul nostru a avut cam 17 secunde (si repet doar pentru ca doream sa testam dopul respectiv) ce zici.. a fost dual phase? :unsure:
Dupa 15 secunde viteza rachetei ar fi fost cam 100 m/s deci suficienta pentru aprindere chiar si cu o intarziere asa de mare :-)
Intarzierea mare din acest test a fost dorita deoarece trebuia testat viteza de ardere a materialului dopului pentru configuratia geometrica folosita si pentru conditiile de ardere din motor. NU doream sa avem dop prea subtire si sa aprindem ambele faze in acelasi timp sau cu intarziere prea mica.
Materialele pe care le-ai vazut aruncate sunt fragmente de dop. Flacara respectiva este arderea vopselei aplicate motorului in locul unde a aparut problema la ajutaj; vopseaua a fost aplicata pentru a observa stressul termic in diferitele parti ale motorului.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 04 July 2007 - 08:06 AM