Modelism - RHC Forum: conuri - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

conuri aspecte teoretice

#1 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 19 July 2007 - 08:48 PM

Salut. Deschid acest sbuiect pentru a afla mai multe despre alegerea profilului conului unui model,aspect ce nu s-a discutat pe forum prea mult. Eu ,sincer sa fiu, pana acum m-am bazat doar pe ratiuni estetice cand am ales forma conului deoarece am fost in principal interesat de partea de propulsie a rachetei nu pe aerodinamica dar pentru proiectul (care sper sa-l finalizez in aceasta vara) as vrea sa stiu mai multe.

Intuitiv imi dau seama ca aceasta este cea mai importanta componenta in ceea ce priveste caracteristicile aerodinamice ale rachetei si de aceea vreau sa stiu: cand este de preferat un profil CON, cand PARABOLIC, cand OGIVA etc. Sau de ce o lungime de 200 mm si nu 300 ...etc (doar exemplificam)

Multumesc.
Florin

Aceasta postare a fost editata de Mr. F: 19 July 2007 - 08:49 PM

0

#2 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 19 July 2007 - 08:56 PM

Am studiat un pic graficele Cd -ului in Aerolab pentru diferite profile si am observat ca diferentele relativ majore apar in regimul de zbor transsonic.

Cu toate ca teoretic racheta care o pregatesc poate depasi mach1, materialele de care dispun nu-mi vor permite acest lucru ( PVC de fi 75 mm pentru fuselaj ....... eh n-am bani de compozite ca altii...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/wink.gif..glumeam desigur..http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif ) asha ca voi ramane undeva in zona 160 - 200 m/s viteza maxima. Acesta este segmentul de viteza care ma intereseaza.

Cel putin deocamdata am optat pentru ogiva de 300 mm lungime si fi75, bazandu-ma pe respectivele grafice la care ma refeream mai sus.

Aceasta postare a fost editata de Mr. F: 19 July 2007 - 09:00 PM

0

#3 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 July 2007 - 07:58 AM

Salutari!

In primul rand pentru a ajunge supersonic nu ai nevoie neaparat de compozite. Te sfatuiesc sa incerci si cu materialele pe care probabil le consideri ordinare si nedemne de a incerca viteza supersonica cu ele (si ma refer la PVC in special).

Alegerea optima a conului depinde atat de micsorarea coeficientului de rezistenta la inaintare (ca pana la urma asta vrem toti de la rachete noastre pentru a urca cat mai "lejer" prin atmosfera, asa este?) cat si de ratiuni ce tin de misiunea caracteristica ce trebuie sa fie indeplinita de tipul respectiv de racheta (poate avem nevoie sa montam un sistem optic in con care impun restrictii referitor la diametrul conului...).

Din ceea ce spui tu inteleg ca principala restrictie in cazul tau este alegerea unui model de con pentru a reduce cat mai mult coeficientul de rezistenta la inaintare. Vei vedea (foloseste cu incredere Aerolab) ca pentru anumite forme de con ai coeficient de rezistenta mai redus pe portiunea transonica; apoi pentru alte forme ai o descrestere a coeficientului de rezistenta la inaintare pe portiunea supersonica mai rapida (ai observat ca Cd-ul scade imediat dupa trecerea de zona critica Mach 1?). De asemenea reducerea coeficientului de rezistenta se poate face si "alungind" conul in timp ce diametrul si forma exterioara este fixata. De ce crezi ca am folosit un con de 800 mm lungime pe o racheta de ~110 mm diametru si lungime totata (a rachetei) de 2.5 m la Capu Midia? ;)
Cum alegi? Alegi in functie de ce vrei... poate vrei coeficient redus pe portiunea transonica si nu te intereseaza supersonicul. Poate vrei coeficient mic pe transonic si o descrestere semnificativa pe supersonic. Asta poate sa-ti impuna restrictie de genul: folosesti un con cu un coeficient mai maricel pe transonic dar al carui Cd descreste mult mai rapid decat pentru alte conuri pe portiunea supersonic.

Ca si idee de baza, trebuie sa incerci ca trecerea de la o sectiune la alta sa se faca cat mai lin (si asta justifica conurile lungi) pentru a micsora variatiile bruste de presiune. Orice schimbare de curgere a fileurilor de aer se face prin actiunea unei forte asupra respectivelor fileuri de aer; asta implica o reactiune din partea lor asupra suprafetei ce le modifica "forma curgerii". Aceasta reactiune insumata (altii spun academic ca faci integrala pe suprafata a eforturilor de presiune tangentiale si normale) pe suprafata iti da forta de rezistenta asupra 'suprafetei" respective. Cu cat aceste modificari de 'curgere' sunt mai line cu atat reactiunile sunt mai mici. Atentie... niciodata nu poti sa le reduci la zero deoarece asta implica ZERO modificari de "curgere" ceea ce inseamna curgere libera fara obiect (racheta, avion etc.).

MIG-29
0

#4 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 20 July 2007 - 02:07 PM

Ca sa se vada ma clar de ce am ales configuratia care am mentionat-o mai sus ( ogiva de 300 mm lungime si fi75) am atasat graficul variatiei CD -ului.

Dupa cum se vede presiunea la nivelul conului este aproape 0 pana in zona mach 0.7 (aproximativ), ceea ce e exact ce ma intereseaza pe mine. (al 2-lea grafic).

Primul grafic este al CD-ului rachtetei, in conditiile ideale (adica daca-mi iese vopseaua perfecta cu denivelari de 0.005 mm). Intuiesc ca per total cd-ul va fi undeva in zona a 0.5 .

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1184933246.jpg

Aceasta postare a fost editata de Mr. F: 20 July 2007 - 02:08 PM

0

#5 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 July 2007 - 02:21 PM

Mr. F, la 20 Jul 2007, 14:07, a spus:

Ca sa se vada ma clar de ce am ales configuratia care am mentionat-o mai sus ( ogiva de 300 mm lungime si fi75) am atasat graficul variatiei CD -ului.

Dupa cum se vede presiunea la nivelul conului este aproape 0 pana in zona mach 0.7 (aproximativ), ceea ce e exact ce ma intereseaza pe mine. (al 2-lea grafic).

Primul grafic este al CD-ului rachtetei, in conditiile ideale (adica daca-mi iese vopseaua perfecta cu denivelari de 0.005 mm). Intuiesc ca per total cd-ul va fi undeva in zona a 0.5 .

Da-i un zoom pe zona 0-0.7 Mach si-ai sa vezi ca nu e zero deloc :lol:

MIG-29
0

#6 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 20 July 2007 - 03:00 PM

Am spus aproape zero. ;)
Se poate da zoom?.. :) ?...cum? graficul nu e interactiv..nu poti da zoom pe el..... :lol:
0

#7 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 July 2007 - 12:58 AM

Mr. F, la 20 Jul 2007, 15:00, a spus:

Am spus aproape zero. ;)
Se poate da zoom?..  ;) ?...cum? graficul nu e interactiv..nu poti da zoom pe el..... :D

Zoom se poate dar nu folosind o functie uzuala de zoom ci "jucandu-te" cu programul respectiv. Cum?
Rulezi aceeasi simulare dar pentru valori ale vitezei intre 0 si 0.7 Mach. In felul acesta programul este obligat sa-ti afiseze graficul Cd-ului folosind pe axa Ox viteza intre 0 si 0.7 Mach ;)

Intervalul 0-3 Mach este intervalul default pe care-l foloseste aerolab. Il poti schimba asa cum am zis mai sus :D

Mult succes,
MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 21 July 2007 - 12:59 AM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu