Pagina 1 din 1
Probleme cu motor Magnum 46 XLS
#1
Postat 23 October 2006 - 05:15 PM
Am un heli ORNITH cu motorMagnum 46 XLS; dupa aprox.10 min. de zbor,motorul are tendinta de a pierde din turatie treptat,ceea ce ma obliga sa-l aterizez; dupa cateva secunde de relanti,se opreste,si apoi porneste foarte greu.A mai avut cineva probleme asemanatoare? Ce e de facut?
#5
Postat 23 October 2006 - 06:23 PM
Se pare ca problema este generala !
Am tot incercat, impreuna cu Down, sa reglam motorul pe Ornith-ul lui.
Relantiul facea probleme si dupa ce sa rezolvat face ceva similar.
Porneste bine si in timp are tendinata sa intre mai greu in turatie.
Dupa un timp se opreste brusc !
Verifica si toba daca este stransa bine !
Se slabeste foarte usor.
Bafta
Am tot incercat, impreuna cu Down, sa reglam motorul pe Ornith-ul lui.
Relantiul facea probleme si dupa ce sa rezolvat face ceva similar.
Porneste bine si in timp are tendinata sa intre mai greu in turatie.
Dupa un timp se opreste brusc !
Verifica si toba daca este stransa bine !
Se slabeste foarte usor.
Bafta
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
#6
Postat 23 October 2006 - 06:29 PM
Toba se slabea,intr-adevar,foarte des,pana cand s-a rupt garnitura de clingherit si-am inlocuit-o cu "gasket sealant",de-ala rosu...Cat am zburat cu Magnum,se oprea tot timpul motorul,la relanti nu statea aproape deloc! De cand folosesc Tornado 10% e ceva mai bine,dar tot pierde din turatie...nu cred ca e (numai) de la incalzirea motorului,pentru ca nu cred ca atige mai mullt de 70-80 de grade!
#7
Postat 24 October 2006 - 07:09 AM
Multi posesori de Ornith NU au taiat cabina corespunzator lateral asa cum este ea marcata si descirs in manual. De aici apara problema. Si apoi carburant, reglaj, bujii corecte.
Importator raspunde asa:
"
Temperatura acolo depaseste 150 grade.
In mod absolut sigur motorul se opreste din cauza ca este supraincalzit.
Si nu mai are mult pina cind nu va mai porni deloc - si va fi necesar sa schimbe garniturile.
Sunt curios daca macar rodajul este corect facut. Mai sunt aproape sigur ca reglajele la motor sunt aiurea.
Daca sunt curiosi cum se face treaba corect - le rezolvam noi problema - contra cost.
"
Importator raspunde asa:
"
Temperatura acolo depaseste 150 grade.
In mod absolut sigur motorul se opreste din cauza ca este supraincalzit.
Si nu mai are mult pina cind nu va mai porni deloc - si va fi necesar sa schimbe garniturile.
Sunt curios daca macar rodajul este corect facut. Mai sunt aproape sigur ca reglajele la motor sunt aiurea.
Daca sunt curiosi cum se face treaba corect - le rezolvam noi problema - contra cost.
"
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 24 October 2006 - 09:03 AM
Walter Born
rhc@born.ro
rhc@born.ro
#8
Postat 24 October 2006 - 01:45 PM
Salut serby
Am aceeasi problema la magnumul meu de la Ornith... exact aceeasi. Am rezolvat oarecum prin schimbarea O-ringurilor de la jicloare dar nici acum nu are o turatie stabila. Problema nu este de la incalzire iti garantez acest lucru. In primul rand incearca sa-l pornesti si sa bagi surubelnita in jiclorul de relanti (fara sa rasucesti doar atinge un pic)... se va tura sau va tace... mai probabil tace! Ei bine daca pui un O-ring un pic mai mare astfel incat sa stranga mai bine jiclorul problema se va rezolva partial adica nu se va mai opri dar turatia tot nu poate fi mentinuta constanta tot timpul zborului. Si inca ceva.. trebuie pus un arc mai puternic in interiorul carburatorului (cel care impinge clapeta spre exterior) deoarece surubul care aluneca pe canalul clapetei nu este de dimensiunea canalului ci mai mic. Acest lucru da posibilitatea clapetei sa oscileze de la vibratii... in cazul in care se duce in interior va taia gazul.... lucru ce se intampla aleator.
Dupa ce faci toate astea vei avea un motor functional dar instabil indiferent de turatie... singurul loc unde este stabil este de pe la 9000 RPM in sus.
Solutia sigura: schimba-l cu OS sau Webra.
Solutie pentru Ornith cu magnum: Dupa ce faci ceea ce am scris mai sus, umbla la curba throttle astfel incat motorul sa fie mult mai turat decat necesar... adica sa ai throttle 70-75% la 50% pitch. Va sta mai stabil si poti zbura dar Atentie! Decolarea-aterizarea se va face numai din pitch in cazul asta; si e mai greu de controlat.
Sa nu uit! O bujie Rossi mai calda te va ajuta un pic.
Apropos... Magnum .50 fara segment (cam cu acelasi carburator) nu face asa in schimb tu imi confirmi ca este totusi o problema cu cel de Heli. Am gasit pe alte forumuri de afara ca au mai avut si altii probleme similare cu acest motor; chiar era un tip care l-a trimis inapoi si a primit unul nou. Nu am incercat sa schimb carburatorul pentru ca nu se potriveste nimic fara bucsare sau majorare.
Uite vinovatul - il pun aici ca sa-l fac de ras!
Am aceeasi problema la magnumul meu de la Ornith... exact aceeasi. Am rezolvat oarecum prin schimbarea O-ringurilor de la jicloare dar nici acum nu are o turatie stabila. Problema nu este de la incalzire iti garantez acest lucru. In primul rand incearca sa-l pornesti si sa bagi surubelnita in jiclorul de relanti (fara sa rasucesti doar atinge un pic)... se va tura sau va tace... mai probabil tace! Ei bine daca pui un O-ring un pic mai mare astfel incat sa stranga mai bine jiclorul problema se va rezolva partial adica nu se va mai opri dar turatia tot nu poate fi mentinuta constanta tot timpul zborului. Si inca ceva.. trebuie pus un arc mai puternic in interiorul carburatorului (cel care impinge clapeta spre exterior) deoarece surubul care aluneca pe canalul clapetei nu este de dimensiunea canalului ci mai mic. Acest lucru da posibilitatea clapetei sa oscileze de la vibratii... in cazul in care se duce in interior va taia gazul.... lucru ce se intampla aleator.
Dupa ce faci toate astea vei avea un motor functional dar instabil indiferent de turatie... singurul loc unde este stabil este de pe la 9000 RPM in sus.
Solutia sigura: schimba-l cu OS sau Webra.
Solutie pentru Ornith cu magnum: Dupa ce faci ceea ce am scris mai sus, umbla la curba throttle astfel incat motorul sa fie mult mai turat decat necesar... adica sa ai throttle 70-75% la 50% pitch. Va sta mai stabil si poti zbura dar Atentie! Decolarea-aterizarea se va face numai din pitch in cazul asta; si e mai greu de controlat.
Sa nu uit! O bujie Rossi mai calda te va ajuta un pic.
Apropos... Magnum .50 fara segment (cam cu acelasi carburator) nu face asa in schimb tu imi confirmi ca este totusi o problema cu cel de Heli. Am gasit pe alte forumuri de afara ca au mai avut si altii probleme similare cu acest motor; chiar era un tip care l-a trimis inapoi si a primit unul nou. Nu am incercat sa schimb carburatorul pentru ca nu se potriveste nimic fara bucsare sau majorare.
Uite vinovatul - il pun aici ca sa-l fac de ras!
Aceasta postare a fost editata de down: 24 October 2006 - 01:52 PM
#10
Postat 27 October 2006 - 09:31 AM
Sustin si eu ipoteza ca fenomenul de pierdere a turatiei se datoreaza supraincalzirii motorului. La elicopterele mai mari, reglajul jiclorului de sarcina ( turatia mare ) se poate realiza prin intermediul unui servomecanism suplimentar. Am constatat si eu acest fenomen cand am schimbat combustibilul si se parea ca scoate mai mult fum astfel un pic am mai strans de jiclor. Nu trebuia! Totul s-a rezolvat prin deschiderea jiclorului astfel contribuind la racirea motorului fara sa-l aterizez. Mentionez ca este vorba de un OS... Incearca sa-l lasi putin ma bogat in amestec mai ales daca motorul e mai nou sau conditiile ventilatie nu sunt corepnzator asigurate.
Cat despre temperatura pot sa-ti spun ca s-au efctua masuratori pe un Ornith si tot tmpul asta ea peste 150 e grade asa cum a zis si wabo1.
Cat despre temperatura pot sa-ti spun ca s-au efctua masuratori pe un Ornith si tot tmpul asta ea peste 150 e grade asa cum a zis si wabo1.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1